Aihe: Säätäminen
1 2 3
Vemmy
14.09.2004 09:03:05
Jaahas, mutta oliko se sen väärti? Ja maksoiko customointi enemmän kuin alkuperäinen investointi?

Kyllä minä sanoisin että oli sen väärtti. Koko elektroniikan voi kuitenkin halutessaan siirtää oikeaan sbassoon, ja tämä kuuluu taas sarjaan "kun halvalla sai niin pakkohan sitä oli kokeilla", eli tässä tapauksessa customointi ei maksanut edes sen vertaa mitä basso alunperin.

Mistäs tuon etuasteen repäisit? On ollut suunnitelmissa väsäillä just joku tommonen perinteistä musarin etuastetta vastaava etunen ihan koemielessä, mutta ei oo netissä tullut kytkentäkaaviota vastaan...

Jossain niitä kytkentäkaavioita on, en silti menisi vannomaan että netistä löytyy, sen verran hyvin musari kuulemma pitää patenteistaan kiinni. Pitänee kysäistä kaverilta joka sen väsäsi.
Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin.
Keny
14.09.2004 09:07:25
Mulla kaks fenkun miller signaturee ja toiseen vaihdoin Dimarzion Ultra jazz mikit.Ei suurta eroo soundissa mut just tarpeeks et on kaks samaa soitinta missä eri soundi.Tosin niissä on tietty eroo jo muutenkin kun yksilöitä ovat ja toinen painaa ainakin puol kiloo enemmän.

Sitte mulla lojuu hyllyssä J-Retro etuaste mutta en viellä tidä että mihin sen laitan.....saas nähä.

Passossa mulla on vakio mikit mutta huvittais kokeilla EMG mikkejä siihen.Voi olla et on ihan paska idea mut jotain täytyy aina ruuvaa.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Johnny Buzz
14.09.2004 09:24:23

Mulla on tohon jatsiin vaihdettu Duncanin mikit. Ite sitten jatkoin vielä vähän (ks. oma kuva) ja vaihdoin pleksin peilipleksiin ja lisäsin vielä tallan päälle tuhkakupin. Sit tuli vielä vaihdettua potikkalevy mustaks ja numikat kromatuiks. Nyt on aika karkki. Kosmeettisiahan nuo omat muutokseni tuossa olivat. Entinen omistaja tehnyt varsianaiset modaukset.
Keny
14.09.2004 09:36:23
Mulla on tohon jatsiin vaihdettu Duncanin mikit. Ite sitten jatkoin vielä vähän (ks. oma kuva) ja vaihdoin pleksin peilipleksiin ja lisäsin vielä tallan päälle tuhkakupin. Sit tuli vielä vaihdettua potikkalevy mustaks ja numikat kromatuiks. Nyt on aika karkki. Kosmeettisiahan nuo omat muutokseni tuossa olivat. Entinen omistaja tehnyt varsianaiset modaukset.

Hmm joo,passoon vois laittaa ton tuhkiksen tallan päälle.Mistähän sais.
Johnny Buzz
14.09.2004 09:38:18

Mä ostin Fasulta Stadista. Siellä oli mun mielestä kans Passon tuhkiksia. Tai jos ei oo, niin kyl ne varmaan tilaa. Kitarapajalla vois kans olla.
Keny
14.09.2004 09:44:15
Mä ostin Fasulta Stadista. Siellä oli mun mielestä kans Passon tuhkiksia. Tai jos ei oo, niin kyl ne varmaan tilaa. Kitarapajalla vois kans olla.

Ok dänx.Täytyypi soitella ja kysyy.Helpompi munstä täältä hakee kun rupee jostain esim jenkeistä tilaa.
bassotus
14.09.2004 09:52:16
Omakuvan valkoinen japsifenderi saapui haltuuni pätkivällä mikillä, haljenneella satulalla, ruosteisella ja falskaavalla virityskoneistolla sekä (jäljestä päätellen) käsin mustaksi maalatulla plekusuojalla (jossa luki isolla "Fuck The World"..) varustettuna.. Kovalla vaivalla sain jostain hankittua uudet Gotohin nikkelipinnotteiset virittimet (kromatut ovat homostelua ;), plekusuoja vaihtui tortoisepleksiksi, mikki USA-Fenderiksi ja musafasulta hankin tuhkikset (ja tallasuojan alle toki tuhti siivu vaahtomuovia). Menin vielä äskettäin asentamaan Raven Labsin PBR-1 -etusen, mutta sen testailu on vielä vaiheessa..
choose not a life of imitation
Johnny Buzz
14.09.2004 09:53:10

Ok dänx.Täytyypi soitella ja kysyy.Helpompi munstä täältä hakee kun rupee jostain esim jenkeistä tilaa.

Jees. Näihän se on. Vähän turhan kovan hinnan ne ottaa tuolla Fasulla noista tuhkakupeista. 20 € pellin palasta on aika paljon. Passon tuhkis voi olla pikkasen halvempi tai sitten ei.
Listen
14.09.2004 10:02:37 (muokattu 14.09.2004 10:05:27)
Harley Bentonin jassoon vaihdoin Kent Armstrongin takamikin, etumikkiä en vaihtane jos kerran hommaan paremman jatsarin joskus. Valkoisen pleksin otin pois, nyt on jaco-body. Vintage-tyyliset mustat potikannupit pistin kitaraan, nyt on tavalliset mustat strato-nupit. Ehkä joskus soitin tulee muutettua nauhattomaksi, tai sitten säilytän varabassona.

