Aihe: Langaton järjestelmä bassolle
1 2
JK
06.04.2005 21:30:30
Taisi AC/DC olla ensimmäinen joka Suomessa noita käytti. Voi että sitä kohua

Juuri luin Hurriganesin kirjasta, että Ile Kallio käytti ensimmäisenä tuota tsydeemiä Suomessa. Kitarariffit alkoi jo backstagelta ja aiheuttivat suurta ihmetystä.

Aikanaan soittelin herran nimeltä Esa Orre kanssa ja hänellä oli joku tuollainen langaton ihan alkupään laitteisto. Lähinnä radio Moskovaa sieltä kuului..
"Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila
Niskamies
06.04.2005 21:35:05
Mut kyl ne 40Hz ja siitä alaspäin menevät taajuudetkin värittää sitä saundia ihan älyttömästi. Aika munattoman kuulonen saattaa olla B-kieli jos tosta alaspäin kaikki taajuudet leikataan pois...

Mun 4x10" kaappi ei toista kun vasta 70 Hz:stä ylöspäin, ja kyllä h-kieli aika munakkaalta kuulostaa. Tuskinpa toi langaton mitään haittaa.
Meitsi on meshissä.
ozmo
06.04.2005 21:47:26
Mun 4x10" kaappi ei toista kun vasta 70 Hz:stä ylöspäin, ja kyllä h-kieli aika munakkaalta kuulostaa. Tuskinpa toi langaton mitään haittaa.

Saatan olla väärässäkin, mut käsittääkseni noi luvut mitä niissä kaappien specseissä mainitaan ei suinkaan tarkoita sitä et esim. tosta niskiksen kaapista ei kuuluisi yhtään 70 hertsiä matalampaa taajuutta..? Viisaammat kertokoot miten asiat oikeasti ovat... tollanen käsitys mulla vaan on...
En itse tiedä ku en ole langatonta kokeillut, mut olen vaan lukenut juttuja, et joillakin langattomilla alapäät häviää ja saundi muuttuu näin ollen heikoksi/ohueksi... Siis vain joillakin, ei tietenkään kaikilla langattomilla.
Pitääkin joskus kokeilla niitä meidän bändin kitaristien langattomia...
Mut sanokaas nyt, et onko bassoille olemas erikseen langattomat vehkeet, vai vetääkö ne nimekkäämmätkin äijät samoilla laitteilla mitä kitaristitkin?
losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen!
Kieppi
06.04.2005 22:18:13
Mitäs tää diversity -juttu näissä laitteissa tarkoittaa? En oikein tajunnut.

Selittäiskö joku tyhmälle ;)
Kalamies #10 >-)))>. Aut Warwick, aut nihil.
Demo on viimeinkin valmis!
pardy
06.04.2005 22:21:34

Mitäs tää diversity -juttu näissä laitteissa tarkoittaa? En oikein tajunnut.

Selittäiskö joku tyhmälle ;)

Et on sis 2 antennii yhen sijasta, jolloinka se signaalin klukevuus ei ole pelkästään sen yhden antennin varassa. Elikkä tarkottaa enempi luotettavuutta sen suhteen että se soitto ei tekniikan takia katkea. Noin niiku simppelikielellä selostettuna. :)
"...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua
Kieppi
06.04.2005 22:23:03
Noin niiku simppelikielellä selostettuna. :)

Thank you, master :D
Kalamies #10 >-)))>. Aut Warwick, aut nihil.
Demo on viimeinkin valmis!
Herra A
07.04.2005 10:43:31
Elikkä tarkottaa enempi luotettavuutta sen suhteen että se soitto ei teknologian takia katkea. ;)
Sangre Sonando De rabia naci
Teijo K.
07.04.2005 10:59:58 (muokattu 07.04.2005 11:00:27)

Elikkä tarkottaa enempi luotettavuutta sen suhteen että se soitto ei takia katkea. ;)

teknologia ; oppi raaka-aineiden jalostusmenetelmistä; oppi tekniikan menetelmistä ja hyväksikäytöstä ¶ Englannin kielen vaikutuksesta on merkitys 'tekniikka' tullut lähes yksinomaiseksi ja vanhemmat, esim. Nykysuomen sivistyssanakirjan kuvaamat merkitykset ovat jääneet pois. Mitään erityistä syytä sanan "teknologia" käyttöön sanan "tekniikka" asemesta ei yleensä ole, sillä useimmiten asiayhteys osoittaa, millaista "tekniikkaa" tarkoitetaan.

tekniikka ; luonnon ja sen lainalaisuuksien hyväksikäyttö ihmisen tarkoituksiin erilaisin välinein; taito, osaaminen ¶ Tekniikkaan ensin mainitussa merkityksessä sisältyvät mm. sähkötekniikka, konetekniikka, puunjalostustekniikka ym. vanhat tekniikan alat sekä esim. geenitekniikka. Tekniikaksi kutsutaan yleensä vain suhteellisen kehittyneitä menetelmiä, joten alkukantaisen ihmisen yhteydessä puhutaan vain esim. taidoista. Toisaalta tekniikaksi voidaan yleisemmin kutsua erilaisia taitoja kuten vaikkapa keihäänheiton taitoa; urheilun alalla "tekniikka" usein viittaa osaamiseen vastakohtana pelkälle lihasvoimalle.

Tieteellisessä kirjoittamisessa kuitenkin tekniikka = laitteet ja koneet, teknologia = taito käyttää näitä laitteita.

