Kallekorvola 10.01.2009 11:57:12 | |
---|
hyvän piuhan saa aikaan neutrikin plugeista (niitä silent plugeja en oo viel kokeillu, mut ovat kuulemma asiaa, mulla on niitä vanhempia perusmalleja) ja esim. cordialin kaapelista (CIK 122). kestoa voi lisätä kutistesukalla kriittisissä liitoksissa (mm. estää hapettumista)... itsellä kestäneet ym.-kaltaiset piuhat n. 10 vuotta... piuhan pitkäikäisyyteeen vaikuttaa eniten sen käsittely (piuhan käärimistapa, päällätallaamisen määrä jne.). |
Seba 10.01.2009 12:00:21 | |
---|
Mä teen itse piuhat, ja mulla on 100 metrin rulla cordialin lakua ja kasapäin neutrikin erilaisia päitä. Noita silent-päitäkin on muutamia, mutta mulla on pikkaisen löysä putkijakki tb:ssa ja ne tuppaa pullahtamaan ulos sieltä, joten ei oikein toimi mulla, muuten pirun hyviä kyllä, vähän turhan voimakas vaan se "jousi" siinä. Normaalijakeissa toimii kyllä hyvin. |
Etvi 10.01.2009 12:22:56 (muokattu 10.01.2009 12:25:24) | |
---|
Minäkin olen alkanut noita itsekolvailtuja piuhoja suosia. Neutrikin plugit ja kunnolla häiriösuojattua kaapelia niiden väliin, niin hyvää tulee. Mikrofonikaapeleiden kanssa noista tulee kyllä todella kestäviä, mutta hieman jäykkiä. Hinta 6 m-kaapelille jää reilusti alle kahden kympin, eli ei paha melkein tuhoutumattomasta kaapelista. Niin ja Neutrikin plugejahan saa värikoodattuina, helpottaa kaapeliviidakon hallintaa mukavasti. |
Sidewinder 10.01.2009 15:10:29 | |
---|
Ite oon tyytyväinen omaan Voxin piuhaan. Vanha cordialin halpis lakkas toimimasta nii hain Top Soundista tommosen ja tais maksaa 35 tai 45e. Blingbling kullatut päät ja mahtava Voxin pussukka mistä kannatti maksaakin :D On se jo puolivuotta kestänyt |
leksi-B 10.01.2009 15:14:52 | |
---|
Itselläni on nuo Hot Linen piuhat kestäänet hyvin, joissa on ne kultaiset päät. Yhdestä on vähän pää vääntynyt kun astunut päälle. Fenderin kangas päällysteinenkin piuha pelittänyt mainiosti, taidan pysyä kangaspäällysteisissä tästä lähin, kaalliita vaan on. Tsekkaa -> http://www.myspace.com/thecelene |
timppa67 10.01.2009 15:17:25 | |
---|
Jos raha ei ole esteenä niin Evidence Audio Lyric instrument cable... Valmis viisitoistajalkainen piuha maksaa n. 60e.... on kallis joo.. |
Pirkka 10.01.2009 15:35:23 (muokattu 10.01.2009 15:35:55) | |
---|
Monster Cablet on hyvät. |
Herra Melankolia 10.01.2009 15:40:20 | |
---|
Iteltäni menee pointsit Planet wavesin piuhoille |
pekezu 10.01.2009 16:02:58 (muokattu 10.01.2009 16:03:10) | |
---|
Vuosi sitten hajosi isäpapan ibanezin joskus 80- luvulla ostettu, siihen aikaan aika kallis piuha. Toimi mainiosti, mutta ilmeisesti liittimet oli jo niin hapettuneet, ettei uudelleenjuotoksetkaan pitäneet. Thomannin halpispiuha meni toimintakelvottomaksi vuodessa. Goottitosanium |
kauhu-köös 10.01.2009 16:17:28 (muokattu 10.01.2009 16:17:53) | |
---|
Itellä kans hyvää kokemusta noista cordialin piuhoista, joissa neutrikin plugit. Just ostin uuden fenderin mustan "puhelinlanka" piuhan. Saa nähdä miten kestääpi. |
L.Ruoska 10.01.2009 18:16:21 | |
---|
Mä ostin thomannilta joskus tämmösen piuhan: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-128549.html Se vaikutti hyvältä niin kauan, kunnes soitellessa kitara lähti hihnasta irti ja tipahti suoraa sen piuhan metalli osan päälle. Kyl se toimii kuitenki vielä. Olen ilmeisesti aloittanut tämän threadin joskus yli viisi vuotta sitten. No, täytynee tähän sanoa että ostin silloin sen Bespeco Viper-piuhan ja käytän sitä edelleen joka treeneissä. Eli niille ainakin piste. Parisenkymppiä se piuha ja kestää kyllä :) Kerronpa tähän aivan übertempun noihin Sssnaken piuhoihin joista nuo metalliosat valahtaa irti. Halpoja piuhojahan ne on eikä mitään luotettavimpia, mutta niitä on hyvä olla lojumassa joka puolella jotta sitten on piuhaa kun sitä tarvii. Itse teen niille niin että ruuvaan sen metalliosan irti, heitän sinne kierteisiin muutaman kiepin putkieristysnauhaa ja pistän takaisin kiinni. Loppuu se aukeileminen. Putkieristysnauha on siis sitä valkoista ohutta kumimaista kind of liimatonta erkkaa jota putkarit vetävät kaikenmaailman liitäntöihin. Maksaa tyyliin joku euron rulla jolla käytännössä kiristät noita piuhoja lopun ikääsi. Myynnissä erinomainen japsi Ibanez Soundgear Duncanin mikeillä ja preampilla. Katso mun Tori-ilmoitukset :) |
