Zonebs 30.04.2004 08:02:07 | |
---|
yngvikö sielä tilutti... http://www.bassnw.com/bass%20fun%20links.htm |
Bilharzia 01.05.2004 13:34:04 | |
---|
www.LifeofDebauchery.Com |
trippe 04.05.2004 13:17:42 | |
---|
Joka päiväenen reeni auttaa!! Mä soitan päivässä n. 1h ja viikossa on 2x bändireenit + sit on vielä teemasydeemi, jossa soitellaan 7h putkella.. Mut kyl ne sormet on tähän mennessä kestäny hyvin. "Liike lähtee lantiosta" |
poppamies 04.05.2004 17:00:01 | |
---|
Päälle kymmenen vuotta olen soittanut ja ahkera treenaajakin olen, mutta silti sitä onnistuu rykimään sormenpäihin rakkulat vähän väliä... No ninhän se on. Sama kuinka kauan on soittanut, kun jättää viikon, pari koskematta bassoon niin ruvellehan ne sormenpäät menee. Ei siinä auta mikään. Pitäisi tosiaan päivittäin vähän räpeltää sitä bassoa niin sormenpäät pysyy kunnossa. Kannatta myös välttää veden kanss lotraaminen, eikä esim. ainakaan saunan jälkeen pitäisi soittaa ennenkun nahka on läpikuiva. Tiskaamista (käsin) pitäisi myös välttää rikesakonkin uhalla. Partavaahto myös pehmentää nahkaa ja siihenhän me emme pyri. Muuten, basisteista lienee aika vaikea saada sormenjälkiä, saavat tyytyä DNA'han. "G-strings are for strippers" |
TiMiTheShiT 05.05.2004 16:42:34 | |
---|
koita reenata tasasin väliajoin vaikka vähän vaan.............. he he heeh heh heh uuh hah hah haa |"kuinka moni oikeesti on sitä mieltä, että ihmisyys ja luonto on luotu raivattavaks tieltä?" -Jukka Poika-| |
Teijo K. 05.05.2004 17:43:23 | |
---|
Mulla on nahka jotenkin sellainen sitkeä, että vaikka mitä teen niin rakkoja tulee erittäin harvoin. Nyt tuli yksi pieni kun tuon kondran hommasin. Siinäkään ei ole tullut sitten lisää, vaikka päivittäin soitan kondraa. Röytämällä. Ja se yksikin parani todella nopeasti. Tiskit tiskaan meillä aina käsin. Ja meillä ei kukaan muu tiskaakaan kuin minä... Ei me mitään musakaupaa tarvita, me ollaan jo se, keskenään.
- hemmo off-topic mumoista. |
MrTorture 05.05.2004 20:46:30 | |
---|
Sormet taas aika paskana vlopun treenien jälkeen. Rakkoja etusormes,keskisormes ja nimettömässä.Pitäs vaan yrittää soittaa. Tosin taitaa olla kehtaamisesta kiinni. |
MrTorture 08.05.2004 18:39:25 | |
---|
Nonniin. Löin bassoon uudet warwickin kielet. Ensimmäiset treenit kolmeen kuukauteen ettei tullut rakkoja sormiin. Liekkö sitten sattumaa vai mitä...? |
kuhta52 11.05.2004 14:42:21 | |
---|
Noi on aika henkimaailman hommia. Itsellä on pisin soittotauko kaikista instrumenteistä 9kk, inttiaika, mene ja tiedä miksi. Otin sen jälkeen soittimen käteen ja ei mitään tuntoa sormenpäissä. Toisaalta saatan treenata bassoa ja kitaraa vaikka joka päivä monta viikkoa peräkkäin, enkä edes huomaa että sormenpäiden nahka olisi ikinä edes reagoinut mitenkään. Soittotatsi otekaula kädellä on aika puristava, varsinkin alkuaikoina puristin hampaat irvessä. Ei silti mitään tuntemuksia sormenpäissä. Bonegrinderin "No more wasting time" MCD ulkona!
