Aihe: Tapping
1 2 3 4
Jooba
24.05.2005 13:39:25
Oot soitellu bassoa kaksi vuotta? Keskity hyvä mies johonkin tärkeämpään nyt. Sitten kun tunnet olevasi muuten tarpeeksi hyvä niin voit ruveta lähestymään sitä aluetta. Siinä pitää olla perusasiat hyvin hallussa, muuten on vaan epämäärästä räveltämistä.

Ei se varmaan sulle kuulu mitä mä soitan, vink vink. Ja kyllä olen käynyt kuules tunneilla ja soitellut aikas paljon, jaa saahan sitä ihminen yrittää jotain jos haluaa, sanot vaan kun et ite koskaan kuitenkaan oppinut sitä.
Novis_3
24.05.2005 13:41:01
Oot soitellu bassoa kaksi vuotta? Keskity hyvä mies johonkin tärkeämpään nyt.

Niin, hanki ensin kunnon ammatti jotta turvataan tulevaisuus..

Sitten kun tunnet olevasi muuten tarpeeksi hyvä niin voit ruveta lähestymään sitä aluetta. Siinä pitää olla perusasiat hyvin hallussa, muuten on vaan epämäärästä räveltämistä.

Mulla se meni kans just toisin päin. Ekka revitelläään mistään mitään tietämättä ja nyt vasta sitte tajutaan asiat.

Toisaalta, pitäähän sitä olla jotain virikkeitäkin koko ajan. Sen lisäksi, että meikäläinen reenaa kakkosvitosia, kävelevää bassoa ja nuotinlukua, plokkailen iltaisin esim. Berlinin tilujuttuja yms yms..
Typhus
24.05.2005 13:41:49
Jooba, ei kannata vetää hernettä nenään moisesta. Olen ihan täysin samaa mieltä että perusteet haltuun todella hyvin ennenkuin siirrytään tappingiin sun muuhun loppujenlopuksi ihan turhaan asiaan bassolla :)
"Play with your soul, Not only with your hands"
Novis_3
24.05.2005 13:49:13
siirrytään tappingiin sun muuhun loppujenlopuksi ihan turhaan asiaan bassolla :)

ei ne turhia ole.. esim. ilman täppinkii ei kukaan tietäis stu hammia. Jerry Was the racecar driveriä ei olis ikuna tehty meille kuultavaksi. Herralle kiitos siitä, että keksittiin täpping. :)
N_Bates
24.05.2005 13:54:12

voi prkl.. pitikö tämmönenkin keskustelu tänne nostaa.. Tuli kauhea perversio opetella tuotakin. Noh, jää taas jotain hyödyllistä oppimatta kun keskittyy tämmöseen pelleilyyn.
Hyppäsin jokeen ja mitä näinkään. Mustasilmäiset enkelit uiskentelivat kanssani.
pardy
24.05.2005 13:54:38

voi prkl.. pitikö tämmönenkin keskustelu tänne nostaa.. Tuli kauhea perversio opetella tuotakin. Noh, jää taas jotain hyödyllistä oppimatta kun keskittyy tämmöseen pelleilyyn.

Aivan, tuota just tarkotin...
"Voi paska. Ostinko just basson?"
Teijo K.
24.05.2005 13:55:26

ei ne turhia ole.. esim. ilman täppinkii ei kukaan tietäis stu hammia. Jerry Was the racecar driveriä ei olis ikuna tehty meille kuultavaksi. Herralle kiitos siitä, että keksittiin täpping. :)

Täpping on hassun ja hauskan kuuloista. Tietenkin osaavan soittjan soittamana... Manring ja Sheehan loistavat näissä kyllä.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
N_Bates
24.05.2005 14:02:28

pitänee opetella joku megarunkkauspätkä ihan vaan kitaristien kiusaksi. voi sit vedellä sitä aina kun alkaa kitarasoolot vituttamaan.
Hyppäsin jokeen ja mitä näinkään. Mustasilmäiset enkelit uiskentelivat kanssani.
Groovelover
24.05.2005 14:35:20
ei ne turhia ole.. esim. ilman täppinkii ei kukaan tietäis stu hammia.

Hmm, olisiko maailma ankeampi paikka jos emme tietäisi Stu Hammia? Itse ainakin muinaisesta fuusiotartunnasta toipuneena tulen toimeen mainiosti ilman ko. herran bassotaiteilua; sen eka soolo-LP "Radio Free Albemuth" pyöri levysoittimessa aikanaan tasan yhden kerran, A- ja B-puolet läpi jonka jälkeen se onkin kerännyt pölyä hyllyssä. Mutta tapping on keikkakäytössä melko turhaa, basistilta kun noin 99,5 % soittotilanteista tilataan ja tarvitaan sitä perusbasson soittoa - mikä ei kuitenkaan tarkoita että pitäisi tyytyä perusäänen (tai humppabasistin kohdalla myös kvintin) soittamiseen. Maapallolla kun on melko rajalliset markkinat täppääville basisteille: Stu Hamm, Michael Manring, Billy Sheehan, Les Claypool, öö.. ei tule mieleen muita.
balzary
24.05.2005 16:30:31

en tiedä, luulen, että bassotappingillä ei saa tyttöjä. että sinänsä ihan turha taito ;)
Basismi
24.05.2005 16:41:35
Olen ihan täysin samaa mieltä että perusteet haltuun todella hyvin ennenkuin siirrytään tappingiin sun muuhun loppujenlopuksi ihan turhaan asiaan bassolla :)

