Cornflake 26.11.2004 19:05:00 | |
---|
HC.Pälä: Ampegin sivuilla sanotaan tuosta svt3:sta että siitä lähtee 275 Wattia 8 ohmin vastukseen ja 450W 4:ään ohmiin. Nykyinen kaappini on 8 ohminen. Jos lisään siihen toisen 8 ohmisen kaapin, niin koko vastus tipahtaa 4 ohmiin, täten joka kaappiinn voi lähteä 225W tehoa. Onko näin ? Jos kytket molemmat 8 ohmiset kaapit nuppiin kuormaksi tulee 4 ohm ja silloin nuppi antaa tuon kaiken tehon, eli 450W. Kaippa se suht tasaiseen kaapeille jakautuu:-) Miten kannattaa parhaiten liittää nuo kaapit. Siis yksi per nuppi-output tai silleen että se toinen kaappi on kiinni ensimmäisessä ? Molemmasta outputista omaan kaappiin. |
HC.Pälä 27.11.2004 01:47:59 | |
---|
Kumarrus ja kiitos ;) Let the bass Kikzz. |
marlow 09.01.2005 13:51:32 | |
---|
Nytpäs sitten sain tuon SVT410HLF:n itelle. Täytyy sanoa että kyllä se toimii mulla paljon paremmin kuin HE. Yhen keikan oon kerenny vetää ja tuntu kyllä bassotaajuudet perseessä asti (ja pitää mun mielestä tuntuaki). Ilmeisesti noi refleksiputket tekee aika paljon. Ja lisäähän sekin tehoja ku vahvistimen ja kaapin ohmi luvut täsmää (Mun nuppina oli toi Amp BE-260)..Mutta onhan tuo HE:kin hyvä kaappi...annoin sen vaihdossa tyypille jolta sain HLF:n. Se luukuttaa sitä nyt 15' lisäkaapin kera SVT-3pro nupilla ja kuulema jytisee hyvästi. Kävi tässä vaan semmonen taloudelliselta kannalta ikävä juttu, että erehdyin testaamaan Ampegin SVT-av:ta. Nyt ei sitte mistään muusta voi haaveillakaan...Konkurssi on varmaan edessä vielä tänä vuonna. |
HC.Pälä 09.01.2005 16:21:38 | |
---|
Pääsin pari päivää sitten kokeilemaan mun uutta svt3:sta kun se tuli päivä ennen kuin lähdin lomalle. Tosi asiallinen peli se kyl on, suosittelen lämpimästi, hintakaan ei ole niin paha laatuun nähden. Sitä voi myös käyttää tuulettimena kun nostaa vähän bassoja ja seisoo kaapin edessä vetämällä matalaa B kieltä. Edelleen kuuluu vähän kitaraa siellä mun nurkassa.. mutta on vielä varaa nostaa volaa jos alkaa sooloilemaan liikaa :) Let the bass Kikzz. |
Cornflake 09.01.2005 16:54:41 | |
---|
HC.Pälä: Tosi asiallinen peli se kyl on, suosittelen lämpimästi, hintakaan ei ole niin paha laatuun nähden. Muista kolmen kuukauden karenssi! Siis kommentoinnissa uusien härveleiden osalta. Basso-palstalla hyväksi todettu käytäntö. |
HC.Pälä 10.01.2005 16:55:02 | |
---|
Muista kolmen kuukauden karenssi! Siis kommentoinnissa uusien härveleiden osalta. Basso-palstalla hyväksi todettu käytäntö. No joo.. mulle kyl riittää että se on parempi kun edellinen, joka oli jo aika hyvä, siis omasta mielestä :p Pitäis kyl vielä testata sitä "vanhoilla" bassoillani, kunhan jaksan raahata niitä reenikämpälle. Let the bass Kikzz. |
Cornflake 10.01.2005 17:15:53 | |
---|
HC.Pälä: No joo.. mulle kyl riittää että se on parempi kun edellinen, joka oli jo aika hyvä, siis omasta mielestä :p Se oli manio peli. Hyvä soundi. |
balzary 10.01.2005 19:01:13 | |
---|
No joo.. mulle kyl riittää että se on parempi kun edellinen, joka oli jo aika hyvä, siis omasta mielestä :p Pitäis kyl vielä testata sitä "vanhoilla" bassoillani, kunhan jaksan raahata niitä reenikämpälle. Neuseriin ollaan ilmeisesti tyytyväisiä? Surviainen Operaatio: Livessä 20.1 !!! |
Incarnation 10.01.2005 19:02:41 | |
---|
Mihinkäs hintaan SVT3Pro:ta nykyään jo saa? Viimeksi kun se oli hintatarkkailussani niin hinta oli muistaakseni päälle 1000€... Rest in peace Dime |
HC.Pälä 11.01.2005 08:36:09 | |
---|
Neuseriin ollaan ilmeisesti tyytyväisiä? ;) (offtopikkina, sie kun kyselit soundinäytteitä aikoinaan, niin meillä on tuore demo tuolla bändin nettisivuilla, ampegi ei kyl ollut vielä kehissä, SWR:ää käytin siinä) Mihinkäs hintaan SVT3Pro:ta nykyään jo saa? Viimeksi kun se oli hintatarkkailussani niin hinta oli muistaakseni päälle 1000€... Pitää edelleen paikkansa. Tein pienen vertailun ennen kuin ostin: Suomesta jos ostat: 1600 € Thomannilta: n. 1200 € Jenkeistä: n. 700€, mutta ne ei lähetä niitä eurooppaan.. ja ne muutenkin toimii 110 Voltilla, siis pitää ainakin vaihtaa jotain osia siitä luulisin. (nyyh) Let the bass Kikzz. |
Jesus Muerte 12.01.2005 16:42:48 (muokattu 12.01.2005 16:43:49) | |
---|
Jenkeistä: n. 700€, mutta ne ei lähetä niitä eurooppaan.. ja ne muutenkin toimii 110 Voltilla, siis pitää ainakin vaihtaa jotain osia siitä luulisin. (nyyh) Eiku ostaa muuntaja siihen väliin.