Läht. mm. Rondo Cameron, Hobsbawn, Ahonen.

Onko aina pakko nussia pilkkua hä?
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Johnny Buzz
07.04.2005 11:09:14

Niinkuin herra balzary tuolla jo mainitsi, niin eipä noilla langattomilla systeemeillä oo juuri käyttöä muulla kuin jäähalli/ stadion kokoisilla lavoilla. Eipä siinä mitään, jos haluaa haalia turhaa tekniikkaa arsenaaliin. Omatpahan on kuinkin rahat, mutta aina tuon tekniikan lisääminen lisää mahdollisia paikkoja, joissa signaalitie voi katketa ja soitto näin loppua. Eli mun mielestä langattomien systeemien hommaamisessa ei ole järkeä ellei tosiaan soita jatkuvasti isoilla lavoilla.
www.soulstab.com
Soulstab live @ On the Rocks, Helsinki 26.4. w/ Lovestone (vapaa pääsy)
Niskamies
07.04.2005 11:48:08
Niinkuin herra balzary tuolla jo mainitsi, niin eipä noilla langattomilla systeemeillä oo juuri käyttöä muulla kuin jäähalli/ stadion kokoisilla lavoilla. Eipä siinä mitään, jos haluaa haalia turhaa tekniikkaa arsenaaliin. Omatpahan on kuinkin rahat, mutta aina tuon tekniikan lisääminen lisää mahdollisia paikkoja, joissa signaalitie voi katketa ja soitto näin loppua. Eli mun mielestä langattomien systeemien hommaamisessa ei ole järkeä ellei tosiaan soita jatkuvasti isoilla lavoilla.

Siinä on myös se etu ettei ole piuhaa jaloissa. Mä ainakin tykkäisin soittaa enemmän jos pääsisi liikkumaan täysin vapaasti niin ettei ole piuhaa huolena.

Missäs Samsonia myydään suomessa? Haluais kokeilla.
Meitsi on meshissä.
ozmo
07.04.2005 11:53:49 (muokattu 07.04.2005 12:14:29)

Ei se lavan koko, vaan se miten sitä käyttää... Eli jos bändin jäsenet poukkoilee jatkuvasti ympäri lavaan, niin on se langaton ihan helvetin kätevä pienemmilläkin keikoilla.
Ei mene piuhat solmuun, eikä käy silleen niinku edellisessä viestissäni kerroin, et joku astuu piuhan päälle, minkä seurauksena meno tyssää kuin seinään todella vittumaisin seurauksin...
Tietysti jos lavashow on sitä, et kaikki soittaa omalla tontillaan (a.k.a vitun tylsä ;)) niin turha sillon mitään langattomia on hommata.
Ite ainakin ostaisin langattoman heti jos löytäisin sopivan mallin ja saisin jostain riittävän määrän rahaa... Ehkä sit ku oon saanu palkan kesäduunistani.
losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen!
Herra A
07.04.2005 12:25:06 (muokattu 07.04.2005 15:05:05)
Mitään erityistä syytä sanan "teknologia" käyttöön sanan "tekniikka" asemesta ei yleensä ole, sillä useimmiten asiayhteys osoittaa, millaista "tekniikkaa" tarkoitetaan.

eh.. kontekstista irrottaminen ja sanontojen (alunperin tarkoituksettoman)
ambiguiteetin osoittaminenhan on vanhimpia tapoja repiä huumoria tyhjästä
ja olihan siellä se hymiö ...
Sangre Sonando De rabia naci
Sir Attila
07.04.2005 23:48:32
Itseni lailla myös jäsen Arva tuntenee seksuaalista vetoa välimerkkejä kohtaan, josta osoituksena ensimmäisen kappaleen lopussa oleva ylimääräinen ja kielioppisääntöjen vastainen pilkku. :)

Noh, asiaan:
Langattoman systeemin käyttö ei välttämättä ole keikkapaikan koosta kiinni, riippuu mitä sillä systeemillä hakee. Itselläni on langaton käytössä pääasiassa pikkukeikoilla joissa bändillä ei ole mukana miksaajaa vaan mä hoidan säätämisen lavalta käsin. Soundcheckissa ja ekan setin aikana kun lavan edessä on yleensä tilaa, voin sitten hoippua salissa kuuntelemassa että balanssi on kohdillaan. Keikoilla joissa on miksaaja messissä, vedän yleensä perinteisellä piuhalla vaikka olisi suurempikin lava, lavaliikehdintä ei ole yleensäkään meidän bändin suurimpia vahvuuksia eikä piuha siten oo mikään este.

Piuhan käyttöä puoltaa luotettavuus. Mun omistamani systeemi sattuu olemaan kiinteäkanavainen ja jäi pikkuisen paha maku kun oltiin taannoin DBTL:ssä keikalla, samalle taajuudelle tunki joku kitaristi jostain monen korttelin päästä. Ei tullut kunnolla läpi mutta aiheutti aika kivat häiriöt (ja todennäköisesti mä häiritsin sitä toista päätä yhtä lailla). Piuhasta ei myöskään lopu patterit kesken keikkaa.

Soundin puolesta en olisi huolestunut, tietty säädöt menee uusiksi kun yleensä vastaanottimet pukkaa signaalin ulos aika lujaa. Mutta kyllä tuo 40 Hz alarajataajuutena mun kokemuksien mukaan riittää ainakin normaalivireiseen viisikieliseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)