Thain 26.03.2004 23:01:36 | |
---|
hommaat soft casen, ns selkäreppumallin niin saat ottaa basson matkustamoon...kokemusta on. joo, oon monet kerrat kuskannut bassoani gigbägissä lentokoneessa, kts. muutama artikkeli ylöspäin. saat ottaa matkustamoon, jos soittimesi sinne mahtuu. Pieneen koneeseen se ei aina mahdu ja silloin edessäsi mahdollisesti on mainitsemani ongelmat esimerkkinä noi Lufthansan pienet Canadairit. Joidenkin yhtiöiden kanssa selittelyt eivät vaan auta, ne sanoo sulle ettei ei onnistu matkustamoon, soitin ruumaan tai maksat sen paikkalipun, jos koneessa on vapaita paikkoja. Don't break the groove. |
Saimou 27.03.2004 10:18:51 | |
---|
Mutta entäpä sitten kun sinulla onkin vain pehmeä gigbag ja virkailija ilmoittaa että basso menee joko erikoismatkatavarana ja erillisellä vakuutuksella ruumaan tai jää kentälle? Itselleni tämä kävi lennolla Rovaniemeltä Helsinkiin. Sen jälkeen 66´Jazzbasso ei olekaan enää ollut lentoreissuilla mukana vaan jotain vähän vähemmän antiikkia ja aina kovassa Hiscoxin laukussa. Ja ei kun sorvin ääreen... |
Thain 27.03.2004 15:17:32 | |
---|
Mutta entäpä sitten kun sinulla onkin vain pehmeä gigbag ja virkailija ilmoittaa että basso menee joko erikoismatkatavarana ja erillisellä vakuutuksella ruumaan tai jää kentälle? Itselleni tämä kävi lennolla Rovaniemeltä Helsinkiin. Sen jälkeen 66´Jazzbasso ei olekaan enää ollut lentoreissuilla mukana vaan jotain vähän vähemmän antiikkia ja aina kovassa Hiscoxin laukussa. Minkä yhtiön ja millä konetyypillä näin on käynyt? Oliko kone täynnä? Laita tietoa tänne niin osataan välttää. Finnairin kanssa mulla ei ole ollut mitään ongelmia, päin vastoin Dusseldorfissa joku kenttähenkilöstöön kuuluva olisi napannut bassoni koneen ovelta ruumaan, mutta Finnairin lentoemot sanoi kaverille että tää on OK ja basso tuli koneeseen. Erillisvakuutus on varmaan perusteltua, epäilen ettei tavallinen matkatavaravakuutus riitä 66 jazzarin korvaamiseen. Don't break the groove. |
Saimou 28.03.2004 18:00:17 | |
---|
Finnair, iso kone täyteen buukattuna. Luulen, että sattui vaan kentälle joku tollo virkailijaksi kun ei ollut minkäänlaista keskustelun varaa vaikka kuinka yritin olla asiallinen. Ja ei kun sorvin ääreen... |
L.Ruoska 28.03.2004 18:18:24 | |
---|
Jeah, kaks bassoa olen tuonu käsimatkatavarana. Overheadiin vaan se pehmeässä pussissa, kukaan ei sano mitään =) |
balzary 03.07.2005 00:17:55 | |
---|
tänään toin finnairin lennolla Prahasta Neuserin Couragen. Ei mitään ongelmia missään vaiheessa, checkin tuskin vilkas bassoa, sain cabin-tarran pussukkaan ja eikun koneeseen sisään. Laskeutuessa lentoemo vyötti basson kiinni istuimeen, kuulemma olisi pitänyt nousussa jo näin tehdä. Tulee varmaan roudattua bassoja seuraavilla reissuilla lisää, sen verran kivoja kohteita sattu taas eteen. Bob - not war! |
pardy 03.07.2005 00:26:44 | |
---|
tänään toin finnairin lennolla Prahasta Neuserin Couragen. Ei mitään ongelmia missään vaiheessa, checkin tuskin vilkas bassoa, sain cabin-tarran pussukkaan ja eikun koneeseen sisään. Laskeutuessa lentoemo vyötti basson kiinni istuimeen, kuulemma olisi pitänyt nousussa jo näin tehdä. Tulee varmaan roudattua bassoja seuraavilla reissuilla lisää, sen verran kivoja kohteita sattu taas eteen. Nonii, sitte kuvia kehii! Vähän muitaki ku se yks tuhnu. "Jos vanhana taatana on vielä pillu päälimmäisenä mielessä niin sitten voi ainakin olla hyvillä mielin siitä että elämä on eletty just niinkuin pitääkin." -absqua |
