Aihe: Millä hän soittaa? Voitko kertoa.
1 2
Johannes_t
15.09.2004 09:17:37

Kai sitä on pakko muistuttaa, että muitakin bassoja on olemassa, kuin noita Leo Fenderin puuhailuista polveutuvia. Hinta-laatu-suhteeltaan hyvinä bassoina pidän mm. Warwickeja. Ihan pulttikaulaosastolta löytyy varteenotettavaa ehdokasta. Se on sitten eri juttu, jos se on _se_ status mitä tässä haetaan.
Keny
15.09.2004 09:23:32
Kai sitä on pakko muistuttaa, että muitakin bassoja on olemassa, kuin noita Leo Fenderin puuhailuista polveutuvia. Hinta-laatu-suhteeltaan hyvinä bassoina pidän mm. Warwickeja. Ihan pulttikaulaosastolta löytyy varteenotettavaa ehdokasta. Se on sitten eri juttu, jos se on _se_ status mitä tässä haetaan.

Pitää paikkansa.Noita warreja kans pari ollu ja hyvi ne on ollu mut niis on se oma soundinsa vaikka miten vääntäs.Toisten mielestä se kaulan muoto on vaan aika outo mut ite totuin nopesti siihen ja tosiaan läpitunkeva soundi on.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
JK
15.09.2004 09:47:55
Vielä kun oppisi esittämään mielipiteitään vähemmän provosoiden. Mutta senkin taitaa aika hoitaa.

Niinpä...

Mutta ajatelkaas: Se on varmasti äärettömän vaikeata tuo elämä kun on jo 16v saanut, nähnyt ja kokenut kaiken.

- Kokeillut kaikki mahdolliset merkit ja mallit bassoista, minkä vaan joku täällä keksii esittää niin kokeiltu on.

- Melkein jo itsekin omistanut useampia HiFi-bassoja

- Päässyt levylle soittamaan (joo, mä oon kade. Itse olin jo 18v kun pääsin levyttämään...)

- Tehnyt keikkaa (jopa Jussi Raittisen lämppärinä) vaikka kuinka hurumycket

- Hallitsee kitarat, rummut, kitarakamat, rumpukamat ja niihin liittyvät tekniset jutut.

No, mutta ihan oikeesti. Jos kotona kellarissa tiluttelemiseen ja muutamaan iskelmäkeikkaan vuodessa tarvii vielä kolmannen basson niin hommaa ihmeessä se.

Mutta Please, älä ihan jokaista mielees tullutta ajatusta tänne kirjoittele. Pidä vaikka päiväkirjaa johon kerrot niitä ideoitas ja ajatuksias.
Mua oikeesti ahdistaa sun puolestas.
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
Listen
15.09.2004 10:06:26 (muokattu 15.09.2004 10:24:01)
Mä kyllä suosittelisin Niskikselle Musaria joko sitte neli tai viskielistä.Mulla noi molemmat ollu ja niilä pääsee kyl pitkälle ja taittuu mikä vaan.

Eks sul niskis oo se nauhaton jazzi niin pidät sen ja hommaat musarin.Sitte ajan kanssa katot joskus et jos jonkinlaisen haluu teettää käsityönä.

Minäkin vähän aikaa sitten suunnittelin aika tosissani jazz-etumikin asennuttamista OLP Stingrayhin, mutta se olisi tullut varmaan sen verran kalliiksi ja monimutkaiseksi että luovuin ajatuksesta, varsinkin kun OLP:n soundiin on alkanut (kielien vanhetessa) tottua. Eli hommaan hyvän Jazzbasson ja asennutan aktiivisysteemin OLP:iin, kyllä se mulle riittää. Kaverilta on muuten lainassa 5-kielinen aktiivibasso, huomasin käytännössä että se alin kieli on _minusta_ aika turha, jos on muuten tanakasti soiva aktiivibasso.

EDIT:
Hinta-laatu-suhteeltaan hyvinä bassoina pidän mm. Warwickeja. Ihan pulttikaulaosastolta löytyy varteenotettavaa ehdokasta.

Kaveri osti pari vuotta sitten humppakeikkoja varten 5-kielisen Neuserin aktiivipelin (minusta jotenkin "steriilin" tuntuinen), jossa mikit sai kyllä toimimaan passiiveinakin. Vähän aikaa sitten se vaihtoi Neuserin nelikieliseen aktiivi-Warwickiin, olikohan FNA Jazz tyypiltään.
"Täydellinen luottamus menetetään vain kerran." - Rupert Murdoch
Johannes_t
15.09.2004 10:56:15

Vähän aikaa sitten se vaihtoi Neuserin nelikieliseen aktiivi-Warwickiin, olikohan FNA Jazz tyypiltään.

Mulla on toi FNA, mutta kovasti kiinnostaisi ainakin testata tuo FNA Jazzman. Siinä kun on kaulalla jazz-mikki musarimikin lisäksi. Jossain vaiheessa mietin jopa bassoni lisämikitystä, mutta operaation laajuus rupesi arveluttamaan. Tottahan se on, että tietyissä tilanteissa (vanhoillisten tuottajien alaisuudessa ;D) olisi hirvittävän mukavaa, jos FNA:n soundia saisi pehmeämmäksi ilman isompaa namiskan vääntämistä.
Keny
15.09.2004 11:48:55
Mulla on toi FNA, mutta kovasti kiinnostaisi ainakin testata tuo FNA Jazzman. Siinä kun on kaulalla jazz-mikki musarimikin lisäksi. Jossain vaiheessa mietin jopa bassoni lisämikitystä, mutta operaation laajuus rupesi arveluttamaan. Tottahan se on, että tietyissä tilanteissa (vanhoillisten tuottajien alaisuudessa ;D) olisi hirvittävän mukavaa, jos FNA:n soundia saisi pehmeämmäksi ilman isompaa namiskan vääntämistä.

Mulla nimenomaan oli toi FNA Jazzman ja en vielläkään ymmärrä että miks vaihdoin sen pois.No joo yks juttu oli toi ikuine Gas.

Mä tykkäsin pirusti siitä jazzmanista jus sen monipuolisuuden takia ja äänityksissä tunki tosi hyvin läpi.Niitä ei vissiin vaan tehdä enää tai sitten oon kuullu väärin.

Kirjotusvirheitä tulee kun on flunssa...en jaksa korjaa.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
bassotus
15.09.2004 12:06:48
Mä tykkäsin pirusti siitä jazzmanista jus sen monipuolisuuden takia ja äänityksissä tunki tosi hyvin läpi.Niitä ei vissiin vaan tehdä enää tai sitten oon kuullu väärin.

FNA/Streamer Jazzmaneja duunataan kyllä edelleen, vanhempaa yksimikkistä Corvette FNA:ta vissiin ei .. Noissa Jazzmaneissahan on se humbuckeri lähempänä tallaa kuin vanhanssa FNA:ssa. Siitä lähteekin tosiaan senvertaa raakaa rähinää että miksaaja ollut pari kertaa ihmeissään. Onneksi on lisäksi se kaulamikki.
choose not a life of imitation
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)