Aihe: 5-kielinen!
1 2 3
hemmo
03.07.2005 11:57:53

En mä nyt päätäni pantiksi anna, mutta mun mielestä se oli 50-luvulta. Se taitaa olla Bass Centerissä vieläkin myytävänä.

Tuo on kyllä vuodelta -66.

http://www.kitarapaja.com/pics/fbass51.jpg
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
Aki
03.07.2005 14:02:22

Tuo on kyllä vuodelta -66.

Perhana. Muistin aivan väärin. Olkoon sanani mitätön.

:P ;)

-Aki.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
Jimoleon
04.07.2005 23:33:53
Oon it ajatellu hankkivani RD 505 mallia olevaa ibaa, ku on itteäniki alkanu kiinnostamaan enemmän noi 5-kieliset.

Ja muuten, mä testasin Levytukussa 6-kielistä BTB:tä, ja se tuntu ihan mukavalta. Sopivan ohut/paksu kaula, kevyt ja helpposoittonen. Hintaki tais pyöriä siinä 400-500 -paikkeilla. Mut hyi 'elvetti ku se oli paskan ruskee! :P

Ja muuten Aki, onks pakko pistää se nimi sinne loppuun, ku sun nimimerkissä se jo on? Pisti vaan silmään...

-Jim
(ha-ha-hauskaa)
"The biggest threat to creativity is fear, and Jaco did not fear anything"
Aki
05.07.2005 00:38:32

Ja muuten Aki, onks pakko pistää se nimi sinne loppuun, ku sun nimimerkissä se jo on? Pisti vaan silmään...

-Jim
(ha-ha-hauskaa)

Taitaapa olla paha tapa. Anteeksi.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
Kallekorvola
06.07.2005 12:13:33
yksi sala hyvään tuntumaan on 35" skaala. Joka myös prinssinakkisilla aiheuttaa ongelmia.

En komppaa. Itelläni pienet sormet, eikä ongelmia. Totuttelua saattaa vaatia hieman, bassosta riippuen. Mulla oli isompi totuttelu kielten välistyksen kanssa...
hemmo
06.07.2005 12:27:25

En komppaa. Itelläni pienet sormet, eikä ongelmia. Totuttelua saattaa vaatia hieman, bassosta riippuen. Mulla oli isompi totuttelu kielten välistyksen kanssa...

Välistys? Mahtawa uustermi. 8-=
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
poppamies
06.07.2005 15:12:57

En mä nyt päätäni pantiksi anna, mutta mun mielestä se oli 50-luvulta. Se taitaa olla Bass Centerissä vieläkin myytävänä...

Taitaa olla Fenkun BassV mitä tarkoitatte. Tuli markkinoille 1965 ja sitä valmistettiin viitisen vuotta. Ei ole kysymyksessa "tavallinen" 5-kielinen. Siinä ei ollut tämänpäivän H keiltä vaan tuo 6-kielisistä tuttu ylä C kieli.Toinen outo asia oli että oli vain 15 nauhaa mutta mensuuri oli tavallinen 34".
Myytävänä 2 kpl Rolandin pieniä passiivi monitoreja. Malli on Roland MS-30 (Roland Micromonitorin kokoiset)
pardy
06.07.2005 15:18:09

Toinen outo asia oli että oli vain 15 nauhaa mutta mensuuri oli tavallinen 34".

Tosi outo kyllä, miten tuo sitten tapahtuu käytännössä, esim. vireisyys sun muut?
"Jos vanhana taatana on vielä pillu päälimmäisenä mielessä niin sitten voi ainakin olla hyvillä mielin siitä että elämä on eletty just niinkuin pitääkin." -absqua
balzary
06.07.2005 15:28:03

Tosi outo kyllä, miten tuo sitten tapahtuu käytännössä, esim. vireisyys sun muut?

eihän ne siihen vaikuta. on muuten ihan kivan olonen tuo basso, kerran testasin sitä.
Pardy: Ei mut oikeesti, tuntuu ihan erilaiselta. Tuntuu et mä oisin jollai tavalla sisäistäny jotain oleellista just. Vähän semmosta laajemmassa mittakaavassa olevaa, ei pelkästää gasiin liittyvää.
Teme007
06.07.2005 15:28:32

Ei kai se vireyteen vaikuta vaikka nauhoja kielien alta puuttuu kun mensuuri on perinteinen.
Karlsson
06.07.2005 15:51:38

Tossahan on vähän vaan eri lähestymistapa "tavallisen" basson äänialaan. Jos muistan oikein laskeneeni, niin yhtään sen korkeampaa nuottia ei tuosta Bass V:stä irtoa kuin perusfenkusta. Ne puuttuvien nauhojen nuotit löytyy sieltä ylimääräiseltä kieleltä.

