Aihe: Ei osaa valita..
1 2
Jalmus
03.04.2005 19:19:57
Millä perusteella? 200 euron bassoksi ihan kelpo soitin.

- ruma
- samalla hinnalla saa parempiakin
- samalla hinnalla saa paremman näköisiäkin
- satasen tai puolentoista lisäsatsauksella saa jo oikeasti käyttökelpoistakin, jota ei tarvitse olla kauppaamaassa huuto.netissä tai keltaisessa pörssissä 3-6 kk:n jälkeen

Riittääkö?
Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi.
disarm
03.04.2005 19:50:28
- ruma
- samalla hinnalla saa parempiakin
- samalla hinnalla saa paremman näköisiäkin
- satasen tai puolentoista lisäsatsauksella saa jo oikeasti käyttökelpoistakin, jota ei tarvitse olla kauppaamaassa huuto.netissä tai keltaisessa pörssissä 3-6 kk:n jälkeen

Riittääkö?

Onko soundissa tai soitettavuudessa jotain erityisen huonoa? Kitaristina soitan mieluiten lyhytskaalaisella ja budjetti nyt on mitä on..
emptiness is loneliness
loneliness is cleanliness
cleanliness is godliness
and god is empty
just like me
Jalmus
03.04.2005 21:10:37 (muokattu 03.04.2005 21:11:40)
Onko soundissa tai soitettavuudessa jotain erityisen huonoa? Kitaristina soitan mieluiten lyhytskaalaisella ja budjetti nyt on mitä on..

Nuo tuollaiset harleybentonmaiset hinnat nostavat aina niskakarvat pystyyn. Parilla sadalla kannattaisi kyllä mieluummin ostaa käytettynä joku uutena hieman kalliimpi soitin.

Yleensä noissa sikahalvoissa on huono elektroniikka, puutteelliset säätömahdollisuudet (mikä ei ole kovin kivaa, jos esim intonaatio kusee), kolkko soitettavuus ja tuntuma jne. Tällaiset asiat eivät ainakaan nostata soittointoa ja aika pian harmittaa rahojen heittäminen hukkaan.
Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi.
pardy
03.04.2005 21:24:27

Nuo tuollaiset harleybentonmaiset hinnat nostavat aina niskakarvat pystyyn. Parilla sadalla kannattaisi kyllä mieluummin ostaa käytettynä joku uutena hieman kalliimpi soitin.

Yleensä noissa sikahalvoissa on huono elektroniikka, puutteelliset säätömahdollisuudet (mikä ei ole kovin kivaa, jos esim intonaatio kusee), kolkko soitettavuus ja tuntuma jne. Tällaiset asiat eivät ainakaan nostata soittointoa ja aika pian harmittaa rahojen heittäminen hukkaan.

No niinno, tuo nyt ei ole kovin verrattavissa Bentoneihin, ihan vaan siitä syystä että noita on Suomessa niin paljon myynnissä että voi valkata ns. parhaan päältä. Ja mitä tuohon huonoon elektroniikkaan tulee, niin maksaa parikymppiä kun pistää sillä puolella kaiken uusiksi jokaista piuhaa ja potikkaa myöten.

Joten kun vain ostaa hyvän yksilön niin varmasti on hyvä basso. Itselleni ei ole edes yhtään huonoa kyseisen mallista bassoa vastaan, mikä jo kertoo sekin siitä että yleislaatu on huomattavasti parempi kuin vaikkapa HB:issa.
"...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua
balzary
03.04.2005 21:28:01

Yhtä tuollaista olen soitin-huttusella testannut, ja se oli ihan ok. jos olisi budjetti sallinut, niin olisi lähtenyt vaimolle lahjaksi. mut kun sillon ei ollut rahaa niin ostin sitten myöhemmin itelleni lisää bassokamaa. eli best case scenario tällä kertaa.
cfe
05.04.2005 08:10:48

Toi mikin paikka epäilyttää: voi olla että suht honottava soundi lähtee.
http://www.causeforeffect.org
Aleksi-serkku
05.04.2005 08:28:13 (muokattu 05.04.2005 08:29:19)

Puhut kakkaa. Onko kirpputorihinnoissa vikaa silloin kun tuote itsessään on jotain muuta kuin kirpparitasoa?

Yleensä noissa sikahalvoissa on huono elektroniikka, puutteelliset säätömahdollisuudet (mikä ei ole kovin kivaa, jos esim intonaatio kusee), kolkko soitettavuus ja tuntuma jne.

Poikkeus vahvistaa säännön. Pari vuotta Eb:llä plonkuteltuani voin sanoa, että ainakaan vielä en ole minkään sortin ongelmiin törmännyt. Ja helvettiläinen, kahdellasadalla eurolla saa paljon rumempia taulujakin, jos tuon hinta-laatusuhteen basso nyt ei jostain syystä omiin käsiin istu, niin noin kauniin soittimen voi vaikka ripustaa seinälle luomaan tunnelmaa ja särmää interiööriin.
"And we'd better not risk another frontal assault. That rabbit's Ärlä!"
biibob
09.04.2005 11:54:45
En tiedä noista sg bassoista, mutta kitaroissa kyseinen malli on hyvin kaulapainotteinen. En ainakaan kitaristina sg:tä suosittelisi kellekkään aloittelijalle juuri kyseisen syyn takia. Minun mielestäni kannattaisi katsella jotain squierin precision tai jazz bassoa. Todennäköisesti ovat monipuolisempia, ja tuntuvat tasapainoutensa ansiosta paljon mukavammilta. Squiereiden laatukin on tunnetusti hintaansa nähden loistava.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
hollstro
09.04.2005 12:41:35

En tiedä noista sg bassoista, mutta kitaroissa kyseinen malli on hyvin kaulapainotteinen. En ainakaan kitaristina sg:tä suosittelisi kellekkään aloittelijalle juuri kyseisen syyn takia. Minun mielestäni kannattaisi katsella jotain squierin precision tai jazz bassoa. Todennäköisesti ovat monipuolisempia, ja tuntuvat tasapainoutensa ansiosta paljon mukavammilta. Squiereiden laatukin on tunnetusti hintaansa nähden loistava.

Mulla on SG Standard vuodelta '74 ja se ei ole ollenkaan kaulapainoinen. Istualtaan kaula ei dyykkaa yhtään, enkä ole moista hihnan kanssakaan havainnut. Ehkä hihna ei sitten ole kovin liukas. Olen toki törmännyt näihin kaulapainoisiinkin.

EB (SG) on bassona ihan kelpo soitin, varmaan Epin tekemänäkin. Sopii hyvin lyhytsormiselle. Kaulahumppari on tummasaundinen, mutta bluesin ja rokin soittoon ja vaikka reggae-meininkiin passeli.
juici
09.04.2005 16:09:22

Kyllä mulle kelpais kuitenkin. Punainen on jotenkin SG:lle ominaisempi väri, mutta musta ei ole mielestäni yhtään hullumpi. Joten itse en siis osaa sanoa.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)