Karlsson 10.03.2005 12:23:55 | |
---|
Paikallista? Ei ymmärrä. Valtaosa Mnet-basisteista ei soita säröisella saundilla, luulen ma. Mie kylläkin. Mummot pitää vaa hirveetä älämölöö ittestään. Luulen. "Olet aina haukkunut Mahea hölmöksi, mutat Mahe on 100000000000 kertaa lahjakkaampi ja taitavampi soittaja kuin sinä. ''Mahe ei harjoittele''- vaha viidakon sanonta." -Trollhammaren |
Wil-J 10.03.2005 12:25:14 | |
---|
Mummot pitää vaa hirveetä älämölöö ittestään. Luulen. Niin no tästä varmasti kyse. Ok. Viiden hengen (suunnilleen) ryhmä vastaa 95% forumin keskustelusta :) |
Karlsson 10.03.2005 12:30:13 | |
---|
Niin no tästä varmasti kyse. Ok. Viiden hengen (suunnilleen) ryhmä vastaa 95% forumin keskustelusta :) Juu, Sisäpiirilä ja sen kafruila o valtaa, niinko. Eivaan, tämähän todistaa että munki jorinoita joku oikeesti jaksaa lukea! *löytää ihmisarvonsa uudelleen* "Olet aina haukkunut Mahea hölmöksi, mutat Mahe on 100000000000 kertaa lahjakkaampi ja taitavampi soittaja kuin sinä. ''Mahe ei harjoittele''- vaha viidakon sanonta." -Trollhammaren |
Wil-J 10.03.2005 12:36:56 | |
---|
Juu, Sisäpiirilä ja sen kafruila o valtaa, niinko. Eivaan, tämähän todistaa että munki jorinoita joku oikeesti jaksaa lukea! *löytää ihmisarvonsa uudelleen* Onnittelut sielusi pelastumisesta! |
Keny 10.03.2005 12:42:21 | |
---|
Mä en muuten oikein käsitä tätä paikallista saundi-ihannetta. Oon aina itse inhonnut sitä jos basson saundi säröytyy. Ja kun vielä ainoastaan matalimpia taajuuksia korostetaan niin sävelistäkään ei saa enää mitään tolkkua. Tuloksena matala pörinää. En ymmärrä, älkää silti teilatko... Eij en teilaa.Ite nimenomaan käytän erottelevaa missä ylä ja alapäätä sopivasti mitä toiset kutsuu hifi klink klink soundiks.Se on vaan niin et haluun et jokainen nuotti kuuluu eikä pörise sellasena massana vaan mistä ei saa selvää. Yllättävän moni suomessa soittaa tolla massasoundilla just ja ihan ok jos pitävät mutta mutta ei siitä paljoo selvää saa. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Karlsson 10.03.2005 12:45:07 | |
---|
Eij en teilaa.Ite nimenomaan käytän erottelevaa missä ylä ja alapäätä sopivasti mitä toiset kutsuu hifi klink klink soundiks.Se on vaan niin et haluun et jokainen nuotti kuuluu eikä pörise sellasena massana vaan mistä ei saa selvää. Yllättävän moni suomessa soittaa tolla massasoundilla just ja ihan ok jos pitävät mutta mutta ei siitä paljoo selvää saa. Yritetäänpä olla vakavia. Puhun siis itsestäni. Eli toi bassokas muhju asettautuu bändin kokonaissoundissa hyvin sinne kun ei ole yläpäitä sekottamassa pakkaa. Munsta. Ja jos lisään yläpäätä ni semmonen vola millä sormet ei katkeile ja erottaa itsensä, aiheuttaa kuitenni vastalauseiden ryöpyn kanssasoittajissa. "Mix basso on nii itun lujaa?!?!?" Siellä missä muiden taajuudet ei oo tiellä on kiva seilata. Kuin aava ulappa, jos kielikuva sallitaan. "Olet aina haukkunut Mahea hölmöksi, mutat Mahe on 100000000000 kertaa lahjakkaampi ja taitavampi soittaja kuin sinä. ''Mahe ei harjoittele''- vaha viidakon sanonta." -Trollhammaren |
