Aihe: Ehdottakaa
1 2
Teijo K.
04.11.2004 14:30:21

Jussin nettisivut on hiukan huonolla päivityksellä. Lisäksi siellä on näkösällä Jussin omia malleja ja niiden muotoilu on ehkä hieman erilaista kuin mihin ollaan totuttu eikä oikein natsaa omaankaan makuuni.
Saat varmaan tilattua sellaisen basson kuin itseä miellyttää, esimerkkinä mun omassa kuvassa ylimpänä oleva 5-kielinen JAK joka on mielestäni Jussin vähemmän rumaa tuotantoa.

Jos nyt vaihteeksi lähes tosissaan totean, niin JAK tuntuu hakevan sen kaulan jäykkyyden paksuudesta, ja minulla kyllä tekee vaikeaksi soittaa se. Kaikissa mitä olen testannut on ollut juuri senverran liian paksu kaula, että ei ole yhtään tuntunut kotoisalta ne. En tiedä saako sitä ohuemmalla kaulalla, ja millainen se sitten olisi soinniltaan.
En keksi tähän mtn.
pardy
04.11.2004 15:41:52

Jos nyt vaihteeksi lähes tosissaan totean, niin JAK tuntuu hakevan sen kaulan jäykkyyden paksuudesta, ja minulla kyllä tekee vaikeaksi soittaa se. Kaikissa mitä olen testannut on ollut juuri senverran liian paksu kaula, että ei ole yhtään tuntunut kotoisalta ne. En tiedä saako sitä ohuemmalla kaulalla, ja millainen se sitten olisi soinniltaan se. :)
Teijo K.
04.11.2004 15:54:55

se. :)

No vähän tautologiaa kato, mausteeksi.
En keksi tähän mtn.
Ylläri
04.11.2004 16:06:39
Jussin nettisivut on hiukan huonolla päivityksellä. Lisäksi siellä on näkösällä Jussin omia malleja ja niiden muotoilu on ehkä hieman erilaista kuin mihin ollaan totuttu eikä oikein natsaa omaankaan makuuni.

Minusta se JAK-76 on itse asiassa aika nätin muotoinen soitin. Pleksiviritykset vaan pilaa kokonaisuuden, mutta ne kun jättää pois niin vot! Siinä on sellaista "Rickenbacker kohtaa Jatsarin"-vibaa.

Olen tässä itse harkinnut viisikielisen teettämistä Ala-Kuhalla, kunhan nyt ensin saan Neuserin myytyä. Olisi kiva saada muotoilultaan uniikki yksilö, ehkä juuri em. JAK-76:n kaltainen tietyillä hienosäädöillä. JAK varmaankin on avoin toivomuksille, kun kerran noin hienon Spector-lookaliken on Huilumiehellekin tehnyt.

Mutta kattoo nyt, tässä ehtii niskistellä mieltään suuntaan jos toiseenkin vielä moneen kertaan...
PasiB
04.11.2004 16:18:26
Jos nyt vaihteeksi lähes tosissaan totean, niin JAK tuntuu hakevan sen kaulan jäykkyyden paksuudesta, ja minulla kyllä tekee vaikeaksi soittaa se. Kaikissa mitä olen testannut on ollut juuri senverran liian paksu kaula, että ei ole yhtään tuntunut kotoisalta ne. En tiedä saako sitä ohuemmalla kaulalla, ja millainen se sitten olisi soinniltaan.
No tottahan se on, että kaula on aika paksu, mutta siihen on tässä vuosien saatossa tottunut. "Arva"apa vain mille tuntui Jasson kaula eka kertaa tuon JAKin jälkeen????
Tokihan Jussilta saa sellaisen basson kuin itse haluaa, luulen mä.
Karhupoika
04.11.2004 16:36:38
Tuo JAKien rumuus on minun mielestä ihme höpötystä, sillä mieshän tekee sellaisen basson kun haluat. Eti jostain lehdestä vaikka jonkun miellyttävännäköisen basson kuva ja lähetä se postissa Jussille. Luulen että tuo kaulan paksuuskin on vain neuvottelukysymys.

Itse olen hankkimassa uutta bassoa juuri samaan hintahaarukkaan ja monen basson testin jälkeen oon päätynyt JAKin Jazzpasson tilaamiseen.
JTS
04.11.2004 16:45:34 (muokattu 04.11.2004 16:47:35)

Total Guitar Bass Editionin mukaan Fenderin Mike Dirnt Precision olisi kuulemma erittäin käyttökelpoinen. Saundit kuulemma kohdallaan ja hintakin olisi meikäläisen opiskelijabudjetille melko sopiva. Thomann.de:ssä vain n. 700?.

kiitos jo etukäteen ja pahoittelen mahdollisia typoja.

Lyhyehkön testin perusteella tämä Mike Dirnt- malli vaikutti ainakin meikäläisen kouraan mainiolta bassolta. Kuullosti hyvältä, tuntui hyvältä.

F- musicilla testasin, vahvarina se Rolandin pieni Bass cube. Hintalapussa luki 850 e. Käy ihmeessä kokeilemassa. Ainakin mulle se on vahva ehdokas seuraavaksi bassoksi.l
Kyllä kitara kestää mutta kestääkö Juki? -kitarisoija.-
Jalmus
04.11.2004 20:45:32
Mulla on tuo JAKki ollut nyt kolme kuukautta ja se soi jo aivan loistavasti! Itseasiassa paremmin soivaa bassoa en ole koskaan kokeillutkaan ja kuitenkin tähän ikään ja soittovuosiin mahtuu jos jonkinlaista soitinta, joko omaa, lainattua tai muuten vaan testattua.

Mä en itse myöskään ole mikään erityisen paksujen kaulojen ystävä, mutta löysin lopulta tuttavien JAKkeja kokeilemalla lähinnä mieleisen profiilin. Sekin tosin tuntui alkuun hieman paksulta, mutta kyseessä on oikeasti kuitenkin vain tottumiskysymys. Äkkiä siihen lopulta tottui ja nykyisin Musarini kaula tuntuu enemmänkin oudolta, vaikka sillä soittelinkin n. 6 vuoden ajan reilusti.

Kuten jo todettua, saat JAKin juuri sellaisilla heebenskuukkeleilla varustettuna kuin vain keksit pyytää. Malli on ihan valittavissasi. Ne Jussin nettisivuilla olevat bassot ovat vuosien varrella kertyneitä prototyyppejä, eivätkä ne sivut muutenkaan todellakaan ole kovin tuoreet.
Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)