JukkaPena 12.08.2005 13:49:47 | |
---|
Charlie Parkerin omnibookki tilaukseen ja treenaukseen :) Sitte nykii tuttua fonistikaveria hihasta ja vetää unisonona niitä juttuja :D Olen treenannut siitä kirjasta Au Privave -nimistä biisiä, jonka alkuperäinen esitystempo on 220 1/4-nuottia minuutissa ja ihan kylmän viileesti siellä on 16-osiakin. Hyvin lämmiteltynä saan sen ehkä menee 110bpm-temmossa. Mutta ne alkuperäset temmot kannattaa unohtaa, kun ne on kirjotettu fonille. Soundi on sormissa. |
FoolOnTheHill 12.08.2005 15:33:47 | |
---|
jos vaan annettais niiden parin vuoden takaisien möläytyksien olla. Eiköhän näistä ole väännetty jo ihan tarpeeks. Ai perhana, sori. Enhän minä huomannut katsoa päivämäärää. Pahoittelen. |
ozmo 12.08.2005 17:04:04 | |
---|
merkityksetöntä, indeed! Minkähän takia?? Tottakai nopeudellakin on merkitystä. Riippuu vaan musatyylistä, mut en ole itse ainakaan jotain humppaa tai poppia lukuunottamatta törmännyt musatyyliin, missä nopeista nakeista ei olisi hyötyä. Ihan sama jos klasari-tyypit tulis aukoon jazz-muusikoille, et improvisointi on merkityksetöntä. Helvetin ahdasmielistä on tollanen... Fuck pride! Pride only hurts, it never helps... |
poppamies 12.08.2005 17:09:56 | |
---|
Kylla mullakin menee 16 osat jollain 200 bpm vielä, mut ei sitä hirveen kauaa pysty soittaan tollasella nopeudella, kestävyyttä puuttuu. Hieno homma. Äkkiä laskettuna 800 kuudestoistanuottia minutissa. Parempi kuin huonokuntoinen Black&Decker porakone. G strings are for strippers |
Zuba 13.08.2005 22:14:00 | |
---|
Hieno homma. Äkkiä laskettuna 800 kuudestoistanuottia minutissa. Parempi kuin huonokuntoinen Black&Decker porakone. Heheh, melkein purskautin kalliit bisset syliin :) Plop! |
T.Nick 10.01.2007 14:55:38 | |
---|
Hieno homma. Äkkiä laskettuna 800 kuudestoistanuottia minutissa. Parempi kuin huonokuntoinen Black&Decker porakone. 13 nuottia karvan alle sekunnissa. Kun sanoo är-kirjaimen, kieli käy kitalaessa ko. kirjaimen kohdalla lähes yhtä nopeasti. Tosimies ei välitä |
spade 10.01.2007 18:10:27 | |
---|
Ole omaperäinen, ei niitten kaikkien tuplabasarikomppien mukana tarvii laukata niin et heikottaa. Rauhallisempiki tahti ajaa asiansa ja jättää paljon enemmän tilaa improvisaatiolle. Elämä on |
KillingMachine 11.01.2007 15:18:47 | |
---|
Huh huh , tämä on ilmeisesti ollut kova kaveri soittamaan tämä Burton. Ite soittelen plektralla useimmiten sen takia ettei sorminopeus riitä muuten kuin 3-sormella, mutta se kuulostaa aika karhealta. Tätä Aces Highta soittaessa joudun välillä jopa hieman yksinkertaistamaan, jos ei ole plektraa mukana. Basistit kunniaan. |
Juippi! 11.01.2007 16:16:44 | |
---|
Kuka se maailman nopein näppäiliä oli? Olen kuullut jostain, mutta en muista yhtään, ja mitenhän nopeasti hän mahtaa soittaa? Olen siis basisti
Frozen Mind |
Teijo K. 11.01.2007 16:20:16 | |
---|
Kuka se maailman nopein näppäiliä oli? Olen kuullut jostain, mutta en muista yhtään, ja mitenhän nopeasti hän mahtaa soittaa? Näppäilijästä en tiedä, mutta maailman nopein täppäilijä ainakin mainoksen mukaan oli Adrian Davison. Mitattu nopeus 42 ääntä sekunnissa. :)Siitä vaan täppäysnopeutta mittaamaan. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. |
Reflection Sebbe 16.01.2007 19:03:18 | |
---|
Pieni vinkki: ''Nopeus ei ratkaise vaan se kuinka hyvin biisi pysyy kasassa'' sanoi Porra. Ei se nopeus kuitenkaan ole pääasia. ''Maailma on täynnä huippunopeita basisteja, jotka kuulostaa aivan paskalta'' sanoi Porra. Niinpä niin Porra sen sanoi. Reflection Of The Sun on the surface of the sea |
PnukBassist 16.01.2007 19:30:34 | |
---|
Pieni vinkki: ''Nopeus ei ratkaise vaan se kuinka hyvin biisi pysyy kasassa'' sanoi Porra. Ei se nopeus kuitenkaan ole pääasia. ''Maailma on täynnä huippunopeita basisteja, jotka kuulostaa aivan paskalta'' sanoi Porra. Niinpä niin Porra sen sanoi. Niin kuka sanoi? Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn't hurt.
And the beer I had for breakfast wasn't bad,
So I had one more for dessert. |
SaBer 16.01.2007 19:32:45 | |
---|
Niin kuka sanoi? Lauri Porra "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
Karlsson 16.01.2007 21:33:51 | |
---|
Eiks tää Lauri Pora oo iha sairaan nopee? "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
L_Laiho 16.01.2007 22:47:03 (muokattu 18.01.2007 09:54:49) | |
---|
Black Metal piireissä tuon Dimmu Borgirin basisti vetää aika hyvin noita 16-osia temmossa kuin temmossa. Jollakin keikkavideolla näytti vetelevän 3 sormella. EDIT: typoja fiksailin Jumala on ottanyt järjen pois ja pannut paskaa tilalle. |
J.Hollström 16.01.2007 23:00:43 | |
---|
Jollakin keikkavideolla näytti vetelevän 3 sormella. Mitä tai ketä? Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 |
Nieby 16.01.2007 23:05:07 | |
---|
Black Metal piireissä tuon Bimmu Borgirin basisti vetää aika hyvin noita 16-osia temmossa kuin temmossa. Jollakin keikkavideolla näytti vetelevän 3 sormella. witsi mä haluaisin oppii kolmella vetää tasasta nopeesti.. mulla se menee aina laukaksi.. maidenit menee kyl kaikki kolmella.. mutta Helloweeniin ois hyötyy jos osais vetää nopeesti kolmella tasasta.. |
Bassballs 16.01.2007 23:33:04 | |
---|
Charlie Parkerin omnibookki tilaukseen ja treenaukseen :) Sitte nykii tuttua fonistikaveria hihasta ja vetää unisonona niitä juttuja :D Olen treenannut siitä kirjasta Au Privave -nimistä biisiä, jonka alkuperäinen esitystempo on 220 1/4-nuottia minuutissa ja ihan kylmän viileesti siellä on 16-osiakin. Hyvin lämmiteltynä saan sen ehkä menee 110bpm-temmossa. Mutta ne alkuperäset temmot kannattaa unohtaa, kun ne on kirjotettu fonille. Eipä niitä nopeimpia tiluja kannata edes bassolla edes soittaa(jos ei sitten omaksi ilokseen).. aikamoista muhjua alkaa olla jo soundinkin puolesta..ellei sitten ole ihan erityisen tinkeä sundi passossa.. On pimmeetä ko jouluna perseessä.. |
rattledad 16.01.2007 23:59:19 | |
---|
|
Jalmus 18.01.2007 18:01:57 | |
---|
Eipä niitä nopeimpia tiluja kannata edes bassolla edes soittaa(jos ei sitten omaksi ilokseen).. aikamoista muhjua alkaa olla jo soundinkin puolesta..ellei sitten ole ihan erityisen tinkeä sundi passossa.. Voi ne toki soittaa. Ei niitä vaan tarvitse yrittää soittaa osana sitä biisiä, vaan ne voi irrottaa asiayhteydestään ja soittaa hitaammalla tempolla ihan erillisenä treeninä. On niistä 1/16-osaryöpytyksistä jopa jäänyt meikäläisenkin musiikilliseen sanavarstoon jokin fraasinpala. Tosin mä soitan sen kasiosina sitten kun sille on käyttöä. Eli kantsii ne kuitenkin tsekata, vaikka vaan erillisinä pikkuharjoituksina. Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |