Wil-J 12.05.2005 10:48:56 | |
---|
Mä olen varma joka ehdottaa tätä m.netissä, mutta tolla rahalla ostaisin Station-music.de:stä Sadowsky Metron. nelonen on aika tasan 2000, vitonen pikkasen enemmän. EDIT: tai sitten ihan vaan jenkeistä, tulee todennäköisesti hitusen halvemmaksi. Olet varma joka ehdottaa tätä... Hienoa :) "You can´t hold no groove if you ain´t got no pocket." |
Niskamies 12.05.2005 10:50:18 (muokattu 12.05.2005 10:54:29) | |
---|
Olet varma joka ehdottaa tätä... Hienoa :) Ei pitäisi kirjotella aamulla tokkurassa viestejä, korjattu on. Meitsi on meshissä. |
pardy 12.05.2005 10:53:47 | |
---|
Ei pitäisi kirjotella aamulal tokkurassa viestejä, korjattu on. "Aamulal"? Joku aamulaulu ehkäpä? "...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua |
Niskamies 12.05.2005 10:54:39 | |
---|
"Aamulal"? Joku aamulaulu ehkäpä? Ollaanpa sitä hauskoja. Meitsi on meshissä. |
pardy 12.05.2005 10:56:51 | |
---|
Ollaanpa sitä hauskoja. Aina ja joka paikassa. "...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua |
Modulaatio 13.05.2005 16:37:28 | |
---|
"Aamulal"? Joku aamulaulu ehkäpä? Jottei ihan offtopiciksi menisi niin sattuuko kellään oleen kokemusta BTB 1205 E NTF ibanezin bassosta ? Levytukku tuota ainakin kaupittelee. |
onde 15.05.2005 15:00:40 | |
---|
Mä olen varmaan ensimmäinen joka ehdottaa tätä m.netissä, mutta tolla rahalla ostaisin Station-music.de:stä Sadowsky Metron. nelonen on aika tasan 2000, vitonen pikkasen enemmän. EDIT: tai sitten ihan vaan jenkeistä, tulee todennäköisesti hitusen halvemmaksi. Toi kyllä kuullostaa siltä ku ostais sikaa säkissä! Kyllä mun mielestä pitää ensin kokeilla soitinta ennen ku tekee osto päätöksen! No tietenkin Harley-Bentoneita voi ostaa kokeilematta ku ne on halpoja eikä tuu suurta tappiota vaikkei tykkäis! But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
Niskamies 15.05.2005 15:11:49 | |
---|
Toi kyllä kuullostaa siltä ku ostais sikaa säkissä! Kyllä mun mielestä pitää ensin kokeilla soitinta ennen ku tekee osto päätöksen! No tietenkin Harley-Bentoneita voi ostaa kokeilematta ku ne on halpoja eikä tuu suurta tappiota vaikkei tykkäis! Eikös kaikkien custom bassojen kanssa ole sama tilanne? Meitsi on meshissä. |
chief 15.05.2005 15:21:23 | |
---|
Eikös kaikkien custom bassojen kanssa ole sama tilanne? No ei. Jos meet oikeasti juttelemaan sen soittimen rakentavan sedän kanssa ja tiedät tasan mitä haluat niin se setä osaa rakentaa sen soittimen sellaiseksi kuin haluat. "It's the ear, not the gear. " |
Niskamies 15.05.2005 15:32:47 | |
---|
No ei. Jos meet oikeasti juttelemaan sen soittimen rakentavan sedän kanssa ja tiedät tasan mitä haluat niin se setä osaa rakentaa sen soittimen sellaiseksi kuin haluat. Mutta jokatapauksessa soitin pitää osta sikana säkissä, ellei sitten saa palautusoikeutta tietyn ajan sisään. Esim. Sadowskeissa on on 7 päivän palautusoikeus. Meitsi on meshissä. |
Teijo K. 15.05.2005 17:00:57 | |
---|
Mutta jokatapauksessa soitin pitää osta sikana säkissä, ellei sitten saa palautusoikeutta tietyn ajan sisään. Esim. Sadowskeissa on on 7 päivän palautusoikeus. Ainakin Ruokankaan kanssa on customsoitimien rakentaminen rakentajan ja asiakkaan "yhteinen projekti". Eli sisältää noin viikon haastattelua ja sovittelua. Asiakas voi käydä testailemassa soitinta aina rakentamisen aikana, ja näin voi tehdä päätöksiä rakenteen ym, suhteen vielä kun soitin on kesken. En nyt sanoisi ihan sika säkissä ostamiseksi. 7 päivää testaamisaikaa valmiiseen soittimeen ei ainakaan minusta tunnu kovin pitkältä ajalta. |
Niskamies 15.05.2005 18:00:39 (muokattu 15.05.2005 18:01:57) | |
---|
EDIT: moka Meitsi on meshissä. |
Niskamies 15.05.2005 18:01:39 | |
---|
Ainakin Ruokankaan kanssa on customsoitimien rakentaminen rakentajan ja asiakkaan "yhteinen projekti". Eli sisältää noin viikon haastattelua ja sovittelua. Asiakas voi käydä testailemassa soitinta aina rakentamisen aikana, ja näin voi tehdä päätöksiä rakenteen ym, suhteen vielä kun soitin on kesken. En nyt sanoisi ihan sika säkissä ostamiseksi. 7 päivää testaamisaikaa valmiiseen soittimeen ei ainakaan minusta tunnu kovin pitkältä ajalta. Kätevää, tota en tiennytkään. Mutta tuollaiset ovat aika harvassa. Jos Sadowskyn, Foderan, Stratuksen, Nordstrandin, AVbasson yms. tilaat, niin testaaminen saattaa olla hankalaa. En tiedä olisiko se edes mahdollista, jos siellä päin maailmaa asuu. Meitsi on meshissä. |
