Aihe: Jazzmanin mikkien kanssa ongelma?
1 2 3
Keny
31.07.2005 19:37:56
Toki toki. Pitäisköhän ruveta kaljuks ja muuttaa Turkuun... Pitää lähteä runkkaamaan soudia, jos vaikka helpottaisi.

elä perkl tee sitä.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Johannes_t
31.07.2005 19:44:55

elä perkl tee sitä.

No en todellakaan!

Pitää nyt ihmetellä tuota Jazzmanin soundia joku hetki ja tehdä sitten päätöksiä. Nikkelikielet voisin joka tapauksessa tyypata, Fanerista kun rähinää saa kaivettua suht helposti, oli kielet terästä tai ei.
Karlsson
31.07.2005 21:09:14
Fanerista kun rähinää saa kaivettua suht helposti, oli kielet terästä tai ei.

Kirjotusvirhe, mutta hiano lause, munsta. Ritsat kunniaan.
Johannes_t
31.07.2005 21:26:19

Faneri on eliittiä!
Keny
01.08.2005 10:59:47
Faneri on eliittiä!

Kaikki kehu hitosti mun fanerii ja 6x10 kaappia laiturilla.Myös kaikki kolme muuta sbasistia.Yks kiros ku oli just ostanu ampekit ja ny vast hiffas et mikä EBS oikeen on.
Eine perkl uso ennenku kokeilevat.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Karlsson
01.08.2005 12:30:21
Kaikki kehu hitosti mun fanerii ja 6x10 kaappia laiturilla.Myös kaikki kolme muuta sbasistia.Yks kiros ku oli just ostanu ampekit ja ny vast hiffas et mikä EBS oikeen on.

Ja tämän mainospuheen jälkeen ilmoittaisin että olis tommone 4x10 EBS-kaapi myynnissä.

Eipä täsä muuta. Kuitti.
vanttera
01.08.2005 13:19:36

Riippuu ihan niinko, Ampekista.
*h4liih*
chief
01.08.2005 14:11:03

Juu, mä olin yks niistä jotka kehuivat. ON SE HYVÄ!
"It's the ear, not the gear. "
absqua
01.08.2005 14:42:07

Hyvä on kyllä, vaikka itse en täysin noille lämpenekään.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
chief
01.08.2005 16:10:17

Putkipuristi ei anna periksi? ;)
chief
01.08.2005 16:13:00

Niin, ainoo juttu mikä vähän harmitti oli se, että en voinut luukuttaa sitä Faneria kun miksaaja-setä kehoitti pitämään volamit pienellä. Oli aika hauska fiilis soittaa kun rumpalin monitorista kuului melkeinpä enemmän bassoa kuin siitä läjästä. :)
Teijo K.
01.08.2005 16:13:34

Liian hyvä? Miulle on jotenkin liian tarkka. Halajan huonoa soundia.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
absqua
01.08.2005 16:14:52
Putkipuristi ei anna periksi? ;)

Ei se ole mikään periaatekysymys, vaan makuasia jos ei diggaa soundista. Ei putket ole mikään itseisarvo.
chief
01.08.2005 16:19:49
Ei se ole mikään periaatekysymys, vaan makuasia jos ei diggaa soundista. Ei putket ole mikään itseisarvo.

Nii, sinänsä aika hassua kuinka mulla on käyny. Mulla oli vielä syksyllä se EBS:n Gorm-combo, jonka myin pois kun piti saada putkinuppi, jonka sitten myin pois kun piti saada vähän "tarkempi" trankkunuppi. Noh, tulipa kokeiltua ja nyt tiedän mitä tällä hetkellä haluan omilta vehkeiltäni.
absqua
01.08.2005 16:25:08 (muokattu 01.08.2005 16:30:42)
Nii, sinänsä aika hassua kuinka mulla on käyny. Mulla oli vielä syksyllä se EBS:n Gorm-combo, jonka myin pois kun piti saada putkinuppi, jonka sitten myin pois kun piti saada vähän "tarkempi" trankkunuppi. Noh, tulipa kokeiltua ja nyt tiedän mitä tällä hetkellä haluan omilta vehkeiltäni.

Noinhan se menee.
Tärkeintä on tietää mitä itse haluaa, sen jälkeen kaikki on helppoa.
Samalla tavalla minäkin (kuten varmasti kaikki muutkin täällä) olen kalustooni päätynyt. Yritysten ja erehdysten kautta.
Ja faktahan on se että jos on pakko niin keikat & treenit klaaraa melkein millä tahansa telkänpöntöllä. Sama pätee myös bassoihin, kun korvaa vain telkänpöntön kukkakepillä.

Mutta kuten jo aiemmin on todettu niin fiilisjuttuja ovat nämä, ja totuus on että itselle passelisti sopivista kamoista saa kicksejä jotka antavat positiivisen impulssin itse soittoon ja sitä kautta parantavat kokonaisuutta omalta osaltaan.
Karlsson
01.08.2005 16:30:24
No niin, lapset!

Absqua-setä puhuu nyt asiaa. Sisäistäkääpä tuo ja lopettakaa säätäminen.
Niskamies
01.08.2005 16:38:53
Mä saan muuten ylihuomenna testiin FNA Jazzman vitosen. Saa nähä onko kummonen beisi.
Virallisesti semi-pro!
chief
01.08.2005 17:01:59 (muokattu 01.08.2005 17:04:33)
Ja faktahan on se että jos on pakko niin keikat & treenit klaaraa melkein millä tahansa telkänpöntöllä. Sama pätee myös bassoihin, kun korvaa vain telkänpöntön kukkakepillä.

Totta. Just tossa eilen olin Facesien työntekijöiden klubilla soittamassa semmosissa kännijameissa Rolandin Cube 60:llä bassoa. Se oli joku ritsa presari jossa luki vissiin jotain "nevalainen" siinä lavassa. Oli kyllä kiva soittaa, ja vaikka se basso kuulosti aika ohkaselta ja pörisevältä, niin kummasti ne jorailevat tyttelit siinä edessä vaikutti soittofiilikseen.

Tuli vissiin otettua yksi liikaa koska loppuillasta mä huomasin olevani rumpusetin takana takomassa jotain vi*un huojuvaa biittiä... :)
Teijo K.
01.08.2005 17:03:42

No niin, lapset!

Absqua-setä puhuu nyt asiaa. Sisäistäkääpä tuo ja
aloittakaa etsiminen.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
Karlsson
01.08.2005 19:11:26
aloietsi

Niin, kait se on tarpeen että jokainen käy läpi sen kamahelvetin "omaa soundia" etsiessään. Aattelin vaan jos jengi pystyis hyppäämään sen yli niin sekös säästäis hermoja ja rahaa. Ja toisaalta olis aivan järjettömän tylsää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)