Reddie 10.05.2005 13:15:10 | |
---|
Tommoseen teidänlaiseen musaan varmaankin sopis kuin nenä päähän tämmönen peli ku Laneyn R5: http://www.thomann.de/thoiw3_laney_ … sn=495b4dde4004ee5d13f7ce578643fdd6 Ite oon aikoinani käyttänyt tommosta n. 1½v putkeen jonka jälkeen möin rahapulassa ja ku peli jäi Podin oston jälkeen tarpeettomaksi. Loistava peli, tehoja riittää ja säätää voi soundin maasta taivaaseen, DI, efektilooppi, compura, limitteri, jne. |
mr.bungle 10.05.2005 14:57:50 | |
---|
Paskan marjat kuulostaa samalta. Mun Musari ei tosiaankaan ole koskaan kuulostanut Hartken kamoilla samalta mun JAK. Osta kunnon XL-sarjan kaapit äläkä mitään Transportereita! Niskis: Nuppina 3500, yläkaappina 2,5XL ja alakaappina 410XL. Tarvittaessa siis löytyy kolme erilaista settiä. Kyllä kaikki Hartket, mitä oon koittanut (mm. viime viikonloppuna soitin 410XL:n läpi) korostavat keskiääniä ja lyttäävät dynamiikkaa vähän samaan malliin. Mutta edelleenkin se on osaksi hyvä juttu, steriilit "studiomonitori"kaapit on kauheita. bassolla hanuriin |
nahemah 11.05.2005 06:59:50 | |
---|
Hartke on älyttömän hyvä ostos ainakin nykyään kun niitä saa kolme siihen hintaan mitä ennen joutui maksamaan vahvareista. Sama tosin koskee lähes kaikkia kaappeja. Mutta asiaan, hartken 15 on ollut itelläni jo iän päivät ja olen ihastunut sen roudattavuuteen ja kestävyyteen. Ainoana miinuspuolena pidän sitä, että EQn kanssa voi mennä hermot välillä. Suosittelen ehdottomasti viestiketjun aloittaneelle hartkea ja sitä enemmän kun luin että omaat aktiivimikit soittimessasi. Eiköhän soundit löydy ja mahdut keikalla kuin keikalla bassosetin kanssa esiintymislavalle (mikä on mahdotonta noiden edellämainittujen viestien seteissä)... |
sirdickyj 11.05.2005 09:17:13 | |
---|
näin. taidanpa tuon hartken ottaa. tuskin se ihan paska on kuitenkaan. ei tässä nyt ole enää aikaa pohtia tätä ja joku pitää valita kuitenkin. Osta se Suomesta äläkä Thomannilta, niin tarpeen tullen takuuhuoltokin pelaa. Mulla on viime aikoina ollu käytössä tommonen Kickback 12, sillä vetää ihan komiasti jos yleisvolume on hiljainen, mutta heti kyykkää ja tulee transistoripierua, jos bändi tuuttaa vähänkin lujempaa. Mutta ei niitä mikskään bändivahvistimiks oo tarkotettukkaan. Toi 15-tuumanen voi olla astetta stydimpi, muttei missään nimessä sekään muuta kuin hiljaiseen soitteluun tarkoitettu. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
pikkupeikko 11.05.2005 10:14:08 (muokattu 11.05.2005 10:17:00) | |
---|
Osta se Suomesta äläkä Thomannilta, niin tarpeen tullen takuuhuoltokin pelaa. Mulla on viime aikoina ollu käytössä tommonen Kickback 12, sillä vetää ihan komiasti jos yleisvolume on hiljainen, mutta heti kyykkää ja tulee transistoripierua, jos bändi tuuttaa vähänkin lujempaa. Mutta ei niitä mikskään bändivahvistimiks oo tarkotettukkaan. Toi 15-tuumanen voi olla astetta stydimpi, muttei missään nimessä sekään muuta kuin hiljaiseen soitteluun tarkoitettu. Thomannilta tilasin sen takia että maksoi n. 130e vähemmän kuin paikallisessa liikkeessä. Se riittää syyksi, vaikka sitten tulisikin takuun kanssa hässäkkää. Ja on täällä sen verran tuota kehuttu, että uskon saavani siitä keikallakin ihan hyvin ääntä. Varmasti jokaisesta maailman vahvistimesta on jollain negatiivista sanottavaa, enkä oikeasti tiedä ketä täällä uskoa, mutta tuohon nyt päädyin kun on kiire. Koskaan ei voi mennä niin paskasti, ettei siitä positiivisesti ajattelemalla voisi tehdä paskempaa. |