Keny 10.03.2005 13:02:57 | |
---|
Yritetäänpä olla vakavia. Puhun siis itsestäni. Eli toi bassokas muhju asettautuu bändin kokonaissoundissa hyvin sinne kun ei ole yläpäitä sekottamassa pakkaa. Munsta. Ja jos lisään yläpäätä ni semmonen vola millä sormet ei katkeile ja erottaa itsensä, aiheuttaa kuitenni vastalauseiden ryöpyn kanssasoittajissa. "Mix basso on nii itun lujaa?!?!?" Siellä missä muiden taajuudet ei oo tiellä on kiva seilata. Kuin aava ulappa, jos kielikuva sallitaan. Juu ja tarkotinkin et mitä tuolla yleensä kuulee keikoilla.Sisä-piiri onki täydellinen. Toinen mihin törmää on se et kun pitäis ite soittaa jollekin bassot niin ollaan heti et tone weks(en tiä mitä tarkottaa)tai väännä diskantit pois. No nykyyään kyllä sallitaan jo vähän enempi erottelevampaa bassotteluu ja jopa aktiivikin saa olla:) Nää ei siis kaikki o mun juttuja vaan muiltakin basso veljiltä kuultua matskuu. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Keny 10.03.2005 13:03:59 | |
---|
Ainii unohdin et makuasioitahan nää. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Wil-J 10.03.2005 13:12:48 | |
---|
Ja jos lisään yläpäätä ni semmonen vola millä sormet ei katkeile ja erottaa itsensä, aiheuttaa kuitenni vastalauseiden ryöpyn kanssasoittajissa. "Mix basso on nii itun lujaa?!?!?" Siellä missä muiden taajuudet ei oo tiellä on kiva seilata. Kuin aava ulappa, jos kielikuva sallitaan. Onneksi mulla ei ikinä tota tilannetta ole tullut. Ehkä kukaan ei ole vaan uskaltanut alkaa valittaa :) Kerran yks tyyppi sano että pistäs nyt pienemmälle, mutta sillon olikin voluumia sen verran että meinasi rytmihäiriöitä tulla. |
Karlsson 10.03.2005 13:25:17 | |
---|
Onneksi mulla ei ikinä tota tilannetta ole tullut. Ehkä kukaan ei ole vaan uskaltanut alkaa valittaa :) Kerran yks tyyppi sano että pistäs nyt pienemmälle, mutta sillon olikin voluumia sen verran että meinasi rytmihäiriöitä tulla. Mulle valitetaan aina volasta. Ja luulen että se on lähinnä liittynyt siihen miten kuulen basson ja siihen millainen soundi balanssi on. Eli kun mielestäni kuulen itseni sopivasti, on se muiden soittajien tiellä niin pirusti. Nyt ku soundi o iha kauheeta bassomuhjua ja tehooki se pari kilowattia, nii ei kukaa sano yhtää mitää. Jännä juttu. "Olet aina haukkunut Mahea hölmöksi, mutat Mahe on 100000000000 kertaa lahjakkaampi ja taitavampi soittaja kuin sinä. ''Mahe ei harjoittele''- vaha viidakon sanonta." -Trollhammaren |
pardy 10.03.2005 14:10:07 | |
---|
Nyt ku soundi o iha kauheeta bassomuhjua ja tehooki se pari kilowattia, nii ei kukaa sano yhtää mitää. Jännä juttu. Ehkä sä oot nöyristäny ne? Ei kai kukaan rupea väittelemään jampan kanssa jolla on enemmän yhteenlaskettua munaa jatkeiden kera kuin Holmesilla, Roccolla ja viidelläkymmenellä Sudanilaisella yhteensä. Basisti. |
Teijo K. 10.03.2005 14:11:08 | |
---|
Yritetäänpä olla vakavia. Puhun siis itsestäni. Eli toi bassokas muhju asettautuu bändin kokonaissoundissa hyvin sinne kun ei ole yläpäitä sekottamassa pakkaa. Munsta.
