![]() 03.08.2004 08:45:36 | |
---|---|
Kävin testaamassa tota, ja erittäin loistava beisi oli. Eka tsekkasin Warwickit. Corvette standard oli ihan jees(5-kielinen), ja ajattelin jopa hommata sen. 6-kielinen Corvete proline ei sopinut mulle ollenkaan. Mutta Schecter muutti mun mielipiteen, ja sen tässä hommaan piakkoin. Hyvin murisi H-kieli, ja kaikki muutkin. olikse hevii, elikkäs painava? mikä siinä schecterissä oli parempi ku warwickissa? (muuta kuin yksi kieli enemmän) | |
![]() 03.08.2004 10:19:54 | |
olikse hevii, elikkäs painava? mikä siinä schecterissä oli parempi ku warwickissa? (muuta kuin yksi kieli enemmän) Ei se mitenkään häiritsevästi painava ollut. Kunnon hihna oli mukana testissä. Silleen sopivan painava, muttei kuitenkaan kevyt. Toi Schecter sopi mun käteen huomattavasti paremmin kuin Warwickin Corvette Proline 6-kielinen. Schecterissä on ilmeisesti tuntuvasti ohkasempi kaula. Warwickissa oli vaikea päästä c-kielelle verrattuna Schecteriin. Ihaastuin myös Warwickin Corvette Standard 5-kieliseen, mutta mun mielestä Schecter oli vaan paremman kuulonen. Edullisempi hinta, mieluisampi saundi, ja mieluisampi ulkonäkö, joten valinta on loppuenlopuksi aika selvä. Oli Warrekin hyvä, erittäin hyvä, mutta diggailin Schecteristä enemmän. Sähköbassossa on kieliä. | |
![]() 03.08.2004 10:42:03 | |
ilmeisesti emg:n mikit sitten miellytti? | |
![]() 03.08.2004 11:39:46 | |
ilmeisesti emg:n mikit sitten miellytti? Emmä osaa sanoa. Mulla ei oo mitään hirveitä ennakkoasenteita, ja toi basso kuulosti hyvältä noilla mikeillä. Joten voin sanoa että mikit miellytti. Mikäs muuten on kun oma Corvette on myynnissä? Sähköbassossa on kieliä. | |
![]() 03.08.2004 11:40:27 | |
Emmä osaa sanoa. Mulla ei oo mitään hirveitä ennakkoasenteita, ja toi basso kuulosti hyvältä noilla mikeillä. Joten voin sanoa että mikit miellytti. Mikäs muuten on kun oma Corvette on myynnissä? Se on sille liian hifi. Se haluu halvan ritsan. | |
![]() 03.08.2004 11:46:49 | |
Mikäs muuten on kun oma Corvette on myynnissä? on ollu ihan tyhjänpanttina neuserin hankinan jälkeen. hyvä basso mutta neuser on parempi. ei se oikein flatwoundeilla varustettuna ollu hyvä reggaehenkaan. eli siihen tarkotukseen mietiskelen juurikin jotain halvempaa ritsaa :) ei viitti jäädä kolmen basson loukkuun samalla, turha tota on nurkissa pitää jos sille ei käyttöä ole. | |
![]() 03.08.2004 11:48:44 | |
on ollu ihan tyhjänpanttina neuserin hankinan jälkeen. hyvä basso mutta neuser on parempi. ei se oikein flatwoundeilla varustettuna ollu hyvä reggaehenkaan. eli siihen tarkotukseen mietiskelen juurikin jotain halvempaa ritsaa :) ei viitti jäädä kolmen basson loukkuun samalla, turha tota on nurkissa pitää jos sille ei käyttöä ole. Osta miulta Cimar-ritsa? Häh? | |
![]() 03.08.2004 11:48:57 | |
on ollu ihan tyhjänpanttina neuserin hankinan jälkeen. hyvä basso mutta neuser on parempi. ei se oikein flatwoundeilla varustettuna ollu hyvä reggaehenkaan. eli siihen tarkotukseen mietiskelen juurikin jotain halvempaa ritsaa :) ei viitti jäädä kolmen basson loukkuun samalla, turha tota on nurkissa pitää jos sille ei käyttöä ole. Höpö höpö! Ei ole mitään "kolmen basson loukkua", vaan "kokoelma"! | |
![]() 03.08.2004 11:58:03 | |
ei viitti jäädä kolmen basson loukkuun samalla, turha tota on nurkissa pitää jos sille ei käyttöä ole. Onhan mullakin kolme bassoa kun ton Schecterin hommaan, ja vieläpä kondra:) Sähköbassossa on kieliä. | |
![]() 03.08.2004 12:06:18 | |