OLP StingRayhin asennutan Duncanin aktiivisysteemin kunhan on ylimääräistä rahaa. Siinä tulevassa Jazz Bassossa ehkä kokeilen siirtää peukkutuen kielien yläpuolelle, kun ei siitä alhaallakaan taida hyötyä olla. Mikit vaihtoon jos tarvis.

Onneksi on sattunut - ja toivottavasti sattuu - kohdalle omaa silmää miellyttävät bassot, ettei tartte heti alkaa suunnittelemaan maalaamista...
"Kuuntele hölmön moitetta, se on ruhtinaallista imartelua." - William Blake
N_Bates
14.09.2004 11:21:49

Jossain niitä kytkentäkaavioita on, en silti menisi vannomaan että netistä löytyy, sen verran hyvin musari kuulemma pitää patenteistaan kiinni. Pitänee kysäistä kaverilta joka sen väsäsi.

Hei, ois tosi hienoa jos sen viitsisit tehdä!
Stein und Brötchen!
Vemmy
14.09.2004 11:37:22
Hei, ois tosi hienoa jos sen viitsisit tehdä!

Enköhän mä sen verran viitsi. Mitään takeita en kyllä anna että löytyykö enää niitä piirustuksia.
Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin.
hemmo
14.09.2004 11:42:18

Hähä! No Hemppan Ritsa & Pitsasta tietty, halavalla.
Hani!
käki
14.09.2004 17:19:28
Tilasin Utahista asti Musarin alkuperäisen mustan StingRay -pleksin ja ruuvasin sen mustaan Subiin. Sitten myinkin basson pois, vaikkei kaikkien taloustieteen lakien mukaan olisi näin pitänyt tehdä.

Alkuperäinen liukuestepelti on jäljellä, jos joku teistä on sellaisesta kiinnostunut.

G&L:ään en ole tehnyt muutoksia. Jos kielten alaspitäjät lavassa parantaisivat soundia/sustainia jotenkin, voisin sen tehdä, mutta sekin olisi aika turhaa. Kukaan insinööri ei kai vielä tuota ole todistanut, että se alaspitäjä sustainia parantaisi. Taitaa vaan ehkäistä rätinää satulassa, jos kielellä on taipumusta siitä nousta.

Subiin sen olisi voinut tehdäkin, g-kieli rätisi vapaana kovaa soitettaessa.
Viina, huumeet, tupakka, kahvi ja Manowar tappavat.
Ylläri
14.09.2004 17:29:35
Eipä noille vehkeille tule juuri mitään tehtyä, jotenkin sitä vaan ottaa ne sellaisina kuin ne on. No, stratoon heitin helmiäispleksin fotoflamen imelyyttä korostaakseni. Niin ja nyt jo seuraavalle omistajalle siirtyneeseen Yamahan nauhattomaan laitoin aikoinaan bändikämpän nurkassa homehtuneesta ritsasta dyykkaamani metalliset potikoiden nupit.

Itse asiassa Neuseriin pitäisi vaihtaa mikkivalitsinpotikka, kun ei mokoma lakkaa rahisemasta vaikka kuinka putsailisin. Myydäänkö tuommoisia"center-detentillä" (mitä se nyt ikinä onkaan suomeksi) varustettuja potikoita ihan yleisesti vai pitääkö sellainen tilata jostain kaukaa?
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
käki
15.09.2004 18:00:39
Jos omistaisin jonkun hienonvärisen läpikuultoväri-Musarin, niin siihen tulis ehdottomasti läpinäkyvä pleksi, että väri pääsisi oikeuksiinsa.
Wil-J
15.09.2004 19:45:43
miksi siinä pitäisi sitten olla pleksi?
L.Ruoska
15.09.2004 23:16:43

Vaihdoin vanhan bassoni, sinisen Iba GSR200:n, hardwaren mustaksi. tai siis potikat ja koneistot, en löytäny mistään mustaa tallaa ja kun sain basson myytyä vaihdoin siihen takas ne alkuperäset kromatut. ;-)

Eipä sitä oo paljon tullu modailtua.
Pistetään bändi pystyyn, rytmimättöä. Pk-seutu alueena, kato mun jäsenkuvaus =)
käki
15.09.2004 23:54:24 (muokattu 15.09.2004 23:56:28)
miksi siinä pitäisi sitten olla pleksi?

No, Ernie Ball ei tiettävästi tee pleksittömiä StingRay -bassoja, eikä taida tehdä niin muittenkaan mallien kohdalla.

Pleksivaihtoehtoja silti näkyy olevan pilvin pimein, ainakin on kaikenlaisia sellaisia tullu nähtyä.

edit: ja poistetusta pleksistä jääpi rumahiset reiät siihin bassoon.
Wil-J
16.09.2004 07:48:22
No, Ernie Ball ei tiettävästi tee pleksittömiä StingRay -bassoja, eikä taida tehdä niin muittenkaan mallien kohdalla.

Pleksivaihtoehtoja silti näkyy olevan pilvin pimein, ainakin on kaikenlaisia sellaisia tullu nähtyä.

edit: ja poistetusta pleksistä jääpi rumahiset reiät siihin bassoon.

Mutta kyllähän Jacollakin oli "rumat" reiät siinä :)
hemmo
16.09.2004 10:04:50

Mutta kyllähän Jacollakin oli "rumat" reiät siinä :)

Joo,ja sen Solistiyhtye Suomen Jasso-jannulla. Hyj.
Hani!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)