Aihe: Basson hankinta 1 2 | |
---|---|
![]() 13.04.2019 10:38:25 (muokattu 13.04.2019 10:42:03) | |
Nykyisen pitopelin ostin uutena, ihan kiva vehje. Vaihtuneita osia ovat vain virittimet, sähköt ja tulipa värikin vaihdettua samalla kun modasin rungon. Nauhojen päät nykyään siedettävät, muutamaan kertaan saanut niiden kanssa jumpata ja tallankin kanssa sai tehdä hienosäätöä/työstöä että sain säädöt mieleisiksi. Muuten on ollut ihan hyvä peli, höhö! Tosin jotain vikaa lienee päässä että lähtee tuommoisia hommia tekemään. Hmmm... lähes samat toimenpiteet on tullut tehtyä sähkökitarallekkin jonka ostin uutena. Alle tonnin pelejä molemmat mutta muutamalla satasella eivät kaupasta mukaan lähteneet. Enemmän noiden kanssa on saanut nysvätä kuin käytettyjen kanssa mutta toki ehkäpä valintakysymys tämäkin. | |
![]() 13.04.2019 11:12:19 | |
Käytettynä olen itsekin melkein kaikki soittimet ostanut ja nehän ovat usein kohtuu asiallisissa säädöissä jo valmiiksi verrattuna pakasta vedettyihin. Kaupassa jos testaa jotain bassoa kuten aloittaja oli tehnyt, niin kielten korkeus on niin sattumanvarainen asia että sen ei kannata antaa vaikuttaa ostopäätökseen. Tökeröimmätkin nykysoittimet saa säätämällä mukavasoittoisiksi. En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 13.04.2019 11:19:22 | |
basisti1971: Moi. Totta. Suinpäin ei kannata kalliiseen käytettyyn sortua, mutta kokemuksen karttuessa käytettynä ostaen saa hankittua usein sellaista johon ei muuten olisi varaa. Toisinaan instrumentti joka on "pakko" saada on myös sellainen joita ei uutena saa, joten käytetty on ainoa vaihtoehto. Totta myös tämä - rummut olen ostanut aina käytettynä, ne on jotenkin helpommat "hanskata" Tuon hintaisia nuo halvemman pään Ibanezit ruukaavat olemaan. Ja poikkeuksetta pitävät hintansa joten ovat keskimääräistä parempia sijoituksinakin. Jep - tuosta saattaa saada omansa pois jos on joskus tarvetta myydä Kopiointikauden jälkeiset säädöissään olevat Ibanezit ovat tosin ainakin mun mielestä siitä kenkkuja ensisoittimia että jos ergonomiaan tottuu, "parempaan" päivittäessä helposti joko pettyy tai hintaluokka nousee moninkertaiseksi. Halvemman pään Ibanezit eivät toki ole mitään huippusoittimia, sen kertoo jo hintakin, mutta perinteisestä poikkeava ergonomia ja etenkin kaulan muoto aiheuttavat herkästi sen että perinteisemmät bassot tuntuvat helposti kolhoilta ja kankeilta. Mun kokemus bassoista tosiaankin on tuon iba ja toinen mulla on gsr-205 5 kielinen, sitä soittelen vähän harvemmin, yleensä tuo B-kieli on vain tiellä ;) Onhan täällä palstalla nytkin myynnissä muutama käytetty basso, mutta noista mitään tiedä. Kaula saisi olla kuiteskin jatsarin kaula, ibassa on 43mm tuon satulan kohdalta Onnea etsintään, kyllä se mieleinen basso sieltä vielä löytyy. Kiitos - ei tässä kiirettä - pikkuhiljaa etsitään parempaa T:Samuli | |
![]() 13.04.2019 11:33:27 | |