Ihme Basisti 03.07.2005 11:37:58 | |
---|
Basson säilytyksestä lentokoneessa ESPin manuaali sanoo että pitäis pari kierrosta löysätä kieliä. Myydään pahan rahapulan vuoksi Yamaha RBX 760 A II -sähköbasso. |
doktorkoo 03.07.2005 11:48:03 | |
---|
Kaveri toi Düsseldorfista 4/4:n kontran pehmeässä pussissa Finnairilla: pussin kanssa portille jossa ottivat sen haltuunsa, veivät ruumaan käsin erilliseen lokeroon, ja taas Hesassa kantoivat käsin tuloportille. Ei lisäkuluja, kultakortti saattoi edistää asiaa... (c; Mulla odottaa myös ebaysta ostettu Jazzari Dallasissa, tarttis keksiä vaan työmatka pikaisesti! Käytetty soitin, niin voi kotomaahan tullessa väittää käyneensä keikalla...toivottavasti tullisetä uskoo... |
rattledad 03.07.2005 13:10:07 | |
---|
Töykeidin Eskelisellä pamahti ns. elämä-kontra tuhanneksi palaseksi kun he menivät Japaniin keikalle. Minkäs takia rumpali kontraa roudasi? |
kontrabasisti 15.07.2005 17:21:45 | |
---|
Kontran roudaaminen koneella on todella kinkkistä. Eipä siinä pahemmin muuta voi tehdä kun kovaa koteloon ja ruuman, ja siinäkin on riskinsä. Töykeidin Eskelisellä pamahti ns. elämä-kontra tuhanneksi palaseksi kun he menivät Japaniin keikalle. Mie näin kyllä jossain basistin raamatussa kuvan, jossa bassolla oli oma paikka. Joku oli kysynyt joltain gurulta "How do you carry your bass when you fly?" Se oli siinä silleen ylösalaisin kaula maahanpäin ja sidottuna kiinni jotenkin. "Tunne ja improvisaatio korvaavat tekniikan" -Jatta- |
MikkiHiiri 12.09.2006 09:56:14 | |
---|
Hei, mulla nyt sama tilanne tulossa ensi viikolla; pitäisi roudata basso pohjoiseen finskin koneella. Kysymys: onko kokemusta siitä, että asiasta voisi saada varman tiedon etukäteen vai vaihteleeko politiikka sen mukaan kuka sattuu olemaan hommissa. Jos otan fenderin pehmeässä pussissa matkustamoon, en totisesti halua, että joku nappaakin sen matkalaukkujen sekaan ruumaan! |
balzary 12.09.2006 09:58:21 (muokattu 12.09.2006 10:06:49) | |
---|
Hei, mulla nyt sama tilanne tulossa ensi viikolla; pitäisi roudata basso pohjoiseen finskin koneella. Ei siitä täyttä varmuutta voine etukäteen saada. Itse olen nykyään järjestään ottanut pulttikaulaisista bassoista kaulan irti. Runko rinkkaan ja kaula käsimatkatavaroihin. Nou roplem, eikä pulssikaan lentokentällä nouse tuomiota odotellessa liian korkeaksi. E: Viimeksi tosin roudasin basson kokonaisena, ei ollut ongelmaa. Hattuhyllylle kerkisin sen ensimmäisenä koneessa änkeämään. Soundi lähtee oliiviöljystä. |
absqua 12.09.2006 09:59:51 | |
---|
Hei, mulla nyt sama tilanne tulossa ensi viikolla; pitäisi roudata basso pohjoiseen finskin koneella. Kysymys: onko kokemusta siitä, että asiasta voisi saada varman tiedon etukäteen vai vaihteleeko politiikka sen mukaan kuka sattuu olemaan hommissa. Jos otan fenderin pehmeässä pussissa matkustamoon, en totisesti halua, että joku nappaakin sen matkalaukkujen sekaan ruumaan! Pehmeässä pussissa saat sen bassosi matkustamoon joko hattuhyllylle tai sitten erilliseen komeroon koneen etuosassa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
okabass 12.09.2006 11:12:16 (muokattu 12.09.2006 11:22:08) | |
