Aihe: Vahvistin keikoille
1 2
toivajar16
20.05.2005 13:06:21 (muokattu 20.05.2005 13:13:08)
Mä en oo myöskään vakuuttunu tuosta. Hepposen olonen, ei lähe tarpeeks mökää yms.

Joo, ei kannata linnunpöntöllä heviä soitella. Tulee vaan itku ja poru, kun huomaa että eihän tää pärjää kitaristin Marsulle.

Edit: Tämä ei ole provo, mutta kombot mielestäni sopivat parhaiten vain pienille matinea tai esim. hääkeikoille sekä keikoille, joissa yleinen volumetaso on hiljainen. Jos kitaristeilla alkaa olla 50watista ylöspäin kamoja niin kombo ei kyllä siellä paljoa pöhise. Ellei sitten ole SWR redhead tai vastaava lisäkaapilla. Korkeat tehot mahdollistavat laadukkaan soundin.
Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg) to Frank Zappa -- "So, with your long hair, I guess that makes you a woman." Frank Zappa's response -- "So, with your wooden leg, I guess that makes you a table."
JK
20.05.2005 13:20:19
Mä en oo myöskään vakuuttunu tuosta. Hepposen olonen, ei lähe tarpeeks mökää yms.

Sai itsekin kerrasta tarpeekseni Ampegin Comboista. Tuollainen BA115 oli jonkin aikaa. Pilli sihisee inhottavasti, soundit on sellasta "puuroa". En usko että se on yksilökysymyskään. Hinta on kyllä Ampegin combolla pudonnut reilusti. Maksoi jossain vaiheessa liki tonnin. (Syytä onkin pudottaa hintaa)

Vanhan kunnon työjuhta Peaveyn kun jostain löydät niin osta sellainen. Nuppi + kaappi tai iso TNT-combo. Pomminvarmoja koneita.

Toinen josta ei ole pahaa sanottavaa on Hughes & Kettner. Etenkin ne vanhemmat pesukoneen näköiset 515 combot on laatupelejä. Mukava muriseva soundi ja 200w tehoja

DLX-musiikissa näin äskettäin sellaisen käytettynä myynnissä hintaan 390 euroa.
"Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila
omarklah
20.05.2005 13:55:31 (muokattu 20.05.2005 13:56:12)

Mulla on käytössä Yorkville Bassmaster XM200 kombo ja siihen 15" lisäkaappi (kts. omakuva) - Tehoa 200W ja puntit lepattaa kyllä :O)
1,5 vuotta tuo on minua palvellut ja hyvin onkin ! Ei vikoja - eikä ole yhdelläkään keikalla(saati reeneissä) tarvinnut volaa kiertää 4:sta isommalle. Hintaa tuolla läjällä uutena oli reilun tonnin.
Eli jos se tonni on käytössä, kannattaa tuotakin harkita....
Tää sit sanois tälleen...
chief
20.05.2005 15:27:57
Pienenä yhteenvetona vois todeta että nykyään saa aika pienellä (?) rahalla aika tehokkaita ja hyväsoundisia bassokamoja. Ei vissiin muilla kuin Ampegilla ole varaa tehdä paskoja/ylihintaisia laitteita.
"It's the ear, not the gear. "
1976
20.05.2005 16:34:10
Soitellaan metalli musiikkia (thrash/deth jne...) onko noista behringerin kamoista mihinkään? thomanilta saisi 600w kaapin hintaan 188e ja 300w nupin hintaan 225e.

Ostat vaan ton Behringerin nupin ja sille joku hyvä 4x10 tai 1x15 kaappi alle. Olen soittanut tolla vahvistimella nyt reilut puolivuotta ja olen ollu tod. tyytyväinen soundeihin mitä siitä irtoaa (tosin en ole mitään ns. "oikeita" bassovahvistimia koskaan testaillut :) )
JK
20.05.2005 20:27:28
(tosin en ole mitään ns. "oikeita" bassovahvistimia koskaan testaillut :) )

Siinä se jutun "juuri" onkin. Jos ei testaa muita, ei tiedä paremmasta. Ja kun rupeaa testaamaan, niin sitten rupeaa kamat vaihtumaan...tiuhaan.

Nimimerkillä "Kokemusta on" (Crate, Peavey, Ampeg, H&K, EBS x 2, Trace Elliot, Hartke, Fender, Yamaha, Roland.....VOX)
"Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila
Teijo K.
20.05.2005 20:32:45

Siinä se jutun "juuri" onkin. Jos ei testaa muita, ei tiedä paremmasta. Ja kun rupeaa testaamaan, niin sitten rupeaa kamat vaihtumaan...tiuhaan.

Nimimerkillä "Kokemusta on" (Crate, Peavey, Ampeg, H&K, EBS x 2, Trace Elliot, Hartke, Fender, Yamaha, Roland.....VOX)

Totta. Eli ei kannata alkaa testailemaankaan.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
hemmo
20.05.2005 20:38:43

Totta. Eli ei kannata alkaa testailemaankaan.

Niin, parasta ei olekaan, lopulta.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
Teijo K.
20.05.2005 20:40:17

Niin, parasta ei olekaan, lopulta.

Btw, miun onnenväri on pienestä asti ollut keltainen.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
hemmo
20.05.2005 20:42:56

Btw, miun onnenväri on pienestä asti ollut keltainen.

Saat sen tuta kohta. 17-18.6.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
chief
20.05.2005 20:44:33 (muokattu 20.05.2005 20:44:50)
Btw, miun housujen väri on pienestä asti ollut keltainen.

Ahaa...
"It's the ear, not the gear. "
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)