Vemmy 15.04.2004 09:23:40 | |
---|
Tässähän näitä sitten on: 1) Lisää Marsun 4x12-kaappeja, tällä kertaa bassoversioita. 2) Rickenbacker. 4001 tai 4003. Musta. 3) Fender Precision Bass. Special. Olisikohan sekin musta. 4) Rantasauna ja putkikiuas. Aina ennen ollut Ampeg päällimmäisenä mielessä, mutta ehkäpä tuo Marsun VBA-sarja voisi ajaa saman asian. Noista sitten hankitaan tuurilla ensimmäiseksi se, joka sattuu eniten himottamaan silloin kun rahaa on. Tai ehkä kuitenkin noista kolmesta ensimmäisestä, tuolle viimeiselle ei ole oikein käyttöä tällä hetkellä. Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. |
Quu 15.04.2004 09:24:52 | |
---|
Basso: Vasuri Gibson Thunderbird IV-basso hieman customoituna (5-kielinen, lyhytskaalainen 22-nauhainen kaula sellaisella soololovella, että sinne 22 nauhalle ylettyy hyvin & mikkeinä aktiivimikit: EMG 40-TW) värinä Natural Burst. Vaffari: Laney R4H-nuppi johon Laneyn 4x10 & 1x15 kaappi. Vasurit ostakaa multa Yamahan hevikeppi! Torilla hintaan 450e |
Karlsson 15.04.2004 09:31:03 | |
---|
Kuka muuten tuo EBS kaappeja Suomeen. Sellaiset kun himottaisi myös hiukkasen Soundata. "Sam, kuningas!" -Keny |
absqua 15.04.2004 10:40:48 | |
---|
Yksi pieni himotus olisi: Josko tässä jonain päivänä saisi asiat siihen pisteeseen että tällä soittohommalla elelisi mukavasti ilman alituista kituuttamista ja stressiä irtokeikkojen kanssa. Eli olisi riittävän paljon mukavia töitä asiallisella korvauksella. Hyvässä seurassa, tietenkin. :-) Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
N_Bates 15.04.2004 10:51:22 | |
---|
mulla on nyt semmonen tilanne, että tällä puolella johtoa alkaa olemaan asiat aika hyvällä tolalla. Tai vois tohon tokai presariin mikin vaihtaa ihan muodon vuoks, mutta ei se nyt niin tärkeää ole. "It ain't broken so I ain't gonna fix it!" Piuhatkin on tällä hetkellä kondiksessa, ja pedaaleina sansamp bassdriver di ja big muff, eli ihan tarpeeksi. Tosin jonkun laatukompressorin voisin ottaa. Sitten se varsinainen gas-kenttä löytyy tuolta johdon toisesta päästä. Vahvistinosasto on jäänyt ihan jalkoihin noiden soitinostosten alle, joten sinne ne seuraavat rahavirrat tullee ohjattua. Toi sansampin soundi miellyttää sen verran paljon, että realistisin vaihtoehto lienee joku jumalattoman iso trankkupäätevahvistin ja pari jykevää kaappia. Sit jos ois paljon rahaa niin voisi tuosta bassdriverista sen räkkiversion hommata.. tai sitten testata ashdownin etuastetta.. Toisaalta se putkiampekki olis myös sen verran rok että kovasti tekee mieli sellanenkin joskus hommata. Eihän siinä mitään järkeä ole, mutta tyyliä senkin edestä! Kahtoo ny.. Niin, ja sit voisin myös ottaa semmonen pikkusen sansamp kompon kotiin/satunnaisiin jamitussessioihin. Siinä kun on tuo bassdriver sisällä, niin kaippa sillä voisi keikkojakin soitella. Ja keikoista päästäänkin mainiosti siihen tosiasiaan, että niitä ei ole. Tätä rokkihommaa ois siis kiva saada etenemään vähän.. Tällä hetkellä ei tietoa kesäduunista, joten gas täytyy nyt pitää poissa. Aion kyllä hankkia soittotaitoa vähintään samalla mitalla kun ei kerran laitehankintoihin ole varaa... Vain tekemättä jätetty taide ei ole tekotaidetta. |