---|
Munle tuli just viime yönä jenkeistä basso ja frendi toi sen matakatavarana tosin ruumaan se meni mutta hyvä case oli,muuten ei ollu mitään ongelmia. Juu eli tuli perheeseen uus Marcus Miller jazz basso Sunburst värillä ja ostin sen Me'shell Ndegeocellolta joka oli taas saanu sen Milleriltä itteltään. En lähtis sitä kaulaa välttämättä irrottaan vaan matkatavaran toisin sen. MOI Oho. Onpas huima historia pelillä. Ja 2 sekunnin marginaalila. Onneksi olkoon. ************* Mulle toi aikoinaan (rikos vanhentunut)Saksassa asuva sisko sieltä 4-kielisen WAL- basson. Hän purjehti pokkana lentoaseman tullin läpi pyyhkeeseen käärityn basson kanssa :) Kun sain vielä siitä Saksan alvin takaisin, tuli bassolle hintaa kokonaista 6200 FIM. Silloin vastaava maksoi Suomessa muistaakseni 13500 FIM. |
MikkiHiiri 13.09.2006 12:16:45 | |
---|
Kiitokset. Pirautin finskille, ja näyttää tosiaan siltä, että soittopelin voi ottaa matkustamoon, jos koneessa on tilaa. Varmasti eivät kuitenkaan mene sitä etukäteen lupaamaan. Niin että pieni riski siinä on jos lähtee pussukan kanssa matkaan. |
J.Hollström 13.09.2006 12:21:23 | |
---|
Kiitokset. Pirautin finskille, ja näyttää tosiaan siltä, että soittopelin voi ottaa matkustamoon, jos koneessa on tilaa. Varmasti eivät kuitenkaan mene sitä etukäteen lupaamaan. Niin että pieni riski siinä on jos lähtee pussukan kanssa matkaan. Kannattaa sitten olla tikkana menossa koneeseen kun boarding alkaa, että saat laukkuhyllystä tilaa. Jengi roudaa nykyään aika paljon käsimatkatavaraa (enkä ihmettele yhtään näillä laukkujen katoamisilla). |
MikkiHiiri 13.09.2006 19:41:51 | |
---|
Kannattaa sitten olla tikkana menossa koneeseen kun boarding alkaa, että saat laukkuhyllystä tilaa. Jengi roudaa nykyään aika paljon käsimatkatavaraa (enkä ihmettele yhtään näillä laukkujen katoamisilla). Jep, erityisesti naiset näyttävät tulkitsevan melko laveasti käsitettä "yksi laukku" ;) |
absqua 13.09.2006 20:52:13 | |
---|
Kiitokset. Pirautin finskille, ja näyttää tosiaan siltä, että soittopelin voi ottaa matkustamoon, jos koneessa on tilaa. Varmasti eivät kuitenkaan mene sitä etukäteen lupaamaan. Niin että pieni riski siinä on jos lähtee pussukan kanssa matkaan. kyllä sen sinne saa, jos ei muuten niin hirveällä väännöllä. kyllä nyt normaalijärkisen virkailijan voi olettaa tajuavan ettei pehmeässä pussissa olevaa asiaa voi laittaa ruumaan. tuossakin on muuten lentokenttäkohtaisia eroja. olen huomannut että mitä isompi kenttä, sen rennompi meininki tuossa asiassa. lennettiin taannoin turusta keikalle ja siellä hiljaisella kentällä virkailijalla oli aikaa nillittää ylipainosta ja laskea joka hiton kilo joka meni yli 20kg/matkustaja -limitistä. 5e/kg/suunta piti sitten maksaa ylipainosta, jota oli 100kg. Yeah. takaisin tullessa isommalla kentällä checkin-mamma vaan heitteli laatikot hihnalle eikä kysellyt mitään. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Karlsson 13.09.2006 22:16:32 | |
---|
Kuulin tuossa, että Englannin päässä käsimatkatavaran määrittelynä käytettiin semmoista puista laatikkoa. Jos laukku mahtui sen sisään, sai sen ottaa mukaan. En tiedä keskustelevatko soittimien kohdalla erikseen, tuskin. Loota oli semmoinen, että se juuri ja juuri veti pienen lentolaukun sisäänsä. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |