pardy 27.04.2005 13:02:25 | |
---|
niin no joo...olinpa taasen lukenut hyvin pitkälti kieroon.... hmmm...mul ei kyllä hirveesti läskiä ole.....=D Sit naama! "...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua |
pehko 27.04.2005 13:03:05 | |
---|
Sit naama! se käy... Anders Fridéniä lainaten, "Jos et tykkää, älä kuuntele" |
Karlsson 27.04.2005 13:03:19 | |
---|
niin no joo...olinpa taasen lukenut hyvin pitkälti kieroon.... hmmm...mul ei kyllä hirveesti läskiä ole.....=D Täh? Laiha basisti!?!? Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003 |
pardy 27.04.2005 13:03:43 | |
---|
se käy... Lätslätsläts! No miltä tuntuu nyt, häh?! Joko sait tarpeekses?!! "...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua |
pehko 27.04.2005 13:04:02 (muokattu 27.04.2005 13:04:25) | |
---|
Täh? Laiha basisti!?!? no kyllä melkolailla juu....voisin olla läskimpikin... Lätslätsläts! No miltä tuntuu nyt, häh?! Joko sait tarpeekses?!! eipä pahemmin napannu Anders Fridéniä lainaten, "Jos et tykkää, älä kuuntele" |
Karlsson 27.04.2005 13:04:32 | |
---|
no kyllä melkolailla juu....voisin olla läskimpikin... Syö ny kunnolla etteivät naura sua stagelta. Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003 |
pehko 27.04.2005 13:05:38 | |
---|
Syö ny kunnolla etteivät naura sua stagelta. niin...täytyis kyllä......kun ei oo ruokaan oikeen rahaa......eikä oo pahemmin ollunna stagellekkaan asiaa kyllä...xD Anders Fridéniä lainaten, "Jos et tykkää, älä kuuntele" |
Jimoleon 28.04.2005 14:26:18 | |
---|
Toisena vaihtoehtona mietin kans American Jatsaria, mut sit hintakin nousee sinne 1100€ :n paremmalle puolelle... :/ "It's better than smelling like the reproductive fluids of Ole' Dirty Bastards" -Flea |
Phil.Lyn. 29.04.2005 14:01:19 | |
---|
mikä muuten mielestänne tekee passiivisesta paremman, kuin aktiivinen? everyone follows the BASS PLAYER |
bassotus 29.04.2005 14:26:09 | |
---|
Toisena vaihtoehtona mietin kans American Jatsaria, mut sit hintakin nousee sinne 1100€ :n paremmalle puolelle... :/ Ei välttämättä, jos käytetty kelpaa; reilulla viidelläsadalla irtosi omakuvan uudenkarhea '00 Jatsari saksan eBaysta, ja hyvä on! Vaatii toki kohtuullisen välitöntä maksukykyä ja riskinottoa.. "When I come back in my next life as a bass amp builder I'm going to design a powered 1x10 that can fill 1000 seat halls and has one knob that says 'More.' " |
absqua 29.04.2005 15:44:59 | |
---|
mikä muuten mielestänne tekee passiivisesta paremman, kuin aktiivinen? Minun mielestäni paremman tekee se, että ainakin näissä perinteisissä 9V-aktiivisysteemeissä tuntuu headroomi loppuvan, eli toisin sanoen se etuvahvistin tavallaan kompressoi signaalia. Jos soittaa kovalla tatsilla ja sitten meiningin kasvaessa vielä vähän kovempaa, niin tätä eroa ei aktiivibasso toista samaan tapaan kuin passiivit. Näin siis oman kokemukseni mukaan. Vaikeammin määriteltävä ero on sitten passiivien mielestäni "tuuheampi" soundi. Aktiivipeleissä on järjestään kalseampi soundi. Tämä tosin voi olla ihan vaan psyko-akustista jargonia, joka esim. sokkotestaamalla osoittautuisi harhaksi. Mene ja tiedä. Aktiiveissa on tietenkin sitten ne über-kätevät EQ-himmelit, mutta enpä ainakaan itse ole pahemmin niitä koskaan kaipaillut. Kunkin basson perussoundi on mitä on, ei se siitä equttamalla ainakaan paremmaksi muutu (imo). Monissa uusissa aktiivibassoissa on 18V sähköt, joten headroomiakin on enemmän. Pitäisi varmaan tutustua kunnolla noihin. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Tana 30.04.2005 01:15:00 | |