J.Nikkanen: Nykyisen pitopelin ostin uutena, ihan kiva vehje. Vaihtuneita osia ovat vain virittimet, sähköt ja tulipa värikin vaihdettua samalla kun modasin rungon. Nauhojen päät nykyään siedettävät, muutamaan kertaan saanut niiden kanssa jumpata ja tallankin kanssa sai tehdä hienosäätöä/työstöä että sain säädöt mieleisiksi. Muuten on ollut ihan hyvä peli, höhö! Tosin jotain vikaa lienee päässä että lähtee tuommoisia hommia tekemään. Hmmm... lähes samat toimenpiteet on tullut tehtyä sähkökitarallekkin jonka ostin uutena. Alle tonnin pelejä molemmat mutta muutamalla satasella eivät kaupasta mukaan lähteneet. Enemmän noiden kanssa on saanut nysvätä kuin käytettyjen kanssa mutta toki ehkäpä valintakysymys tämäkin. No joo :D Onhan tuossa ollut projektia Pysyy mieli virkeänä ;) | |
![]() 13.04.2019 11:40:21 | |
Kefiiri: Käytettynä olen itsekin melkein kaikki soittimet ostanut ja nehän ovat usein kohtuu asiallisissa säädöissä jo valmiiksi verrattuna pakasta vedettyihin. Tämä on varmasti totta, minua lähinnä askarruttaa aina tuo kaula, kun ei osaa sitä katsoa, onko se kunnollinen vai ei. sähköt kuulee soittamalla vahvarin kautta ja yleinen ilme kertoo onko sitä kovin kaltoin kohdeltu. seuraavaksi, Onko mikit hyvät? Jos ääntä lähtee, niin eikö ne ole hyvät? Ei, ei ainakaan ibassa... Liian paljon kysymyksiä mihin en osaa vastata. Kaupassa jos testaa jotain bassoa kuten aloittaja oli tehnyt, niin kielten korkeus on niin sattumanvarainen asia että sen ei kannata antaa vaikuttaa ostopäätökseen. Tökeröimmätkin nykysoittimet saa säätämällä mukavasoittoisiksi. Tämä lienee totta, jopa tuo ibanezi tuli kohtuullisen hyväksi kun ammattilainen sen sääti. Tosin satulaa moitti, että se pitäisi rakentaa uusiksi, saisi vielä paremman. Juu ei, 80e soittimeen ei tehdä tuollaista remppaa ;) | |
![]() 13.04.2019 11:42:38 | |
JAkitara: Tämä on varmasti totta, minua lähinnä askarruttaa aina tuo kaula, kun ei osaa sitä katsoa, onko se kunnollinen vai ei. sähköt kuulee soittamalla vahvarin kautta ja yleinen ilme kertoo onko sitä kovin kaltoin kohdeltu. seuraavaksi, Onko mikit hyvät? Jos ääntä lähtee, niin eikö ne ole hyvät? Ei, ei ainakaan ibassa... Liian paljon kysymyksiä mihin en osaa vastata. Tämä lienee totta, jopa tuo ibanezi tuli kohtuullisen hyväksi kun ammattilainen sen sääti. Tosin satulaa moitti, että se pitäisi rakentaa uusiksi, saisi vielä paremman. Juu ei, 80e soittimeen ei tehdä tuollaista remppaa ;) Voi sen tehdä jos muuttuu paremmaksi, se mitä maksoit ei merkitse mitään. | |
![]() 13.04.2019 12:23:27 (muokattu 13.04.2019 12:25:06) | |
Ei se kaulan katsominen erikoishommaa ole, harjaannutat vähän silmää sillä nykyisellä. Kyllä sen näkee jos on kiero elikkä ropeli, tai jos tarttee kaularautaa säätää, lopuksi sitten kielten korkeus. Intonaatiota ja säätöjä voi sitten hieroa kotona kohdilleen. Hommaa tarvittaessa just sopivat työkalut siihen, ihan tavallisetkin käy kunhan ne ei ole valmiiksi paskottu jossain aiemmissa remonteissa. Jostain Millbrookilta hommaat sopivan valmiiksi uritetun satulan, sen hiominen sopivaan korkeuteen ei ole vaikeata sekään. TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)