Aihe: Kuinka monella kondrabasso
1 2 3 4
Shining
25.04.2004 11:38:53

Joo. Puolivahingossa meni huuto läpi ebay.de:ssa ja huomasin olevani kontran omistaja. On laminaatti/ebenkaula korealainen, vaikuttaa olevan alkuperämaastaan huolimatta varsin laadukas peli (no, kyllähän siellä ovat oppineet tekemään aika laadukkaita kitaroitakin erinomaiseen hinta-laatu -suhteeseen); olen opetellut ankarasti sen käyttöä. Sormet ovat rakoilla, niin paljon tatsi on erilainen verrattuna sähköbasson kieliin, puhumattakaan pääinstrumentistani kitarasta. Mutta, hauska värkki ja tömäkästi soi, tykkään tosi paljon, ja jotenkin tuntuu että mitä enemmän sitä soitan, sitä paremmin sen soundit ja ylipäätään soindimaailma avautuvat. Jousta en ole vielä juurikaan käyttänyt, vaatii hieman praktiikkaa ja hyviä neuvoja alaa pitempään harjoittaneilta. Samasta lähteestä sitten huusin Shadow:n pietsomikit ja halvan DI-boxin, olen testaillut toistoa mikserin kautta kotiäänentoistoon; nyt olen tehnyt kartoitusta soveliaista pienistä komboista jotka toimivat hyvin kontran toistossa. Vihjeitä?
hemmo
25.04.2004 11:43:42

nyt olen tehnyt kartoitusta soveliaista pienistä komboista jotka toimivat hyvin kontran toistossa. Vihjeitä?

- Gallien-Krueger
- Polytone Mini-Brute
Kaikki on hyvää! - sisäpiiri
Shining
25.04.2004 17:01:59

- Gallien-Krueger
- Polytone Mini-Brute

Entäpä enemmän economy - osastolla? Nämä taitavat molemmat edustaa First Class -laatua (ja hintaa?); millaisia ovat esim Trace Elliottit, SVT:t jne?
Bassballs
25.04.2004 18:32:06

Kontra on. Käytän sitä kansanmusiikillisiin tarkoituksiin. Kikkelijazz-muulia minusta ei tule tekemälläkään.
Paska reissu, mutta tulipahan tehdyksi...
hemmo
25.04.2004 19:10:35

Entäpä enemmän economy - osastolla? Nämä taitavat molemmat edustaa First Class -laatua (ja hintaa?); millaisia ovat esim Trace Elliottit, SVT:t jne?

Ne on just sitä. G-K maksaa käytettynä 400-600 ja Polytone 200-500 e.
Kaikki on hyvää! - sisäpiiri
miikka_the_basist
04.12.2004 23:13:56 (muokattu 05.12.2004 13:17:21)

Itse olen soittanut kontrabassoa jo 6-7 vuotta ja viime jouluna tuli ostettua Thomannilta semmonen 3/4-osanen "ritsa" omaan käyttöön. Mottoni on, että"Ensin opetellaan soittamaan ja sitten kun on taitoa tarpeeksi ja juttu kiinnostaa todella paljon niin hankitaan kunnon peli". Kyllähän tuo "ritsa" soi ihan tarpeeksi ja opettajani on sanonut sen olevan ihan kelvollinen kontra harjoitteluun.

Soitan kontrallani klassista ja täytyy sanoa, että Harley Bentonin laatu ei ole varmaankaan paras mahdollinen mutta minulle se kelpaa.

EDIT: Hei kamoon! Kait saa ostaa hyvän kondran jos kohalle sattuu, vaikkei osaiskaa mitää soittaa?

Tottakai saa ostaa jos kohdalle sattuu ja mieli tekee. En minä sitä ole käsittääkseni kieltänyt? Mottoni toimii motivaattorinani. Minä pidän siitä, että voin palkita itseni paremalla soittimella kun olen itse kehittynyt soittajana.
"Life is all the pain we endeavour"
Karlsson
04.12.2004 23:18:21
Itse olen soittanut kontrabassoa jo 6-7 vuotta ja viime jouluna tuli ostettua Thomannilta semmonen 3/4-osanen "ritsa" omaan käyttöön. Mottoni on, että"Ensin opetellaan soittamaan ja sitten kun on taitoa tarpeeksi ja juttu kiinnostaa todella paljon niin hankitaan kunnon peli". Kyllähän tuo "ritsa" soi ihan tarpeeksi ja opettajani on sanonut sen olevan ihan kelvollinen kontra harjoitteluun.

