Aihe: Music Man S.U.B. -bassoista?
1 2
Jalmus
15.07.2005 12:43:45
SUBit on kyllä aika roskaa IMHO

Tuon saat kyllä perustella tarkemmin! Sub on jenkeissä tehty soitin, jossa on samat mikit, elektroniikka ja metalliosat kuin kalliimmissa versioissakin. Ero kalliimpiin Musari-malleihin on lähinnä viimeistelyssä (karhea pinta, viisteet puuttuu, 3-kerrospleksi korvattu alumiinisella). Samoja puita kuitenkin käytetään, sillä erotuksella, että SUBiin on kelpuutettu myöskin vähemmän kauniit puuainekset, joka ilmenee siten, ettei läpikuultavia pintakäsittelyjä käytetä. Samasta syystä myöskin kaula on kauttaaltaan maalattu.
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
hemmo
15.07.2005 13:05:10

Säästä vielä vähän ja osta oikea kunnon 70-luvun musari käytettynä.

Sitä mie en tajua, mikä noissa maksaa niin paljon, kun varsinkin tiedämme ko. bassojen aktiiviosien kulumisen.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
N_Bates
15.07.2005 13:06:33

Tuon saat kyllä perustella tarkemmin! Sub on jenkeissä tehty soitin, jossa on samat mikit, elektroniikka ja metalliosat kuin kalliimmissa versioissakin. Ero kalliimpiin Musari-malleihin on lähinnä viimeistelyssä (karhea pinta, viisteet puuttuu, 3-kerrospleksi korvattu alumiinisella). Samoja puita kuitenkin käytetään, sillä erotuksella, että SUBiin on kelpuutettu myöskin vähemmän kauniit puuainekset, joka ilmenee siten, ettei läpikuultavia pintakäsittelyjä käytetä. Samasta syystä myöskin kaula on kauttaaltaan maalattu.

Eihän niissä samat puut ole. Stingrayssa on saarnia nykyisin rungot, mutta subeissa tais olla poppelia tms. ei niin arvostettua soitinpuuta.

Tuossa viimeistelyssä on tosiaan iso ero ainakin meikäläisen musakauppakokeilujen perusteella. Noi stingrayt ja sterlingit on aivan järjettömän hyvin tehtyjä soittimia, kun taas subit on semmosta perusfendertasoa. Varmasti hyviä soittimia kyllä nekin, mutta eroja on yksilöiden välillä, ja monet yksityiskohdat on semmosia "vähän sinnepäin".

Soittotuntuman puolesta isoin ero tulee varmaan tosta maalatusta kaulasta. Stingrayssahan on puu paljaana.
Everything I know is wrong Everything I do, it just comes undone
Jalmus
15.07.2005 13:28:57
Joo, sori. Runko tosiaankin on poppelia. Mutta jos soitin soi komeasti ja on hyväsoundinen ja hyvä soitettava, niin onko silloin kyseessä "roskaa", varsinkin kun ottaa huomioon StingReiskaa tai Sterlingia huomattavasti edullisemman hinnan???
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
balzary
15.07.2005 13:30:26

niin onko silloin kyseessä "roskaa", varsinkin kun ottaa huomioon StingReiskaa tai Sterlingia huomattavasti edullisemman hinnan???

lähinnä tässä kai tarkoitettiin uuden subin ja käytetyn stigun hintaeroa. Subeja ei paljoa käytettynä näy, stingrayta ja sterlingiä on koko ajan liikenteessä.
N_Bates
15.07.2005 14:09:40

Joo, sori. Runko tosiaankin on poppelia. Mutta jos soitin soi komeasti ja on hyväsoundinen ja hyvä soitettava, niin onko silloin kyseessä "roskaa", varsinkin kun ottaa huomioon StingReiskaa tai Sterlingia huomattavasti edullisemman hinnan???

Joo, eihän tolla puulajilla mitään väliä ole jos soundi on hyvä. Paitsi tietty tämmösille mun kaltaisille wannebe-muusikoille jotka tuhlaa kaiken aikansa netissä tuijottamalla soitinten speksejä. =) Ja onhan noita stingraytakin tehty monesta eri puusta vuosien mittaan ihan hyvin tuloksin.
sirdickyj
15.07.2005 16:50:19
lähinnä tässä kai tarkoitettiin uuden subin ja käytetyn stigun hintaeroa. Subeja ei paljoa käytettynä näy, stingrayta ja sterlingiä on koko ajan liikenteessä.

...ja aivan vitun kalliita ovat. DLX:ssä on ainakin yks Stingray olikse nyt 1600,- uutena, ja noi 70 luvun muka-halvat käytetyt on 1500,- suurinpiirtein. Vai missäs niitä halpoja näkyy?
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Aki
15.07.2005 19:26:18

samat mikit, elektroniikka ja metalliosat

Mikkien väitetään olevan sama, mutta soundi on kyllä todella erilainen. Luulen kyseessä olevan keraamisen Sterling-mikin. Ja SUB elektroniikka on joko passiivinen tai 2-kaistaisella EQ:lla. Stingrayt on tavallisesti kolmikaistaisella.

Ja ei se poppeli mikään roskapuu ole. Soundiltaan melko lähellä Saarnia, ja Poppelin joku sukulaispuu on mm Michael Tobiaksen lempirunkopuita.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
Teijo K.
15.07.2005 20:21:59

...ja aivan vitun kalliita ovat. DLX:ssä on ainakin yks Stingray olikse nyt 1600,- uutena, ja noi 70 luvun muka-halvat käytetyt on 1500,- suurinpiirtein. Vai missäs niitä halpoja näkyy?

