Karlsson 11.12.2003 15:30:41 | |
---|
Mietin vaan että miten se kannattaisi nuppiin kiinnittää? Koska jos sen laittaa efekti paluuseen niin ei saa nupin EQ:ta käyttöön ja sama juttu on Power Amp Inin kanssa. Sitten tietenkin ihan nupin inputtiin, mutta olen kuullut että signaali ei kannattaisi niin monen etuvahvistuksen läpi mennä. SansAmp -> nupin preamp -> power amp.. Miten porukka täällä sen liittää? Kun mielestäni itse lootassa on vaan bass ja treble (mitkä ovat ihan turhat taajuudet, minulle ainakin). Joo, voi heittää tavalliseen inputtiin suoraan. Itse usein heitän kyllä efektilenkin sisäänmenoon, niin ohittuu vaffarin etuaste. Vahemmän numiskoita räplättäväks on mun mielestä parempi. Olen läski sika. |
SaBer 11.12.2003 15:40:48 | |
---|
Eikö efekti-paluu ole yleensä sama kuin päätteen sisääntulo? Usein tuntuu nuo efektilenkit olevan vähän omituisia järjetelyjä, mutta normina tuntuisi olevan: pre-out=fx-send ja power-in=fx-return. power-iniin minä sitä työntäisin, jos omistaisin. |
Karlsson 11.12.2003 15:43:36 | |
---|
Eikö efekti-paluu ole yleensä sama kuin päätteen sisääntulo? Usein tuntuu nuo efektilenkit olevan vähän omituisia järjetelyjä, mutta normina tuntuisi olevan: pre-out=fx-send ja power-in=fx-return. power-iniin minä sitä työntäisin, jos omistaisin. Tossa mun hartken nupissa kyllä jää jotain numiskoita vielä toimimaan, eli ei se ihan suoraan päättäriin mene. Ihan hyvin kyllä pärjäisin pelkällä päättärillä, sen verran hyvin hoitaa Bassdriveri etusen virkaa. Olen läski sika. |
Lou 11.12.2003 16:00:40 | |
---|
Djuu, semmoinen soundia maustava särö irtoaa helposti. Antaa kivan säväyksen esmes sormifukkailussa flatwoundien kaa. Menee OT mutta simppelisti miten flatwound eroo roundwoundista ja miten toi Bassdriver liittyy flatwoundeihin? On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle. |
Karlsson 11.12.2003 16:03:57 | |
---|
Menee OT mutta simppelisti miten flatwound eroo roundwoundista ja miten toi Bassdriver liittyy flatwoundeihin? Eiku mää meinasin, että sopii tumppusoundiinkin mausteeksi oikein hyvin. Ok? Olen läski sika. |
Lou 11.12.2003 16:29:59 | |
---|
Eiku mää meinasin, että sopii tumppusoundiinkin mausteeksi oikein hyvin. Ok? Ok. voinko vetää tästä päätelmän että flatwoundeista tulee tumpumpi soundi kuin roundwoundeista? On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle. |
Karlsson 11.12.2003 16:55:36 | |
---|
Ok. voinko vetää tästä päätelmän että flatwoundeista tulee tumpumpi soundi kuin roundwoundeista? Kyllä. Aiheesta löytyy useampikin viestiketju tällä palstalla, tsekkaa niistä lisätietoa. Olen läski sika. |
chief 16.12.2003 20:54:54 | |
---|
Riffin mainoksesta bongasin että Musamaailma myy noita sikanettohintaan 237e! Ovh on 296e. Mukaan tulee vielä verkkomuuntaja. Näinköhän se pukki ehtisi vielä jos kirjoittelen nopiasti... |
Reddie 17.12.2003 00:49:53 | |
---|
|
Karlsson 17.12.2003 08:40:24 | |
---|
Onko kellään sit kokemusta tämmösestä vehkeestä kun MXR M-80 Bass D.I. + ? Kun ainakin sivujen mukaan siinä olis aika pitkälle samat ominaisuudet, samaa hintaluokkaakin. Käyttäsin hakua mutkun se ei toimi. =( Joo, se MXR:n vastine Bassdriverille. Ison maailman foorumeilla on käyty hirmuista juupas/eipäs-väittelyä näiden paremmuudesta, mutta aika tasavertaisia taitavat olla. Suomessa näitä on kaupannut Hellas-piano. Samaan porukkaan on tullut muuten Apehex Bass Exiter, jota ois kiva päästä testaamaan. Olen läski sika. |