sirdickyj 11.05.2005 10:42:16 | |
---|
Thomannilta tilasin sen takia että maksoi n. 130e vähemmän kuin paikallisessa liikkeessä. Se riittää syyksi, vaikka sitten tulisikin takuun kanssa hässäkkää. Ja on täällä sen verran tuota kehuttu, että uskon saavani siitä keikallakin ihan hyvin ääntä. Varmasti jokaisesta maailman vahvistimesta on jollain negatiivista sanottavaa, enkä oikeasti tiedä ketä täällä uskoa, mutta tuohon nyt päädyin kun on kiire. Juu, ei se ole yhtään huono vahvistin, ja alhainen hinta on AINA riittävä syy tilata Saksan pojalta kamaa. Hyvän pelin tilasit, kunhan et liikoja tehoja odota. Mutta sekinhän on kiinni soundi-ihanteesta. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
chief 11.05.2005 16:26:50 | |
---|
Osta se Suomesta äläkä Thomannilta, niin tarpeen tullen takuuhuoltokin pelaa. Oon kuullu että jotkut ovat huollattaneet t-kaupasta ostettuja kamoja ihan suomessakin. Omaa kokemusta ei kyllä ole. "It's the ear, not the gear. " |
absqua 11.05.2005 16:31:43 | |
---|
Oon kuullu että jotkut ovat huollattaneet t-kaupasta ostettuja kamoja ihan suomessakin. Omaa kokemusta ei kyllä ole. T-kaupalla on pari huoltofirmaa suomessa joille kamat lähetetään. Mullakin oli kerran yksi t-kaupan efektipedaali paskana. Hyvinkäällä joku T-kaupan yhteistyöpikkuputiikki sen sitten huolsi/korjasi. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
pardy 11.05.2005 17:01:25 | |
---|
T-kaupalla on pari huoltofirmaa suomessa joille kamat lähetetään. Mullakin oli kerran yksi t-kaupan efektipedaali paskana. Hyvinkäällä joku T-kaupan yhteistyöpikkuputiikki sen sitten huolsi/korjasi. Siinäkin mielessä Thomannilta voi tilata ihan huoleti, kun niillä on kaikille tuotteille se oma kolmen (3) vuodne takuu, joka käsittääkseni kattaa aika paljon. Ja just pienempää kamaa menee useesti ihan tänne Suomeenki huoltoon, ne on vaan sitten ne kamat jotka pitää tehtaalle lähettää huollettavaksi niin sinne. Tai sitten sellaiset erikoisemmat kamat mitä ei täälä kotomaassa osata korjata, taikka ei ole varaosia. "...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua |
Mikho89 12.05.2005 13:48:28 | |
---|
Ostapas tollane Hughes & Kettner qc 421 combo. Voi olla vähän kalliimman puleinen, mut f-musiikista pitäis irrota 699€, norm. yli 1500€. Tehoa sopivat 400W ja putki jossa lisänä seksikkäät tuningvalot, pitäis riittää tuhoomaan tollasen 15 neliöisen treenikämpän hyvään kuosiin. Ittellä tästä on jo kokemusta |
alatama 13.05.2005 12:08:42 | |
---|
Itse en enää tule ostamaan kompoa jossa ei ole vähintään 250w. Ivan ja pilkan siedän, mutta en suoranaista vittuilua. |
Niskamies 13.05.2005 12:32:48 | |
---|
Itse en enää tule ostamaan kompoa jossa ei ole vähintään 250w. Ei kannata tuijottaa watteja, vaan kannattaa testata kuinka paljon ääntä siitä oikeasti tulee. Meitsi on meshissä. |
Typhus 13.05.2005 12:44:17 | |
---|
Joo, watit sekottaa aika monen siinä että paljonko siitä tulee hönkää ulos. eli kattokaapa paljon siitä tulee desibelejä ulos... en muista miten se oli merkitty mutta muistaakseni ehkä näin: (luku tähän)db/m eli montako desibeliä tulee metrin matkan päähän :) "Vita est vitae" |