Visakoivu 10.01.2009 18:50:54 | |
---|
http://www.thomann.de/fi/cordial_cti_6_pr_sw.htm Tuollaisia Cordialin piuhoja kaksi ollut nyt parisen vuotta käytössä. Bassosta virittimeen tuollaisella angled jackilla oleva ja siitä vahvistimeen tuollainen normi suorat jackit omaava. Sitä ennen käytössä oli joku Ssnaken piuha joka on varapiuhana nykyisin. Sitä Ssnakea piti juotella ainakin pariin otteeseen. Cordialeissa ei ole ollut mitään ongelmia, ja voisin vaikka vannoa, että hurina poistui kokonaan kun vaihtoi tuon Ssnaken pois. "Kirkas yläpää, tiukka alapää" |
Kallekorvola 10.01.2009 19:09:01 | |
---|
noita Sssnakeja en suosittele kenellekään millään hinnalla enää... Sssnake kaukokaapelista saattoi päät tippua kantaessa itsekseen, tai viimeistään jäivät lattialle, kun kaapelia vedettiin kasille caseen... ekaa kertaa irronnutta päätä korjaillessa huomasin että kaapelin kupari oli mustaa. ajattelin, että onpa hapettunut tehokkaasti, ja että leikkaanpa vähän pois, ja kuorin tuoreempaa kamaa esille. pätkittyäni yli 20cm 5cm pätkissä en saanut vieläkään terveen näköistä kamaa esille. nimim. mustassa kuparissa tina ei pidä |
JukkaPena 10.01.2009 19:56:44 | |
---|
Mulla on käytössä Whirlwindin Leader-piuha, eikä oo ollu mitään valittamista. Yks tuttu opettaa musiikkia peruskoulu/lukiotasolla, jossa niitä piuhoja murjotaan joka päivä ja siinäkin käytössä Whirlwindin Leaderi on osoittautunu kestävimmäks. Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti. |
Seba 10.01.2009 20:08:36 | |
---|
Eihän noita sssnakeja meinaa saada edes kuorittua kun on sellaista kumia.. Jouduin kitarakaappia varten pakon edess ostamaan sssnaken versiota kun cordialia ei ehtinyt odotella ja on kyllä aika huima ero 2 "samanlaisella" kaapelilla. Ei siis varmaan äänenlaadussa mitään eroa ole, mutta oli se perseestä tehdä sellaisella kun on parempaan tottunut.. |
Kyndalf 10.01.2009 20:33:21 | |
---|
Viperin piuha on käytössä. Pariin otteeseen olen kolvannut kuntoon, Mutta nyt pelittää taas kuin uusi. |
J.Hollström 10.01.2009 21:25:37 | |
---|
Mulla on ollut joku piuha (valkoisilla plugisuojilla oleva joku long life) jo kasarin loppupuolelta. Nyt kun olisin tarkistanut sen merkin niin en löytänyt sitä. Varmaan hukku edelliselle keikalle. Perrr... "Tää on sitä varte et ku taidot loppuu, nii sit näitä aletaan polkeen. Heti kun ideat loppuun nii sit joku näistä päälle. Jos edelleenkään ei keksi mitään, niin sit voi rueta pyllistelemään, että niissä on jotain vikaa". - Heikki Silvennoinen |
2randpo 10.01.2009 22:18:20 | |
---|
Pro Co Lifelines on toiminut hyvin. "If you want to be a master some day you must fine pleasure in creating without having a precise objective, without pursuing a rational goal." |
ReBeat 11.01.2009 02:59:27 | |
---|
|
L.Ruoska 12.01.2009 21:51:31 | |
---|
Tuolta Instrument Proota... sillä loksahtaa soundi kohdalleen: http://www.alessandro-products.com/cables-inst.html Instrument Pro 20-foot*Double-balanced, solid functionally-perfect silver conductor. $1,999.95 ...meinaatko että vaikuttaa soundiin? =) Tuolla hinnalla ehkä jotkut Metallican tai U2:n jätkät voi ostella kaapeleita. Normijannut taitaa laittaa elämässään tuon verran bassokamoihin.. Myynnissä erinomainen japsi Ibanez Soundgear Duncanin mikeillä ja preampilla. Katso mun Tori-ilmoitukset :) |