Aihe: mistä piirustukset?
1 2 3
Karlsson
22.07.2004 12:57:11
Tarkoitus onkin tehdä lopputyö ja joillakin aloilla ei pahaa tee jos tulos on näyttävä. Sitäpaitsi, kyllähän aika moni basisti tuntuu arvostavan tuollaista ihan käyttöpelinäkin, päätellen siitä miten paljon noita arvostetaan ;)

Ymmärrän kyllä ajatuksen simppelistä "työkalusta", mutta kun kerta itse alusta alkaen rakentamaan lähtee.. ja onhan soitinrakennus osaltaan taidettakin.

Juu juu, siis tää taas tavalliseen tapaan on jo ihan off-topikkia ja omista mielipiteistä keskustellaan, vaan ei riidellä.

Tosin, jos lopputyönä tehty simppeli soitin on hyvin tehty ja toimiva, niin miksei siitä saisi hyvää arvosanaa? Hirvee määrä klomeluureja ja puukerroksia ei meinaa eutomaattisesti hyvää työnjälkeä tahi toimivuutta.
Yes ma´am, you can call me Sam!
Wil-J
22.07.2004 13:07:21
Mutta jos tekeekin hirveesti yksityiskohtia ja valkkaa hienot puut ym. ja kaikenlisäks tekee sen hyvin ni sit luulis että tulee jo kiitettävä arvosana :)
Karlsson
22.07.2004 13:09:09
Mutta jos tekeekin hirveesti yksityiskohtia ja valkkaa hienot puut ym. ja kaikenlisäks tekee sen hyvin ni sit luulis että tulee jo kiitettävä arvosana :)

Joo joo, mutta jos on opiskelija, nii eikös sitä mieluiten pääse helpoimmalla? Eh...
Prowleri
22.07.2004 13:11:36 (muokattu 22.07.2004 13:15:35)
Tosin, jos lopputyönä tehty simppeli soitin on hyvin tehty ja toimiva, niin miksei siitä saisi hyvää arvosanaa? Hirvee määrä klomeluureja ja puukerroksia ei meinaa eutomaattisesti hyvää työnjälkeä tahi toimivuutta.

Hei, hyvä keskustelu laajenee uusiin sfääreihin. Ja eihän tämä nyt ihan täysin aiheen vierestä ole, tytteli kun kertoi soitinta rakentavansa lopputyökseen niin on hyvinkin relevanttia keskustella millainen on hyvä soitin.

Mielellään arvostan myös luovuutta soitinrakentamisessa, ja itseasiassa yleensä basistit ovat esim. kitaristeja paljon kokeilunhaluisempia soittopeliensä suhteen, tuli vaan mieleen. Ei sillä etten työkalusoittimia arvostaisi, nehän antavat enemmän tilaa henkilölle kun kenenkään ei tarvi ihailla soitinta.

Mielestäni kuitenkin kun lopputyö on kyseessä niin arvostetaan, erityisesti jos kyseessä on käsityöala, tiettyä luovuutta ja soveltamiskykyä. Bassossahan ei ole isosta asiasta kyse jos rungon muotoa hieman muuttaa tai siivun jotain eksoottista puulajia kanneksi liimaa, ja tulos voi olla hyvinkin paljon enemmän itsensä näköinen. Eihän krumeluurin esiintyminen automaattisesti tarkoita että itse soitin on täysi susi?
Eläkeläiset Euroviisuihin!
Karlsson
22.07.2004 13:18:23
Hei, paras keskustelu laajenee uusiin sfääreihin! Ja eihän tämä nyt ihan täysin aiheen vierestä ole, tytteli kun kertoi soitinta rakentavansa lopputyökseen niin on hyvinkin relevanttia keskustella millainen on hyvä soitin.

Argh, no mikäs siinä. Tosin tässä oli vähän aikaa sitten keskustelu jonkun soitinrakentajan toimesta, missä lueteltiin hyvän soittimen ominaisuuksia. Kertau on kuitenki opintojen mutsi, joten..

Mielellään arvostan myös luovuutta soitinrakentamisessa, ja itseasiassa yleensä basistit ovat esim. kitaristeja paljon kokeilunhaluisempia soittopeliensä suhteen, tuli vaan mieleen. Ei sillä etten työkalusoittimia arvostaisi, nehän antavat enemmän tilaa henkilölle kun kenenkään ei tarvi ihailla soitinta.

Heh, tottakai hienosti tehty high-end soitin säväyttää. En vaan näe itseäni sellaista soittamassa. Tosin tällästä kulahtanutta hippia ei nyt kovin helposti Conklinin varteen kuvittelekkaan. Ja jotenkin vanha eutonperässä vedetyn näköinen soitin on omalla rumuudellaan viehättävä. Munsta.

Mielestäni kuitenkin kun lopputyö on kyseessä niin arvostetaan, erityisesti jos kyseessä on käsityöala, tiettyä luovuutta ja soveltamiskykyä. Bassossahan ei ole isosta asiasta kyse jos rungon muotoa hieman muuttaa tai siivun jotain eksoottista puulajia kanneksi liimaa, ja tulos voi olla hyvinkin paljon enemmän itsensä näköinen.

Juu, mutta monella alalla arvostetaan toimivuutta ennen ulkomuotoa. Sitä vaan että helposti kun ruvetaan tekemään "hienoa" ja "erikoista" niin mopo karkaa käsistä... Jos kuitenkin omaa esmes Bill Conklinin timpurin taidot niin mikäs siinä.

Eihän krumeluurin esiintyminen automaattisesti tarkoita että itse soitin on täysi susi?