Teijo K. 15.05.2005 18:03:39 | |
---|
Kätevää, tota en tiennytkään. Mutta tuollaiset ovat aika harvassa. Jos Sadowskyn, Foderan, Stratuksen, Nordstrandin, AVbasson yms. tilaat, niin testaaminen saattaa olla hankalaa. En tiedä olisiko se edes mahdollista, jos siellä päin maailmaa asuu. Niin, siksi kannattaa suosia aina kun on mahdollista, sitä lähialueen rakentajaa. Kuka siinä lähellä kenelläkin sitten on. Uskoisin, että ainakin kaikki kotimaiset rakentajat tarjoavat tuon mahdollisuuden. Viimeistään kysyttäessä. |
Wil-J 15.05.2005 19:30:07 | |
---|
Niin, siksi kannattaa suosia aina kun on mahdollista, sitä lähialueen rakentajaa. Kuka siinä lähellä kenelläkin sitten on. Uskoisin, että ainakin kaikki kotimaiset rakentajat tarjoavat tuon mahdollisuuden. Viimeistään kysyttäessä. Mutta mun mielestä siinä on onkelmana se, että näyttää kaikki kotimaiset tekevän pääasiassa noita passoja ja jassoja. Paitti ehkä se Omena-Aho. Kai. Ja mä en ainakaan halunnut mitään ihan traditionellia. Voishan tietty teettää rijopulla, halavalla ;) "You can´t hold no groove if you ain´t got no pocket." |
Teijo K. 16.05.2005 09:19:17 | |
---|
Mutta mun mielestä siinä on onkelmana se, että näyttää kaikki kotimaiset tekevän pääasiassa noita passoja ja jassoja. Paitti ehkä se Omena-Aho. Kai. Ja mä en ainakaan halunnut mitään ihan traditionellia. Voishan tietty teettää rijopulla, halavalla ;) Eihän tuo siunkaan ollut AV mallistosta suoraan? Omaa suunnittelua. Ihan hyvä tapa tilata tietty esim. justiinsa noilta käsityöläismestareilta ulkomailta jos tietää 100% tarkkuudelta mitä haluaa. Vaikka olihan se siultakin eräänlainen "uskon hyppy". Tulevaisuus näyttää kannattiko. Mie olen kehittänyt tällaisen oman hinta / laatu mittarin jossa muutan sbasson hinnan tyytyväisiksi käyttövuosiksi. Jos sbasso tarjoaa aina käytettyä satasta kohden yhden tyytyväisen kyttövuoden niin hinta / laatusuhde on ollut kohdallaan. Eli jos 8 vuotta pumpsuttelet tyytyväisenä tuolla AV-lla niin se on ollut ns. hyvä ostot. |
Wil-J 16.05.2005 12:01:16 | |
---|
Eihän tuo siunkaan ollut AV mallistosta suoraan? Omaa suunnittelua. Ihan hyvä tapa tilata tietty esim. justiinsa noilta käsityöläismestareilta ulkomailta jos tietää 100% tarkkuudelta mitä haluaa. Aivan. Vaikka olihan se siultakin eräänlainen "uskon hyppy". Tulevaisuus näyttää kannattiko. Mie olen kehittänyt tällaisen oman hinta / laatu mittarin jossa muutan sbasson hinnan tyytyväisiksi käyttövuosiksi. Jos sbasso tarjoaa aina käytettyä satasta kohden yhden tyytyväisen kyttövuoden niin hinta / laatusuhde on ollut kohdallaan. Eli jos 8 vuotta pumpsuttelet tyytyväisenä tuolla AV-lla niin se on ollut ns. hyvä ostot. Kyllä joo. Jännä mittari sulla :) Tolla mittarilla mun jazzari on juurikin täyttänyt hyvän ostoksen kriteerit. Ja kyllä NYT tuntuu siltä että AV bassokin tulee täyttämään, mutta saas nähä. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
pardy 16.05.2005 12:08:21 | |
---|
Kyllä joo. Jännä mittari sulla :) Tolla mittarilla mun jazzari on juurikin täyttänyt hyvän ostoksen kriteerit. Ja kyllä NYT tuntuu siltä että AV bassokin tulee täyttämään, mutta saas nähä. Hehheehee... Just mietin vaan tota Niskiksen tilannetta... Hihi. "...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua |
Karlsson 16.05.2005 12:09:36 | |
---|
Hehheehee... Just mietin vaan tota Niskiksen tilannetta... Hihi. Mua huvittaa toi 7 päivän palautusoikeus. Eihän se kerkee jenkeistä suomeen siinä ajassa.... "Rokkibändejä on liikaa" -Tellu |
Wil-J 16.05.2005 12:11:50 | |
---|
Mua huvittaa toi 7 päivän palautusoikeus. Eihän se kerkee jenkeistä suomeen siinä ajassa.... Sitä mäkin ihmettelin tuossa. No joo, katotaan 20v päästä että mitä Sadowskylle kuuluu :) Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |