Aihe: Eipä tähän mitään otsikkoa keksi..
1 2
sirdickyj
22.06.2005 10:00:03
Samahan pätee myös kitaristeihin, nilkat kuulee huonommin kuin korvat.

Tuota tuota...kyllähän se on niin että kitara tai basso suoraan kuuloelimeen suunnattuna on. ns. elokuun viimeinen päivä. Ei sen soundin ole tarkoitus sille kuulostaa kuin suoraan kartiosta korvaan kuulostaa, mulla ainakin lähtee paikat hampaista jos tulee suoraan korvaan.

Se on kyllä totta että omaa sijaintiaan vaihtelemalla se bassokin kuuluu eritavalla, bassoan alinta alakertaa on kyllä silti aika hankala paikallistaa.

Mua ei niinkään itseä kiinnosta se että kuuluuko se basso (koska ainahan se kuuluu) vaan se, että tuntuuko se.

Jotain muutakin on illmiselvästi kiinnostanut sama asia, koska basisteille on kehitetty samanlainen vehjes kuin rumpaleille, joilla se penkki tärisee bassariniskujen tahtiin (oiva käytettäessä korvamonitorointia). Tämä basistiversio aiheesta on matto, jonka päällä seistään, ja se värähtelee soiton tahdissa. Siihen piti olla joku lähes kilowatin pääte, jotta se lähtis ylipäänsä tulille. Voi kuulostaa naurettavalta, mutta todennäköisesti erittäin kova peli esim. studiossa, jossa ainakin meitsiä kyrpii suoraan linjaan soitettessa se kotistereomeininki.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Heikki L.
22.06.2005 13:46:02

Mä en muista mikä bändi se oli, mutta joku miljoonapäinen hippifiilistelyproggis (oisko ollu Polyphonic Spree tai joku semmonen) kuiteskin. Basisti oli ratkassu tila- ja monitorointiongelman erittäin nerokkaasti: Se pisti bassokaapin lattialle selälleen, pisti sen päälle jonkun pleksin jossa oli reikiä ja meni seisoo sen päälle. Kuulemma kuuluu ja jytisee.
Shack!
Superbeast89
22.06.2005 14:59:07
No nosta kaappi korkealle tai "tue" se semmoiseen monitori asentoon jossa se on 45 asteen kulmassa.
If you are gonna rock, rock heavy!
pardy
22.06.2005 17:02:48

Mä en muista mikä bändi se oli, mutta joku miljoonapäinen hippifiilistelyproggis (oisko ollu Polyphonic Spree tai joku semmonen)

Porcupine tree? Hehe, sori.
"Jos vanhana taatana on vielä pillu päälimmäisenä mielessä niin sitten voi ainakin olla hyvillä mielin siitä että elämä on eletty just niinkuin pitääkin." -absqua
Heikki L.
22.06.2005 19:32:00

http://www.thepolyphonicspree.com/

Toi se oli. Käykääpä kattomassa, aika mielenkiintosta......
Shack!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)