Niskamies 30.01.2004 07:53:10 | |
---|
Ja minkälaisia nuo on käytössä, soundi lähinnä? (menee basistien offtopikiksi, kirjotusten aikaväleistä päätellen) Mä tykkään tatsista paljon, jotenkin mukavampi pinta ku mun rotoissa. Paksut on nyt kiinni Yamahassa, tatsi on loistava e-vireessä ja bassoa piisaa. Suosittelen! |
Esko Deel 30.01.2004 07:59:20 | |
---|
Aika jännä juttu. Hommasin nimittäin uudet Rotosoundit ja ihmettelin mikä mättää, kun E kieli resonoi törkeästi koko kielen ja kaulan matkalta, vaikkei mistään kohtaa kosketa nauhoja. Kaivoin toisesta setista uuden E:n eikä resonoi yhtään. Eli kieli oli siis p*skana suoraan paketista! Eikä ole mitään kauhean halpoja edes noi Rotot. Taytyy kai palauttaa. Mulla oli ihan sama vika, harmittaa. Mullakin meni hetken aikaa ennenkuin sain yhdistettyä resonoinnin kieleen. Ensimmäisen kerran törmäsin johonkin vikaan Rotosoundeissa. Kyseessähään oli siis swingbass 50-110 setti. ... |
Karlsson 30.01.2004 08:16:22 | |
---|
ja sitten kontraan en koskaan varmaan vaihdakkaan, kun en millään haluis maksaa yli 500 euroa kielistä. Siis mitähän kullattujasuperkonserttisooloklasaristradivarikieliä sää oikein käytät siinä kontrassas? Ainakin ammattilaistenkin suosimat Thomastik-Infieldin Spirocoresit maksaa about 140€. Ei siis halvat ainakaan sbasson kieliin verrattuna, mutta ei nyt kuitenkaan niin kalliit, että pitäis omaisuuttaan alkaa myymään. Kontran kielien "virallinen" käyttöikä on muuten noin 1,5 vuotta. Ja Pallistille: Mulla on Presarissa kiinni vissiin kolmatta vuotta samat Fenderin paksut Flatwoundit. Hyvin pelittää. "Hatala, hatala, hatala hey,
Play my sitar every day!"
- Dr. Bombay |
Zuba 30.01.2004 09:03:43 (muokattu 30.01.2004 09:04:14) | |
---|
Myykä mulle nuo vanhat kielenne;) Hitto niitä vanhoja kieliä onkin muuten kertynyt paljon, varmastikin jonkun 5-6 settiä sais niistä kasattua. Niitä löytyykin sitten joka paikasta. Yleensä tulee vähintään parin kuukauden välein kielet vaihdettua. Släppääminen syö vähän turhan paljon kieliä, mutta pakko se on vaan kärvistellä. Sattui muuten niin sitkeä g-kieli eteen etten ole ikinä nähnyt. Kesti armotonta släppiä ihan hillittömän kauan, varmaan n. 3 kertaa pidempään kuin normaalisti. Oli warwickin 16 euron setti vielä. Play that funky bass.. |
Karlsson 30.01.2004 09:07:01 | |
---|
Niin juu, vielä tuosta varsinaisesta topicista, että itse en pistä ikuna enää rahaa Rotosoundeihin. Yhden 5-kielisen setin olen joskus ostanut ja se oli roskis kamaa suoraan paketista. Rahansa voi tuhlata järkevämpääkin.. "Hatala, hatala, hatala hey,
- Dr. Bombay |
Jailbird 30.01.2004 10:31:36 | |
---|
Mä olen kanssa tykästynyt noihin yllä mainittuihin Fender kieliin. Löytyy helposti omanlaisensa eri tyyppisiin bassoihin. Mutta olen kyllä käyttänyt myös Thomannilta tilaamiani Harley benton ja Vinci kieliä n. 10-13 Euroo setti. Tällä hetkellä Fender jazz bassossani on paikallaan tuollainen Vinci setti (13 Euroo) Hyvä on soundi. Ovat aivan asiallisia ja on vara opiskelijallakin vaihtaa tiheämmin. Kyllä Rotosoundillekin 3kk on mun mielestä ehdoton katto,käyttöiässä (riippuu tietysti myös kuin paljon soittaa) |
Niskamies 30.01.2004 11:26:23 | |
---|
Siis mitähän kullattujasuperkonserttisooloklasaristradivarikieliä sää oikein käytät siinä kontrassas? Ainakin ammattilaistenkin suosimat Thomastik-Infieldin Spirocoresit maksaa about 140?. Ei siis halvat ainakaan sbasson kieliin verrattuna, mutta ei nyt kuitenkaan niin kalliit, että pitäis omaisuuttaan alkaa myymään. Kontran kielien "virallinen" käyttöikä on muuten noin 1,5 vuotta. Ja Pallistille: Mulla on Presarissa kiinni vissiin kolmatta vuotta samat Fenderin paksut Flatwoundit. Hyvin pelittää. Mä oon saanu semmosen kuvan että ne ois sen 140 euroa kappale, tyhmä minä. |
Karlsson 30.01.2004 11:31:15 | |
---|
Mä oon saanu semmosen kuvan että ne ois sen 140 euroa kappale, tyhmä minä. Hehe, jos ne myivätkin vahingossa koko setin yhden kielen hinnalla mulle... "Hatala, hatala, hatala hey,
- Dr. Bombay |
da_Punk 30.01.2004 12:34:28 | |
---|
DLX:ssä tasan 40 euroa. Hyvin on pysynyt kiinni Yamahassa jo puoli vuotta, kestää. JaaJaa kiitti... Jokainen meistä on alasti, vaatteidensa alla |
Niskamies 30.01.2004 12:46:12 | |
---|
Hehe, jos ne myivätkin vahingossa koko setin yhden kielen hinnalla mulle... Taisit olla oikeessa, thomannilla pirastrot joku 160 euroa. Suomessa näin Pyramideja johonkin pikkasen alle sataseen kappale. |
meldrew 30.01.2004 13:12:30 | |
---|
Aika jännä juttu. Hommasin nimittäin uudet Rotosoundit ja ihmettelin mikä mättää, kun E kieli resonoi törkeästi koko kielen ja kaulan matkalta, vaikkei mistään kohtaa kosketa nauhoja. Kaivoin toisesta setista uuden E:n eikä resonoi yhtään. Eli kieli oli siis p*skana suoraan paketista! Eikä ole mitään kauhean halpoja edes noi Rotot. Taytyy kai palauttaa. Mulla oli edellisten Rotosoundien kanssa samantapainen juttu. A-kieli oli maanantaikappale, se ei yksinkertaisesti soinut kunnolla. Semmoinen tumppusoundi ja pieni särinä päälle vain kuului. No, kiikutin kielen takaisin Fasulle, ja antoivat toimivan tilalle. Mutta yllättävän paljon näyttää Rotosoundien kanssa olevan vastaavanlaisia ongelmia. Toimiessaan ovat kyllä parhaita kieliä minun makuuni. |
Hulkster 30.01.2004 15:10:30 | |
---|
Noh, pari vuotta niin mä pääsen Yliopistoon ja rupeen saamaan opintotukea :) ei tartte oottaa niin kauan. Kun meet inttiin ni se on 50,40e per 2viikkoo... : Rautalanka on isänmaallista. |
Niskamies 30.01.2004 15:17:12 | |
---|
ei tartte oottaa niin kauan. Kun meet inttiin ni se on 50,40e per 2viikkoo... : Saako intissä muka noin paljon? |
balzary 30.01.2004 15:20:59 (muokattu 30.01.2004 15:21:17) | |
---|
Saako intissä muka noin paljon? heh, paljon ja paljon :) ei tuo per päivä ollu vaan per kaks viikkoa. kyllä muuten vitutti intissä kun toiset lähti kotiin ja itsellä päiväraha nousi 19mk:sta 19,50:een... no, säästin mä puolet warwickin hinnasta silti siellä.
Str prd skrz prdel! |
Pahisguy 30.01.2004 15:50:55 | |
---|
Mutta yllättävän paljon näyttää Rotosoundien kanssa olevan vastaavanlaisia ongelmia. Toimiessaan ovat kyllä parhaita kieliä minun makuuni. Samaa tässä ihmettelen itsekkin, soundista kyllä tykkään. Voisin ehkä jopa marmattaa asiasta jos en olis ostanu kieliä vuosi sitte thomanilta. Olivat vaan aina mukana varalla. Eli jos vielä ostan rotoja, ostan jostain lähempää että voi vaihtaa sudet ehjiin. Ihan todella voisin ainakin postikulut kustantaa jos joku haluaa päästä eroon vanhoista kielistään.
"Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka."
Zuge 15 v. Pointsi-lehdessä 1972 |