Ei tietenkään. Hupsuahan olisi ajatella noin.
hemmo
22.07.2004 13:43:37

Jasso ja Passo, Jasso ja Passo. 4-, 5- tai 6-kielisenä. Aiva sama.
Pistsaa!
Karlsson
22.07.2004 13:53:37

Jeh, ritsa ku ritsa.
hemmo
22.07.2004 14:10:35

Jeh, ritsa ku ritsa.

Mää olen tuumannut, että pitäisikö 6-kielisessä Presicionissa eli Passossa olla kaikki virittimet samalla puolella vai 4+2-lapa. Siis tyylin vuoksi?
Pistsaa!
Karlsson
22.07.2004 14:22:37 (muokattu 22.07.2004 14:22:56)
Mää olen tuumannut, että pitäisikö 6-kielisessä Presicionissa eli Passossa olla kaikki virittimet samalla puolella vai 4+2-lapa. Siis tyylin vuoksi?

Joskus olen sellasesta nähnynnä kuvan, valmistajaa en kyllä muista. Hirvee leipälapio se lapa.

edit: siis sellasesta missä kaikki on samalla puolella.
kreivitär69
22.07.2004 17:38:21

Älä ole tylsä, tyttö! :)

Miltäs puolen valmistut?

mijnäkö... enhän mä koskaan:)
luokse kauniin ristin luokse maan pyhän, verisillä käsilläsi joudut kaivamaan saastaisen hautasi jäät ilman ystäviä, kylmän mullan alle -by:me:-
kreivitär69
22.07.2004 17:43:55

Juu juu, siis tää taas tavalliseen tapaan on jo ihan off-topikkia ja omista mielipiteistä keskustellaan, vaan ei riidellä.

mulla on koko vuosi aikaa... ja kyllä mä siitä hieman hiennomman haluan kuin vain pelkän tylsän
luokse kauniin ristin luokse maan pyhän, verisillä käsilläsi joudut kaivamaan saastaisen hautasi jäät ilman ystäviä, kylmän mullan alle -by:me:-
kreivitär69
22.07.2004 17:45:47

Hei, hyvä keskustelu laajenee uusiin sfääreihin. Ja eihän tämä nyt ihan täysin aiheen vierestä ole, tytteli kun kertoi soitinta rakentavansa lopputyökseen niin on hyvinkin relevanttia keskustella millainen on hyvä soitin.

Mielestäni kuitenkin kun lopputyö on kyseessä niin arvostetaan, erityisesti jos kyseessä on käsityöala, tiettyä luovuutta ja soveltamiskykyä. Bassossahan ei ole isosta asiasta kyse jos rungon muotoa hieman muuttaa tai siivun jotain eksoottista puulajia kanneksi liimaa, ja tulos voi olla hyvinkin paljon enemmän itsensä näköinen. Eihän krumeluurin esiintyminen automaattisesti tarkoita että itse soitin on täysi susi?

medän opettaja ei katso kovin tylsyyden päälle... j muutenkin hän itse on basisti... HALUAN NÄKÖÄ SIIHEN BASSOON!'

en ole vähään tyytyvä nainen!
kreivitär69
22.07.2004 17:47:56

Juu, mutta monella alalla arvostetaan toimivuutta ennen ulkomuotoa. Sitä vaan että helposti kun ruvetaan tekemään "hienoa" ja "erikoista" niin mopo karkaa käsistä... Jos kuitenkin omaa esmes Bill Conklinin timpurin taidot niin mikäs siinä.

mulla sattuu oleen ohjaajana sellainen ihminen jonka kanssa varmasti onnistutaan... siltäö ei neuvot lopu!
kreivitär69
22.07.2004 17:48:56

joillekkin se ei ole! MURRRR!!!!
kreivitär69
22.07.2004 17:51:00

Älä ole tylsä, tyttö! :)

Miltäs puolen valmistut?

lukiosa... (arg.. steiner) sinne vaaditaan lopputyöksi jotain... ja mä niistä vähäisistä vaihtoehdoista valitsin soittimen
willie
22.07.2004 19:04:21
mistä löytäisi helposti piirrustukset bassoon? tarkoituksena olisi rakentaa lopputyöksi heavy/rock basso.. 6-5 kielinen..

Kun rakennat heavy/rockbasson, eihän se voi olla tommonen singlecut kammotus, vaan tietenkin heavy/rockbasson NÄKÖNEN ! Olen samaa mieltä....

Onnea ja pitkämielisyyttä lopputyösi kanssa !
Basisti, melkein 50v.
kreivitär69
22.07.2004 19:30:45

minkälaiset sähkökaaviokuva pitää löytää että osaa kiinnittää mikit ja nappulat runkoon kiinni!!!! tälläsiä kysymyksiä vielä:)
Basismi
22.07.2004 22:05:14
Ja jotenkin vanha eutonperässä vedetyn näköinen soitin on omalla rumuudellaan viehättävä. Munsta.

On toki toivottavaa, että soittaja ja soitin sopivat ulkonäöllisestikin yhteen. Kirveellä veistetylle kirveellä veistetty passo.

Singlecut ei tosiaan ole oikein metallipasso. Tai no ehkä, jos sen tekee jotenkin exploreria myötäillen...
It's hard to be humble when you're so fucking big!
Karlsson
23.07.2004 08:38:59
On toki toivottavaa, että soittaja ja soitin sopivat ulkonäöllisestikin yhteen. Kirveellä veistetylle kirveellä veistetty passo.

Jeps, ulkonäköseikat ennen kaikkea muuta.

Sinänsä ihan totta kyllä. En tosiaankaan ole lapsille sopivaa katsottavaa.
kreivitär69
23.07.2004 13:05:53

Jeps, ulkonäköseikat ennen kaikkea muuta.

Sinänsä ihan totta kyllä. En tosiaankaan ole lapsille sopivaa katsottavaa.

jaah... kukas susta on puhunu?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)