Aihe: käsiin sattuu
1 2 3 4 5 6 7 8
paavi
26.11.2004 13:34:54
Itelläni on huono soittoasento tämän kannalta, mutta hyvältä näyttää ja se on pääasia! Nojoo...

Yhden neuvon voin antaa: Aina kun et soita tai soitat vapailla kielillä, rentouta se kaulakäsi täysin ja välillä ravistakin sitä koko käsi rentona. Varsinkin pro-hevibasisteilla huomaa kuinka se kaulakäsi välillä vispaa ihan missä sattuu. Sama juttu pätee toiseenkin käteen.
Wau! onpa syvällistä... Eikun siis syvältä.
Oan
26.11.2004 14:27:20
Vähän karsastan tollasta ihme pätemishifistelyä.

Minen kyllä ymmärrä, mistä kohtaa se nyt oli "ihme pätemishifistelyä"..? En ota kantaa Adam Nittin soitantaan, mutta ihan hyvä tekstihän tuo on. Fiksusti kerrotaan, miten kättä ja sormia kannattaisi pitää että välttyisi liialta rasitukselta ja soittaminen olisi helppoa.
Minä olen Steve, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia. http://www.stevedigiorgio.com
Ylläri
26.11.2004 14:48:24
Rentous on tosiaan iso juttu. Kannattaa välillä pysähtyä kesken treenaamiseen fiilistelemään, voi olla järkytys kun huomaa miten jännittynyt sitä oikeastaan on.

Ja "pätemishifistelystä"... onko se pätemistä, jos jakaa kokemuksiaan ja neuvoja (vieläpä hyviä sellaisia) ilmaiseksi netissä kaikille kiinnostuneille? Siinä tapauksessa tälläkin palstalla on aika monta pätijää.
Hairi
26.02.2005 19:48:12 (muokattu 03.06.2005 20:23:43)
Apulannen basistin soitosta kyllä huomaa, että se ei tosiaan ihan luonteva paikka soitonkaan kannalta ole se polvien korkeus. Jaa, no entäs T.M.Stevens? Kai se on säännön vahvistava poikkeus.

Mutta eikös se just niin ole että yhtä monta soittotyyliä kun soittajaa :D...
Wil-J
26.02.2005 20:55:43
Hieno nosto, ei siinä mitään :)
Hairi
03.06.2005 20:24:39
Hieno nosto, ei siinä mitään :)

Jos mua meinaat niin hokasin kyllä.... :D vähän editoin sitä.
Wil-J
03.06.2005 20:36:56
Jos mua meinaat niin hokasin kyllä.... :D vähän editoin sitä.

Hoho! Sä oot aika hyvä tässä!
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
Perzzza
03.06.2005 20:46:35
ketäs potuttaa plektran käyttö? minä vaan tykkään käyttää, yritän toki sormillakin mutta moniin biiseihin ei ole vain tarpeeksi nopeutta :(
Wil-J
03.06.2005 20:48:59
ketäs potuttaa plektran käyttö? minä vaan tykkään käyttää, yritän toki sormillakin mutta moniin biiseihin ei ole vain tarpeeksi nopeutta :(

Mua, en osaa. Sormilla PALJON helpompi mun mielestä.
Niskamies
03.06.2005 21:03:17
Mua, en osaa. Sormilla PALJON helpompi mun mielestä.

Niin munkin mielestä, kun mä oon aina soittanut sormilla. Viime aikoina mä oon opetellu tota plektran käyttöä, ihan vaan sen saundin takia. Molempi parempi.
Virallisesti semi-pro!
Wil-J
03.06.2005 21:05:15
Niin munkin mielestä, kun mä oon aina soittanut sormilla. Viime aikoina mä oon opetellu tota plektran käyttöä, ihan vaan sen saundin takia. Molempi parempi.

Ni. Mäkin oon joskus kokeillut sitä vähän, kerran soittotunnillakin, mutta ei vaan luonnistunut oikein ikinä. Enkä siitä saundista perusta myöskään. Mutta se on ihmekyllä vaatimus 3/3 -tutkinnossa että osaa soittaa sekä sormilla että plektralla. Ei ne sitä kyllä kysynyt :D
Niskamies
03.06.2005 21:09:32
Ni. Mäkin oon joskus kokeillut sitä vähän, kerran soittotunnillakin, mutta ei vaan luonnistunut oikein ikinä. Enkä siitä saundista perusta myöskään. Mutta se on ihmekyllä vaatimus 3/3 -tutkinnossa että osaa soittaa sekä sormilla että plektralla. Ei ne sitä kyllä kysynyt :D

Kun ei sitä samantien osaa, sitä pitää treenata. Plekulla saa kivaa rokkikolinaa, toimii säröllä todella kivasti. Toistaiseksi en plekua bändin kanssa ole käyttänyt, ihan niinkuin soitto ei olisi tarpeeksi haastavaa muutenkin.
Virallisesti semi-pro!
Wil-J
03.06.2005 21:10:52
Kun ei sitä samantien osaa, sitä pitää treenata. Plekulla saa kivaa rokkikolinaa, toimii säröllä todella kivasti. Toistaiseksi en plekua bändin kanssa ole käyttänyt, ihan niinkuin soitto ei olisi tarpeeksi haastavaa muutenkin.

No en tykkää myöskään säröstä. Ei oo mun juttu.
sateinen
03.06.2005 22:36:12
Pidä peukalo kaulan takana ja paina kieliä sormenpäillä.
Hairi
03.06.2005 23:41:35
Hoho! Sä oot aika hyvä tässä!

Noh vitustako sitä kaikkea uutta tajuaa kun on basisti ja uusi foorumilla..?
0301876
04.06.2005 00:07:45
ketäs potuttaa plektran käyttö? minä vaan tykkään käyttää, yritän toki sormillakin mutta moniin biiseihin ei ole vain tarpeeksi nopeutta :( yleensä noi plekun dissaajat on jotain humppaspedejä, eikä niillä sitä tekniikkaa ole, vaikka pelkästään siitä puhuvat. pleku on hyvä osaavissa käsissä!
pesin isäni jorman
Novis_3
04.06.2005 00:27:48
pleku on hyvä osaavissa käsissä!

TJEU: Matt Freeman, Rancid
Hairi
04.06.2005 00:57:23
TJEU: Matt Freeman, Rancid

Takaisin asiaan. Sormilla sitä bassoa soitetaan poijaat. Pleku vasta sitten kun tilanne tai muu sitä vaatii. Mutta sormilla.
sateinen
04.06.2005 09:13:46 (muokattu 04.06.2005 09:14:15)
No ensimmäiset sähköbasistit kyllä käsittääkseni soittivat plekulla, koska olivat rautalankakitaristeja joille iskettiin bassokitara kouraan.
ozzyfani
04.06.2005 14:13:19
:D tää Willhän on ihme pasisti!! ei säröö, ei plektraa =/ mä oon kyl samaa miältä et sormin kyllä yleensä soitetaan passoo kuten Trujillo, Butler, John Paul Jones ym. mut sitte on niitäki mis ei pysy mukana ilman plektraa... toisaalta on kyl vaikee soittaa ilman tai siis etenki nopeeta piisi mut Roger Glover käyttää aina plektraa =/ jos ootte katellu Deep Purplen live keikkoja nii aina on plektra kädessä =)) paitsi when a blind man cryes piisissä mut muuten kyllä.. mulla on kyl joskus sama onkelma, paitsi että jos passo on tossa vyötärön kohalla nii rupee sattuu nopeemmin olkapäähä jossa on hihna. =( ja sit jos on matalalla nii soitto on vähä vaikeempaa.. tässä on paha ristiriita. ja ku mainitsitte tosta passon nostamisesta nii Racer X muistaakseni oli netti saitilla mis oli basist's of death sillä häiskällä oli passo melkee hampaissa :D mut helkkarin nopeesti kyl soitti. ja viäl sormilla!!!! ottakaa mallia plektra pasistit!!!:P
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)