M.Hanski 17.12.2003 10:05:57 | |
---|
Myynnissä: SWR Baby Blue Head |
Reddie 17.12.2003 19:42:23 | |
---|
Mä en nyt oikeen tajunnu noilta valmistajien sivuilta että onko toi DI-ulostulo noissa MXRn ja Tech21 "väritetty" vai voiko siitä saada suoraan dry:n signaalin ulos? Kun meikä haluais just prosessoimattoman signaalin suoraan PA-han ja sit vahvistimesta sitä väritettyä siihen päälle. |
hemmo 17.12.2003 20:14:42 | |
---|
Mä en nyt oikeen tajunnu noilta valmistajien sivuilta että onko toi DI-ulostulo noissa MXRn ja Tech21 "väritetty" vai voiko siitä saada suoraan dry:n signaalin ulos? Kun meikä haluais just prosessoimattoman signaalin suoraan PA-han ja sit vahvistimesta sitä väritettyä siihen päälle. Tech21:ssä on kolme ulostuloa: - plugi: efektoitu (tai ilman, jos efektiä ei polje päälle) - XLR: efektoitu (tai ilman, jos efektiä ei polje päälle) - plugi: dry Eli onnistuu kyllä. Säröä beibi! |
Reddie 17.12.2003 21:16:59 | |
---|
Tech21:ssä on kolme ulostuloa: - plugi: efektoitu (tai ilman, jos efektiä ei polje päälle) - XLR: efektoitu (tai ilman, jos efektiä ei polje päälle) - plugi: dry Eli onnistuu kyllä. Niin mutta siis tota balansoitua signaalia ei saa ulos värittömänä jos on efekti päällä? Kun se on lähinnä se mitä hain... Rähmä.. Kai se pitää ihan tavallinen DI-boksi ostaa.. Mut jos noi on niin hyvä etuasteita kun täällä annetaan ymmärtää niin edelleen harkinnanvaraisia ostoksia.. |
Lou 17.12.2003 22:10:17 | |
---|
Kyllä tuo on seuraava ostos heti kun uusi basso vaan saapuu. On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle. |
Hulkster 18.12.2003 10:40:50 | |
---|
Kävipäs niin hienosti että sain laitteen omaksi. Kyllä vaikuttaa, että on vähintäänkin yhtä hyvä kun täällä on sanottu. En oo viel bändin kanssa päässy kokeilee, mutta ootan kuumeisesti että pääsen. Kiitokset suosittelijoille. Muuten ei toiminut minun peaveyssä efekti lenkissä kunnolla. rupeaa vinkumaan vaikka tasoa ei juuri yhtään. Mutta inputissa ja power.in:ssä toimii täysiä. Rautalanka on isänmaallista. |
absqua 18.12.2003 11:27:26 | |
---|
Kaiken muun hienon ohella Bassdriver DI toimii myös mainiona kompressorina silloin kun drivea on ruuvattua mukaan kunnolla. Vähän samaan tapaan kuin putkivahvistinkin kompressoi signaalia. Herkkua siis. Hintansa väärti vehe, ostakaa pois kuleksimasta. Toimii myös kontran kanssa todella hyvin. Ainoa miinus tulee erillisen middle-säätimen puuttumisesta. Vielä kun se middle olisi (edes) puoliparametrinen, niin avot, täydellinen tuote olisi valmis. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
BTass 29.12.2003 12:25:39 | |
---|
No perkele... pakkohan se on sitten... 237 euroa siirretty Musamaailmalle. Pakettia odotellessa... |
Lou 01.01.2004 13:48:33 | |
---|
Kun porukka liittää muuten ton vehkeen nuppiinsa, ihan siihen inputtiin, niin kannattaako eka laittaa tuosta Sansampista volat täysille ja sitten alkaa säätään muita vai miten te sen teette? On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle. |
hemmo 01.01.2004 15:33:39 | |
---|
Kun porukka liittää muuten ton vehkeen nuppiinsa, ihan siihen inputtiin, niin kannattaako eka laittaa tuosta Sansampista volat täysille ja sitten alkaa säätään muita vai miten te sen teette? Ei tosiaan kannata laittaa volumea täysille. Sen verran iso boost vehkeestä lähtee. Kaikki potikat klo 12:een neuvoo käyttöohje, ja asiaa se on. Säröä beibi! |