Zonebs 06.05.2005 22:15:22 | |
---|
mulla on hd 350 nuppi ja en voi sanoa siitä mitään pahaa.helvetin hyvä bassonuppi yli 20v.kokemuksella.t.zonebs. Basistin hommassa ensimmäinen juttu on se että räimii vaan eetä plekulla niin perkeleesti. Ja juo kalajaa. Ja vie kaikki naiset. |
Niskamies 06.05.2005 22:16:04 | |
---|
mulla on hd 350 nuppi ja en voi sanoa siitä mitään pahaa.helvetin hyvä bassonuppi yli 20v.kokemuksella.t.zonebs. Millä kaapilla sitä käytät, ja millainen on saundimieltymys? Meitsi on meshissä. |
Karlsson 06.05.2005 23:00:28 (muokattu 06.05.2005 23:01:07) | |
---|
Terve, mä oon off-topic säm! Tänää skulailin Hemmon Top-50 (vai joku muu luku?) nupilla, hyvältä kuulosti! Ja lisäks kättelin viä EBS:n pomoa! Että tästä ja tähän. "Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis |
Teijo K. 06.05.2005 23:01:46 | |
---|
Terve, mä oon off-topic säm! Tänää skulailin Hemmon Top-50 (vai joku muu luku?) nupilla, hyvältä kuulosti! Ja lisäks kättelin viä EBS:n pomoa! Että tästä ja tähän. Mitäs pomo? |
Karlsson 06.05.2005 23:03:37 | |
---|
Mitäs pomo? Jaa, ruottiks meni keskustelu, joten en kieli vammasena juuri mitään sanonut. Hemmo mainosti sille omistavansa 20 huonoa bassoa. Sitten se katto umpi täyteen tungettua alkon kassia jalkojeni juuressa ja totes: "Bassist food". Vastasin että "Yes". "Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis |
nikolai 06.05.2005 23:03:51 | |
---|
Ihan mielenkiinnosta; missä missä tilanteessa DI:n soundi ei toimi? Livenä vai äänittäessä? Uskoisin sadowskyn pelittävän livenä suoraan erilliseen DI-purkkiin kytkettynä jos ei EBS:n DI-ulostulo miellytä. |
Puavali 06.05.2005 23:08:43 | |
---|
Saattaa toi soittomääräkin vaikuttaa, mutta harmittaa kun tänään soittelin rumpalin luona, vahvarina Behringer BX1200. Kun siitä sääti paljon gainia, sai vähän sellaista muroa mitä mä haen. Hehe, osta se behku takaisin, minkä möit... kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
Niskamies 07.05.2005 00:02:29 | |
---|
http://www.mikseri.net/artistit/?id=43490 Tossa pätkä. Eka sama pätkä SM57:lla, toinen pätkä DI:stä. Valitan huonoa soittoa, tänään on vähän kaikki jäässä. Ei vaan jotenkin oikein iske toi di:n saundi verrattuna tohon mikin saundiin. Ei mitään jälkikäsittelyä. Meitsi on meshissä. |
Teijo K. 07.05.2005 00:15:52 | |
---|
http://www.mikseri.net/artistit/?id=43490 Tossa pätkä. Eka sama pätkä SM57:lla, toinen pätkä DI:stä. Valitan huonoa soittoa, tänään on vähän kaikki jäässä. Ei vaan jotenkin oikein iske toi di:n saundi verrattuna tohon mikin saundiin. Ei mitään jälkikäsittelyä. Yksinkertaisin ratkaisu olisi käyttää sitä mikkiä jos ei DI-soundi iske. |
Vemmy 07.05.2005 00:51:59 | |
---|
Ei nyt millään pahalla ketään kohtaan, mutta nämä keskustelut ovat vähintään surkuhupaisia. Tietysti näin kahden ja puolen promillen humalassa näitä on hauska lueskella. Minulla on tuo 70-lukulaine 50-wattinen Rolandin combo yhdellä 12-tuumaisella elementillä, ensimmäinen bassovahvistimeni. Ensi alkuun se kuulosti hyvältä (kun oli ensimmäinen), mutta aika pian tuli olo ettei siitä lähde "sitä" soundia. No, se jäi myymättä, muut kamat tulivat kuitenkin tilalle ja Roolandi jäi penkiksi treenikselle. Nyt, toistakymmentä vuotta myöhemmin, Roland on aktiivisessa käytössä treenikämpällä, ja soundi on helvetin hyvä, suurena tekijänä lienee elementin piereminen, se tuo sen oikean särmän. Ja tänäkin päivänä, vaikka kamoja on kokeiltu jos jonkinlaista ja nauhoituksia on tehty vehkeillä jos toisillakin, niin vuoden soittokokemuksen jälkeen neliraiturilla kaksikanavaisena livenä kaverin vanhempien autotallissa tehdyssä demonauhassa on edelleen paras bassosoundi mitä minä olen saanut aikaiseksi. Röytöä? Takuulla, meni