Olli.M 08.02.2005 10:18:33 | |
---|
Minulla on Digitech BP50 juuri tuota makuuhuoneharjoittelua varten ja hyvin pelittää. On mallinnokset ja efektit sun muut. Metronomi ja rumpukonekin löytyy. Soundit eivät ole huippuluokkaa mutta tuohon tarkoitukseen ihan riittävät. Treeneihin ja keikoille sitten ihan muut jutut. Solemmie. |
Novis_3 08.02.2005 14:36:04 | |
---|
kuulokereenaukseen oli se ebs:n di-loota todella kätevä ja sille vois olla muutakin käyttöä. hintaa tietty on saman verran. Jos nyt lähetään tästä puhumaan, niin tässä olis aikasta kova vaihtoehto kuulokereenaamiseen: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … oneworks_px4b_pandora_prodinfo.html Löytyy runpukonetta, metronomia, efektiä, hidastin ja kaikkea siltä väliltä. Liekö vois ihan kotikoneella käyttää studiohommissa, vois toimiakkin. Mutta kaiken kaikkiaan kätevä poksi! |
Ylläri 08.02.2005 15:51:46 | |
---|
Jano!
-Pave Maijanen |
hemmo 08.02.2005 16:04:19 (muokattu 08.02.2005 16:04:46) | |
---|
Tämäkin voisi olla kova sana kuulokesoitteluun: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … neworks_ampworks_bass_prodinfo.html Ei ole hinnalla eikä koolla pilattu, kulkisi näpsäkästi mukana bassolaukussa. Varmasti. Mietin tässä vain, että kuinka moni ihan oikeasti harrastaa kuulokkeiden kanssa soittamista ja miksi. Itse meinaan ei ikinä, vaikka on monenlaista vermettä kotona. Soittelen lähes aina sähköbassoa kylmiltään ja olen ihan tyytyväinen. Monster-hemmo! |
mr.bungle 08.02.2005 16:11:39 | |
---|
Varmasti. Mietin tässä vain, että kuinka moni ihan oikeasti harrastaa kuulokkeiden kanssa soittamista ja miksi. Itse meinaan ei ikinä, vaikka on monenlaista vermettä kotona. Soittelen lähes aina sähköbassoa kylmiltään ja olen ihan tyytyväinen. Mä pistän yleensä sekvensseriin rumpubiitin/luupin, joskus jopa sointukierron ja soitan bassoa sen päälle. Kivempaa ku sooloilu, ja kehittävämpää. bassolla hanuriin |
Zarmo 08.02.2005 16:17:59 | |
---|
Mä pistän yleensä sekvensseriin rumpubiitin/luupin, joskus jopa sointukierron ja soitan bassoa sen päälle. Kivempaa ku sooloilu, ja kehittävämpää. miekin rupnukoneen kanssa yritän joskus jaksaa reenailla ja kuulokkeet sillon päähäni pistän |
Novis_3 08.02.2005 17:14:53 | |
---|
miekin rupnukoneen kanssa yritän joskus jaksaa reenailla ja kuulokkeet sillon päähäni pistän Ja varsin jos kämppis tekee samaa hommaa ilman kuulokkeita, niin homma ei tahdo oikein onnistua.. Periaattessa kuullokkeilla voi reenata vaikka linja-auto pysäkillä bussia odotellessa, eikä haittaa varmasti ketään.. :) Jeps.. |
sirdickyj 08.02.2005 20:48:25 | |
---|
Periaattessa kuullokkeilla voi reenata vaikka linja-auto pysäkillä bussia odotellessa Mitä jos kulkee aina junalla tai omalla autolla? Missäs mä sitte treenaan, hä? Kysyn vaan. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Novis_3 08.02.2005 21:01:44 | |
---|
Mitä jos kulkee aina junalla tai omalla autolla? Missäs mä sitte treenaan, hä? Kysyn vaan. Se on joko alettava bussilla matkustajaksi tai sitten voi heittää koko homman menemään ja basson kaniin.. En näkis tässä muita vaihtoehtoja.. ;) Tai tiätty kaukojunissa vallotat kato aina simmosen perhekopin ja sinne, autolla ajaessa teet menttaali-reenejä, vislailet kato vaikka kakkosvitosia.. |
Wil-J 08.02.2005 21:03:31 | |
---|
Se on joko alettava bussilla matkustajaksi tai sitten voi heittää koko homman menemään ja basson kaniin.. En näkis tässä muita vaihtoehtoja.. ;) Tai tiätty kaukojunissa vallotat kato aina simmosen perhekopin ja sinne, autolla ajaessa teet menttaali-reenejä, vislailet kato vaikka kakkosvitosia.. Eiku allergiapaikka on kova valttikortti. Mä aina Inter Cityssä sanon että haluan allergiapaikan: saa hienon hyvin ilmastoidun 2 hengen privaattikopin :) |
absqua 08.02.2005 21:57:03 | |
---|
