Aihe: Basso kikat?
1 2 3
juici
16.10.2003 21:28:11

Ja sitten tietysti soitetaan toinen jalka monitorin päällä. Ja heilutetaan Immortal -tyyliin hiuksia. :)
"Ei se ole mikään limainen mato, se on vain kuppanen sammakko..." | Bändin kotisivut
Karlsson
17.10.2003 08:43:09
jacolle ei naureta.

Haha.

Ups.
Kyllä basismi pitäisi luokitella Kela-korvattavaksi sairaudeksi.
Niskamies
17.10.2003 09:44:16
Haha.

Ups.

jacolle ei naureta. se on jumala....
Hanki presari ja ole tosimies!
Incarnation
17.10.2003 09:47:10 (muokattu 17.10.2003 09:47:46)

You haven't seen Steve DiGiorgio.
Modernia vittuilua jo vuodesta 2003.
Karlsson
17.10.2003 09:49:35

Ei mulle. hmm. Teenpä tästä threadin vaikka.
absqua
17.10.2003 10:49:48
You haven't seen Steve DiGiorgio.

Steve on kyllä ihan kova soittoniekka teknisesti ainakin, mutta ei hänestä voi, sori vaan, puhua edes saman päivänä jonkun todellisen pioneerin ja bassonsoiton uudistajan kanssa (esim. Jamerson tai Jaco). :-(
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Niskamies
17.10.2003 15:07:04
Steve on kyllä ihan kova soittoniekka teknisesti ainakin, mutta ei hänestä voi, sori vaan, puhua edes saman päivänä jonkun todellisen pioneerin ja bassonsoiton uudistajan kanssa (esim. Jamerson tai Jaco). :-(

oikeassa olet.
L.Ruoska
17.10.2003 15:40:26 (muokattu 17.10.2003 23:02:23)

Jalka aina monitorille! Pogoilu ja tahdikas mossaus/nyökyttely toimii kans. Kattokaapa sitä Maj Karman basistia, kaveri ravaa maratonin keikan aikana! Se vaan kävelee ympyrää hela tiden...siinä bassossakin on säröä kyllä enemmän kun kitarassa =P

Ylipäätänsä liikkuminen näyttää hyvältä imho, paikallaan seisovat äijät on aina niitä mihin yleisön sylki osuu eniten =D

Edit: Niin ja jos skulattais jotain raskaampaa musaa niin se Panteran Rexin 'tikku paskassa'-taktiikka toimis paremmin. Kaveri näyttää harvinaisen tylyltä hevihaara-asennossa, leuka vaa nyökkyy.
Kukaan ei kohtele minua niinkuin minä kohtelen sinua!
Sgt. Baker
18.10.2003 12:37:56
Heh heh, poikkeuksellisen hauskaa luettavaa tää threadi ainakin näin krapula-aamusin. Plussia tuli jaettua useita.

Keep on rockin' guys! =)
Bassballs
18.10.2003 16:32:42

Puppe Strandburgeri osaa tuon eläytymisen. Tunnetta on roimasti enemmän, kun jaksaa vähän heilua lavalla.

Ja kontraa tietenkin pyöräytetään sopivassa saumassa ympäri, varsinkin jos soitetaan rock'n'rollia tai vanhaa svengaavaa jazzia!
Toiletpaper here is like (The) Talkkari.. Rough, tough and takes no shit from any asshole.
Niskamies
18.10.2003 19:34:51
Ja kontraa tietenkin pyöräytetään sopivassa saumassa ympäri, varsinkin jos soitetaan rock'n'rollia tai vanhaa svengaavaa jazzia!

nimenomaan, mutta varsinkin rockabillyssä.
Karlsson
18.10.2003 19:59:25
Ja kontraa tietenkin pyöräytetään sopivassa saumassa ympäri

Mistähän minä luinkaan basistista joka onnistui poraamaan tuolla tavoin kontransa stageen pystyyn...
Niskamies
18.10.2003 22:55:22
Mistähän minä luinkaan basistista joka onnistui poraamaan tuolla tavoin kontransa stageen pystyyn...

oliko sillä joku piikki sinä kontran jalassa? mullon ainaki tassu.
Karlsson
18.10.2003 23:08:03
oliko sillä joku piikki sinä kontran jalassa? mullon ainaki tassu.

Joo, mä en nyt tarkkaan muista sitä juttua, mutta jotain maraton henkistä keikkaa se veti ja kovasti pyöräytteli bassoaan. Sittten illanmittaan ihmetteli kun basso tuntuu olevan vähän matalammalla kuin aikaisemmin...

Toi oli varmaankin bassplayerin foorumissa.

En muista mitä sillä ois ollu jalan päässä.

Toisessa baississäni on semmoinen itse rekemäni kumitassu, josta kyllä meinaa jalka porautua ihan ilman pyöräyttelyäkin läpi.
paavi
20.10.2003 11:32:04
Moikka!

No, ite pyrin tekemään jotain lavalla, että saa vaan keikasta näyttävämmän ja nostaahan se omaakin fiilistä. Basso tietenkin kohtalaisen alhaalla niin voi muuttaakin sitä soittoasentoa. No sellasia pikkukikkoja lähinnä:

Jos voi pompotella vapaata kieltä niin sitten pompotellaan ja voi vetää vaikka bisseä toisella kädellä. slaidit ja venytykset yhdistettynä näppäilykäden hammer-oniin on aina hienoja. Sitten raskaimpien iskujen jälkeen voi nostaa näyttävästi käden näppäilykäden ylös. Usein poppaankin jonkun bändi-iskun.

No, tärkeintä on, että näyttää nauttivansa siitä soitosta (ja että soittaa hyvin :)
Jos soittaisin humppaa, olisin vieläkin ahdistuneempi.
Mättöpiiska
25.12.2003 14:55:06
Yksi kiva kikka jota joskus harrastelen on se, että soittaa vasen käsi otelaudan yläpuolelta jotain yksinkertaisia juttuja. Tässä vaan puutuu käsi aika nopeasti kun on outo soittoasento. Oikealla kädellä kaikki täppäysliikkeet ja slidet tuo mukavasti käsiin liikettä myös.

Pään asento on kanssa tärkeä. Jos kyttää usein otelautaa, niin varmasti on joka valokuvassa katse aina otelaudassa. Ei kiva.
Tässä lauseessa on kirjoitusvirha.
Reddie
26.12.2003 03:31:05
Ai niin ja sit puolessavälissä vikaa biisiä niin basson hihna suuhun että koko basso roikkuu mun leuasta ja sillä tyylillä loppuun asti!
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia suomesta
Zonebs
27.12.2003 02:19:32
ottaa 3m piuhan ja laittaa styrkkariin kiinni ja toinen pää bassoon,sit liikuttelee vasenta kättä kaulalla ja painaa kieliä nauhoja vasten ja oikealla kädellä näppäilee ja yrittää saada ääntä tulemaan...sit muistaa iskee silmää tytöille...
http://www.bassnw.com/bass%20fun%20links.htm
Mättöpiiska
27.12.2003 08:47:30
ottaa 3m piuhan ja laittaa styrkkariin kiinni ja toinen pää bassoon

Tää oli paras!
Tässä lauseessa on kirjoitusvirha.
Satis
01.01.2004 15:21:34
Mä vaan soitan. Joka kerta paremmin kuin koskaan ennen :) Ne kikkailut ja muut tulee sitten itsestään, jos on tullakseen, kun mä en oo koskaan oikein osannu suunnitella mitään sellasia..
..Ambition makes you look pretty ugly.. - Radiohead: Paranoid Android
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)