sirdickyj 13.05.2005 12:44:51 | |
---|
Ei kannata tuijottaa watteja, vaan kannattaa testata kuinka paljon ääntä siitä oikeasti tulee. Jos wateista tarvitsee keskustella, on niitä aina liian vähän. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Niskamies 13.05.2005 12:52:35 (muokattu 13.05.2005 12:54:20) | |
---|
Joo, watit sekottaa aika monen siinä että paljonko siitä tulee hönkää ulos. eli kattokaapa paljon siitä tulee desibelejä ulos... en muista miten se oli merkitty mutta muistaakseni ehkä näin: (luku tähän)db/m eli montako desibeliä tulee metrin matkan päähän :) Kannattais testata vaikka bändin kanssa ekaksi ja kattoa riittääkö teho. Kyllä ihan yksinkin testaamalla saa hyvän kuvan. Esim Gallien Krugerin MB150 tai EBS:n Drome riittävät vallan mainiosti tavallisessa bänditoiminnassa vaikka watteja niissä ei ole kahtakaan sataa. Mulla on tehoja mun nupissa n. 240 wattia, ja se riittää vallan mainiosti. Meitsi on meshissä. |
poppamies 13.05.2005 12:57:02 | |
---|
Ei kannata tuijottaa watteja, vaan kannattaa testata kuinka paljon ääntä siitä oikeasti tulee. Senverran kuitenkin on pakko tuijottaa watteja ettei vahvistin jää "aneemiseksi". On ikävä soittaa hiljaakaan sellaisella vahvistimella mistä huomaa ettei oo puhtia. Resurssit ei saa loppua milloinkaan. Niinkuin hyvin tiedämme niin kaikki on kiinni verkkopuolesta. Halvoista vahvistimista loppuu tehot powerista riippumatta mitä ilmoitetaan RMS tehoksi. Matalat taajuudet syö resursseja. Myytävänä 300W Fenderin nuppi! MYYTY! |
pardy 13.05.2005 13:54:50 | |
---|
Joo, watit sekottaa aika monen siinä että paljonko siitä tulee hönkää ulos. eli kattokaapa paljon siitä tulee desibelejä ulos... en muista miten se oli merkitty mutta muistaakseni ehkä näin: (luku tähän)db/m eli montako desibeliä tulee metrin matkan päähän :) Tarkoitat kai kaiuttimen herkkyyttä? Jos on herkät kaiuttimet niin sitä mökä tulee enempi samalla wattimäärällä verrattuna ei niin herkkiin. Eli riippuu ihan kaapeistakin tuo volyymin määrä. "...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua |
Teijo K. 13.05.2005 14:01:54 | |
---|
Tarkoitat kai kaiuttimen herkkyyttä? Jos on herkät kaiuttimet niin sitä mökä tulee enempi samalla wattimäärällä verrattuna ei niin herkkiin. Eli riippuu ihan kaapeistakin tuo volyymin määrä. Toisaalta mitä herkemmät kaiuttimet, sitä epätasaisemmin ne toistavat taajuuksia. Monesti juuri keskialueella on piikkiä. Mutta ei sekän sinänsä mtn. Instrumenttivahvistimet eivät mielestäin saakaan olla mitän hifi-vahvistimia. Toki niillekin on markkinansa, ei sillä. |
pardy 13.05.2005 14:19:04 | |
---|
Instrumenttivahvistimet eivät mielestäin saakaan olla mitän hifi-vahvistimia. Toki niillekin on markkinansa, ei sillä. Öö siis meinaat tasasta taajuuskäyrää vai? "...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua |
onde 15.05.2005 15:17:08 (muokattu 15.05.2005 15:17:38) | |
---|
Mulla oli kans toi 3500 nuppi.Kun se oli ollut päällä reilun tunnin niin sen soundi levis totaalisesti käsiin.Kuullosti lähinnä pierulta! Mutta kaverilla on ollut Hartken kombo 15" tuumasella (en nyt muista tarkkaa mallia) toiminut 10 vuotta mainiosti ilman mitään häikkiä! But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |