Itse olen efektien kanssa värkännyt paljon, bile/coverbändissä kun on tullut häärättyä toistakymmentä vuotta. Suurin ongelma on ollut löytää efektejä, jotka eivät syö alataajuuksia eikä sitä punchia. Kompressoreista parhaaksi on osoittautunut Aguilar TLC, jossa riittävät säädöt ja tukeva rakenne, kestää keikat. Muista efekteistä chorus (Providence)ja oktaaveri (Aguilar), särönä Darkglass Microtubes. Niille ei ole tarvinnut tehdä mitään aikoihin. Edes säädöille. Olen myös huomannut (usein kantapään kautta), ettei kaupassa vieraalla soittimella testattu efekti toimi ollenkaan samoin oman soittimen kanssa. Helvetisti rahaa tuhlattu näin, milloinkahan sitä oppisi... Jos ei mitenkään niin jos kuitenki jotenki |
veltto: Itse olen efektien kanssa värkännyt paljon, bile/coverbändissä kun on tullut häärättyä toistakymmentä vuotta. Suurin ongelma on ollut löytää efektejä, jotka eivät syö alataajuuksia eikä sitä punchia. Kompressoreista parhaaksi on osoittautunut Aguilar TLC, jossa riittävät säädöt ja tukeva rakenne, kestää keikat. Muista efekteistä chorus (Providence)ja oktaaveri (Aguilar), särönä Darkglass Microtubes. Niille ei ole tarvinnut tehdä mitään aikoihin. Edes säädöille. Olen myös huomannut (usein kantapään kautta), ettei kaupassa vieraalla soittimella testattu efekti toimi ollenkaan samoin oman soittimen kanssa. Helvetisti rahaa tuhlattu näin, milloinkahan sitä oppisi... Hyviä pointteja! Itselläni ei ole käytössä mitään efektejä bassossa eikä mitään muitakaan pedaaleja. Octaveria olen harkinnut. Bossin pedaalia olen harkinnut. Onko toi Aguilar ollut hyvä octaver? |
insight: Bossin pedaalia olen harkinnut. Onko toi Aguilar ollut hyvä octaver? Oktaaverin kanssa on syytä muistaa, että soittajan kädet vaikuttavat merkittävästi tuotoksiin. Yksi ääni - helppo prosessointi, räpellys - surinaa ja sotkua. Henkilökohtaisesti vaatinut hiukan paneutumista laitteesta (OC-2, T-16, FMeron) riippumatta. |