Aihe: Bassosetti alottelijalle.
1 2
Teijo K.
27.02.2004 11:59:43

Mun kaikkien kirjoitusten lisäksi ?

Alumiini taitaa väsyä. Tahi hapettua.

Sam O, Vanttera ja joku oli kun en muista... Taisi olla poppamies.
Kaikki on hyvää.
-hemmo
käki
27.02.2004 12:01:22
Nykyäänhän on niitä erilaisilla aineilla vahvistettuja kartioita, onneks.
Free Your Mind And Your Bass Will Follow
Bilharzia
27.02.2004 12:07:43

Kartio-dopingia
www.LifeofDebauchery.Com
vanttera
27.02.2004 12:12:34

Suihkulyijyä, lyijysuihku.
Olen luultavasti hieman ihastunut, tai ainakin kovasti panettaa.
Puavali
27.02.2004 22:23:48
Mun kaikkien kirjoitusten lisäksi ?

Alumiini taitaa väsyä. Tahi hapettua.

Onko se rikkoutumisien määrä suhteessa hartken määrään sitten iso?

Alumiinikartioon jos tulee pienikin skrubu (=epäjatkuvuuskohta rakenteessa), niin alkaa kiderakenne vähitellen muuttua, kunnes kartio joskus soittaessa repeää täysin.
ozmo
29.02.2004 17:32:08
Siis mikä noissa alumiinikartioisissa nyt on sitten olevinaan niin huonoa? Itse ainakin pidän siitä soundista ja varsinkin släpissä toimii erittäin hyvin.

Aivan! Meitsillä on Hartken 4x10" TP kaappi, enkä tosiaankaan ole huomannut saundissa mitään vikaa, päinvastoin... Itse veikkaisin, et Hartken/alumiinikartioiden huono maine johtuu suurimmalti osin noista Kickbackeistä. Niissä tosiaan on hieman "outo" saundi =) mutta se taas ei voi johtua alumiinikartiosta, koska tossa kaapissa on ihan eri meininki... (Sitäpaitsi kaverillani on subbari, jossa on 12" alumiini kartio ja sen saundi ainakin on ihan vitun hyvä!)
Mitä teillä on alumiiniä vastaan?! =)
basistivol666
29.02.2004 20:21:10
Miten ois tommonen?

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … kickback12_ebasscombo_prodinfo.html

Mulla tollanen kickback12 on ja mun käyttööni täydellinen... suosittelen.
No vitsiku se musiikki oli niin kovalla et se laulaja joutu huutaa.
Teijo K.
29.02.2004 20:26:17 (muokattu 29.02.2004 20:26:58)

Aivan! Meitsillä on Hartken 4x10" TP kaappi, enkä tosiaankaan ole huomannut saundissa mitään vikaa, päinvastoin... Itse veikkaisin, et Hartken/alumiinikartioiden huono maine johtuu suurimmalti osin noista Kickbackeistä. Niissä tosiaan on hieman "outo" saundi =) mutta se taas ei voi johtua alumiinikartiosta, koska tossa kaapissa on ihan eri meininki... (Sitäpaitsi kaverillani on subbari, jossa on 12" alumiini kartio ja sen saundi ainakin on ihan vitun hyvä!)
Mitä teillä on alumiiniä vastaan?! =)

Soundi on aina mielipidekysymys. Minä en pidä alumiinikartioiden soundista. Eipä siinä sen kummempaa. Rikkoutumisista en vain ole mistään muusta merkistä noin montaa rikkoutumista kuullut. Olikos se Pallisti muuten yksi niistä joiden Hartke oli yskinyt... ja Bäsisti oli yksi.

Ja sitten siis vielä Vanttera, Sam O, ja Poppamies.
Kaikki on hyvää.
-hemmo
vanttera
29.02.2004 21:19:23

Ja sitten siis vielä Vanttera, Sam O, ja Poppamies.

Juu, ja mulla hajosi ensin 4.5XL kaapista elementti, jonka korvaaminen kesti n. 2kk. -> vaihtoon. Paskalta se IMO kuulostikin. Myöhemmin rävähti HA3500-nuppi, jonka korjaaminen maksoi muistaakseni 800 mk. ...tana.
Olen luultavasti hieman ihastunut, tai ainakin kovasti panettaa.
basistivol666
02.03.2004 11:17:08
Aivan! jos joku sanoo, että siinä ja siinä basso vahvarissa on hyvä saundi, niin ei sillä perusteella tietenkään mitään mennä hankkimaan! Vaan sen perusteella voi / ehkä jopa kannatta mennä kokeilemaan kyseistä värkkiä ja katsoa miellyttääkö saundi itse oastajaa.
No vitsiku se musiikki oli niin kovalla et se laulaja joutu huutaa - Tero Männistö
Kryptonite
11.03.2004 14:43:16
Morjens!

Olen aloittelemassa bassoilua ihan nolla tasolta.. eli soittokokemusta yms. ei juuri ole. Siksipä kysyisin vinkkiä hyvästä aloitus bassosetistä. Kävin kartoittamassa tarjontaa eri liikkeistä ja tässä ovat kaksi tarjottua settiä:

Warwick Rockbass Corvette Basic
Hartke B900

Laney RBW-300

Mitä olette mieltä? Kommentoikaan yleensäkin ks. bassomallia ja ks. vahvareita.. Olisin itse kallistumassa jälkimmäisen setin kannalle.. Ostobudjetti on n. 1000 eukkoa.. Muitakin alotussettejä saa ehdotella/tarjota!
Teijo K.
11.03.2004 14:47:57

Morjens!

Olen aloittelemassa bassoilua ihan nolla tasolta.. eli soittokokemusta yms. ei juuri ole. Siksipä kysyisin vinkkiä hyvästä aloitus bassosetistä. Kävin kartoittamassa tarjontaa eri liikkeistä ja tässä ovat kaksi tarjottua settiä:

Hartke B900

Laney RBW-300

Mitä olette mieltä? Kommentoikaan yleensäkin ks. bassomallia ja ks. vahvareita.. Olisin itse kallistumassa jälkimmäisen setin kannalle.. Ostobudjetti on n. 1000 eukkoa.. Muitakin alotussettejä saa ehdotella/tarjota!

Vahvistin vain siinä tapauksessa, että pääset heti bändiin soittamaan. Kotona treenaa ihan akustisestikin. Ja jos bändiä ei ole heti tiedossa, niin koko tonni vain soittimeen, ja käytettynä joku hyvä torilta tms.

Pyydä jotain kaveriasi auttamaan, se on helpompaa ns. kädestä pitäen.
Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)