Aihe: Apua hyvän soundin saamiseksi..
1 2
Niskamies
06.02.2004 11:45:58
Mikä Ibanezi sulla on? Mulla oli joskus Ibanezin 5-kielinen, eikä tuu olemaan enää ikinä. Ei soundannu ei sitten millään. Kun vaihdoin Yamahaan huomasin että turhaa oli tuskailut, ois kannattanu vaihtaa bassoa heti.

Ei todellakaan kannata olla noin mustavalkoinen, esimerkiksi Ibanezin Sr3005 soi paljon paremmin kuin joku Yamahan BB405. Sanon tän vaikka itse ottaisin tuhat kertaa mielummin jonkun Yamahan kuin Ibanezin. Ainiin, omistanhan mä sellasen jo.
Hanki Presari ja ole tosimies!
SaBer
06.02.2004 16:03:36 (muokattu 06.02.2004 16:05:25)

Mikä Ibanezi sulla on? Mulla oli joskus Ibanezin 5-kielinen, eikä tuu olemaan enää ikinä. Ei soundannu ei sitten millään. Kun vaihdoin Yamahaan huomasin että turhaa oli tuskailut, ois kannattanu vaihtaa bassoa heti.

Ootko kokeillu Ibanezin BTB sarjan kalliimpia bassoja?
Esim, http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=BTB1005E

Veikkaan että tuo soi "paremmin" kuin puolet Yamahan bassoista, ja hintakin sen kertoo, kun T-kaupassa lähemmäs 2000euroa.

Molemmat merkit tekevät bassoja hintahaarukan molemmista päistä. Halvemmat ovat tietenkin huonolaatusempia ja myös laatuerot ovat suurempia halvoissa. Joten älkääpäs yleistäkö, että Yamahat on sitä ja tätä ja Ibat sitä ja tätä, ellette ole kokeilleet merkin jokaista mallia. Ja jokaisesta mallistakin ainakin muutamaa yksilöä...

EDIT: Löytyy Yamahaltakin varmasti basso, joka soi "paremmin" kuin puolet Ibanezin bassoista.
J-Station
09.02.2004 08:41:59
Miten tollainen stompbox toimii effectloopissa?

Ei ainakaan Ibanezin säröpedaalista lähde pihaustakaan jos sen iskee kiinni effect looppiin. Tämä tuli testattua. No en tiedä onko sen tarkoituskaan toimia sitä kautta. Nathan East EQ toimii kyllä aivan mahtavasti effectloopissa ja toi mielestäni kivan lisän soittosaundiin.

Pienillä muutoksilla on kyllä tullut mukavasti lisäpotkua saundiin ja soittofiilarit ovat taas nousussa. Pitää vielä keksiä keino hyvän särön saamiseksi. Sitten elämä hymyilee taas.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)