puolentoista millin plektroja joka toisessa biisissä poikki, joten tatsi oli kovahko. Seuraavat 6-7-vuotta meni kamarunkkailuun, kun oli rahaa. Sitten loppuivat rahat, ja oli pakko tyytyä siihen mitä on, ja kas kummaa, ei niissä vehkeissä ollutkaan mitään vikaa, joka ainoa oli käyttökelpoinen. Soittotaitoa ei ole tullut pätkääkään, mutta se oma ainakin itseni tunnistettavissa oleva soundi on syntynyt, kamoista riippumatta. Ennen piti vaihtaa kielet kerran kuukaudessa, nyt en edes muista milloin olen viimeksi ostanut uudet kielet. Ennen nauhakolina häiritsi, nyt sitä ilman ei voisi elää. Ja särö: ennen se oli haitta, nyt on oltava jonkinlainen perusmurina koko ajan, sitä ei edes lasketa enää säröksi. Särö on sitten se kun bassoa ei erota enää ollenkaan. Kai se kamarunkkausvaihe on jokaisen käytävä läpi, että ymmärtää keskittyä perusasioihin. Ei se ihan paskapuhetta ole se "soundi lähtee sormista", se on vähän sama kuin helvetin väkevä pepperoni: ei sitä makua mikään peitä, mutta uusia vivahteita siihen saa aikaan miedoilla mausteilla kuten tabascolla ja cayenne-pippurilla. Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin. |
absqua 07.05.2005 09:57:55 (muokattu 07.05.2005 10:15:31) | |
---|
Pitää kokeilla laittaa päälle, mulla on ollu pois päältä. ...niin, eli toisinsanoen sä et ole edes tutustunut tohon sun nuppiisi kunnolla. Jep jep. Vemmylle naksahti meikäläiseltä suurplussa ylläolevasta kommentista. EDIT: Tuli vielä sellainen pointti mieleen, että DI-soundin tarkoituskin on olla mahd neutraali. Käyttökelpoisimmat särösoundit taasen syntyvät yleensä mikittämällä, tai sitten jollakin mikitystä jäljittelevällä kaiutin-emulaattorilla (jollainen EBS:ssäkin on). Eli jos vertaat mikitettyä ja linjaa ja itket kun ei linja ole yhtä mehukas, niin syynä on se että toinen on mikitetty ja toinen on suora DI. OK? Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
sirdickyj 07.05.2005 10:13:11 | |
---|
...niin, eli toisinsanoen sä et ole edes tutustunut tohon sun nuppiisi kunnolla. Jep jep. Tuo nyt ei sinänsä ole mitään kauhean tavatonta, usein meitsikin kuluttaa aikaansa mieluummin muuten kuin manuaalien parissa, mutta kyllähän tosiasia on, että jos on ominaisuuksia, niin niitä pitäisi opetella käyttämään ennenkuin hommaa sitten lisää ominaisuuksia. Mäkään en osaa käyttää mun kamoja, miten helvetissä joku osaa käyttää kunnolla jotain graafista EQ:ta, jossa on vielä mahdollisuus leikata tai korostaa taajuuksia? Usein on käynyt mielessä, että SVT:ssähän olis vaan ne perinteiset bass, middle ja treble, ja vissiin joku ultramid vai mikälie. Se se olis yhtä yksinkertainen peli kuin vanha taskukello. Ja aina toimii. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Karlsson 07.05.2005 10:39:07 | |
---|
Tuo nyt ei sinänsä ole mitään kauhean tavatonta, usein meitsikin kuluttaa aikaansa mieluummin muuten kuin manuaalien parissa, mutta kyllähän tosiasia on, että jos on ominaisuuksia, niin niitä pitäisi opetella käyttämään ennenkuin hommaa sitten lisää ominaisuuksia. Mäkään en osaa käyttää mun kamoja, miten helvetissä joku osaa käyttää kunnolla jotain graafista EQ:ta, jossa on vielä mahdollisuus leikata tai korostaa taajuuksia? Usein on käynyt mielessä, että SVT:ssähän olis vaan ne perinteiset bass, middle ja treble, ja vissiin joku ultramid vai mikälie. Se se olis yhtä yksinkertainen peli kuin vanha taskukello. Ja aina toimii. Joo, liika mahdollisuus soundin säätämiseen voi johtaa lähinnä säätämiseen säätämisen vuoksi. Vaikka sieltä kaivaisi esiin oikeasti suurinpiirtein kaikkeen sopivan hyvän soundin, niin takaraivoon jää jyskyttämään "mitäs jos tota vähän vielä ja sitte..." Sama tietty bassoissa, perinteisellä vola + tone -systeemillä pärjää kummasti. Vaikka tietty monialueisen aktiivi EQ:n tuoma muokkausmahdollisuus on teoriassa mahtava homma, niin tämmönen puupää kuin minä ei oikein saa sieltä semosta "lopullista ratkaisua" ulos. Täytyy huomata että ainakin omalla kohdallani tämä on lähinnä psyykkisen tason ongelma. Ongelma tyhjästä, tota. Aini, ylistämässäni Tesan putkietusessa on toi EQ-puoli sopivan simppeli: Tone ja Bass! "Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis |
fox 07.05.2005 12:15:11 | |
---|
Tuo nyt ei sinänsä ole mitään kauhean tavatonta, usein meitsikin kuluttaa aikaansa mieluummin muuten kuin manuaalien parissa, mutta kyllähän tosiasia on, että jos on ominaisuuksia, niin niitä pitäisi opetella käyttämään ennenkuin hommaa sitten lisää ominaisuuksia.. Tuossa käväisi studiolla kaveri, jolta osteskelimme tässä taannoin etusen..Kas, kovin kummasteli, kun olikin sieltä löytyny todella käyttökelpoisia soundeja..itse ei ollu niitä sieltä saanut ulostumaan, kun oli jääny laitteeseen tutustuminen kokonaan tekemättä..on olemassa väkiä joilta jää. En mitenkään Niskistä moittia halua, mutta kannattas ehkä soitella kaikki variaatiot läpi mitä laatikosta löytyy, oikeen manuskan kanssa mieluusti. Tuppaavat nää nykyiset vermeet olla vähän ylitsevuotavia ominaisuuksiltaan, on kaappimallinnusta, ja muuta vastaavaa ja lisäksi voipi olla kaikki parametritkin muokattavissa omien mieltymysten mukaisiksi, säröjen määrät ym. Eihän ne siellä tehtaalla niitä presettejä laittaessa pysty jonkun yksittäisen kaverin mieltymyksiä tietämään.. Johannekselle terkkuja Pasilta! |
balzary 07.05.2005 14:29:28 | |
---|
hyviä kommentteja satelee. jos loppujen lopuksi niskis päätyy nupin vaihtoon, olisiko järkevää hommata erillinen päättäri ja vaihdella niitä etusia sitten v*tutuksen mukaan? ja toinen homma, vaihtelee niitä silloin ku käytettyjä osuu kohdalle, niin ei mene ihan kaikki rahat ;) |
hemmo 07.05.2005 14:31:19 | |
---|
hyviä kommentteja satelee. jos loppujen lopuksi niskis päätyy nupin vaihtoon, olisiko järkevää hommata erillinen päättäri ja vaihdella niitä etusia sitten v*tutuksen mukaan? ja toinen homma, vaihtelee niitä silloin ku käytettyjä osuu kohdalle, niin ei mene ihan kaikki rahat ;) Munsta kannattaa ostaa 3-10 nuppia ja vaihdella niitä kyllästymisasteen mukaan. Sama koskee myös pedaaleja ja sbassoja. 8-= "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili |
balzary 07.05.2005 14:32:04 | |
---|
Munsta kannattaa ostaa 3-10 nuppia ja vaihdella niitä kyllästymisasteen mukaan. Sama koskee myös pedaaleja ja sbassoja. 8-= nojuu. mut jos haluu halvalla tehoja ni päättäri kehiin ;) |
hemmo 07.05.2005 14:33:02 | |
---|
nojuu. mut jos haluu halvalla tehoja ni päättäri kehiin ;) Mut, mut, onhan päättäreissäkin eroja? Trankku vai putki? Molemmat? Hakkurilähteellä vai ilman? "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili |
balzary 07.05.2005 14:34:06 | |
---|
Mut, mut, onhan päättäreissäkin eroja? Trankku vai putki? Molemmat? Hakkurilähteellä vai ilman? trankunhan toi niskis tais haluta. iso poitsu, jaksaa kantaa raskaampaakin laitosta. |
Niskamies 07.05.2005 14:35:25 | |
---|
hyviä kommentteja satelee. jos loppujen lopuksi niskis päätyy nupin vaihtoon, olisiko järkevää hommata erillinen päättäri ja vaihdella niitä etusia sitten v*tutuksen mukaan? ja toinen homma, vaihtelee niitä silloin ku käytettyjä osuu kohdalle, niin ei mene ihan kaikki rahat ;) Saattaa olla, on toi etustietämys vähän niin ja näin. Mitä hyviä etusia sitten on? Mulle ei tuu mieleen kun Warwick Quadruplet ja Tech 21 RPM. Kävin tossa äskettäin testaamassa Musamaailmassa Warwickin Quad nelosta. Todella maukkaan kuulonen vehje. Onkos toi Quadruplet Quadin etunen? Meitsi on meshissä. |