NYdoll 22.12.2004 23:25:49 | |
---|
Mua ei haittaa paskan vertaa jos ne pöllii ideansa muilta. Kunhan se kuulostaa hyvältä. Merkillä ei oo mitään väliä. "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
faffbey 23.12.2004 10:12:34 | |
---|
Älä hyvä mies lähe tuohon Behringer hommaan, Hartkesta puhumattakaan! Itse soitan kans stoner tyyppistä happoheviä ja usko vanhaa kettua: Peavey 400 MarkIII tai Mark IV on hintalaatusuhteeltaan SE vehje ennen kuin on vara Ampegiin. Näitä valmistettiin 70- ja 80-luvuilla. Peaveystä saa trankkuvehkeeksi kelvot säröt, siinä on kaksi kanavaa joita voi miksata keskenään, hyvä EQ, erinomainen middlen säätö ja riittävästi tehoa. Näyttää liikkuvan markkinoilla, hinnat 300-400 euroa. Tällä hetkellä yx Kitarapajalla. Ihmettelen miksi näitä ei arvosteta. No, siksi olenkin ostanut niitä jo kaksi viime vuosina pilkkahintaan. |
Ulle 23.12.2004 13:02:51 | |
---|
Mulla on tollanen Ashdown Mag250 15" elementillä. Sain sen päivää vailla vuosi sitten, eikä oo ollu mitään ongelmaa sen kanssa. Päinvastoin. Syväluotaava arvioni vehkeestä on seuraavanlainen. Puhdasta ja maukasta trankkusoundia löytyy niin reenikämpälle kuin nuorisotalokeikoillekkin tarpeeksi. EQ on ihan ok, ei liikaa säädettävää. Miinuksena on se, että siinä ei ole mitään rähinäpotikkaa ja ilman jotain pedaalia edessä on vähän liian murinaton mulle rokin soitantaan. Tosin näin taitaa olla aika monessa trankkuvehkeessä. Vehje taisi maksaa jotain 600e-700e, en tarkkaan muista. Mielestäni oiva peruskombo ja varteenotettava vaihtoehto hintaluokassaan. Niin kuin ehtyy tiimalasin hiekka, on elämämmekin päivien viemää... |
JR/Rajah 23.12.2004 13:47:06 | |
---|
Mä suosittelen ostamaan Hartken 3500 nupin ja siihen sitten joku kaappi. Käytettynä ei varmaan maksa mitenkään mahdottoman paljon. Uutena nupin saa jo 515 euron hintaan. |
NYdoll 23.12.2004 17:48:48 | |
---|
Mää en taas oo ikinä ymmärtäny tota Hartke 3500 hehkutusta. Mun mielestä se on rehellisesti sanottuna ihan paska vehje! Mutta makunsa kullakin... "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
pardy 23.12.2004 18:06:07 | |
---|
Mää en taas oo ikinä ymmärtäny tota Hartke 3500 hehkutusta. Mun mielestä se on rehellisesti sanottuna ihan paska vehje! Mutta makunsa kullakin... Hyvä se on. Perusteles ny ees vähä tota sun jyrkkää näkemystä ni saattasit saada jopa hieman kannatusta. Joo. Ei siinä. |
absqua 23.12.2004 18:12:52 | |
---|
Mää en taas oo ikinä ymmärtäny tota Hartke 3500 hehkutusta. Mun mielestä se on rehellisesti sanottuna ihan paska vehje! Mutta makunsa kullakin... Niin, makunsa kullakin. Mä huononakaan päivänä menisi sanomaan Hartke 3500:aa ihan paskaksi, vaikkei se mikään TOP5-nuppikaan ole IMO. Mun kokemusteni mukaan se on ihan kelpo perusnuppi, varsinkin hintaansa nähden. Rehtiä peruskauraa. Enemmän minä siitä nupista pidän kuin Hartken kaapeista, joissa on hieman kolkohko soundi ...mutta paskoja eivät nekään ole missään nimessä. Paska on jotain vielä paljon huonompaa. Paska on perseestä. Kyllä Hartke-läjällä vetelee ihan keikan kuin keikan, ei siinä mitn. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Typhus 23.12.2004 18:26:41 | |
---|
Mää en taas oo ikinä ymmärtäny tota Hartke 3500 hehkutusta. En minäkään oikeen... mielestäni siitä lähtee jotenkin liian neutraali saundi... semmonen "palliton" ... sitä on aika hankala selittää sanoin :D ... mutta paskojahan noi ei ole. se on vain korvasta kiinni :) jepapeppis! |
NYdoll 23.12.2004 19:47:48 | |
---|
Johtuu oikeastaan siitä, että olen katkera, koska olen niin amatööri, etten osaa säätää siitä hyvää soundia. Kyllä se varmaan osaavissa käsissä on kelpo peli, mutta tällaiselle tumpelolle tuo Behku on oikein loistopeli. Hassu juttu tapahtui muuten tässä ennnen joulua. Eräs paikkakunnan veteraanibasisti tuli kuorosäestyskeikan jälkeen kysymään, että "Mihinkä vahvariin sää oikeen ton sun Fenderin iskit? Tosi hyvä soundi" Siihen on sit hyvä mennä sanomaan, että "Ööh tota... Toi on Tokai toi mun basso ja Behringeriin pistin..." "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
chief 23.12.2004 20:00:07 | |
---|
Hassu juttu tapahtui muuten tässä ennnen joulua... Sun ois pitäny sanoa että sehän tuli mun näpeistä se hyvä soundi! Häh? |
Wil-J 23.12.2004 20:03:19 | |
---|
Sun ois pitäny sanoa että sehän tuli mun näpeistä se hyvä soundi! Eiku mahasta! |
Teijo K. 23.12.2004 20:07:19 | |
---|
Eiku mahasta! Jep, soundi lähtee mahasta. Joulun jälkeen pääsee taas hifistelemään vähäksi aikaa. Aietta! Odotan jo innolla tammikuun treenejä. |
Anarkiapurilainen 23.12.2004 20:31:13 (muokattu 23.12.2004 20:32:19) | |
---|
Mä näkisin ennemmin, että kyseessä saattaa olla sama laite eri kuorissa. Ei tarvitse suunnitella omaa, kun lisensoi speksit ja rakentaa halvemmalla. Merkki maksaa, ei komponentit. Behringer ei lisensioi speksejä, sehän maksaa rahaa. Designed in Germany, joo joo.. Useamman kerran ovat olleet jo lakituvassakin kun ovat niin suoria kopioita jostain vermeistä vääntäneet. Tosin onhan tossa Ultrabassissa sellaisiakin ominaisuuksia mitä Ashdownissa ei ole, sisäänrakennettu limitteri, 1 linjatasoinen ja 1 kaiutinulostulo enemmän, shape-filtteri (mikähän tuo on?) yms. Tieto Behringerin jälleenmyyntiarvon heikkoudesta ja psykologiset tekijät saavat minut pysymään irti firman soittokamoista, vaikka omistamani Behkut (pikkumikseri, DI-boksi) ovat toimineet aivan moitteettomasti. Hartke 3500:lla olen pari keikkaa soittanut, ei herättänyt vahvoja tunteita puolesta/vastaan. Suht. edullinen ja yleinen vahvistin, varmaan siksi sitä pitää joidenkin mielestä morkata. |
mtt76 23.12.2004 23:13:32 | |
---|
Designed in Germany, joo joo.. Niinhän siellä manuskassa tosiaan luki. En minä noista tiedä, kiinnitin vain huomiota hämmentävän suureen samankaltaisuuteen. Onhan Behringerillä tiettyä mainetta.. Mutta jotenkin on vaikea uskoa että Euroopassa voi harrastaa teollisuusvakoilua/piratismia näin räikeällä tavalla jäämättä virkakoneiston jalkoihin. Aika näyttää. Taitaa olla vähän niin kuin "maan tapa" täällä musiikkipuolella tehdä kopioita naapurifirman tuotteista. Ei ole monellakaan soitin- tai vahvistinvalmistajalla on aidosti originaaleja malleja, kaikki ne ovat enemmän tai vähemmän toisilta kopioituja. Toisen ketjun paikka? |
pardy 24.12.2004 00:00:36 | |
---|
Taitaa olla vähän niin kuin "maan tapa" täällä musiikkipuolella tehdä kopioita naapurifirman tuotteista. Ei ole monellakaan soitin- tai vahvistinvalmistajalla on aidosti originaaleja malleja, kaikki ne ovat enemmän tai vähemmän toisilta kopioituja. Toisen ketjun paikka? Eihän tästä pitkääkään ole kun oli kiivas keskustelu just tosta kopiointijutusta. Siitä varsinkin, että eihän joku soitinrakentajankaan tekemä vimpan päälle jazz-henkinen peli ole kuin "vain" kopio Fenderin Jazzbassosta. En sitä thrediä ny jaksa kaivaa, mutta tuoreessa muistissa on... Joten kun ajattelee näin, niin mitäs pahaa on tuossa Behringerin tyylissä? Eihän esim. Tokaikaan ole saanut piraattilafkan mainetta vaikka kaikki sen mallit perustuvatkin muiden suunnittelemiin kitaroihin/bassoihin. Mielestäni tämä olisi ehkä se juttu mistä kannattas uus ketju alottaa... Joo. Ei siinä. |
hollstro 24.12.2004 07:53:32 | |
---|
Eihän tästä pitkääkään ole kun oli kiivas keskustelu just tosta kopiointijutusta. Siitä varsinkin, että eihän joku soitinrakentajankaan tekemä vimpan päälle jazz-henkinen peli ole kuin "vain" kopio Fenderin Jazzbassosta. En sitä thrediä ny jaksa kaivaa, mutta tuoreessa muistissa on... Joten kun ajattelee näin, niin mitäs pahaa on tuossa Behringerin tyylissä? Eihän esim. Tokaikaan ole saanut piraattilafkan mainetta vaikka kaikki sen mallit perustuvatkin muiden suunnittelemiin kitaroihin/bassoihin. Mielestäni tämä olisi ehkä se juttu mistä kannattas uus ketju alottaa... Tokai on kopiofirma viimeisen päälle. Se tekee hyviä ja kohtalaisia kopiota Fenderin ja Gibsonin menestyssoittimista. Aihe on filosofisesti niin monisyinen että ei ehkä kannata taas aloittaa. Asialla on hyviä ja huonoja puolia. Näkökulmasta riippuu kumpia on enemmän. |