Aihe: Bassocombo juuri minulle
1 2 3 4
PasiB
26.11.2003 14:41:38 (muokattu 26.11.2003 14:41:48)
Ashdownin combot (joita minä olen kokeillut) ovat mielestäni kovin yliarvostettuja. Hintalaatusuhde ei ole kohdillaan. Ja soundit ainakin minun mielestäni liian kolkot ja kirkkaat. Tuo Warwickin sweet 15 olisi minun mielestäni oikea valinta.

Mitä malleja olet kokeillut, itsellä kun on mietteissä vaihtaa Hartken 2000 nuppi ja 4X10XL kaappi johonkin comboon ja yhtenä vaihtoehtona on Ashdown MAG-C115-300.
Kitarassa on liikaa kieliä
absqua
26.11.2003 14:57:36 (muokattu 26.11.2003 14:58:37)
Pieni sivuhuomautus:

Mä vähän luulen että jos Ashdownin soundipaletti tuntuu liian "kolkolta ja kirkkaalta" niin henkilö ei ole koskenut sävynsäätimiin ollenkaan, koska vahvistimen luonne muuttuu säätelyllä aika paljonkin. Tai tietenkin riippuu siitä mihin vertaa ja mikä on haluttu soundi-ihanne, mutta oman kokemukseni mukaan Ashdownin ABM sarjaa voi soundin puolesta ihan pokkana verrata putkikoneisiinkin. Totta kai soundissa on selvä ero vaikka SVT Ampegiin verrattuna putkien eduksi, mutta samassa mestaruusliigassa painitaan kuitenkin IMO.

Itse pidän Ashdownin perussointia mukavan muhevana ja lämpimänä, vaikka saahan sieltä sellaisen vanhan liiton Trace-Elliot-hifisoundinkin ruuvattua esiin niin halutessaan.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Incarnation
29.11.2003 21:48:17
Okei, nyt olen sitten EHKÄ pääsemässä testailemaan Ashdown Electric Blue comboja ja vaihtoehdot ovat tod.näk. nämä:

Ashdown Electric Blue 130w 1x15"
Ashdown Electric Blue 150w 2x10" +tweeter

Kummastakohan "kaiutintyylistä" lähtisi enemmän matalaa mörinää?
Modernia vittuilua jo vuodesta 1989.
Niskamies
29.11.2003 22:17:42
Okei, nyt olen sitten EHKÄ pääsemässä testailemaan Ashdown Electric Blue comboja ja vaihtoehdot ovat tod.näk. nämä:

Ashdown Electric Blue 130w 1x15"
Ashdown Electric Blue 150w 2x10" +tweeter

Mä valitsisin 15 tuumasen isomman kaiutinpinta-alan vuoksi. Miksä noin pieniä katot?
Hanki presari ja ole tosimies!
Incarnation
29.11.2003 22:32:42 (muokattu 29.11.2003 22:59:23)
Mä valitsisin 15 tuumasen isomman kaiutinpinta-alan vuoksi. Miksä noin pieniä katot?

Miten niin pieniä?

Niin no, rahan takia lähinnä.
Prowleri
30.11.2003 00:01:03 (muokattu 30.11.2003 00:01:39)

Yleensähän nuo yksinäiset combot ovat 115ia.. Uusimmat, kolmannen version Ashdown EB:t ovat muuten 180w malleja, ensimmäinen sukupolvi oli 130w ja toinen 150w.

Noita päivityksiä on ilmestynyt vuoden-parin välein että sikäli kovin vanha ei tuo 120w mallikaan ole.
Hähähä. -Jami
chief
30.11.2003 04:17:50 (muokattu 30.11.2003 04:20:50)
Mulla on toi 130w 15" versio. Kyllä siitä matalaa mörinää ainakin lähtee, mutta silti ei tarpeeksi minun tarpeisiini. Tosin meidän kitaristi vetää ns. "täysii" ja pienellä treeniksellä kun se tuuppaa jalkoihin 4X12" kaapilla niin toi Ash on jäänyt pieneksi.

Paremmissa olosuhteissa se on kyllä kelpo peli.

Niin no, rahan takia lähinnä.

Säästä hyvä ihminen enempi rahaa ja osta sellaiset kamat kuin tarvitset.

Yleensähän nuo yksinäiset combot ovat 115ia.. Uusimmat, kolmannen version Ashdown EB:t ovat muuten 180w malleja, ensimmäinen sukupolvi oli 130w ja toinen 150w.

Eipä noita uusimpia versioita vielä Suomessa ole. Kestää vuoden pari ennenkuin vanhat myydään alta pois.
MattiAuer
30.11.2003 10:18:18

Mulla on toi 130w 15" versio. Kyllä siitä matalaa mörinää ainakin lähtee, mutta silti ei tarpeeksi minun tarpeisiini. Tosin meidän kitaristi vetää ns. "täysii" ja pienellä treeniksellä kun se tuuppaa jalkoihin 4X12" kaapilla niin toi Ash on jäänyt pieneksi.

Voi kyrvän korvat, kun ethän sinä oo vielä "täysiä" tehoja siitä kasasta kunnolla nähnytkään! Ja viimeksi, muistelen, kun se vola oli herraa miellyttävällä tasolla, kitara sai mennä ihan omissa sävel- ja tahtilajeissaan, eikä vaikuttanut biisin etenemiseen millään tavalla.

Ja kysehän piti siis olla kitaravetoisesta rock-musiikista..

Asemoidahan sen styrkkarin kieltämättä voisi paremminkin, mutta on tässä ollut ns. muita kiireitä.
"Uniikki unikorni olikin korni koni"
Ylläri
30.11.2003 13:43:55
Voi kyrvän korvat, kun ethän sinä oo vielä "täysiä" tehoja siitä kasasta kunnolla nähnytkään! Ja viimeksi, muistelen, kun se vola oli herraa miellyttävällä tasolla, kitara sai mennä ihan omissa sävel- ja tahtilajeissaan, eikä vaikuttanut biisin etenemiseen millään tavalla.

Asemoidahan sen styrkkarin kieltämättä voisi paremminkin, mutta on tässä ollut ns. muita kiireitä.

Heh heh, tämähän meni perheriidaksi...
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
MattiAuer
30.11.2003 19:26:03

Heh heh, tämähän meni perheriidaksi...

Myö ollaan tämmösiä lutusia. Taas maanantaina (eli se onkin jo huomenna!) tappelemaan kämpille ja "soittamaan".
Mättöpiiska
30.11.2003 23:48:20
Laney RBW300. 165 W 1x15"

Riittäis ainakin mulle ja komeesti.
Tässä lauseessa on kirjoitusvirha.
chief
01.12.2003 00:37:12

Niinpä, se kitaran roolihan on tosi tärkeä volasta viis...
NYdoll
02.12.2003 17:32:09

ööh... olen kokeillut juuri noita electric blue vehkeitä. Ainakaan tästä viimeisimmästä kokeilemastani en saanut millään tavalla ruuvattua haluamaani soundia... Soundi-ihanteista sen verran, että samalla reissulla (Tampereella käydessäni) kokeilemani 100 W putkinuppi + saman valmistajan (oli joku ruotsalainen merkki. En kykene muistamaan merkkiä) kaappi, jonka kokoa en sen tarkemmin tarkkaillut oli soundiltaan aivan täydellinen. Oli käytetty ja peräisin jostain 80-luvulta...
"I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists tonight..." Turbonegro - Fuck the world
Incarnation
02.12.2003 21:37:44
En kykene muistamaan merkkiä) kaappi, jonka kokoa en sen tarkemmin tarkkaillut oli soundiltaan aivan täydellinen. Oli käytetty ja peräisin jostain 80-luvulta...

EBS?
MattiAuer
03.12.2003 15:24:59

Niinpä, se kitaran roolihan on tosi tärkeä volasta viis...

No, riippuu musiikkityylistä. Jos soitetaan hupimielessä vaikkapa Metallican biisiä, on kitaralla siinä kyllä, perkele, oma vaatimaton roolinsa. Mitäs siinä vittuilet, selvästä asiasta? Itsestäänselvyyksiä joutuu täällä latomaan pinoon, kyllä rasittaa.

Ja muutenkin tuossa aiemmassa vuodatuksessani oli keskeisimpänä ajatus, että kitaran äänenvoimakkuuden olisi "ihan kiva" olla vähintään sellaisella tasolla, että siitä saa selvää. Menee tuo ns. motivaatio siinä vaiheessa, kun soittelee kitarariffin paikalle ihan omiaan, eivätkä muut ole moksiskaan, kun eivät sitä kuule.

Anteeksi kaikille;
Ei ihan aiheesta, "muttaku toi alko inkuttaa".
HC-Audio
03.12.2003 16:06:03 (muokattu 03.12.2003 16:06:41)

EBS? haervemmin EBS tehny 80-luvulla 100 w täysputkinuppeja. eikös se oo aika uus merkki?

EDIT: paljonko kirjotusvirheitä mahtuu yhteen viestiin? paljon.
"It's My duty to please that booty"
HC-Audio
03.12.2003 17:03:01

PLACE YOUR BETS NOW! kauanko pysyy MattiAuerin ja sen basistin bändi kasassa? riitaa näyttää olevan. Veikkaan 1 viikko.
"It's My duty to please that booty"
Teijo K.
03.12.2003 17:07:06

PLACE YOUR BETS NOW! kauanko pysyy MattiAuerin ja sen basistin bändi kasassa? riitaa näyttää olevan. Veikkaan 1 viikko.

2 viikkoa.
Jiihaa.

-Teppo "Jiihaa" Nättilä.
Maisteri
03.12.2003 17:33:05

Hauskaapa on ollu tuota tilitysvuorovaikutusta seuratessa. :) Heitetään nyt sit vaikka 3 viikkoa.
MattiAuer
03.12.2003 19:51:36

Voi pistalla päähän. Kaikilla sitä ei ole huumorintajua ja toisilla on sitten vieläkin vähemmän. Minä olen kotoisin sellaisesta maasta, jossa "minä rakastan sinua" sanotaan "haukkaa homo paskaa."

Chieffi on sen lajin päällikkö, ettei tästä pikkusanailusta tule vielä edes kunnolla hiki. Kaveri on upseerismies kuitenkin, että tämän vertainen vittuilu ei edes juuri kulmakarvoja kohota. Sitäpaitte kun on näin paska bändi ja aneemiset biisit, täytyy panostaa tähän show-meininkiin sen verran enemmän, jotta päästään edes sisäisten ristiriitojen varjolla Seiskan kanteen.

Muita tavoitteitahan tällä bändillä ei olekaan..

(Nyt, kun ihmiset on saatu uskomaan bändimme yhtenäisyyteen sittenkin, rumpali koukkaa takavasemmalta, veikkaa kahden päivän elämää yhtyeellemme hirmukertoimilla ja muutamme voittorahoilla jamaikalle soittamaan regeitä. Siitäs opitte leukailemaan, saatana.)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)