Tsekkaa Impishin uusi demo! |
M.Hanski 12.01.2005 20:32:36 | |
---|
Eiku ostaa muuntaja siihen väliin. Tai avata kansi ja vaihtaa parin piuhan paikkaa. |
pardy 13.01.2005 13:27:51 | |
---|
Tai avata kansi ja vaihtaa parin piuhan paikkaa. Tarkoittaa käytännössä mitä? "En ole laiska, olen vain heikosti motivoitunut." |
M.Hanski 13.01.2005 13:44:31 (muokattu 13.01.2005 13:52:45) | |
---|
Tarkoittaa käytännössä mitä? Tarkoittaa käytännössä sitä, että hyvin suurella todennäköisyydellä Ampegin kaltaiset firmat tilaavat kiljoona kappaletta yhdensorttista muuntajaa, joka voidaan kytkentää vaihtamalla sovittaa toimimaan joko 230 V:lla tai 115 V:lla. Tulloopi halvemmaksi. Tuollaisessa muuntajassa on siis kaksi ensiöpuolen käämiä, jotka kytketään joko sarjaan (230 V) tai rinnan (115 V). Edit: Tämä ei siis ole kaikkiin vahvistimiin pätevä absoluuttinen totuus. Ainoat vehkeet, joissa varmuudella (omin silmin nähtynä) on yllämainitun tyyppinen muuntaja, ovat Tech 21 SansAmp PSA-1, Trace Elliot TwinValve ja Trace Elliot QuatraValve. |
TeeTee 13.01.2005 15:30:02 | |
---|
|
M.Hanski 13.01.2005 15:41:10 (muokattu 13.01.2005 15:45:52) | |
---|
|
TeeTee 13.01.2005 15:49:41 | |
---|
Nonni, eikun kolvi sauhuamaan... Takuuhan tuollaisia modailuja harrastaessa tietysti menee, mikä kannatta myös ottaa huomioon. |
M.Hanski 13.01.2005 15:56:59 | |
---|
Nonni, eikun kolvi sauhuamaan... Takuuhan tuollaisia modailuja harrastaessa tietysti menee, mikä kannatta myös ottaa huomioon. Tuollahan oli myös spekulaatiota siitä, että jenkeistä ostetun vahvistimen takuu raukeaa joka tapauksessa ulkomaille tilattaessa. Tämä sinänsä on ihan järkeenkäypää ja saattaa pitää paikkansa. |
Jesus Muerte 13.01.2005 16:04:46 | |
---|
Kyllä mua ainakin hirvittäisi ruveta kolvailemaan jotakin Ampegin hintaista vehjettä netistä löytyneiden ohjeiden perusteella. Ei sillä, että siellä valehdeltaisiin, mutta jotenkin en viitsisi ottaa sitä riskiä, kun kuitenkin on olemassa ihan kohtuuhintaisia muuntajiakin. Tsekkaa Impishin uusi demo! students.oamk.fi/~jajuhe01/impish |
M.Hanski 13.01.2005 16:19:29 | |
---|
Kyllä mua ainakin hirvittäisi ruveta kolvailemaan jotakin Ampegin hintaista vehjettä netistä löytyneiden ohjeiden perusteella. Ei sillä, että siellä valehdeltaisiin, mutta jotenkin en viitsisi ottaa sitä riskiä, kun kuitenkin on olemassa ihan kohtuuhintaisia muuntajiakin. Entäs jos modin tekee joku sellainen, joka tietää, mitä tekee, eikä vaan turaa epämääräisten nettiohjeiden perusteella? :P |