Aihe: Miksei isoa komboa?
1 2
Keny
11.03.2005 08:18:59
Fafnerilla ja 6x10 kaapilla oon tähän asti keikat hoitannu.Nyt on uutena pikkukombona tollanen GK 150 mitä enno viellä keikoilla käyttäny.Hyvin toimii ainakin kun laittaa EBS 1x12 NEO kaapin kaferiks.Hyvin pelaa ilman lisäkaappiakin mut ei ihan yhtä hyvin botnee tuu.

Riittää varmaan monitoriks hyvin pikkukeikoilla ja loput pa:sta pihalle:)
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
hemmo
11.03.2005 08:50:24

Näillä näkymin se on joku noista ylärivin comboista.
http://www.hughes-and-kettner.com/s … ducts.php?mode=kat&type=quantum

Kappas, olen noita monasti Phaserilla testannut ja hyviksi todennut. Yllättäen paras oli se pienin 10' ämyrillä varustettu. Munsta.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
cfe
11.03.2005 09:18:08

Kuinka paljon pitäisi (trankku) watteja olla että kuuluu kämpällä selkeästi yli rumpujen ilman säröytymistä?
http://www.causeforeffect.org
Keny
11.03.2005 09:28:15
Kuinka paljon pitäisi (trankku) watteja olla että kuuluu kämpällä selkeästi yli rumpujen ilman säröytymistä?

Riippuu et kuinka kovaa rumpali lyö mut kyllä 150 ja siitä ylös päin ois mun mielipide.Nyt pitää sitte otta huomioon et jos on 150w combo niin se on periaatteessa 100w ja vasta lisäkaapin kanssa saa ne 150w.

Poikkeuksia on kuten EBS combot joihin ei saa lisäkaappia muutakun aktiivisena.Eli niistä lähtee täydet tehot mitkä ilmotetaan.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
sirdickyj
11.03.2005 09:54:19
Poikkeuksia on kuten EBS combot joihin ei saa lisäkaappia muutakun aktiivisena.Eli niistä lähtee täydet tehot mitkä ilmotetaan.

Näinkö o? Hassu juttu. No, joillekkin toi varmaan on ihan hyväkin homma, sitäpaitsi ei läheskään kaikkiin komboihin tuota lisäkaappia pysty muutenkaan liittämään, se taitaa olla jonkinmoinen rakennustekninen ongelma se lisäkaappiominaisuus?
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
poppamies
11.03.2005 09:58:05

Säröytymisellä ei välttämättä ole mitään tekemistä tehojen kanssa. Kun gainiä lisäämällä tulee säröä niin se vain johtuu siitä että etuaste yliohjautuu. Gainiä pitää vain olla senverran ettei mene särölle ja sitten masterista säädetään bofoorit.
Trankkuvekkeen tehosta treenikämpällä voisi sanoa että kaikki yli 100w pitäisi riittää. Itsellä on treenikämpällä 300w nuppi eikä tarvitse pitää volumea kuin klo 10-11.
"G-strings are for strippers"
chief
11.03.2005 10:35:58

Tuo riippuu rumpalin lisäksi paljon myös muista mölyäjistä. Jotain alavireistä mättöä soittaessa ei 100w riitä jos pitää taistella elintilasta kahden 100w Marsustäkkiä luukuttavan kitaristin kanssa. Siinä tapauksessa suosittelisin väh. ~300w vahvistinta ja tarpeeksi kaiutinpinta-alaa. Hiljaisemmassa musassa pärjää vähemmällä.

Lisäksi erilaiset soittotilat vaikuttavat basson kuuluvuuteen todella paljon. Kuin myös kaiuttimien sijoittelu. Jos ei muuta niin nostat kaiuttimen niin ylös että elementti puhaltaa suoraan omiin korviin. Kylläpä kuuluu vähemmälläkin!
Häh?
N_Bates
11.03.2005 10:36:51 (muokattu 11.03.2005 10:38:16)

Warwickin sweet 15 on myös tuollainen kompo josta tulee kaikki tehot jo omalla kaiuttimella. Nyt kyllä harmittaa kun ostin lisäkaapin niin joutuu käyttämään vaan toista. Nojoo, kohta kompo pois ja nuppia tai päättäriä tilalle.

Itse olen tuolla 150wattisella pärjäillyt jotenkuten, mutta kyllä edellisen bändin kanssa oli vähän väliä tilanne jossa se soittaminen ei ollu enää kivaa kun kävi tehot vähiin. Soundi menee semmoseks ihme muhjuks. Joskus kytkin tuohon kompon päätteen tilalle 450wattisen pa-päätteen, ja oli kyllä ihan eri meininki. Jos siis vaan rahat riittää niin suosittelen hankkimaan enemmänkin kuin 150wattia. Ainakin jos bändi soittaa jotain mättöä, tai sitten yrittää peittää omaa huonouttaan kovalla volumella, kuten allekirjoittaneen tapauksessa.

Niin ja treenikämpän akustiikka vaikuttaa hurjasti tuohon tehotarpeeseen. Omituisissa betonibunkkereissa tuntuu välillä ettei mikään kuulu vaikka kuinka vääntää ja kääntää volumeja.

edit: Pöh.. chief ehti ensin!
dumdidum dum dum
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)