Aihe: Mnet Bassojami1 : TULOKSET, olkaa hyvät
1 2 3 4 5
Zarmo
07.12.2004 10:23:31

Parhaita oli kaikki, mutta eniten tykkäilin m.Hollströmistä

Hitto, mie olin suunnitellut soittavani pelkkää aata, mutten kerinnyt näköjään. Hyvin ootte vetäneet.
Johannes_t
07.12.2004 10:33:04

Hyviä bass-otuksia! Hianoo. Perstan nauhoitus oli eniten mieleinen, jos siis toimivuuden kannalta ajattelee. Tuolla linjalla voisi nauhoittaa biisin.
Samu S.
07.12.2004 13:50:55 (muokattu 07.12.2004 14:05:25)
Mä nimeäisin suosikikseni tuon HC.Pälän vedon, siinä pysytään riittävästi asiassa mutta myös seikkaillaankin hieman. Tykkäsin kovasti myös Novis3:n jutuista. Itteltä kun ei noiden kaltaista nupsuttelua oikeen lähe, niin onpi aina mukava kuunnella... Onpi staccato hallussa sedillä.

Itte lähdin hommaan ainoalla osaamallani tavalla, eli yritin kehitellä tuohon "taustaan" jotain ihan oikeaa bassolinjaa, ja monta tahtiahan sitä tulikin!

Efunkelistille vielä PROPSEI tosta pohjatyöstä, tuo oli juuri sopiva pätkä: oli riittävästi sekä pohjaa että tilaa, ja vähän jotain, minkä kanssa kommunikoida. Oekke! Jos hommaa jatketaan, samaan tapaan vaan noita aihioita.

Semmonen vänkytys tähän loppuun, että pitäydytään noissa mp3-tiedostoissa, jooko? Joutu tähän Linugsiin kaivelemaan jotain wma-tukea noita Tursonin (paikotellen varsin hauskoja melodiaideoita sisältäviä) liruja kuunnellakseen.
"Someone once asked me to describe my tone, and I said it was like farting in a trash can." -Dusty Hill
Basismi
07.12.2004 15:04:06

Semmonen vänkytys tähän loppuun, että pitäydytään noissa mp3-tiedostoissa, jooko? Joutu tähän Linugsiin kaivelemaan jotain wma-tukea noita Tursonin (paikotellen varsin hauskoja melodiaideoita sisältäviä) liruja kuunnellakseen.

Kannata, jäi tuo tursoni kuulematta kun meediopleieri ei sitä halunnut soittaa.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
rijopu
07.12.2004 16:27:39 (muokattu 07.12.2004 16:31:31)
Mä ihmettelen suuresti ettei ton enempää basisteja uskaltautunut mukaan. Tämähän ei ollut mikään kilpailu eikä ryppyotsaista urheilua, vaan jammailua hyvä taustanauhan päälle.
Mä olen saanut sen käsityksen, että täällä on kovan luokan basisteja enemmänkin, joten tällainen jammailu on erinomainen keino laajentaa jokaisen soittajan ajatuksia siitä, miten sama jamipohja voidaan soittaa hyvinkin eri tavalla.
Kaikki mukaan jos tulee seuraavia jameja!

PS: Oma kikkailujamini on edelleen omalla koneella, koska mikseri.net ei ole hyväksynyt kirjautumistani. Höh!
No, se on semmoista suomalaista...
Samu S.
07.12.2004 16:36:51
tällainen jammailu on erinomainen keino laajentaa jokaisen soittajan ajatuksia siitä, miten sama jamipohja voidaan soittaa hyvinkin eri tavalla

Niin, puhumattakaan siitä tärkeimmästä motivaatiosta eli PÄTEMISESTÄ.

Mäkin kieli pitkällä odottelin joidenkin vakiohahmojen panoksia tähän, mutta ehkä ensi kerralla.
"Someone once asked me to describe my tone, and I said it was like farting in a trash can." -Dusty Hill
jassbazz
07.12.2004 16:53:55
Ensimmäinen ajatus tuosta pohjasta oli jotta tähän pitää soittaa kroove mikä pysyy paikallaan, eli ei tempoile noitten sointuvaihdosten mukana. Vähän yllätyin kun ei sellaista kukaan esittänyt.

Samaa mäkin kokeilin ja toimi helvetin hyvin. sama groove vaan koko ajan päällä vaikka siinä vaihtuiski muilla soittimilla soinntu. Kontralla tuli ihan mukavan kuullosta matskua,mut ei jaksa alkaa nauhottamaan...
Wil-J
07.12.2004 17:19:43
Mäkin kieli pitkällä odottelin joidenkin vakiohahmojen panoksia tähän, mutta ehkä ensi kerralla.

Niin mäkin ja petyin kun en nähnyt niitä!

mut ei jaksa alkaa nauhottamaan...

Ei kelpaa tekosyyksi!
hollstro
07.12.2004 18:06:33

Ensimmäinen ajatus tuosta pohjasta oli jotta tähän pitää soittaa kroove mikä pysyy paikallaan, eli ei tempoile noitten sointuvaihdosten mukana. Vähän yllätyin kun ei sellaista kukaan esittänyt.

Oma versio on mielestäni melkein tätä, eli samasta asemasta lähes samoin sävelin soitettu groove, jossa perusääni vaihtuu sointuvaihdosten mukaan.

Basso on tuossa Sabre kun sitä on multa kyselty että millä vedit.

Hienoja versioita ja hyviä saundeja. Yllätyin kun kaikki malttoivat ottaa aika iisisti, eli sitä vasenkäsiniplausta ja peukutusta oli käytetty maltilla.

Oli mielenkiintoinen projekti. Kiva että näitäkin joku viitsii järkätä.
slapfinger
07.12.2004 18:50:49
pikkase lähti mopo keulii meikäläisel loppuupäin :)
hehe... ei voi paremmin sanoa. mutta hyvältä kuulosti!
Johannes_t
07.12.2004 20:14:22

Milläs nauhoitat? C-kasetille 80-lukulaisella mankalla ja tunget sitten nauhan kajareista sisään? :D Kun ei ole pelejä ja vehkeitä, niin ei pysty.

Idea löytyy kyllä: montuno-meiningillä vain ensimmäinen nuotti iskulle, koko muu soitto off-beatilla. Jotenkin tuntu, että toi pohja ei kaipaa kovinkaan "asiatäyteistä" soittoa.
pardy
07.12.2004 20:37:25

Milläs nauhoitat? C-kasetille 80-lukulaisella mankalla ja tunget sitten nauhan kajareista sisään? :D Kun ei ole pelejä ja vehkeitä, niin ei pysty.

Sama vika.

Idea löytyy kyllä: montuno-meiningillä vain ensimmäinen nuotti iskulle, koko muu soitto off-beatilla. Jotenkin tuntu, että toi pohja ei kaipaa kovinkaan "asiatäyteistä" soittoa.

Idea oli minullakin, joka olisi nimenomaan perustunut grooveen. Mun korvaa toi pohja oli semmonen mukavan hömpsy että siihen ois sopinu aika hyvin tommonen Johanneksen ehottama meininki. Ite oisin vetäny ehkä semmosella lattarifiiliksellä melko maltillisesti mutta mukavan jouhevasti...:)

No, pitää seuraavaan osallistua. Kaverille vaik äänittämään kun ei itseltä löydy kamoja.
"Muna on mukava asia!" -Yläasteen kotitalouden opetusvideo
Musiikki on mukava asia! -Minä
Wil-J
07.12.2004 20:39:01

Siis eikös teidän koneissanne ole mikki reikää? :O
Johannes_t
07.12.2004 20:41:00

Siis eikös teidän koneissanne ole mikki reikää? :O

Toki, olen jäänyt kuitenkin sellaiseen käsitykseen, että äänikortin pitäisi pystyä vähän muuhunkin, kuin FIFA 2005:n äänten toistamiseen... Tiedä sitten.
Teijo K.
07.12.2004 20:42:05

Toki, olen jäänyt kuitenkin sellaiseen käsitykseen, että äänikortin pitäisi pystyä vähän muuhunkin, kuin FIFA 2005:n äänten toistamiseen... Tiedä sitten.

Integroiduissa äänikorteissa on se latenssi aikasta hurja. Tulee KMT-efektiä liikaa. Ei voi. Tuska.
Akateeminen hömppä!

Operaatio Live : Jyväskylä
Wil-J
07.12.2004 20:51:36
Aika nihkeetä. Mullakin tosin integroitu äänikortti mutte en juurikaan huomaa mitään ongelmia, jotain pientä viivettä.

Kyllä jos FIFA 2005 äänet sklaa pitäis varmaan äänityskin pelata :D
pardy
07.12.2004 20:58:08

Äänikortti? No, teillä sentään on sellaiset. :)
"Muna on mukava asia!" -Yläasteen kotitalouden opetusvideo
Musiikki on mukava asia! -Minä
absqua
07.12.2004 21:18:12
Integroiduissa äänikorteissa on se latenssi aikasta hurja. Tulee KMT-efektiä liikaa. Ei voi. Tuska.

KMT-efekti. Jes, loistavaa. Mahtava ilmaus.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Johannes_t
07.12.2004 21:51:40

KMT-efekti.

Qu est-ce que-cest?
Teijo K.
07.12.2004 22:04:48

Qu est-ce que-cest?

*Taputtaa selkään.* Ethän sie tukehdu? Tarviiko apua?
Akateeminen hömppä!

Operaatio Live : Jyväskylä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)