toivajar16 15.04.2004 11:05:05 | |
---|
Laklandin peli olisi kiva saada, esim. Joe Osborne tai Darryl Jones malli. Lähimmät pirulaiset taitavat olla Saksassa. "Jargon!!!!" |
M.Hanski 15.04.2004 11:08:29 | |
---|
Himolistani: -aikaa muutaman bassokaapin rakentamiseen -aikaa treenata soittoa -ihmeparantuminen vasemman ranteen jännetuppitulehdukseen -turhan nurkissa lojuvan musakamakasan realisointi |
balzary 15.04.2004 11:10:30 | |
---|
parempi ku näitä ei edes ala miettimään, joka päivä iskee joku GAS kuitenkin :) enemmän aikaa soittamiseen olis tosi jees, tai itsekuria sitä varten. |
Zarmo 15.04.2004 11:20:58 | |
---|
En minä bassoista näe unia samalla tavalla kuin kitaroista tai härpättimistä. Akustinen basso olisi ihan kiva ja nauhattomallekin olisi käyttöä. Iso kasa efektejä kelpaisi. Ja vahvistinkin olisi hyvä olemassa. Don´t you know there ain´t no Devil
That´s just God when he´s drunk
- Tom Waits
Katusoittokaveri haussa Jyväskylästä. |
2541 15.04.2004 11:31:46 | |
---|
Absqua! Tosi hyvin sanottu. En kovin tosissani edes ollut omien himotusteni kanssa (kun siitä ei edes tarvinnut välittää), mutta kirjoituksesi palautti kuitenkin maanpinnalle. |
pardy 15.04.2004 12:59:49 | |
---|
Kyllähän noita on... Luetellaan ensin nyt ne saavutettavissa olevat: -Warwick tai SWR stereonuppi -alakaappiini 18" elementti -mukavasti customoitu 4-kielinen Warwick Corvette std. -Aguilar OBP-3 etunen nykyseen Warwickkiini -EBS MultiComp -EBS UniChorus -käsintehty akustinen basso -käsintehty Jatsari (molemmat kaverin tekemiä, jos se nyt vaan onnistuu, jos ei, ni sit Warwickin Alien ja Fender.) Muutaman vuoden sisään olen tähdännyt nuo kaikki saavani. Seurava hankinta on tuo MultiComp, ja sitä seuraava Aguilar tai UniChorus. Ne olen tähdännyt hankkivani kolmen kuukauden sisään. Syksyllä hankin sitten tuon customoidun Warwickin. Enemmän tai vähemmän saavuttamattomia taas ovat: -Musicman Stingray -joku Modulus -Conklinin 7-kielinen -toinen samanlainen bassokaappipari kuin nykyisenikin, vain sillä erotuksella että molemmissa alakaapeissa 18" elementit -EBS stadion"stäkki",eli: 2-3 x EBS Fafner TD600, 2-3 x EBS-4UB, 2 x EBS-18T, 1 x EBS-412 , 1 x EBS-810... Toisaalta kyllähän noiki saavutettavissa on, se vaa onki sit eri asia millon... Öö, 20 vuoden päästä? 30? Joo'o... Kolme sanaa: "Olen basisti." |
JK 15.04.2004 13:07:27 | |
---|
parempi ku näitä ei edes ala miettimään, joka päivä iskee joku GAS kuitenkin :) enemmän aikaa soittamiseen olis tosi jees, tai itsekuria sitä varten. Tää oli kuin mun ajatukseni! Keikkaa on myytynä toistakymmentä eteenpäin, syyskuulle saakka, bändi ei juurikaan enää treenaile vaan hoitaa keikat, siksi käynkin toisen bändin kanssa "terapiahoitoa" saamassa. Jos oikein tiukkaan miettii niin aktiivisubbanen vois olla jees...vaikka turhamaisuuttani (tai oikeestaan ton hyvän roadcasen takia) vaihdoin isomman combonkaan. -Ehkä langaton systeemi?? enpä tiedä tällä hetkellä... "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |
duane 15.04.2004 13:14:51 | |
---|
