pardy 20.04.2005 21:27:19 (muokattu 20.04.2005 21:32:27) | |
---|
Joku on noita Warwickin flightkeissejä jossain yhteydessä vähän haukkunut, mutta ite oon vahvasti niiden kannalla. Tehty tukevasta vanerista, kunnon alumiinilistat, ja topakat kulmasuojat. Laukun keskiosan päällä voi seistä kaikessa rauhassa tämmöinen 70kg jäpikkä eikä vaneri jousta sisäänpäin kuin korkeintaan sentin pari. Ja esimerkiks nuo kaks laukkua mitkä mulla on, on just ku tehty Corvetelle. Tai no, niinhän ne onkin. :) Hintaa oli Thomannilta tilattuna järkyttävät 85€. Kunnon perhoslukot löytyy, tuskin meinaa basso sisällä mitään vaikka peruuttaisit vahingossa autolla päälle. Noita munki laukkuja sen verta hyvin jo heitelty paikasta toiseen ja porukka jopa hyppinyt niiden päällä kun ovat halunneet tietää miten ne kestävät. Onneksi kestivät, vitun siat. Eikä bassot liiku siellä sisällä mihinkään suuntaan, sen verta timmisti istuu. Vaikuttaa ehkä turhalta palopuheelta, mutta ajattelin vain omien kokemuksien pohjalta näitäkin suositella. Ja vähän puhdistaa laukkujen mainetta, ettei ihmiset karta näitä sen takia kun joku on sanonut paskoiksi. Nii joo, linkki vielä: http://www.thomann.de/thoiw3_warwick_ebass_flightcase_prodinfo.html Näitä on vissiin eri Warwickeille, ite ilmotin ostaesani et tulee Corvetelle toi. Toinen tuli Corveten kera suoraan kun sen tilasin. Joten jos tuollasita hankkii niin mistä sitten tilaakin, kannattaa varmasti tarkentaa että se tulee Corvetelle. Edit: Niijoo, muistinki mikä homma siinä nyt oli, tilasin tollasen 85€ maksavan laukun sillon Thomannilta, mutta sieltä tuli tällänen: http://www.thomann.de/thoiw3_rockca … 1b_warwick_basskoffer_prodinfo.html Ilmeisesti vähän parempi. Mutta en kyllä hoksaa tota hommaa, ei ne mun mielestä väärääkään lähettäny siinä mielessä että ku vartavasten soitin sinne ja annoin kaikki tilausnumerot ja kaikki ja sanoin että haluun tuommoisen 85e laukun Corvetelle. Tuosta mallinumerosta sitten vaan äkkäsin että se onkin tuommoinen kalliimpi mikä tuli. Tiedä sitten, onko käyny moka niidem puolelta vai onko ne sitten kuitenki tarkoituksella pistäny tuon toisen. "...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua |
Incarnation 20.04.2005 21:31:34 | |
---|
Pardy, paljonko noin painaa? Rest in peace Dime |
pardy 20.04.2005 21:35:44 | |
---|
Pardy, paljonko noin painaa? Ihan v*tusti. Basson kanssa varmaan joku 20kg. En tiiä, oon huono arvioimaan painoja, mutta kyllä se aika reippahasti painaa. Mutta ite oon järkeilly sen sillee, että muuten kuletan bassoja pussissa, paitsi kun pakataan kamaa silleen että heitetään ne pakun perään ja lähetään hurjastellen pitemmälle keikalle. Silleen tuolla painolla ei oo väliä kun ei sitä sitten niin paljoa tarvitse kanniskellakaan, kunhan siihen voi vaan huoletta pakata kamaa päälle ilman että sisältö alkaa tykätä kyttyrää. Jotta mulle aika optimiratkaisuja nuo laukut siinä mielessä. "...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua |
Wil-J 20.04.2005 21:38:28 | |
---|
Ihan v*tusti. Basson kanssa varmaan joku 20kg. En tiiä, oon huono arvioimaan painoja, mutta kyllä se aika reippahasti painaa. Mutta ite oon järkeilly sen sillee, että muuten kuletan bassoja pussissa, paitsi kun pakataan kamaa silleen että heitetään ne pakun perään ja lähetään hurjastellen pitemmälle keikalle. Silleen tuolla painolla ei oo väliä kun ei sitä sitten niin paljoa tarvitse kanniskellakaan, kunhan siihen voi vaan huoletta pakata kamaa päälle ilman että sisältö alkaa tykätä kyttyrää. Jotta mulle aika optimiratkaisuja nuo laukut siinä mielessä. Mutta miksi niitä pitää olla kaksi? |
JK 20.04.2005 22:00:15 | |
---|
en vaan luota siihen että muovi kestäisi mahdottoman pitkään. Hieno pointti! Eikös tämän topicin aloittaja kysynyt nimenomaan Casea bassolleen, eikä sitä mistä kukakin tykkää tai ei. "Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila |
Niskamies 20.04.2005 22:11:22 | |
---|
Hieno pointti! Eikös tämän topicin aloittaja kysynyt nimenomaan Casea bassolleen, eikä sitä mistä kukakin tykkää tai ei. Kyllähän topicin aloittaja kyseli Casea Warwickille, mutta eikös ole ihan asiallista kertoa eri vaihtoehdoista? Etkös sä juurikin ole valittanut noiden muovisten SKB:eiden huonosta kestosta, vai oliko se joku muu? Meitsi on meshissä. |
pardy 20.04.2005 22:14:58 | |
---|
Mutta miksi niitä pitää olla kaksi? Daa? 2 bassoa=2 laukkua. Ei liian vaikea yhtälö munkaan matikkapäälle. :) Kun nakkaa bassot pakun perään niin kyllä sitä tykkää että kumpikin on turvassa eikä vaan se toinen. "...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua |
JK 20.04.2005 22:30:34 | |
---|
Etkös sä juurikin ole valittanut noiden muovisten SKB:eiden huonosta kestosta, vai oliko se joku muu? Mulla on tasan tämä yksi ja siihen olen ollut tyytyväinen. Ne halpislaukut, jotka on jotain liki pahvia (ehkä vaneria kuitenkin) rupeaa kyllä repsottamaan sieltä täältä. Lähinnä saranapuoli pettää, salvat ei osu kohdilleen jne. "Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila |
Wil-J 21.04.2005 22:15:37 | |
---|
Daa? 2 bassoa=2 laukkua. Ei liian vaikea yhtälö munkaan matikkapäälle. :) Kun nakkaa bassot pakun perään niin kyllä sitä tykkää että kumpikin on turvassa eikä vaan se toinen. Ai sä siis otat ne molemmat aina mukaan, no sitten... |
absqua 22.04.2005 09:27:41 (muokattu 22.04.2005 09:29:19) | |
---|
Musamaailmassa hypistelin taannoin tuollaista Warwickin "it's easy to play flightcase"-laukkua, ja ainakaan se kyseinen malli ei jättänyt mitään kysyttävää. Kyseessä oli oikean flightcasen totaalinen irvikuva. Ilmeisesti niitä on sitten useampaa eri laatutasoa tarjolla, koska jos Pardy kirjoittaa että että casen kansi joustaa pari milliä kun sen päälle nousee raavas mies, niin ilmeisesti kyseessä on ollut ns. parempi malli. Tämän päättelen siitä että se musamaailmassa ollut laukku (niin, oli "perhoslukot" ja metallilistat yms. eli kaikki se ulkoinen sälä millä laukun saa näyttämään oikealta caselta) olisi hajonnut jo keskikokoisen koiran painosta. Tuossa hintaluokassa itse kallistuisin SKB:n muovilaukkuun, koska se on kevyempi ja epäilemättä aivan yhtä kestävä kuin halpa kiinalainen flighcase-imitaatio, joka ei tarjoa oikean lentolaukun ominaisuuksista kuin samansukuisen ulkonäön ja muovilaukkua tuplasti suuremman painon. Jos ette usko niin menkää jälleenmyyjälle hipelöimään niitä laukkuja ja vertailkaa niitä osia mielessänne esim. TransitCasen laukuissa käytettyihin osiin. Ne nimittäin eivät todellakaan tule samasta tehtaasta, eivät edes samasta maanosasta. Toki hintaakin on sitten moninverroin enemmän. Jos haluaa halvan ja hyvän, niin täytyy ostaa kaksi tavaraa. Lentokoneen ruumaan verenhimoisen kenttähenkilökunnan käsiin en itse ainakaan moisia uskaltaisi ikinä heittää, mikäli mielisin nähdä kitarani ehjänä. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Niskamies 22.04.2005 10:08:03 | |
---|
Onkos sulla Ansqua flightcasea, ja jos on niin minkä merkkinen? Oletko uskaltanut lentokoneen ruumaan basson heittää? Meitsi on meshissä. |
absqua 22.04.2005 10:17:18 (muokattu 22.04.2005 10:17:33) | |
---|
Onkos sulla Ansqua flightcasea, ja jos on niin minkä merkkinen? Oletko uskaltanut lentokoneen ruumaan basson heittää? Bassolle mulla ei ole omaa flightcasea. Olen muutaman kerran lainannut tutuiltani Transitcasen valmistamaa bassocasea, jonka sisällä instrumentti on matkannut ruumassa aina ehjänä perille. Aiemmin käytin SKB:n muovilaukkua samaan tarkoitukseen ja sekin toimi ihan ok, vaikka alkoikin hajota käsiin aika pian. Jos basso menisi flighcasessa paskaksi lennon aikana niin silloin on jo hyvät saumat saada lentoyhtiöltä asialliset korvaukset, koska instrumentti on ollut pakattuna parhaalla mahdollisella tavalla. Lentokenttähenkilökunnan toiminnasta varsinkin Keski-Euroopassa liikkuu kyllä hurjia juttuja. ;-) Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Niskamies 22.04.2005 10:31:46 | |
---|
Lentokenttähenkilökunnan toiminnasta varsinkin Keski-Euroopassa liikkuu kyllä hurjia juttuja. ;-) Oliko transit casessa muotoiltu osa bassolle, vai oliko se vaan vuorattu superlonilla? Meitsi on meshissä. |
absqua 22.04.2005 10:34:09 | |
---|
Oliko transit casessa muotoiltu osa bassolle, vai oliko se vaan vuorattu superlonilla? Muotoiltu. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Warwickbass 14.06.2005 12:11:12 | |
---|
|
Kieppi 14.06.2005 15:19:29 | |
---|
Kalamies #10 >-)))>. Aut Warwick, aut nihil.
Kuunteles musaa. |
Incarnation 14.06.2005 18:33:00 | |
---|
Ja taas Fortressia syrjitään, kun ei löydy listasta. Prkl... Luulisi tuohon menevän johon Dolphininkin saa sopimaan. Rest in peace Dime |