www.bonegrinder.com |
Satis 16.05.2004 22:57:34 | |
---|
Eihän ne kestä, jos pitää pitkiä taukoja. Kiukulla sitä on itelläkin tullu monet harjotukset ja keikat soitettua läpi, kun sormissa on ollu jumalattomat rakot. Niiden tuskaisten kokemusten jälkeen oon alkanu soittamaan melkein joka päivä itekseni, ettei sormenpäät enää pääsis pehmenemään. "Omenan kohtalo on kara" |
toivajar16 16.05.2004 23:27:10 | |
---|
Mulla oli kanssa ongelmia sormenpäiden kanssa; saattoi välillä veri purskahtaa sormenpäistä keikalla. Samoin peukalon sivu oli välillä saman näköinen kuin mikrossa liian pitkään ollut bratwursti. Kun oli nuori ja ylimielinen, tuli soitettua koko ajan täysillä. Nyt kun on vanha ja tyhmä sekä käynyt läpi veemäisen käsivamman, on alkanut keventää tatsia. Samalla soittoon on tullut paljon enemmän dynamiikkaa ja ilmeikkyyttä. Kyllä se silti aina välillä menee repimisen puolelle, koska se on jotenkin miehekkäämpää, heh heh.... "Jargon!!!!" |
Bilharzia 17.05.2004 00:00:39 | |
---|
Nonniin. Löin bassoon uudet warwickin kielet. Ensimmäiset treenit kolmeen kuukauteen ettei tullut rakkoja sormiin. Liekkö sitten sattumaa vai mitä...? Mulla on kanssa warvickin eikä oo mitään pahempaa sormen räjähtämistä tapahtunu. Ei ne ainakaan sormia vetele sen pahemmin rikki. www.LifeofDebauchery.Com |
bize 18.05.2004 00:14:17 (muokattu 18.05.2004 00:14:27) | |
---|
Eihän ne kestä, jos pitää pitkiä taukoja. Kiukulla sitä on itelläkin tullu monet harjotukset ja keikat soitettua läpi, kun sormissa on ollu jumalattomat rakot. Niiden tuskaisten kokemusten jälkeen oon alkanu soittamaan melkein joka päivä itekseni, ettei sormenpäät enää pääsis pehmenemään. Yleensä myös tatsi häviää tyystin, kun sormenpäihin koskee, ehkä jo pelkästään siksi että harva meistä tahallaan itselleen tuskaa tuottaa. "Hardware rule number one: NO FUCKING RACK SYSTEMS OF ANY KIND!!! " |
MrTorture 18.05.2004 14:27:49 | |
---|
Nonniin. Keskisormessa "verirakko?". Miten sitä kannattaa hoitaa? Jollain ihmelaastereillako? Viime treenin lopun jouduin soittamaan plegulla (kaikkeen sitä joutuukin alentumaan). :) |
absqua 18.05.2004 14:32:16 (muokattu 18.05.2004 14:33:02) | |
---|
Nonniin. Keskisormessa "verirakko?". Miten sitä kannattaa hoitaa? Jollain ihmelaastereillako? Viime treenin lopun jouduin soittamaan plegulla (kaikkeen sitä joutuukin alentumaan). :) Puhkaise rakkula puhtaalla terävällä neulalla ja paina tyhjäksi. Reiän päälle vähän Betadinea ja sitten laastarin alle päiväksi. Hyvällä säkällä se sama pintanahka kiinnittyy vielä uudelleen takaisin. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Niskamies 18.05.2004 15:17:30 | |
---|
Puhkaise rakkula puhtaalla terävällä neulalla ja paina tyhjäksi. Reiän päälle vähän Betadinea ja sitten laastarin alle päiväksi. Hyvällä säkällä se sama pintanahka kiinnittyy vielä uudelleen takaisin. Tai sitten sen voi puhkaista soittamalla, niinkun mä aikanani tein:) Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Bassballs 19.05.2004 13:02:01 | |
---|
Tai sitten sen voi puhkaista soittamalla, niinkun mä aikanani tein:) Tuosta on minulla erityisen kamala kokemus: Olin kontrabasistina Savonlinnan tekotaidelukion kansanmusiikkiyhtyeessä ja ainakin meidän piireissä kansanmusiikkia soitetaan asenteella ja kovaa. Olipa sitten eräänä talvisena päivänä kolme keikkaa putkeen ja jo ekan keikan aikana alkoi rakkulat muodostua..suoraan ulkoa kylmästä mitään lämmittelemättä ja niin kovaa vääntöä kun vain jaksaa.. ..Sitten viimeisen keikan aikana Savonlinnasalissa ne perkeleen rakkulat oli kasvanu jo saatananmoisiksi vesikelloiksi ja puhkesivat lopulta siinä lavalla kovan rutistusbiisin aikana. Etu- ja keskisormesta repesi nahat päästä toiseen niveleen asti.. sattui ja kirvelti ihan vitusti. ..ja keikka oli vasta alussa.. Maailmassa on kahdenlaisia ihmisiä, joista en pidä: On meneviä tyyppejä ja täysiä persreikiä. Sinä kuulut niistä ensimmäisiin. |
JM 19.05.2004 13:10:26 | |
---|
Puhkaise rakkula puhtaalla terävällä neulalla ja paina tyhjäksi. Reiän päälle vähän Betadinea ja sitten laastarin alle päiväksi. Hyvällä säkällä se sama pintanahka kiinnittyy vielä uudelleen takaisin. Vinkki! Reikää ei MISSÄÄN NIMESSÄ kannata tehdä itse rakkulaan, vaan ns. terveeseen ihoon rakkulan viereen. Kuitenkin kyllin likelle, että rakkulan neste tulee ulos kun hellästi painaa. Tällä tavalla rakkulan päälle jää suojaava ihokerros (tosin heikko), jonka päälle voi vielä pistää laastarin suojaamaan. Itse ainakin olen selvinnyt monista rakkuloista ko. menetelmällä. Copyright ©1999-2004, Oikeuksien.net.
Kaikki muusikot pidätetään. |