Aihe: Gallien-Krueger Backline
1 2 3 4 5 6
poppamies
13.09.2005 21:43:32

Särökanava on siinä enemmän moderneja surinoita varten. Pienet putkirosot saa A-kanavaa ruttaamalla. Mullahan oli asiaan liittyen joskus jaossa soundiklippejä, RBP 2001 etuasteen toimintaperiaatteet pätee varmaan suht samalla lailla backline-nuppiinkin.

Professori Balthasar on aivan oikeassa. Se Backlinen särökanava on sellaista "modernia" surinaa. Ei kiinnosta minua. Käyttökelposempaa säröä, sellaista lievää yliohjautumista saa todellakin aikaan ajamalla "clean" kanava pikkasen ruvelle "boost" nupilla.
Myydään EBS MultiComp bassokompura
dropD
14.09.2005 10:59:04

Nyt on nuppi ja kaappi saanut kyytiä treenikämpälläkin. 2x10 kaappi potkii ihan riittävästi (treenivolyymi suhteellisen kova), vaikka tietysti lisäpinta-ala ei koskaan pahitteeksi olisi. Soundeissa riittää vielä ruuvattavaa eikä parasta ulosantia varmaan ole vielä saatu kohdalleen (ideaalinen boost/master suhde vielä testailun alla). Perussoundi on pehmeähkö. Särökanava on luonteeltaan modernimpaan viittaava, mutta ainakin minun käytössä käyttökelpoinen. Huono analysoida tarkemmin kun ei noista bassosäröistä kauheasti ole kokemusta. Nuppi riittää epäilemättä vaikka kuinka pitkälle jos kaappeja pinoo alle lisää. Ehkäpä myöhemmin hankin vielä toisen 2x10:n tai 4x10:n pinoon.
poppamies
14.09.2005 11:34:37

... Nuppi riittää epäilemättä vaikka kuinka pitkälle jos kaappeja pinoo alle lisää. Ehkäpä myöhemmin hankin vielä toisen 2x10:n tai 4x10:n pinoon.

Joo, se on aivan selvä ettei 2x10" saa lähetkään kaikkea irti Backlinesta. Ensinäkin yhdellä8 ohmin kaapilla ei saa kuin n. puolet max. tehoista, ja ne pohjasävelet lahkeenlepatuksineen tulee vasta kun lisäät 15" tai 4x10" kaapin. Kiva kuitenkin että tuo 2x10" riittää tähän hätään ja että oot tyytyväinen. GK'ssa tuo perussaundi on sellainen pyöreähkö mutta säätöjä nupissa varmasti riittää kolinaakin asti.
pasikaikkonen
14.09.2005 20:40:07

Tzäp !

niin, ja olihan niin että merkillä ei ole jälleenmyyjää suomessa ?
saakohan järkevillä kustannuksilla muualta kuin t-kaupasta ?
Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
Aminohappo
14.09.2005 22:01:36
Tzäp !

Minusta ei ole jälleenmyyjiä ollenkaa.
Moraalisen krapulan syypää on etanoli eli etyylialkoholi, joka lisää tryptofaaniaminohappoa hajottavan entsyymin, tryptofaanipyrrolaasin, tuotantoa.
onde
14.09.2005 23:06:41
Tzäp !

No mun mielestä aika järkevä hinta jenkki vahvarista vaikka tilata ulkomailta!
Ite oon soitanut kyseistä peliä kahden Hartken 4*10 kautta ja soundi on ollut tosi tiukka mutta myös tuhtia alapäätä antava!
Ihan aikusten oikeesti se on hyvä vahvistin!
(Mikä toinen nuppi tarjoo vastaavan hinta/laatu suhteen? Älkää tarjotko mitään Behringerejä!)
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
guano
15.09.2005 03:30:43 (muokattu 15.09.2005 03:31:14)
Mikäs kaappi tuolle ois hyvä?

Aattelin ostaa tuon nupin ja sille joku 1x15? Vai vai?

En pahemmin näistä tiedä. Ja tuhtia alapää-soundia hakusessa.
Wil-J
15.09.2005 10:45:48
Mikäs kaappi tuolle ois hyvä?

