Royal Banzai 07.11.2004 21:19:04 | |
---|
En soita plekulla. Se on varmaan se mun salaisuus. Nyt ku sulla on kerran sormet rakkuloilla, ni ootat vaa muutaman päivän että ne on laskeutunu, sit unohat taas seuraavissa reeneissä plekun kotiin ja vetelet kolme tuntia nahalla ni siitä se lähtee! Ja en meinaa sitä että "älä soita plekulla, se on amatöörimäistä", vaan sitä että kun saa vähän niitä sormenpäitä kovetettua niin se kynnys soittaa tarpeen vaatiessa sormilla on kokolailla pienempi. Edit: Nii ja se vielä, että tänää soitin ultranopeeta heviä treeneissä abaut 3 ja puol tuntia putkee, eikä sormenpäät sano mitään. Siinä on etunsa. Woe Hesus, sähän oot oikee tietopankki. Ootko ikinä ajatellu että ihan kaikki ei välttämättä tykkää pelkkää hyvää sun noista sinänsä aivan hyvistä ja ilmaisista neuvoistas? Mutjoo, onhan noi sormenpäät kovettunu jo ihan kivasti, etusormesta ainakin. Tavoitteena olis hallita molemmat tyylit. Jeh. |
Teijo K. 07.11.2004 21:30:53 (muokattu 07.11.2004 21:31:11) | |
---|
En soita plekulla. Se on varmaan se mun salaisuus. Nyt ku sulla on kerran sormet rakkuloilla, ni ootat vaa muutaman päivän että ne on laskeutunu, sit unohat taas seuraavissa reeneissä plekun kotiin ja vetelet kolme tuntia nahalla ni siitä se lähtee! Mitäs teet jos sattuu jäämään oikean käden sormet ovenväliin tunti ennen keikkaa? Minulle on joskus käynyt noin. Bassosta trebleä alas ja pleku käteen, show must go on. Ei olisi onnistunut jos en olisi alusta lähtien opetellut soittamaan molemmilla tekniikoilla. Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri. |
pardy 07.11.2004 23:28:04 (muokattu 07.11.2004 23:28:49) | |
---|
Mitäs teet jos sattuu jäämään oikean käden sormet ovenväliin tunti ennen keikkaa? Minulle on joskus käynyt noin. Bassosta trebleä alas ja pleku käteen, show must go on. Ei olisi onnistunut jos en olisi alusta lähtien opetellut soittamaan molemmilla tekniikoilla. Sit soitan plekulla. No problemo. En soita yleisesti ottaen plekulla, mutta sekin onnistuu tarpeen vaatiessa. Jotenka sitä hain takaa nyt tässä takaa... Woe Hesus, sähän oot oikee tietopankki. Ootko ikinä ajatellu että ihan kaikki ei välttämättä tykkää pelkkää hyvää sun noista sinänsä aivan hyvistä ja ilmaisista neuvoistas? Mutjoo, onhan noi sormenpäät kovettunu jo ihan kivasti, etusormesta ainakin. Tavoitteena olis hallita molemmat tyylit. Jeh. Ja tähän vielä se, että jos vaikutin jotenkin koppavalta tai muuten vaan kusipäältä kun jakelen näitä ilmasia neuvojani, niin se ei ollut tarkoitus. Sori siitä. Itekki oisin kovin tyytyväinen jos joskus jaksaisin paneutua oikeen kunnolla treenaamaan plekulla soittoa, mutta ei oo vaan oikeen motivaatiota siihen jostain syystä. Mustaki ois nimittäin kiva hallita molemmat tyylit yhtä hyvin, tai ainakin sillei ettei se ero siinä osaamisessa ois niin iso ku nyt... Sori vielä persläpisyyteni. En tarkota sitä vaikka puhusinki tyhmiä. |
Royal Banzai 07.11.2004 23:31:29 | |
---|
Ja tähän vielä se, että jos vaikutin jotenkin koppavalta tai muuten vaan kusipäältä kun jakelen näitä ilmasia neuvojani, niin se ei ollut tarkoitus. Sori siitä. Itekki oisin kovin tyytyväinen jos joskus jaksaisin paneutua oikeen kunnolla treenaamaan plekulla soittoa, mutta ei oo vaan oikeen motivaatiota siihen jostain syystä. Mustaki ois nimittäin kiva hallita molemmat tyylit yhtä hyvin, tai ainakin sillei ettei se ero siinä osaamisessa ois niin iso ku nyt... Sori vielä persläpisyyteni. En tarkota sitä vaikka puhusinki tyhmiä. Mitäs tuosta, ollaan vaan mieluummin kavereita kuin persläpiä kaikki. |
pardy 07.11.2004 23:34:59 | |
---|
Mitäs tuosta, ollaan vaan mieluummin kavereita kuin persläpiä kaikki. Joo, ollaan vaan. Ja olla silti kavereita vaikka oltaski kaikki persläpiä. :) |
Qsysi 08.11.2004 23:23:34 | |
---|
sivelet sormenpäihin äiteen kynsilakkaa. Kirvelee avohaavaan niinmaan perkeleesti mut kyl se siitä sitten. herra, teillä on muuten väärä [pastilli] |
Satis 09.11.2004 16:20:56 | |
---|