Mulla on tuollainen Panodra-himmeli ollut jo pari kolme vuotta ja pakko on todeta että on se hintansa arvoiseksi osoittautunut. Tässä seuraavana vähän mietteitä asiaa koskien: Reissun päällä ollessa Pandora on oikeastikin näppärä apu jos haluaa keikkabussissa treenailla jotain. Bussissa on kuitenkin niin kova humina yms taustamelu ettei ihan akustinen soitanta oikein tunnu mielekkäältä. Varsinkin korvanapeilla homma toimii mainiosti. Pattereita kuluu aika taajaan, mutta minkäs teet. Uudemmassa versiossa asia lienee paremmin. Kotona taas Pandora on löytänyt paikkansa tietokoneen äänikortin ja basson välistä. Siinä voi sitten jumpsutella menemään koneen 1" haifai-buusterikajareiden kautta. Pandoran soundit on tietenkin aivan paskat ja varsinkin presetti-soundit rankkoine efektointeineen on selkeästi suunnattu talkbassin "wow! that chorus is awesome!"-osaston jäbille. Suurimmassa osassa presettisoudeista on kaikua mukana. Toki soundeja voi editoida mieleisikseen. Mutta kyllä sieltä muutama ihan kohtuullisen järkeväkin (IMO) perussoundi löytyy ja tietenkin pari mauttomuudessaan käyttökelposta efektiäkin, esim. todella törkeän kuuloinen autowah-filtteri. Sample-rate on varmaan joku esihistoriallinen 8khz yläpäiden "kuulaudesta" päätellen. No, mihinkäs basisti niitä yläpäitä tarvitsisikaan. Korvassakin on kuulohermot nurin jo yli 3kilon taajuksilta. ;-) Paria soundia on äänitettykin ja hyvin on kelvannut. Lo-fi hommaahan tällaiset El Cheapo-purnukat ovat ja hyvä niin, sillä Pandoran soundit ovat jotenkin aika viehättävällä tavalla ihan paskoja. Rumpukonetta en ole käyttänyt mihinkään järkevään enkä viritintä myöskään. Sample/Looppaus-optio hidastuksineen on ollut hyödyllinen reissun päällä. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
sirdickyj 08.02.2005 22:07:40 | |
---|
Hiacen sikaosastossa on kuitenkin niin kova humina yms taustamelu ettei ihan akustinen soitanta oikein tunnu mielekkäältä. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
absqua 09.02.2005 12:50:54 | |
---|
Hiacen sikaosasto Sano muuta. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Teijo K. 09.02.2005 12:54:41 | |
---|
Varmasti. Mietin tässä vain, että kuinka moni ihan oikeasti harrastaa kuulokkeiden kanssa soittamista ja miksi. Itse meinaan ei ikinä, vaikka on monenlaista vermettä kotona. Soittelen lähes aina sähköbassoa kylmiltään ja olen ihan tyytyväinen. Njoo, miulla kun ei ole omaa leikkihuonetta, niin saattaapi avovaimo tulla vaikka katsomaan televisiota juuri kun haluaisin soitella jonkun levyn mukana. Silloinpa kuulokkeet ja tuo minimikseri pelastaa tilanteen oivasti. |
hemmo 09.02.2005 13:05:49 | |
---|
Njoo, miulla kun ei ole omaa leikkihuonetta Eihän kellään nyt sellaista ole. niin saattaapi avovaimo tulla vaikka katsomaan televisiota juuri kun haluaisin soitella jonkun levyn mukana. Silloinpa kuulokkeet ja tuo minimikseri pelastaa tilanteen oivasti. Niin, no, tuossa tapauksessa kenties. Monster-hemmo! |
absqua 09.02.2005 13:10:10 | |
---|
Niin, no, tuossa tapauksessa kenties. Sekä liikkuvassa autossa tai junassa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Teijo K. 09.02.2005 13:11:44 | |
---|
Sekä liikkuvassa autossa tai junassa. Mein auto on liian pieni tuollaiseen ja junassa voi vieruskaveri hieman hermostua naaman edessä heiluvasta sbassonlavasta. ;) |
chief 09.02.2005 13:18:18 | |
---|
Mein auto on liian pieni tuollaiseen ja junassa voi vieruskaveri hieman hermostua naaman edessä heiluvasta sbassonlavasta. ;) Tuoksu takaa työrauhan. Häh? |
absqua 09.02.2005 13:20:38 | |
---|
Tuoksu takaa työrauhan. Jes. Seikkaillessa haihtuu. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Teijo K. 09.02.2005 13:34:39 | |
---|
Tuoksu takaa työrauhan. Hamillisesti on vain nykyään paikkalippuja myynnissä. |