Aihe: basson puiden soundi??
1 2
Teijo K.
12.06.2005 21:20:44

Mahonki antaa sustainia ja vaahtera kansi taas hieman napsua, en lähde viisaammilleni väittämään että tuo olisi muka ainoa oikea bodyratkaisu tahdottuun lopputulokseen...Jokatapauksessa tyylikäs ja arvostettu ratkaisu.
Noista vahoista puheen ollen;Birchwood&Casey:n oljyt ja vahat ovat monen ammatilaisen valinta(itse en kuulu heihin),vaha koostuu carnabausta, mehiläisvahasta ja silikoonista.Öljystä ei tarkempaa tietoa mutta öljyä käytetään mm. nauhattoman basson otelaudan käsittelyyn;kovettaa puun pintaa hieman, ei anna samanlaista suojaa kuin lakka tai hartsi,mutta toisaalta kultakorvien mielestä saundi on "puisempi".

Jees jees. Olen itsekin tehnyt mahongista jokusen basson ja tietty erilaisilla kansilla. Pelkkä mahonki oli mielestäni hieman tumma soundinen. Toki mahongin laatu vaikuttaa kovasti. Yhdestä mahonkibassosta bubingakannella ja ruusupuuotelaudalla tykkäsin erityisesti. Nauhaton oli, lakatulla otelaudalla ja EMG aktiivietusella. Sain vain läjän mahonkia ja pitihän se käyttää pois sitten.

Mutta yleisluonne näissä oli ennemminkin viipyilevä ja tumma, ei niinkään räväkkä.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Teijo K.
12.06.2005 21:22:09

ainakin voisi olettaa niin...toisaalta en tiedä montako prosenttia vahasta on silikonia, enkä aineiden käyttäytymistä toistensa yhteydessä.

Kovasti se silikoni epäilyttää puun yhteydessä. Tunkeutuu puuhun syvälle. Ei ehkä tartu enää lakat jne. Varoittivat entisöintikoulussa tuosta.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
pardy
12.06.2005 21:23:42

Kovasti se silikoni epäilyttää puun yhteydessä. Tunkeutuu puuhun syvälle. Ei ehkä tartu enää lakat jne. Varoittivat entisöintikoulussa tuosta.

Ja sehän tekee oikein ikävää lakkapinnallekkin.
stenel
12.06.2005 21:49:44
Hyppään kuuseen (tai mahonkiin) ja unohdan soitinrakennuksen.
Puavali
13.06.2005 08:30:35

Silikoni on ongelmallista myös maalipintojen yhteydessä, jos halutaan maalata pinta uudelleen. Kaikki silikoni ei nimittäin lähde edes hiomalla maalipinta pois, vaan se leviää ja lähtee vain osittain pois, aiheuttaen maaleille pysyväisyysongelmia. Maalipinnasta silikonin saa parhaiten pois silikoninpoistoliinalla tms, joista automaalarit tietävät paremmin.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)