Aihe: Top-of-the-Line Basso
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Johnny Buzz
10.08.2004 12:46:17

Jännästi halvoista paskoista voi löytyä soundi joka toimii missä vaan.

Taas hihvibasson miljuuna potikkaa ja hienot puut eivät takaa käyttökelpoista soundia.

Näinpä. Eihän sitä tyhmä basisti voi pärjätä liiaan monella potikalla. Mulla on itellä ollu periaatteena, että vola sekä tone bassosta täysillä ja sit haetaan vahvarista se soundi. Eli ominaissoundi toisaan ratkaisee. Tottahan toki sitä volumea ja tonea tulee silloin tällöin ruuvattua, mut toi periaatteena.
Johnny Buzz
10.08.2004 12:47:04

ultimaalinen vaihtoehto: Warr -kitara!!!! löytyy soundit mihin vaan (midi lisukkeena), ja voit soitella kitarat ja bassot samaan aikaan.

trey gunn käyttää tollasta.

http://uweb.superlink.net/~rayash/zebra2.jpg

Olipas aikamoinen hirvitys!
Snowblind
10.08.2004 12:47:27

Taas hihvibasson miljuuna potikkaa ja hienot puut eivät takaa käyttökelpoista soundia.

Ja halvemmalla ja halvat ruoskat on hienomman näköisiäkin kuin hifisbassot jolla ei uskalla soittaakkaan.
Ja loppupeleissä soundi lähtee mahasta ja sormista.

Omia kamaviisauksia: Kunhan se ei tapa soittajaa niin se on hyvä.
"You can take the man out of the 80's, but you can't take the 80's out of the man."
Karlsson
10.08.2004 12:48:04
Näinpä. Eihän sitä tyhmä basisti voi pärjätä liiaan monella potikalla. Mulla on itellä ollu periaatteena, että vola sekä tone bassosta täysillä ja sit haetaan vahvarista se soundi. Eli ominaissoundi toisaan ratkaisee. Tottahan toki sitä volumea ja tonea tulee silloin tällöin ruuvattua, mut toi periaatteena.

Mulla o kaikki täysillä yleensä. Paitti styrkka ei ihan aina...

Jos bassossa on hyvä ominaissoundi, nii eihän siinä tartte ku hyvä soundiset sormet enää.
Johnny Buzz
10.08.2004 12:52:22

Nyt pilataan tässä Nikskiksen hifi-topic lofi-viisauksilla. Vai onnistuttasko me käännyttämään Niskis ritsa-uskoon?
Niskamies
10.08.2004 12:55:58
Nyt pilataan tässä Nikskiksen hifi-topic lofi-viisauksilla. Vai onnistuttasko me käännyttämään Niskis ritsa-uskoon?

Mä ostankin tällasen:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-164295.html
Sähköbassossa on kieliä.
balzary
10.08.2004 12:57:19

Mä ostankin tällasen:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-164295.html

heh, peaveyn cirrus, mutta paljo halvempi!
Niskamies
10.08.2004 12:59:30
heh, peaveyn cirrus, mutta paljo halvempi!

Ja paljon parempi!
Sähköbassossa on kieliä.
willie
10.08.2004 13:04:57

Tähän ajatukseen taipuisin yhtyväni ! Aikaa vaan tuhraantuu niitten miljuunien potikoiden ruuvaamiseen, ja koskaan ei lyödy sitä ihan viimistä, parasta toivomaasi soundia.

willie
Basisti, melkein 50v.
balzary
10.08.2004 13:07:40

sellanen tuli mieleen, että minä en uskaltais tuollasen sikakalliin basson kanssa lähtee rokkikeikoille ravintelliin. aina tapahtuu jotain ja voi p*llu sitä vitutuksen määrää kun silmäterän kylkeen tulee naarmu. mutta enpä tiiä meinaatko tuollasta keikkaa joskus heittääkään.
M.Hanski
10.08.2004 13:09:10 (muokattu 10.08.2004 13:09:27)
Tän threadin innoittamana pitäis melkein perustaa uusi threadi nimeltä "Cream-of the-Crap -basso"
Se pittee tietee!
Johannes_t
10.08.2004 13:09:17

Jos ei Tobiaksella soiteta kaikkea, niin millä sitten?

No ei varmaankaan millään, mutta kyllä Fender Jazz/Presari-osasto taipuu aika moneen juttuun. Samoten Warwickit ja Spectorit (nämä siis niitä, joista mulla on kokemuksia). Tobiastakin olen kokeillut (oiskohan ollut Pupen) hirvittävän hieno soitin, mahtava soundi, mutta en oikein osannut kuvitella soittavani sillä mitään :D
Niskamies
10.08.2004 13:10:29
No ei varmaankaan millään, mutta kyllä Fender Jazz/Presari-osasto taipuu aika moneen juttuun. Samoten Warwickit ja Spectorit (nämä siis niitä, joista mulla on kokemuksia). Tobiastakin olen kokeillut (oiskohan ollut Pupen) hirvittävän hieno soitin, mahtava soundi, mutta en oikein osannut kuvitella soittavani sillä mitään :D

No, mun ope ottaa sen Tobiaksen mukaan seuraavan kerran kun käy meillä. Kehu kyllä sitä todella paljon.
Sähköbassossa on kieliä.
Incarnation
10.08.2004 13:11:33
Off-topic:
Ei taida noita Spectoreita kukaan tuoda maahan?
Jossei, niin mistä niitä parhaiten saisi?
!!MYYNNISSÄ!! Ibanez GSR200 basso !!MYYNNISSÄ!!
Karlsson
10.08.2004 13:12:22
Tän threadin innoittamana pitäis melkein perustaa uusi threadi nimeltä "Cream-of the-Crap -basso"

No, hetkinen vaan. Mie voi tehä.

Täällä varsinkin mummo-osastolla on tietty viehtymys halpoihin ritsoihin...
balzary
10.08.2004 13:12:29 (muokattu 10.08.2004 13:13:06)

No, mun ope ottaa sen Tobiaksen mukaan seuraavan kerran kun käy meillä. Kehu kyllä sitä todella paljon.

mieti nyt sitten että sopiiko se keppi sulle. varmasti hyvä basso on, mutta opettajan huippusoitin ei välttämättä ole sulle paras mahdollinen.

edit: siis topiaksen tyyppinen basso sopiiko
Johannes_t
10.08.2004 13:13:00

Mitäs se sun opettajasi soittaa, noin pääasiallisesti?
balzary
10.08.2004 13:14:05

Off-topic:
Ei taida noita Spectoreita kukaan tuoda maahan?
Jossei, niin mistä niitä parhaiten saisi?

spectoreita on musamaailmassa. unskelotin kanssa testattu yksilö oli aivan _järkyttävän_ kaulapainoinen. tsekkispectori siis
Niskamies
10.08.2004 13:16:04
Mitäs se sun opettajasi soittaa, noin pääasiallisesti?

Freelanceri, soittaa aivan kaikkea. Mutta sillä onkin all-aroudbassona Sadowskyn nelikielinen jazzari, mikä on helvetin mahtava.
Sähköbassossa on kieliä.
Incarnation
10.08.2004 13:16:31
spectoreita on musamaailmassa. unskelotin kanssa testattu yksilö oli aivan _järkyttävän_ kaulapainoinen. tsekkispectori siis

Ei ainakaan nettisivuilla näy joten tuskin tuovat maahan?
!!MYYNNISSÄ!! Ibanez GSR200 basso !!MYYNNISSÄ!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)