Jeh, paljon on kiinni bändin yleissoundista. Edellisessä pumpussa skitaristilla oli Jaksonista ja hihietusesta& Marsun 4*12" kaapista kaivettuna niin bassovoittoiset soundit, että se riiteli bassokitaran kanssa aivan älyttömästi. Välillä kompatessa ei saanut kummastakaan selvää. Sitten pakkaa sekoitti vielä hyvin aktiivinen kiipparisti, vasemmalla kädellä. Bändin kannalta soundi parani noin 250% kun leikkasin bassokitarasta alapäätä veks ja siirryin plektraan soitossa. Siis bändin kokonaissoundi parani, sbasso yksin kuulosti kyllä aika, ööö, vekkulilta. Vähän säröä oli vielä haussa, mutta en ehtinyt kokeiluissani kovinkaan pitkälle ennenkuin bändistä tuli tosiaan se Ex-bändi. |
Teijo K. 10.03.2005 14:12:25 | |
---|
Ehkä sä oot nöyristäny ne? Ei kai kukaan rupea väittelemään jampan kanssa jolla on enemmän yhteenlaskettua munaa jatkeiden kera kuin Holmesilla, Roccolla ja viidelläkymmenellä Sudanilaisella yhteensä. No niin no, miten tuonkin nyt voisi tulkita... Mainitsemillasi hahmoilla ei ehkä ole munanjatketta ollenkaan, vaan sitä varsinaista munaa. Eh? Anteex anna? |
pardy 10.03.2005 14:15:56 | |
---|
No niin no, miten tuonkin nyt voisi tulkita... Mainitsemillasi hahmoilla ei ehkä ole munanjatketta ollenkaan, vaan sitä varsinaista munaa. Eh? Anteex anna? Tulkitsit minua ilmeisen väärin...:) Idea oli se, että kyllä Sämilläkin munaa on nyt kun sitä on jatkettu noin paljon, ja se jatkettu muna ylittää pituudessaan kaikki nuo muut yhteenlaskettuna... Basisti. |
Karlsson 10.03.2005 14:22:55 | |
---|
Tulkitsit minua ilmeisen väärin...:) Idea oli se, että kyllä Sämilläkin munaa on nyt kun sitä on jatkettu noin paljon, ja se jatkettu muna ylittää pituudessaan kaikki nuo muut yhteenlaskettuna... Melkein pitäis punastua... "Olet aina haukkunut Mahea hölmöksi, mutat Mahe on 100000000000 kertaa lahjakkaampi ja taitavampi soittaja kuin sinä. ''Mahe ei harjoittele''- vaha viidakon sanonta." -Trollhammaren |
pardy 10.03.2005 14:25:28 | |
---|
Melkein pitäis punastua... No on syytäkin, harvoin voi noista kaiken kansan sankareista edes puhua samassa lauseessa tavallisen pikkumunapulliaisen kanssa! Basisti. |
Karlsson 10.03.2005 14:27:20 | |
---|
No on syytäkin, harvoin voi noista kaiken kansan sankareista edes puhua samassa lauseessa tavallisen pikkumunapulliaisen kanssa! Oikke! Pitääki ettiä pilkkuja nussittavaks samantien! "Olet aina haukkunut Mahea hölmöksi, mutat Mahe on 100000000000 kertaa lahjakkaampi ja taitavampi soittaja kuin sinä. ''Mahe ei harjoittele''- vaha viidakon sanonta." -Trollhammaren |
Teijo K. 10.03.2005 14:43:53 | |
---|
Oikke! Pitääki ettiä pilkkuja nussittavaks samantien! Tadaa! , |
Karlsson 10.03.2005 14:45:36 | |
---|
Tadaa! , Uh ah uh ah ! *Spruits* ...kiitos. "Olet aina haukkunut Mahea hölmöksi, mutat Mahe on 100000000000 kertaa lahjakkaampi ja taitavampi soittaja kuin sinä. ''Mahe ei harjoittele''- vaha viidakon sanonta." -Trollhammaren |
pardy 10.03.2005 14:59:25 | |
---|
Uh ah uh ah ! *Spruits* ...kiitos. Hmm? Olikos aiheen nimi pilli vai onko siinä kirjoitusvirhe? Pitäisikö sn oikeasti olla pili? Basisti. |