Kaikkee pitää kokeilla, sano.
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
patrikkivekas
11.09.2005 19:45:42

Periaatteessa 4-kielisellä värkillä pärjää, mutta jo ihan perustanssikeikoilla on kiva heittää vähän alempia taajuuksia väliin. Eli jos haluaa enemmän mörinää, kannattaa 5-kielinen hankkia. Mulla itselläni on Ibanez SDGR SR885, tosin siinä on vakiona niin älyttömän paskat mikit, että kannattaa saman tien vaihtaa vaikka parempiin EMG:n mikkeihin. Toimii hyvin. Niin ja sitten vielä kannattaa ostaa melko hyvä vahvistin, jos 5-kielisellä soittelee, että saa kaiken haluamansa irti.
Suomenruotsalainen basisti Paraisilta... Maailman paras yhtälö!!!
TommiW.
12.09.2005 19:16:56
tosin siinä on vakiona niin älyttömän paskat mikit, että kannattaa saman tien vaihtaa vaikka parempiin EMG:n mikkeihin.

Onkos EMG:llä minkälaisia/-hintaisia mikkejä siihen passoon tarjottavana, itelläni on sdgr sr 886, jossa ne mikit ovat sellaiset "pitkulaiset" ?
"Alphonso Johnsonilla on helevetin iso. Missähän se sitä lepuuttaa. Tässä kuvassa ei ainakaan mikin päällä..." -Juki68
kingnothing
13.09.2005 11:42:51
Itellä Ibanez SDGR705 eli http://www.musicasa.com/messe-namm/images/sr705.gif tuommonen. Oikeen toimiva peli on ollu, maksoin siitä 850, tosin mukaan tuli laadukas kova laukku, kantohihna, lukot ja piuha. Mutta hinta-laatusuhteeltaan kyllä aika mukava peli. Mukavan napakka soundi kun on aktiivipeli, tosin vahvarissa olisi parantamisen varaa... :P (WANHA Rolandin 60w Cube-combo)
Don't fall asleep or we'll mutilate your genitals... romantikkoitkijät #10
Superbeast89
14.09.2005 23:12:15
Halvoista 5-kielisistä oon kuullu vähän paskaa... Mutta ESP-LTD B-155 malli on ainakin suosittu ollu ja hintaahan on about 400€ Oiskos tästä keihäästä kellään kokemuksia? Itse aattelin tuommoisen ostaa kun viides kieli on tietenkin aina plussaa, varsinkin metallissa.
If you are gonna rock, rock heavy!
Superbeast89
14.09.2005 23:15:36
Nojuu, jos kuitenkin vähän pysyisin minäkin aiheessa niin millaista kokemusta löytyy esim. BTB 205 mallista? Iballa kun tuntuu olevan hyvä hinta-laatu suhde. Kumpaa suosittelisitte: B-155 vai BTB205?
HC.Pälä
15.09.2005 02:27:18 (muokattu 15.09.2005 02:28:10)

Ehotelkaa myös jotain hyviä 5-kielisiä...hintaluokka jotain 500-700

Tsekkaa käytetyt bassot myös eri paikoista. Hommasin 5 kielisen neuserin suht halvalla täältä torilta, enkä oikeastaan kadu.
Let the bass Kikzz.
TommiW.
15.09.2005 13:21:12
Nojuu, jos kuitenkin vähän pysyisin minäkin aiheessa niin millaista kokemusta löytyy esim. BTB 205 mallista? Iballa kun tuntuu olevan hyvä hinta-laatu suhde. Kumpaa suosittelisitte: B-155 vai BTB205?

*MAINOS*

Unoha tuommoiset ja osta pois minun ibanezin kuuskielinen!
Ja joo, kyllä sie sitä c-kieltä tarttet, et vaan tiedä sitä vielä :D
"Alphonso Johnsonilla on helevetin iso. Missähän se sitä lepuuttaa. Tässä kuvassa ei ainakaan mikin päällä..." -Juki68
Superbeast89
15.09.2005 17:24:17
*MAINOS*

Unoha tuommoiset ja osta pois minun ibanezin kuuskielinen!
Ja joo, kyllä sie sitä c-kieltä tarttet, et vaan tiedä sitä vielä :D

Vähän turhan leveä kaula mun pienille käsille...
pasikaikkonen
15.09.2005 17:35:07 (muokattu 16.09.2005 10:39:37)

oisko kellään kokemusta noista ibanezin 5-kielisistä..
ois semmonen hankinnassa ja ajattelin kysästä että onko tästä mihinkään

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-177136.html

pistäkää kommenttia ja omia kokemuksia jos on.

kiiitos

Tzäp !

jep olen käynyt pariin otteeseen kokeilemassa ja tuo on seuraava 5-kielinen bassoni, jos ostan uutena.
soundaa, tuntuu ja näyttää oikein hyvältä.
mikkien säädöt ovat monipuoliset, mutta vaarana on soundin ruuvailuun kyllästyminen.
Nykyisessä 4-kielisessäni on vain 2 hanikkaa, ja se riittää :)

ja hox ! kyseleppä hintaa maahantuojalta... ei tod. kannata t-kaupasta tilata !!!
Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)