Mä oon neljän basson loukussa.. Kolme omaa ja yksi jatsibasso testissä.. Jos ostan jatsibasson niin tulee antigas, sillä ahdistaa kun on liikaa soittimia. Sitten jos vaihdan p-basson tuohon jatsiin niin tulee kohta taas p-bassogas. Jos taas jätän jatsin ostamatta niin on jatsibassogas. Tää on sairasta. Stein und Brötchen! | |
![]() 03.08.2004 12:19:09 (muokattu 03.08.2004 12:19:27) | |
Mä oon neljän basson loukussa.. Kolme omaa ja yksi jatsibasso testissä.. Jos ostan jatsibasson niin tulee antigas, sillä ahdistaa kun on liikaa soittimia. Sitten jos vaihdan p-basson tuohon jatsiin niin tulee kohta taas p-bassogas. Jos taas jätän jatsin ostamatta niin on jatsibassogas. Tää on sairasta. Jokaisella basistilla on oikeus: - Jatsariin, - Presisioniin, - Musariin, - monikieliseen hifi-vengottimeen (joku Alembic-johdannainen), - nauhattomaan (malliltaan mikä tahansa edellisistä), ja - kontrapassoon Printatkaa ja pistäkää seinälle, jos vaimo valittaa. ja tämä on siis totuus | |
![]() 03.08.2004 12:22:12 | |
Mä oon neljän basson loukussa.. Kolme omaa ja yksi jatsibasso testissä.. Jos ostan jatsibasson niin tulee antigas, sillä ahdistaa kun on liikaa soittimia. Sitten jos vaihdan p-basson tuohon jatsiin niin tulee kohta taas p-bassogas. Jos taas jätän jatsin ostamatta niin on jatsibassogas. Tää on sairasta. Huokaus... Olet niin oikeassa, veliseni. Oma tilanteeni on ehkä vähän samankaltainen. Onneksi myin vanhan Jammuni pois, niin ei ole kuin kolme bassoa sitten kun uutukainen Warwickkini tulla tupsahtaa syliini. Mutta silti on koko ajan hervoton jatsarihimo ja 6-kielishimo ja akustishimo... Tää todellaki on sairasta. "Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni | |
![]() 03.08.2004 12:25:19 | |
Jokaisella basistilla on oikeus: - Jatsariin, - Presisioniin, - Musariin, - monikieliseen hifi-vengottimeen (joku Alembic-johdannainen), - nauhattomaan (malliltaan mikä tahansa edellisistä), ja - kontrapassoon Printatkaa ja pistäkää seinälle, jos vaimo valittaa. Huh. Kiitos, herra Bungle! Ja kuinkas ollakaan, oma "listani" on juuri _täysin_ yhtenevä tuon listan kanssa. Onneks löytyy jo nauhaton ja halpis-precisioni, enää puuttuu vaa muutama. "Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni | |
![]() 03.08.2004 12:29:15 | |
Jokaisella basistilla on oikeus: - Jatsariin, - Presisioniin, - Musariin, - monikieliseen hifi-vengottimeen (joku Alembic-johdannainen), - nauhattomaan (malliltaan mikä tahansa edellisistä), ja - kontrapassoon Printatkaa ja pistäkää seinälle, jos vaimo valittaa. Hahaa! loistavaa! Näinhän se on! Stein und Brötchen! | |
![]() 03.08.2004 12:38:39 | |
juu kyllähän noita bassoja olis kiva olla ja tiedätte että mä olen gasin entinen kuningas. (nykyinen on Jusstus). aina kun uusia ostoksia miettii niin jotenkin se palaa vaan siihen että tuostahan ne neuserista soundit löytyy kun ruuvailee. ainoo tällä hetkellä on, että siinä tykkään pitää roundeja, joten fläteillä varustetun kepin tarttis rinnalle. mutta nauhaton joskus kans sitte :) | |
![]() 03.08.2004 12:45:56 | |
Mä oon yrittänyt pitää tuota GääSsiÄ kurissa pakottamalla itseni rationaalisen ajattelun pariin (perin harvinaista täällä päin huom!). Olen onnistunut sisäistämään ajatuksen, että jokaisella soittimella* pitäisi olla tarkoitus. Olenkin päätynyt ajatukseen, että nyt kun löytyy hyvä nelikielinen ja nauhaton, niin ainoa mitä _tarvitsen_ on viisikielinen, notta pääseepi matalalle, välillä on niitäkin tarpeita, tai sitten suoraan kuusikielinen, voi viihdyttää itseään ja vaimoaan pimenevinä syysiltoina, vaikkapa J.S. Bachin musiikilla. * soitin ja huvitin ovat eri asioita :D _x_ tarvitsen vs. tahtoo omaksi!!! | |
![]() 03.08.2004 13:26:30 (muokattu 03.08.2004 13:29:43) | |
