Aihe: Musicman Stingray5 kummalla kaulalla?
1 2
Teijo K.
24.11.2004 10:47:50 (muokattu 24.11.2004 10:53:24)

No mul on -88 Sierra, en kai millään semmosen tilalle Ferraria huolis? Vielä just katastettu, kahet renkaat!

Hoho. :)

No onx ze edez punainen?

Noniinno. Oukei. Minulle on ihan sattumankauppaa tullut kaikki sbassot alusta lähtien ruusupuuta, ja siihen olen jotenkin tottunut. Nyt oli pari ebenlaudalla olevaa, ja ihan kivoja nekin. Suurin osa omista sbassoistanihan on perinteisesti hihhi ollut itse tekemiäni (n.15kpl olen värkkäillyt).

Tämän soittokokemuksen ja soitinrakennuskokemuksen pohjalta sanoisin mielipiteenäni, että otelaudan materiaalilla on väliä. Kaikki on silti hyvää, erilaista toki. Tottumus ja mieltymykset näyttelevät suurta roolia tässä kuohuttavassa tarinassa. Puiden soundierot on näemmä tulleet aika kivasti esille tossa jo aiemmin.
Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri.

Operaatio Live : Jyväskylä
sirdickyj
24.11.2004 11:01:48
No onx ze edez punainen?

Kullanvärinen. Katsos; Ferrareissa meikku suosii punaista, Visa-korteissa keltaluotolla varustettua, Amexissa access all areas- versiota ja mimmeissä suck-a-tenniball-through-a-fucking-tennisraquet. Mutku mul on sit oikeessa elämässä Sierra, Osuuspankin automaattikortti ja persjalkanen kahdesti synnyttänyt kotirouva. Nii.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Kieppi
24.11.2004 11:36:36
Musarithan on varmasti ihan kivoja bassoja, mutta miksei niitä saa wenge-otelaudalla? Se olis munsta paras ;)

Mun Fenkussa on vaahtera, en vaihtais ruusupuiseen. On jotenkin liukkaamman oloinen tuo, sopii paremmin mulle. Akustisessa kitarassa taas on mulla eebeniä, joka on sekin ihan älyttömän mukavan tuntuinen.

Niin että jos kahdesta valkkaa niin vaahteraisen ottaisin. Toki Musarissa nyt ei varmaan iske kättään paskaan vaikka ottais millä otelaudalla.
"Kuuntele kontrabassoa. Siinä on puuta, siinä on jöpinää." (Jukka Tilsa)
Basismi
24.11.2004 11:51:00
Kyllähän siitä lähdetään, että musarissa on otelauta vaahteraa, warwickissa kaula wengeä, fenderissä runko leppää, Alembicissa hardis kultaa, Foderassa...
It's hard to be humble when you're so fucking big!
pardy
24.11.2004 13:11:56

Kyllähän siitä lähdetään, että musarissa on otelauta vaahteraa, warwickissa kaula wengeä, fenderissä runko leppää, Alembicissa hardis kultaa, Foderassa...

Jos teettääki basson hifisti muotoilulla leppärungolla, wengekaulalla, vaahteraotelaudalla ja että siinä on vieläpä kultaset nupikat, niin sekös se vasta olis se niin kutsuttu all-around-basso! :) Enä ei tarvitsisi kuolata minkään fenkun perää ka aattelee että "no onhan mulla jo leppärunko, emmä tarvi fenkkua", ja jos tulee musari-gas, ni siitäki pääsee ku vaa ajattelee "no onhan mulla jo vaahteraotelauta..." :)
Basismi
24.11.2004 13:20:08 (muokattu 24.11.2004 13:20:53)
Mulla on tekeillä tuollainen yhdistelmä, mutta ebony otelaudalla... ja mustalla hardiksella. Wengekaula ja vaahteraotelauta olis kyllä rok yhdistelmä!
pardy
24.11.2004 13:23:13 (muokattu 24.11.2004 13:24:13)

Mulla on tekeillä tuollainen yhdistelmä, mutta ebony otelaudalla... ja mustalla hardiksella. Wengekaula ja vaahteraotelauta olis kyllä rok yhdistelmä!

olis kyllä joo! ite sitä harkitsin kans sitä vaahteralautaa ku tilasin tuota mun Warrea, mutta ebeniin jostain syystä päädyin. Mutta kyllä se wenge/eben-yhdistelmäkin möyryää varsin hyvin!

Öö, ni ja sulla siis samanlainen yhdistelmä tekeillä ku mulla, eli wenge/eben?
Wil-J
24.11.2004 14:01:14
Suurin osa omista sbassoistanihan on perinteisesti hihhi ollut itse tekemiäni (n.15kpl olen värkkäillyt).

Asiasta toiseen: Sähän voisit vaikka tehdä jonkun basson rakennuksen ABC jutun tänne ku ite oon siitä todella kiinnostunu, mutta tietoa ei todellakaan ole aiheesta liikaa. Tai kuka tahansa osaava voisi tehdä sellasen. Onhan tuolla rakenrtajien palsta puolella kaikenlaista, mutta ei niistä mitään ymmärrä :) Sellanen askel askeleelta ohje ois ROK!

Pahoittelen aiheesta harhautumista!
Basismi
24.11.2004 22:24:13
Öö, ni ja sulla siis samanlainen yhdistelmä tekeillä ku mulla, eli wenge/eben?

Öö, jo. No on siinä kaulassa mukana myös siivut vaahteraa ja leppää, mutta pääasiassa siis wengeä.
pardy
24.11.2004 22:35:10

Öö, jo. No on siinä kaulassa mukana myös siivut vaahteraa ja leppää, mutta pääasiassa siis wengeä.

No voin sanoa että hyvältä soundaa! :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)