Mitäs teet jos sattuu jäämään oikean käden sormet ovenväliin tunti ennen keikkaa? Minulle on joskus käynyt noin. Bassosta trebleä alas ja pleku käteen, show must go on. Ei olisi onnistunut jos en olisi alusta lähtien opetellut soittamaan molemmilla tekniikoilla. Kun noista soittotekniikoista nyt on tullu puhetta, niin sanonpa vielä omasta puolestani sen, että osaan kyllä ihan kiitettävästi soittaa plekullakin, mutta en juuri pidä siitä. Omasta mielestäni - ja tämä todellakin on nyt vain minun mielipiteeni - sormilla on paljon helpompi ja mukavampi soittaa. Sitäpaitsi toisen bändini, joka soittaa meille sävellettyä nyky-kansanmusiikkia, bassokuviot ovat välillä sen verran monimutkaisia, että plekulla soitettuna koko homma puuroutuisi ihan täysin. Tarkoituksena ei kuitenkaan ole vähätellä plektralla soittajia. Jokainen soittakoon miten itse parhaaksi kokee :) "Omenan kohtalo on kara" |
Hughes 09.11.2004 22:17:49 | |
---|
Joo, ollaan vaan. Ja olla silti kavereita vaikka oltaski kaikki persläpiä. :) nöyristelyä. Plekulla soittajat on kaikki homoja... vitukasta vitukasta vitukasta |
Hughes 09.11.2004 22:19:35 | |
---|
nöyristelyä. Plekulla soittajat on kaikki homoja... Jes! Hyvä homma, heti vedän sanani takaisin. Jurripäisn tulee karjahdeltua uljaita. Eiku itse juuri opettelen vasta plektrameininki'ä.-... vitukasta vitukasta vitukasta |
absqua 09.11.2004 22:26:03 | |
---|
nöyristelyä. Plekulla soittajat on kaikki homoja... Oonko mä sitten bi kun vedän molemmilla? Siistiä. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Tankoprinssi 09.11.2004 22:41:28 | |
---|
Måsse Grundströmin, (kirjoitusasu?) ura loppui iho-ongelmiin kuulemma. Soittihan hää loppuaikoina hanskat kädessä toki plektralla. Täh! onks vanha kunnon "elite" pistänyt pillit, eikun siis passot bussiin. Itse kun aloitin basson pakosta, koska olin bändin huonoin kitaristi (uskoakseni suurin osa ainakin 60-70 luvulla aloittaneista on samanlaisia) soitin bassoa plektralla, kun sormisoitto oli ihan utopiaa. Siirryttyäni tanssimusiikkipuolelle oli opeteltava sormisoitto ja nykyään soitan ainoastaan rokkibiisit plektralla, kun en vieläkään kykene soittamaan niitä kunnolla sormin. Ps. En silti tunne rokkibiisien aikana olevani homo. Ehkä kaveri, jonka nimeä en enää muista (joku mitättömyys?) mutta kommentoi kuitenkin tänne onkin vannoutunut humppamies (ehkä jopa se kuuluisa humppa-, humppamies) josta paljon iskelmäradiossa lauletaan. Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
rattledad 09.11.2004 23:31:26 | |
---|
Täh! onks vanha kunnon "elite" pistänyt pillit, eikun siis passot bussiin. Eikös Måsse soittanut vielä joku vuosi sitten Wigwamin reunion-kiertueella Warwickilla? (Olen kuullut yhdestä toisesta basistista joka oli allerginen warren wenge-kaulalle.) "Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |
pardy 09.11.2004 23:34:24 | |
---|
Olen kuullut yhdestä toisesta basistista joka oli allerginen warren wenge-kaulalle. Allekrinen? Kui ihmeessä? |
rattledad 09.11.2004 23:57:07 | |
---|
Allekrinen? Kui ihmeessä? Nuo ruusupuut sun muut kai sisältää kaikenlaisia aineita (eteerisiä öljyjä?) ja varsinkin soitinrakentajille niiden pölyt on aika vaarallisia. En tiedä tarkemmin. Ko. soittaja tilasi sitten muistaakseni ihan lakkapintaisen warren... "Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |
Karlsson 10.11.2004 08:08:47 | |
---|
Oonko mä sitten bi kun vedän molemmilla? Siistiä. Eix o mahtawaa ku löytää yllättäen oman seksuaalisuutensa? Ja bassopalstalta vielä! Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä! |
hemmo 10.11.2004 09:22:23 | |
---|
Eix o mahtawaa ku löytää yllättäen oman seksuaalisuutensa? Ja bassopalstalta vielä! Höhö! Määki oon homo, vaik on 2 lastakin. Tulnen kaapista, kohta. ? |
Keny 10.11.2004 09:50:37 | |
---|
Oonko mä sitten bi kun vedän molemmilla? Siistiä. No entäs jos peukuttelee...?mikäs sit on. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Varaani 10.11.2004 09:51:34 | |
---|
No entäs jos peukuttelee...?mikäs sit on. Menee varmaan samaan kastiin tumputtelijan kanssa... |
Jesus Muerte 10.11.2004 09:51:38 | |
---|
No entäs jos peukuttelee...?mikäs sit on. Eunukki? |
Keny 10.11.2004 10:02:33 | |
---|
Niin pitikin kertoo et mulla kans välillä kumma ihottuma käsissä ja välillä nahka irtoo kummallisesti.No onneks sormenpäissä on monen millin nahka niin vaikka irtoiskin niin ei kipeeks tuu. Nyttenkin nyplään just nahkaa pikkurillistä weks ku ei voi vastustaa ja keikka perjantaina. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |