Aihe: Taas tätä: aloittelijalle ensimmäinen basso. 1 2 | |
---|---|
![]() 09.09.2003 22:07:26 | |
Jees, älä koske Squiereihin jne. Oli todella suuri virhe ostaa ekaks omaks bassoks semmonen Affinity P-Bass, ei-niin-hyvä soittaa ja menee iisisti paskaks. Kun vaihdoin sen Ibaneziin tuntu kun oisin ollu häkissä koko ikäni ja sit mut päästettiin niityille kirmaamaan =D Se P-Bass jäi ihan selkeeks tulpaks soiton kehittymiselle. 300€ saat just sen GSR200 tai RBX270, valinta on sun. Tästä on varmaan kymmeniä threadeja ja noi taitaa olla suosituimmat aloittelijabassot. Ainakin parhaat, imho =) Selaile tätä bassoforumia sivu tai pari taakkepäin, sieltä löytyy kyllä niitä "GSR vai RBX"-threadeja. Tosi paljon on niitä "RBX on hyvä" ja "Osta Iba ku RBX on ihan paska!" vastauksia mutta kyllä siellä on perusteltujakin juttuja, ja totuus lienee se että kun marssit kauppaan vaan testailemaan niin huomaat ite kumpi on enemmän sun makuun. Ominaisuuksiltaan ne on tosi samanlaiset, melkeen samannäkösetkin. Kukaan ei kohtele minua niinkuin minä kohtelen sinua! | |
![]() 09.09.2003 22:16:29 | |
Kuuluuko noista Ibanezeista mitään ilman vahvistusta? Eikös bassoa voi rivitalossa soittaa 15 w kitaravahvistimenkin kautta? Eikai se hajoa kotisoittovoluumeilla? Entä onko suositeltavaa nakata basso kiinni stereoihin(vahvistimen kanssa tai ilman)? Ja paljonko tollanen Ibazez GSR2000 maksaa? Aijoo, oisin voinu vastailla samaan viestiin mutta laitetaa nyt erikseen: Eli kuuluuhan niistä Ibanezeista ainakin pränk-boum mutta ei nyt silleen mitää kauheen kauniita saundeja ilman vahvistusta. Voit soittaa sille 15w kitsuvahvarillaskin, mitään koriste-esineitä hyllyiltä pudottavaa bassoaaltoa et sillä saa aikaseks vaikka mitä tekisit mutta kunhan et liikaa ruuvaa niin ihan kunnossa pysyy se vahvari. Itse soitan silti enemmin stereoiden läpi, tulee paljon parempi soundi =) Iba GSR200 maksaa jenkeissä siinä $200 pintaan, T-kaupassa 285€ ja kotimaisissa musaliikkeissä about 370€. Muista postikulut, jenkeistä arvioisin että joku $50 Suomeen ja Thomannilta 25€. Koska en halua alottaa sitä "älä tilaa ulkomailta"-ryöpytystä niin pesen käteni tästä sanomalla että se soitin voi sitten olla esim kiero tai väärin asennettu ja menee piiiitkään ennenkun saat uuden tilalle, plus ryöstät suomalaisilta kaupoilta leivän suusta jos et osta kotimaasta. Kukaan ei kohtele minua niinkuin minä kohtelen sinua! | |
![]() 09.09.2003 22:22:29 | |
älä tilaa ulkomailta, ainakaan ekaa bassoa. ja jos tilaa jenkeistä nii jotuu maksaa arvonlisäveron 17%. eli basson hinnaks tulis 200€ basso, 50€ kuljetukset, ja 34€ alv. Kato mieluusti torilta. siellä näkö vähän aikaa sitte rbx270 190€. onkohan viellä siellä? siinä sulle hyvä basso. valitsisin itse yamahan koska se on siistimmän näkönen ja mulla on asenneongelma ibaa vastaan. kummatki on hyviä, the choice is yours. Miten seiskakielisellä soitetaan barreja?
-Sillä soitetaan Kornii. | |
![]() 09.09.2003 22:32:46 (muokattu 09.09.2003 23:22:12) | |
Jees, älä koske Squiereihin jne. Oli todella suuri virhe ostaa ekaks omaks bassoks semmonen Affinity P-Bass, ei-niin-hyvä soittaa ja menee iisisti paskaks. Kun vaihdoin sen Ibaneziin tuntu kun oisin ollu häkissä koko ikäni ja sit mut päästettiin niityille kirmaamaan =D Se P-Bass jäi ihan selkeeks tulpaks soiton kehittymiselle. Juuri äsken testailin Tammerpianossa ja Hellaspianossa Squierin Presareita (molemmat leppärungolla ja sunburstilla) ja akustisesti ne soivat erinomaisesti, nauhatyö näytti hyvältä ja kaula tuntui käteen sopivalta. Yamahoista on myös suht hyviä kokemuksia rbx- ja bbn sarjoista, mutta alkupään Ibanezin Soundgearia en ostaisi niiden tulitikkukaulan ja välillä mystisten puuvalintojen vuoksi (jälkimmäinen koskee myös gsr-sarjaa). Toisaalta myös joskus omistamani Yamahan BBN4:n kaula vaikutti hieman nuudelilta mutta basso oli kyllä halpa nauhaton. Testaamani Squierit vaikuttivat laadultaan jopa erinomaisilta esim. tähän tyyriimpään Yamahaan verrattuna, harkitsen jopa yhden ostoa. Disclaimer: Ibanez -merkki ei takaa huonoutta: ATK:t ovat loistavia ja kaverin BTB:kin on ihan ok. Ja oli merkki mikä tahansa: huonosti säädetty basso kuulostaa huonolta ja on huono soittaa. Ja varsinkin tässä hintaluokassa bassojen taso heittelee yksilötasolla huimasti. | |
![]() 10.09.2003 22:37:52 | |
Hhmm, ehkä mä kuitenkin sittenkin kallistuisin tosiaan ton RBX270 puoleen. Täytyy varmaan mennä vielä hakkaan sitä liikkeessä - tosin saa nähä millon mä tohin sinne marssia osaamatta yhtään mitään. Rämppään pari kertaa jotain E-kieltä ja päätän sit sen sopivan/ei sopivan mulle. :D | |
![]() 26.09.2003 11:12:25 | |
Kokeile yamahan halpis bassoja ne on hintaansa nähden hyviä. Värejä on monenlaisia ja hinta pyörii siinä 250-300 €. | |
![]() 28.09.2003 14:20:35 | |
Kokeile yamahan halpis bassoja ne on hintaansa nähden hyviä. Värejä on monenlaisia ja hinta pyörii siinä 250-300 ?. Yamahan halpis bassot = ? | |
![]() 28.09.2003 18:12:07 | |
Yamahan halpis bassot = ? yamaha rbx 170-370. mitä isompi numero, sen parempi. ei ne trb:kään oo paljon päälle viidensadan(saksassa), vaikka on pirun hyviä. "...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!" | |
![]() 01.10.2003 21:16:49 | |
yamaha rbx 170-370. mitä isompi numero, sen parempi. ei ne trb:kään oo paljon päälle viidensadan(saksassa), vaikka on pirun hyviä. Mmh, ok. :) Enköhän mä joo yamahan hanki, jonkun noista halpiksista sitten -) Kukkarona kun edelleen toimii faija, niin ei tohi kalliimpia.. ;) | |
![]() 01.10.2003 22:41:29 | |
Ibanez GSR200 on aika varma nakki. Omassani on kiva, melko raskas soundi. Puskaryssä = Pensasneuvostoliittolainen | |
![]() 05.10.2003 11:23:49 | |
Onko toi halvin Harvey benton :D J/P style basso millanen soittaa esim squieriin verrattuna?olis nimittäin halvempi ja aattelin et siin olis "ikuinen" kotibasso ja sitte ehkä joskus hommais jonku keikka/reenikämppä basson! ?_LEgSA_? | |
![]() 05.10.2003 11:51:20 (muokattu 05.10.2003 11:56:59) | |
Onko toi halvin Harvey benton :D J/P style basso millanen soittaa esim squieriin verrattuna?olis nimittäin halvempi ja aattelin et siin olis "ikuinen" kotibasso ja sitte ehkä joskus hommais jonku keikka/reenikämppä basson! Harley Bentoneiden soitettavuus vaihtelee todellakin laidasta laitaan. Niitä väsätään vinkuintian tehtaassa tiukkaan tahtiin ja siellä ei ketään kiinnosta tuleeko niistä hyviä vai ei, kunhan ne ulkoisesti vastaavat sitä mitä on tilattu. Thomann maksaa niistä sinne tuottajalle max 50-100 e/soitin, joten siltä pohjalta lähdetään. HB-bassojen joukossa on kuulemma ollut 'ihan' hyviäkin yksilöitä, mutta sellaisen saaminen postimyynnistä on arpapeliä. Jos sulla on joku parinsadan euron budjetti, niin mielummin kannattaa tsekkailla keltaista pörssiä ja tätä m.netin toria ja ostaa joku käytetty soitin jota pääset itse kokeilemaan. Olkoon se sitten vaikka jonkun vanha HB. EDIT: Itse olen hypistellyt kolmea eri HB:a ja ne olivat kaikki aivan kuumottavaa scheissea. Kokenut basisti pärjäisi semmoisella hätätilassa ehkä kokonaisen keikankin, mutta aloittelijalle nousee tie pystyyn paskan soittimen kanssa liian nopeasti. Tietenkään ei kolmen basson perusteella voi yleistäen tuomita koko tehtaan tuotantoa, mutta jotain suuntalinjoja uskallan tuolta pohjalta muodostaa. Omia rahojani en HB-bassoihin taikka halvimpiin Squiereihin tärväisi missään olosuhteissa. Ne kun ovat halpoja, mutta vastaavasti aika huonoja. Köyhällä ei ole varaa huonoon. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- | |
![]() 05.10.2003 12:52:32 | |
No joo hb:sta en tiiä noissa "paskoissa soittimissa" mutta mun mielesta squierin J/P hintaan 250€ on hyvä peli soundilta ja tuntumalta(vaikka en paljoa noista soittimista tajuakkaan) sen mitä oon liikkeissä testaillut! ?_LEgSA_? | |
![]() 05.10.2003 13:30:38 | |
No joo hb:sta en tiiä noissa "paskoissa soittimissa" mutta mun mielesta squierin J/P hintaan 250€ on hyvä peli soundilta ja tuntumalta(vaikka en paljoa noista soittimista tajuakkaan) sen mitä oon liikkeissä testaillut! onhan ne ihan jees, mutta toi sanotaan p/j eikä j/p "...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!" | |
![]() 06.10.2003 16:30:29 | |
Tästä vois kyllä tehä joku joka jaksaa vaikka pysyvän dokumentin :D ! ?_LEgSA_? | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)