Soitan kontrallani klassista ja täytyy sanoa, että Harley Bentonin laatu ei ole varmaankaan paras mahdollinen mutta minulle se kelpaa.

Hei kamoon! Kait saa ostaa hyvän kondran jos kohalle sattuu, vaikkei osaiskaa mitää soittaa?
"Mie e vaan ymmärrä koko stereoajattelua. Munsta se o tyhymää kun toisessa kanavasta kuuluu eri kuin toisesta." -KMT
Jalmus
05.12.2004 16:41:12
Kontra on. Käytän sitä kansanmusiikillisiin tarkoituksiin. Kikkelijazz-muulia minusta ei tule tekemälläkään.

Joonas, mitäs vikaa kikkelijatsissa on?
Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi.
Karlsson
05.12.2004 18:45:23
Joonas, mitäs vikaa kikkelijatsissa on?

Kaikki?
"Mie e vaan ymmärrä koko stereoajattelua. Munsta se o tyhymää kun toisessa kanavasta kuuluu eri kuin toisesta." -KMT
Jalmus
05.12.2004 20:12:20
Tunsin eräänkin basistin jolla oli kommentti kaikkeen, mitä hän ei itse hallinnut: "Vittu, mie vihhaan sitä!!!"
Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi.
Teijo K.
05.12.2004 20:21:19

Tunsin eräänkin basistin jolla oli kommentti kaikkeen, mitä hän ei itse hallinnut: "Vittu, mie vihhaan sitä!!!"

Mitäs tekemistä sillä taas on tämän asian kanssa? Ainiin, sie et ole kuullut Aïr:ia, sitä suomalaista bändiä.
Akateeminen hömppä!

Operaatio Live : Jyväskylä
Jalmus
05.12.2004 21:19:18
Ei kun tuossa tuota kikkelijatsia niin isosti vihattiin...
Teijo K.
05.12.2004 21:29:22

Ei kun tuossa tuota kikkelijatsia niin isosti vihattiin...

Niin, mutta jos päättelit siitä, että sitä ei sentakia osaisi joku hahmo, niin do I have a suprise for you...
Akateeminen hömppä!

Operaatio Live : Jyväskylä
Jalmus
05.12.2004 21:51:08
En mä mitään päätellyt.
Hughes
06.12.2004 01:23:34
Soitin klassista läsäriä 1-kurssiin asti, sen jälkeen lopetin ja aloitin sähköbassonsoiton. Nyt alkais taas olemaan innostusta vaihtaa kielet ja mikittää kontra!

Ois se niin asiallista, on se kumminkin se BASSOBASSO!
En nyt muista ihan tarkalleen mikä verme se on, mutta 3/4 Unkarista.
vitukasta vitukasta vitukasta
oltsi88
06.12.2004 12:07:11

Juu, kortsubasso löytyy täältäkin. Jan on tullu jo semmonen 8 vuotta vedeltyä. Huhhuh. I-kurssi pitäis keväällä suorittaa, saa nährä. Ja basso on tuollainen stsekkiläinen kokopuu kortonki, merkkiä en muista. Ihan jees peli.
chief
07.12.2004 13:14:29
Mä hommasin just tsekkiläisen vanerihöskän. Nyt sitä pitäisi vielä oppia soittamaan.
Häh?
Novis_3
07.12.2004 13:22:56
Pari vuotta sitte otin vähän tunteja eräältä oikeinki pätevältä kaverilta. Sitä Shimadlin (?) kirjaa plärättiin läpi, se on hyvä teos. Jousen käyttö tuotti hankaluuksia ja muutenkin kropan hallinta, toinen olka oli koko ajan alenpana -> teki melkein kipeetä. :)

Kiva soitin, mutta ei niinkään roudausystävällinen, on kuiten hyvä osata alkeet siitäkin instrumentista!!
Keny
07.12.2004 15:09:36
Mä hommasin just tsekkiläisen vanerihöskän. Nyt sitä pitäisi vielä oppia soittamaan.

Onnea uuvelle kondralle.:)
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Niskamies
07.12.2004 15:16:35
Sitä Shimadlin (?)

Se on Simaldi. On muuten erittäin hyvä kirja.
Meitsi on meshissä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)