Melkeen jotain 4x10 kaappia suosittelisin niin tulee myös yläpäätä vähän mukaan...
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
J.Hollström
15.09.2005 11:10:13

1x15" on yksinään vähän muhjuinen. Jos vain yksi kaappi niin silloin mielummin 4x10". Siitä saa myös alapää-soundia tarvittaessa.
hemmo
15.09.2005 11:39:31

1x15" on yksinään vähän muhjuinen. Jos vain yksi kaappi niin silloin mielummin 4x10". Siitä saa myös alapää-soundia tarvittaessa.

Melkeen jotain 4x10 kaappia suosittelisin niin tulee myös yläpäätä vähän mukaan...

Tzäp! Makuasioita nuo. Eräät mummot suosivat juuri 15-ämyreitä.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
poppamies
15.09.2005 15:26:11

Tzäp! Makuasioita nuo. Eräät mummot suosivat juuri 15-ämyreitä.

Vaikka tämä ei välttämättä liity millään tavalla minuun niin haluaisin sanoa tämän. Minä olen vaari enkä mummo! Jos joku haukkuu mummoks niin sellaiset puheet on peruttava heti taikka lasken kolmeen...
Toinen asia on että olen samaa mieltä siitä että 4x10" sattaisi sopia hyvin Backlinen kanssa. Ajattelin itsekin ostaa 4 kpl Ampegin vaihtoelementtejä saksasta ja laittaa tuohon 1x15" kaappiin. Sehän käy aika näppärästi kun ei tarvitse kuin vaihtaa etulevy. Pitääpä kokeilla!
pasikaikkonen
15.09.2005 17:38:42

Tzäp!

vaari kai sit itekki ku suosin 1x 15" elementtiä :)
Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
jauheliha
17.10.2005 17:31:11
Itseltä löytyy tämä kyseinen Backline 600 nuppi ja saman sarjan 4x10 kaappi, ja voin sanoa että on laitteet hinta/laatu -suhteessa vertaansa vaille.

Tehoa ja säätövaraa löytyy vaikka muille jakaa.
"Vejetään vaan tatsilla."
Niskamies
17.10.2005 19:18:19
Itseltä löytyy tämä kyseinen Backline 600 nuppi ja saman sarjan 4x10 kaappi, ja voin sanoa että on laitteet hinta/laatu -suhteessa vertaansa vaille.

Tehoa ja säätövaraa löytyy vaikka muille jakaa.

Onkos siinä kaapissa vakiona pyörät?
There's a fine line between stupid and clever.
jauheliha
18.10.2005 07:37:06
Onkos siinä kaapissa vakiona pyörät?

Pyörät tulivat erillisessä pussissa mukana, ja olivat helppo laittaa paikoilleen.
"Vejetään vaan tatsilla."
pasikaikkonen
29.10.2005 22:46:03

Tzäp !

Nyt pienimuotoinen kysely siitä, että mikä / mitkä kaapit teillä on käytössä tuon backline 600 nupin kanssa ?
...niin ja kommentteja yhdistelmästä !
TZÄP !!! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
Yövieras
29.10.2005 23:09:22
Behringerin 2 x 10" ollut perässä. Ei oikeistaan riitä, jos on kova meteli treenikämpällä. Hiukan helpottaa, jos nostaa kaapin hiukan korkeammalle. Etusen ohittamalla olen saanu paljon kovemmat metelit.
"Kaivakaa esiin ne talavilenkkarit ja astukaa ne linttaan"
poppamies
29.10.2005 23:52:59 (muokattu 29.10.2005 23:53:13)

Tzäp !

Nyt pienimuotoinen kysely siitä, että mikä / mitkä kaapit teillä on käytössä tuon backline 600 nupin kanssa ?

Mulla Fender kaappi yhdella Eminence Gamma 15" + 12" kaappi. Toimii loistavasti minun tarpeisiin. Jämäkkä ja järisyttävä...
Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti!
onde
31.10.2005 23:35:29
Tzäp !

Mulla on erinäinen läjä Hartkeja ja niistä kokoon sopivan pinon käyttö tarkotuksen mukaan.
Ainakin jos joutuu enemmän käyttää volumee kannattaa Backlinee kuormittaa 4ohmilla, koska sillon se jaksaa tuupata tarpeeks amppeereja ämyreihin!
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
balzary
03.11.2006 10:09:39

Nostetaanpa sattumanvaraisesti yksi Backline-ketju.

Löytyi ihan mielenkiintoinen arvio ko. nupista, sisältää mm. eq:n mittaustuloksia jne. http://personalpages.tds.net/~fdeck/bass/gkbl600.pdf
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)