---|
mikä muuten mielestänne tekee passiivisesta paremman, kuin aktiivinen? Absquan vastaukseen lisäksi vielä, että patterien kanssa ei tarvitse pelailla. Nimim. "Aktiivin omistaja ja patterien vaihtoon kyllästynyt" Bookayasha! |
Niskamies 30.04.2005 13:19:41 | |
---|
Kamoon, ne patterit kestää tavallisessa käytössä vuosia jos ei pidä piuhaa bassossa kokoajan. Itse vaihtelen n. vuoden välein, eikö vielä ole kertaakaan loppunut. Meitsi on meshissä. |
Karlsson 30.04.2005 16:31:45 | |
---|
Kamoon, ne patterit kestää tavallisessa käytössä vuosia jos ei pidä piuhaa bassossa kokoajan. Itse vaihtelen n. vuoden välein, eikö vielä ole kertaakaan loppunut. Tää on muute totta. Ei mullakaa oo koskaa viä patteri loppunu kesken "lennon". Toki niitä pitää muistaa vaihdella sitten säännöllisesti. Vähänkö autoon öljyt. Äh, niin, itte diggaan kans passiivisesta ehkä hieman enempi, en ole ihan varma kyllä, sillä toi meinbeis 78 presari omaa EMG:n aktiivimikit, että tota joo. Huh, vappu käy päälle, osaa mitää selittää. "Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis |
balzary 30.04.2005 16:36:53 | |
---|
mulla kulahti patterit ainoastaan kun unohdin piuhan kiinni pidemmäksi ajaksi, muuten nou roplem. ja tosiaan 18v neuserissa ja headroomia löytyy kiitettävästi. |
Niskamies 30.04.2005 17:08:12 | |
---|
Mulla on sekä Sadowskyssä että Yamahassa 9 Voltin etuaste. En ole kertaakaan huomannut että headroom loppuu. Sadowskyn etuasteessa on pelkästään boostit bassoon ja trebleen. Jos potikat ovat minimiasennoissa, niin basso kuulostaa mielestäni identtiseltä sekä aktiivi- että passiiviasennoissa. Saattaisko toi headroomin loppuminen johtua myös etuasteen laadusta? Meitsi on meshissä. |
mr.bungle 30.04.2005 17:17:24 | |
---|
Mulla on sekä Sadowskyssä että Yamahassa 9 Voltin etuaste. En ole kertaakaan huomannut että headroom loppuu. Sadowskyn etuasteessa on pelkästään boostit bassoon ja trebleen. Jos potikat ovat minimiasennoissa, niin basso kuulostaa mielestäni identtiseltä sekä aktiivi- että passiiviasennoissa. Saattaisko toi headroomin loppuminen johtua myös etuasteen laadusta? Eip. Kyllä se loppuu, kunhan röytää. Minä huomaan eron, mutta minua ei myöskään se ero pätkääkään kiinnosta. bassolla hanuriin |
chief 30.04.2005 18:36:29 | |
---|
Eip. Kyllä se loppuu, kunhan röytää. Minä huomaan eron, mutta minua ei myöskään se ero pätkääkään kiinnosta. OT mistäs mr.bungle hommasit sen jatsin? Paljonko maksoi rahdit yms? "It's the ear, not the gear. " |
mr.bungle 30.04.2005 18:42:15 | |
---|
OT mistäs mr.bungle hommasit sen jatsin? Paljonko maksoi rahdit yms? Bostonin jostakin musiikkikaupasta. Siskon miehen työkaveri (siskon perhe oli siis jenkeissä pari vuotta) etsi hyvän yksilön, ja saan sen käsiini ens viikolla. Hintaa tuli n. 650 euroa/800 taalaa. bassolla hanuriin |
chief 30.04.2005 20:04:48 | |
---|
Bostonin jostakin musiikkikaupasta. Siskon miehen työkaveri (siskon perhe oli siis jenkeissä pari vuotta) etsi hyvän yksilön, ja saan sen käsiini ens viikolla. Hintaa tuli n. 650 euroa/800 taalaa. joo-o. ehtiskö se vielä... nojoo. ei oo rahnaa ny ni ei auta. ehkä sit kesällä. joku semmonen 80-luvun tokai tai japski sköieri olis aikajees. "It's the ear, not the gear. " |