No tässä saattaa käydä sitten niin ettei osaa mitään, vaikka mahikset olisi olla paska pasisti ja aivan jumalainen täppääjä...
Viistous helpottaa soittamista!
Bassballs
24.05.2005 17:12:34

Jooba, ei kannata vetää hernettä nenään moisesta. Olen ihan täysin samaa mieltä että perusteet haltuun todella hyvin ennenkuin siirrytään tappingiin sun muuhun loppujenlopuksi ihan turhaan asiaan bassolla :)

Se nyt on ihan siitä kiinni että mitä haluaa tehdä.
Jos aiot koskaan eläissäsi tienata bassonsoitolla yhtään rahaa, niin silloin on syytä opetella perusasiat.

Jos kiinnostaa vain temppuilu, niin antaa palaa vaan.
"Jotkut ihmiset tykkäävät ankeasta musiikista, josta tulee paska fiilis... ..minä en muuta kuuntelekaan" -Avaruuden Pelätty Prinssi
Teijo K.
24.05.2005 18:16:31

en tiedä, luulen, että bassotappingillä ei saa tyttöjä. että sinänsä ihan turha taito ;)

No ei sillä perusbassottelullakaan saa tyttöjä, eli yhtä turha taito sekin. Tai ainakaan mie en ole saanut.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Typhus
24.05.2005 18:33:40
naisia saa ku vähä släpyttää bassoa ja sit soittaa vielä jotain pirun nopeeta sormilla. kaikki naikkoset kattoo heti et onpa toi näppärä käsistään ;) mutta jos alakaa tilutteleen niin pian pitää hinthaabelina :|
"Play with your soul, Not only with your hands"
Teijo K.
24.05.2005 18:38:11

naisia saa ku vähä släpyttää bassoa ja sit soittaa vielä jotain pirun nopeeta sormilla. kaikki naikkoset kattoo heti et onpa toi näppärä käsistään ;) mutta jos alakaa tilutteleen niin pian pitää hinthaabelina :|

En ole kyllä huomannut, onkohan soundissani jotain vikaa kenties? Tai naamassa?
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Jooba
24.05.2005 19:01:57
Hyvin riistäytyi tää aihe käsistä, mut en kyl ymmärrä et jos haluaa oppia jotain niin heti joku tulee valittamaan et älä opettele, ja en vetänyt hernettä nenään kunhan mainitsin vain.
pardy
24.05.2005 19:41:24

Hyvin riistäytyi tää aihe käsistä, mut en kyl ymmärrä et jos haluaa oppia jotain niin heti joku tulee valittamaan et älä opettele, ja en vetänyt hernettä nenään kunhan mainitsin vain.

Opettele raauhassa jos katsot tarpeelliseksi, mutta sen verran sanon että mulla oli ainaki kyllä muutaki opeteltavaa tossa vaiheessa. Jos bändissä soitat niin suosittelen treeniä joka tukee sitä bändisoittoa mahdollisimman paljon, basso kun ei yleisesti ottaen ole soolosoitin.

Mutta siis, it's all up yours mitä treenaat.
Wil-J
24.05.2005 19:45:23
Opettele raauhassa jos katsot tarpeelliseksi, mutta sen verran sanon että mulla oli ainaki kyllä muutaki opeteltavaa tossa vaiheessa. Jos bändissä soitat niin suosittelen treeniä joka tukee sitä bändisoittoa mahdollisimman paljon, basso kun ei yleisesti ottaen ole soolosoitin.

Mutta siis, it's all up yours mitä treenaat.

Näin on. Ja ainakin mulla oli niin, että kun muuten oppi soittamaan bassoa niin oppi ihan vahingossakin miten täpätään, ei se sen kummempaa ole kuin muukaan soittaminen. Tosin mun mielestä varsin käyttökelvoton tekniikka musakaupan ulkopuolella.
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
pardy
24.05.2005 19:47:49

Tosin mun mielestä varsin käyttökelvoton tekniikka musakaupan ulkopuolella.

Hehhee, niinpä. :)
Wil-J
24.05.2005 19:49:01 (muokattu 24.05.2005 19:49:51)
Hehhee, niinpä. :)

Tosin sitä ei uskoisi kun tota tiluvideota katsoo, siinä sullakin on two hand tapping pahasti menossa :)

Edit: On muuten Metropolis pt. I tapping soolo aika huvittava!
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)