Onkos ne oikeasti noin kalliita?
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
balzary
15.07.2005 20:24:06

käytetty stingray lähtee vähän yli tonnilla, jos ei oo mikään 70-luvun vehje. sub taitaa olla uutena vähän alle tonnin? (en oo tarkistanu hintoja)
sirdickyj
15.07.2005 20:36:18
käytetty stingray lähtee vähän yli tonnilla, jos ei oo mikään 70-luvun vehje. sub taitaa olla uutena vähän alle tonnin? (en oo tarkistanu hintoja)

Mistä?
N_Bates
15.07.2005 22:45:16

Mistä?

m.netin torilta. Ei ehkä tänään mutta puolen vuoden sisällä varmasti.
balzary
16.07.2005 10:15:06

Mistä?

kyllä niitä sillon tällön tulee eteen, jos jaksaa odottaa. jos kitarapajalla on stingray esim 1500 e, niin siinähän myyjälle tulee kouraan 80% hinnasta.

Mä ainakin gas-oireisena ihmisenä lasken myös ostosteni jälleenmyyntiarvon tarkkaan. uuden subin myydessä omiaan ei saa takaisin, käytetystä stingraysta todennäköisesti saa.
sirdickyj
16.07.2005 10:40:02
m.netin torilta. Ei ehkä tänään mutta puolen vuoden sisällä varmasti.

Tota noin, tuolla torilla on nyt yks Musari, hinta 1800,-. Se on vuodelta -79. Pajalla niitä oli kolmekin tuossa vähän aikaa sitten, kaikki on näköjään myyty.

Uskon kyllä viisaampiani, jotka sanovat että Musarin hinta on karvaa päälle tonnin, ei vaan liiemmin oo semmosia näkyny. Olen pitänyt koko ajan vertailukohtana sitä mustaa Stingraytä joka on DLX:ssä 1600,- eikä varteenotettavaa kilpailijaa ole silmiin osunut. Ja 1600,- on helvetisti.

Mutta vielä mä tilaan itelleni Stingrayn, värinä black cherryburst tai translucent orange...
N_Bates
16.07.2005 11:56:27

Tota noin, tuolla torilla on nyt yks Musari, hinta 1800,-. Se on vuodelta -79. Pajalla niitä oli kolmekin tuossa vähän aikaa sitten, kaikki on näköjään myyty.

Uskon kyllä viisaampiani, jotka sanovat että Musarin hinta on karvaa päälle tonnin, ei vaan liiemmin oo semmosia näkyny. Olen pitänyt koko ajan vertailukohtana sitä mustaa Stingraytä joka on DLX:ssä 1600,- eikä varteenotettavaa kilpailijaa ole silmiin osunut. Ja 1600,- on helvetisti.

Mutta vielä mä tilaan itelleni Stingrayn, värinä black cherryburst tai translucent orange...

Ostoilmoitusta kannattaa myös kokeilla. Itse sain aikoinaan parikin varteenotettavaa tarjousta. lopulta ostin sterlingin hinnalla joka oli lähempänä tonnia kuin puoltatoista. Ja noita perusstingraytäkin on tässä parin vuoden sisällä ainakin kolme näkynyt tuossa tonnin pintaan torilla.

Niin ja f-musassakin oli taannoin sterling 1200eurolla. Se lojui siellä ainakin puoli vuotta, ja sit vihdoin kun mulla oli rahaa niin joku oli hakenut sen pois edellisenä päivänä. Onneksi kävi tuuri ja sain halvemmalla paremman yksilön m.netin torin kautta. Mutta kyllä noita käytettyjä voi edullisesti siis musaliikkeistäkin löytää.

niin, ja mä puhun siis näistä ernie ballin tekemistä uudemmista musareista, joihin ei ole mitään pre-eb-vintagelisää vielä kertynyt. Noi 70-luvun halot on ihan oma lukunsa...
Teijo K.
16.07.2005 15:05:49

Ostoilmoitusta kannattaa myös kokeilla. Itse sain aikoinaan parikin varteenotettavaa tarjousta. lopulta ostin sterlingin hinnalla joka oli lähempänä tonnia kuin puoltatoista. Ja noita perusstingraytäkin on tässä parin vuoden sisällä ainakin kolme näkynyt tuossa tonnin pintaan torilla.

Niin ja f-musassakin oli taannoin sterling 1200eurolla. Se lojui siellä ainakin puoli vuotta, ja sit vihdoin kun mulla oli rahaa niin joku oli hakenut sen pois edellisenä päivänä. Onneksi kävi tuuri ja sain halvemmalla paremman yksilön m.netin torin kautta. Mutta kyllä noita käytettyjä voi edullisesti siis musaliikkeistäkin löytää.

niin, ja mä puhun siis näistä ernie ballin tekemistä uudemmista musareista, joihin ei ole mitään pre-eb-vintagelisää vielä kertynyt. Noi 70-luvun halot on ihan oma lukunsa...

Juu, ja omien kokemuksien perusteella Ernon Pallo Stingray on ihan toimiva ratkaisu. EQ keskialuesäätö on erittäin käyttökelpoinen, talla on siinä -90- alussa vielä se isompi parempi (tumputtimilla varustettu) kaularauta on jo se parempi rungon päässä oleva iso möykylä.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)