ensinnäkin himottaa Bass Driver, se on pakko saada... sitten kelpuuttaisin 50-100w putkinupin (hopeanaama bassman tahi ampeg tms) höystettynä 2x10 & 1X15 laatukaapeilla... ja sitten jos oikein rikkaaksi heittäytyisi niin kokeilisin löytää alkuperäisen "Funk Machinen" eli Jamerson-vainaan kadoksissa olevan Presarin.. ... |
balzary 15.04.2004 13:16:20 | |
---|
no jos ny kuitenniin mietitään niin kai sitä pitäs joku vahvaritsydeemi hankkia, lainakamoilla mennään tällä hetkellä.... ebs:n kombo tai muu kompakti olis jees. varmaan pitää seuraavalla tsekin reissulla kiertää käytetyt läpi, jos vaikka jonkun Jolanta-basson halvalla ostais, vaikka seinälle roikkumaan. Sitten olis sekä tsekki- että slovakkibassot talossa. no perkele... laitetaan ny efektejä vielä filtteripöristin kompura sansamp tai muu di-boksi |
Maisteri 15.04.2004 13:21:02 | |
---|
Gibson Thunderbird IV EBS:n multicomp pitäisi ainakin testata tässä lähiaikoina studiohommia silmälläpitäen. Tosin mulla on putkivaffari ja säröäkin käytän, joten lieneeköhän kompuralle enää mitään järkevää käyttöä...? Marshall VBA 400 -setti + roudari + iso kasa festari- ja stadionkeikkoja... =) Ei vaan tohon JCM kasisataseen oon todella tyytyväinen tällä hetkellä. |
KooMikko 15.04.2004 13:22:33 | |
---|
No jos nyt löytäs jostain kunnon vasuribasson, niin tyytyväinen olisin. Ja vahvistinosastoakin vois tietty uusia. Myy bassosi minulle, vasuri! |
balzary 15.04.2004 13:25:12 | |
---|
nyt kun asiaa mietin niin jätkät, tää mnet on kyllä yks täys Babylon. Lukee mitä toisilla on ja miten tämän hankkimalla taivaasta satoi mannaa niin jopa kuuluu BOJOIINNNHGGG!!! kikkelit monitorin takana vaan lävähtää pöydän alalaitaan ja sitten sitä onkin yksi jos toinen jo selaamassa nettiä, ihan siltä varalta että jos sopiva tarjous joskus tulee eteen niin tietää asiasta enemmän. ja siitähän se kuume vasta taas nouseekin. kaikki kamahankinnat mitä oon tehny viimesen vuoden aikana on jollain tavalla täältä lähtösin. en ala listaamaan niitä mitä oon enemmän tai vähemmän vakavasti miettiny ostavani, huomattavasti pidempi lista kuin alla oleva. nobels särö - joku kehu mnetissä swr-nuppi - no, tämä tarvittiin oikeesti bändihommiin, ostettiin torilta neuser - torilta löyty ja oon erittäin onnellinen että gas iski. tykki basso halvalla kotiin, vaimokin tykkää octabass - torilta, sillon tällön miettiny ostoa. tiedä sitten onko käyttöä, kuten tolla särölläkään |
jaffa 15.04.2004 13:39:57 | |
---|
Ehdottomasti modulus-merkkisen soittimen. Mieluiten vielä se flean oma malli. Eipä joku vanha fenderin jazzarikaan pahaa tekisi. |
Bassballs 15.04.2004 14:04:22 | |
---|
Mitä tuotteita kohtaan tällä hetkellä tunnette Suurta Himoa? Eli tänne listausta ja pohdintoja sellaisista bassoihin liittyvistä tuotteista jotka nyt kaikista eniten haluaisitte ostaa. Älkää ajatelko tänne kirjoittaessa rahapussillanne.. Voih..tätä minä olen miettinyt jo vuosikausia.. Himoitsen: 1. H&K:n Bassbase -nuppi 2. EBS FA Fafner 600w -nuppi 3. Fender American Deluxe Jazz bass(mieluiten 3-tone sunburstina) *läääh* 4. Fender American vintage '75 Jazz bass 5. SWR:n goliathit 4*10 ja 2*10... ..perkele, en kerkeä nyt enempää.. Paska reissu, mutta tulipahan tehdyksi... |
Prowleri 15.04.2004 16:16:27 | |
---|
Trace-Elliot V-Type -etunen, sekä setti EMGin J-mikkejä. Eläkeläiset Euroviisuihin! |