Mä oon yrittänyt pitää tuota GääSsiÄ kurissa pakottamalla itseni rationaalisen ajattelun pariin (perin harvinaista täällä päin huom!). Olen onnistunut sisäistämään ajatuksen, että jokaisella soittimella* pitäisi olla tarkoitus. OFFTOPICIa paljolti... Kumman rauhallinen olo on itselläkin... Rickenbacker + Precision, Precision + Precision, Precision + JazzBass kuvion jälkeen olen todennut että tuo JazzBass riittää ja taipuu kaikkeen mitä soitan. Enkä todellakaan jaksanut enää loppupelissä raahata kahta bassoa keikoille ja siellä sitten vaihtaa soitinta kesken illan ihan vaan sen vuoksi että on tullut otettua kaksi mukaan. Samoin tuo vahvistinpuoli on kohdillaan. EBS on edelleenkin loistovalinta kenelle tahansa ja noi mulla olleet combot sai hyvän kodin kumpikin. Tuohon Fenderin Bassmaniin olen erittäin tyytyväinen. Se on jännä tunne kun basson TUNTEE soitellessaan, vaikka ei volaa käytä paljoa. Vaikea selittää, mutta millään aikaisemmalla vahvistimella ei ole tullut yhtä Tukevaa soundia, joka ei lopu puoleenväliin salia. Ja sen on muutkin bändin porukat todenneet jo muutamaan kertaan. EBS:n kaappi on ja pysyy, toinen saattaa tulla rinnalle...kunhan saa noi hiukan tärkeemmät asiat eli asuntokaupat alta pois.. Mutta ihan hiukan Topicia sivuten.. Kun sain ne Schecterin etusivut (Hyi Helkkari!) pois silmistäni, niin sieltä iski silmiin sellanen Model-T Bass. Aika tyylikäs peli! "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies | |
![]() 03.08.2004 13:49:35 (muokattu 03.08.2004 13:51:16) | |
Ei offtopiceissa ole mitään vikaa, jos ne sisältävät näinkin paljon oikeata keskustelua. Enkä todellakaan jaksanut enää loppupelissä raahata kahta bassoa keikoille ja siellä sitten vaihtaa soitinta kesken illan ihan vaan sen vuoksi että on tullut otettua kaksi mukaan. No mulla on vähän ongelmia juuri tuon nauhallinen/nauhaton parivaljakon kanssa, kun ei todellakaan viitsisi vaihdella bassoa jokatoiseen biisiin. Keikkalistaakaan ei oikein voi rakentaa meikäläisen bassojen perusteella. Olenkin päätynyt ottamaan jommankumman mukaan ja vedän tylysti kaikki biisit sillä beissillä, mikä mukana sattuu olemaan. Rehellisyyden nimissä, se nauhallinen vaihtoehto saattapi olla se järkevämpi, mutta Pedullalla on niiiin mukava vetää. Mainostetaan vaikka tähän väliin, että Minervalle iski puskasta kaksi keikkaa ensi lauantaille (7.8.) Tampereen Klubille, sinne siis! | |
![]() 03.08.2004 13:57:23 (muokattu 03.08.2004 13:58:17) | |
mulla oli vähä aikaa sitten hinku ostaa jos jonkinlaista ritsaa "kun saa sitten erilaisia soundeja". neuserista nuo kuitenkin näyttäs hyvin pitkälti löytyvän, joten miksi ostaa rinnalle toista jossa on paskempi tatsi. ja pudjetti ei siis riitä mihinkään kalliiseen tällä hetkellä. tuo reggaeritsa olisi hyvä (flat-roundwound ongelman lisäksi) sen takia, että ei tarviis joka reeneihin kulkea basso mukana ja itkeä tuhertaa kahta viikkoa kun mun ihq neuseriin tulee lommo jostain syystä. jopa mun vaimo on hyväksyny nämä perustelut, joten ne ilmeisesti on ihan oikeita perusteluja eikä enää gasia. ni. eli: myykää mulle reggaeritsa! perusasiat ja akustinen soundi oltava kunnossa (mikit voipi vaihtaa tarvittaessa myöhemmin), ulkonäkö saa olla vaikka ehtaa saissea. vaihdossa voin antaa warwickin :) | |
![]() 03.08.2004 14:05:22 | |
eli: myykää mulle reggaeritsa! perusasiat ja akustinen soundi oltava kunnossa (mikit voipi vaihtaa tarvittaessa myöhemmin), ulkonäkö saa olla vaikka ehtaa saissea. vaihdossa voin antaa warwickin :) Osta mun nauhaton ritsa! Voin mielelläni vaihtaa sen myös Corvetteen päittäin. :D Se pittee tietee! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)