Aihe: Monipuolinen, edullinen basso ja harjoitusvahvistin
1 2
Maisteri
10.05.2004 16:13:09
No terve taas...

Löysin Music-Store Kölnistä tämmöisen Ashdown-vahvarin:
http://www.musicstorekoeln.de/engli … produktinfo.asp?info=BAS0001473-000
Miten se voi olla noin halpa? Onko kukaan kokeillut tuommoista?

Tehoa ei kuitenkaan ole välttämättä bändikäyttöön, ainakaan äänekkääseen, riittävästi, joten se vaikuttanee hintaankin.

Sen mun Ibanez SR 400 on muuten pian myytävänä, joten jos haet helpposoittoista, kevyttä perusbassoa monipuolisilla soundiominaisuuksilla varustettuna, suosittelen lämpimästi.
ajs
11.05.2004 17:55:41 (muokattu 11.05.2004 18:12:21)
Tehoa ei kuitenkaan ole välttämättä bändikäyttöön, ainakaan äänekkääseen, riittävästi, joten se vaikuttanee hintaankin.

Uskokaa nyt p*kele, että olen hankkimassa kotivahvistinta! KOTIIN!! _EI_ bänditreeneihin!!!

;)

Sen mun Ibanez SR 400 on muuten pian myytävänä, joten jos haet helpposoittoista, kevyttä perusbassoa monipuolisilla soundiominaisuuksilla varustettuna, suosittelen lämpimästi.

Kiitoksia tarjouksesta; tällä hetkellä kuitenkin vasta paiskin töitä saadakseni rahat kasaan, joten voi hyvinkin olla että saat sen jollekin muulle myytyä.

Kävin viikonloppuna naapurikaupungin musiikkiliikkeessä testaamassa Yamaha RBX370A -bassoa, ja täytyy sanoa, että siinä oli paras soittotuntuma mihin olen tähän asti bassossa törmännyt. Nyt tuntuu siltä, että jos saan jostain kaivettua sellaisen esiin järkevään hintaan, ostan. (Ko. liikkeessä hinta oli tinkauksen jälkeen 100 euroa enemmän kuin olen joskus nähnyt Thomannilla... tue siinä sitten suomalaisia liikkeitä). Tämän mallin valmistus vain taitaa olla lopetettu. Pitäisi vielä jossain kokeilla, onko RBX270-mallissa tarpeeksi hyvät soundit, sitten voisin sellaisenkin ostaa, koska se on rakenteeltaan identtinen 370A:n kanssa, ilman aktiivimikkejä.

EDIT: Nyt kun kävin katsomassa, niin tuota Ashdownin pikkukomboa ei enää ollutkaan Music Store Kölnin sivuilla. V*ttu. Pitää käydä Soundatassa kysymässä, millä se sieltä irtoaisi.
There are many ways of going forward, but only one way of standing still.
plokasaari
11.05.2004 20:30:05
Osallistun keskusteluun kehuakseni kahta mainitsemaasi hankintavaihtoehtoa. Ensinnäkin olen omistanut reilun vuoden verran Yamahan RBX 270 basson (joka muuten on myytävänä). Ja kovasti täytyy miettiä keksiäkseni haukkumista kyseisessä soittimessa. Soitin on palvellut hyvin niin iskelmän kuin suomirokin/-popinkin soitossa.

Uusin hankintani on Behringerin Bx1200 (http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-153940.html) joka on vanhentunut treenikämpällä vasta noin kuukauden päivät eli en ole sitä paljoa kerennyt "rokaamaan". Mutta ensivaikutelma oli hyvä. Säädöt ja ERITYISESTI LIITÄNNÄT ovat kovaa luokkaa eli niitä löytyy hyvin.
Aikasemmin teillä oli puhetta ko. vahvitimien Shape toiminnosta. Siitä miten se vaikuttaa voin sanoa että eroa on soittimien välillä. Omalla Yamahallani vaikutus on pienempi mutta toki huomattava eli Shape toiminto pehmentää ääntä. Taasen Squierin P-Bassolla vaikutus on suurempi ja erittäin helposti huomattava.
plokasaari
11.05.2004 20:33:46
Ja noista hinnoista vielä.
Kirosit Suomen hinnat Thomanin rinnalla. Sain kyseisen Behringerin vahvistimen Oulun Musiikki-Kullaksesta 300:lla eurolla eli Thomania halvemmalla. :) Samaisen vahvistimen olisin saanut Seinäjoen Top-Soundista samaan hintaan.
evil666
12.05.2004 10:20:15
-Yamaha RBX-270

toi basso on ihan helvetin hyvä soittaa..suosittelen toto..
hinta laatu suhteeseen helvetin hyvä...siinä on hyvä soundi ja hyvät kielet

kandee käydä testaamassa jos on mahdollista
plokasaari
12.05.2004 15:47:44
Tuossa tuo RBX 270 makaa sängyllä vieressäni ja odottaa uutta omistajaa! :D
Harppis
13.05.2004 16:42:35

kertokaapas jotaki halpoja/ ihan soitettavia bassoja mitä kannattais ostaa ...niin ja vasenkätinen pitäis olla
,,/(`_´),,/
Johannes_t
13.05.2004 19:35:01

Uskokaa nyt p*kele, että olen hankkimassa kotivahvistinta! KOTIIN!! _EI_ bänditreeneihin!!!

Pelkkään himatreenailuun kannattaa hommata 15-20W-pikkukombo. Mulla on ollut käytössä Behringerin Thunderbird kohta viikon (:D) ja hyvin tuntuis pelittävän. Ääntä lähtee tarpeeksi, tarvittaessa jopa liikaa. Soitettiinpa rumpalin kanssa yhdet treenitkin T-birdin avustuksella. Tämä tosin tapahtui studiolla, eli akustiikkaolosuhteet oli ehkä jonkin verran perustreenikämppää paremmat. Mutta silti. Hienointahan tuossa on se, että se ei maksa mitään n.90€. Jääpähän bassoon sulla enemmän valuuttaa.
hemmo
13.05.2004 20:05:11

Mulla on ollut käytössä Behringerin Thunderbird kohta viikon (:D) ja hyvin tuntuis pelittävän.

Tuota, olen muutaman kerran kokeillut moista Behkun pikkulaitetta, enkä oikein ole vakuuttunut sen kyvyistä yhtään mihinkään. Botnea ei ole lainkaan, munsta.

Mulla on koticombona Gallien-Kruegerin 100 W 1x12 MBS112, joka tosin toimii myös varacombona niillä harvoilla keikoilla.
Kiss mai beis, peipi.
ajs
13.05.2004 21:47:20
Joo, tosiaan olen hakemassa juuri tuollaista pikkukomboa, mutta nuo kaikkein pienimmät kuten tuo Behringerin Thunderbird joudun varmaankin jättämään väliin, sillä bassolla soitetaan bassotaajuuksia, ja niiden toistaminen voi pikkuelementillä olla heikkoa, ainakin tässä hintaluokassa. Mieluummin siis 12" tai 15" elementti.

Onko kukaan soittanut Warwickin Blue Cab 30- tai Take 12 -komboja? Millainen soundi niissä mahtaa olla?
Tuba
13.05.2004 23:30:39
Tota jammun rbx 270 voin vain suositella. Mulla oli semmonen yli 2 vuotta.
Tosta vahvistinasiasta sen verran, että ookko ajatellu että jos sulla on kohtuu hyvät poppivehkeet, niin voit kytkiä basson niihin. Saundikaan ei välttämättä oo aiva paska, voittaa ainaki paskat bvahvistimet. Ja paremmaksi sen saa esim mallintavalla efektipedaalilla.
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=c85bc5e939fe4c492135af6961aa805b
Itte käytän tommosta kotona ja oon pärjänny ihan hyvin.
Ei noilla viä kuuhun mennä!
Johannes_t
13.05.2004 23:51:29

Tuota, olen muutaman kerran kokeillut moista Behkun pikkulaitetta, enkä oikein ole vakuuttunut sen kyvyistä yhtään mihinkään. Botnea ei ole lainkaan, munsta.

Tamperelainen sanoo tähän kohtaan, että terve. Ei kai kahdeksan tuuman elementillä varustetusta hyttysestä botnea irtoakaan, jos sitä vertaa 100W:n komboon. Omassa sarjassaan alapään toisto on kuitenkin aivan kärkipäätä, enkä usko, että kotitreeneissä kukaan enempää tarvitsee. Haluaminen on sitten eri juttu.
ajs
14.05.2004 15:49:19
Tosta vahvistinasiasta sen verran, että ookko ajatellu että jos sulla on kohtuu hyvät poppivehkeet, niin voit kytkiä basson niihin. Saundikaan ei välttämättä oo aiva paska, voittaa ainaki paskat bvahvistimet. Ja paremmaksi sen saa esim mallintavalla efektipedaalilla.
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=c85bc5e939fe4c492135af6961aa805b
Itte käytän tommosta kotona ja oon pärjänny ihan hyvin.

Hmm.. tuo on kyllä ihan mielenkiintoinen idea, kyllä löytyy suhteellisen hyvät ja tehokkaat kotistereot. Tosin mulla on jo nyt yksi tuollainen DigiTechin efektipedaali kitaralle... alkaa olla vähän muovinen meininki, jos soitan kaikkia soittimia suoraan tuollaisten boksien läpi :) Niin, no voisihan tuota harkita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)