![]() 17.06.2009 23:02:56 | |
---|---|
Tulipas laitettua kiinni tuollainen Dunlopin Trujillo 45-130 setti viisikieliseen. Mukavalta tuntuvat soittaa, kun eivät ole turhan karheat. Soinnistakaan en voi valittaa, kun ihan mukavasti ovat kirkkautensa pitäneet edelliseen D'addario-settiin verrattuna. Nikkelipinnoitus tietty vähän arveluttaa potentiaalisena allergian aiheuttajana, mutta pahuksen hyvin tuntuu vaan kielien pinnalla toimivan. Ei siis hullumpi setti ollenkaan tuo. FFFFFFUUUUUUUUU...... | |
![]() 03.09.2009 20:07:24 | |
Voiko lyhytskaalaiseen (30 tuumaa) laittaa normaalit basson kielet? | |
![]() 03.09.2009 20:32:10 | |
Onko 65-125 liian paksu kielisetti 45-100 tottuneelle? Millaiset nuo olisi soittaa? Onko kenelläkään kokemuksia skull stringsin basson kielistä? | |
![]() 03.09.2009 21:26:32 | |
Iceman: Onko 65-125 liian paksu kielisetti 45-100 tottuneelle? Millaiset nuo olisi soittaa? Onko kenelläkään kokemuksia skull stringsin basson kielistä? Skull Stringsit on meleko karkeat kielet, mutta todella hyvän tuntuiset omaan tassuun. Kestävätkin yllättävän pitkään myös meikäläisen happokosketusta. Aika stydiltä toi 125 tosin kuulostaa, taitaa olla kevyen jännitteen B-kieli näin kolmannen kaljan jälkeen mietittynä. "olihan siinä kyllä semmoista herkkyyttä ja hieno sävellys sinällään, mutta ei menty sävellyksen ehdoilla vaan takki auki taas ja muna kädessä." -Tauranen | |
![]() 03.09.2009 22:08:06 | |
TommiW.: Skull Stringsit on meleko karkeat kielet, mutta todella hyvän tuntuiset omaan tassuun. Kestävätkin yllättävän pitkään myös meikäläisen happokosketusta. Aika stydiltä toi 125 tosin kuulostaa, taitaa olla kevyen jännitteen B-kieli näin kolmannen kaljan jälkeen mietittynä. No voi perk... Oon tottunu soittamaan elixirin kielillä jotka ei todellakaan oo karkeat. http://www.thomann.de/fi/elixir_nanoweb_heavy_long_scale.htm Kai se pitää tuo setti ostaa. | |
![]() 06.09.2009 17:51:42 | |
http://www.strings.fi/PublishedServ … amp;pageID=9&itemcode=SKULLB4XT Kuinka kireat nuo on EADG virityksellä? Entäs HEAD? Joutuuko satulaa viilaamaan..? | |
![]() 06.09.2009 18:17:15 (muokattu 06.09.2009 18:20:02) | |
Iceman: http://www.strings.fi/PublishedServ … amp;pageID=9&itemcode=SKULLB4XT Kuinka kireat nuo on EADG virityksellä? Entäs HEAD? Joutuuko satulaa viilaamaan..? Voi olla aika kireät EADG virityksellä, itselläni on ADADG vireessä ja ovat siinä sopivan jämäkät. Eikä tarvitse viilailla satulaa. Warwick $$ corvette itselläni. Osta tuo 110-setti, se voisi olla juuri sopiva perusvireeseen. aijaa? | |
![]() 06.09.2009 21:51:28 | |
judged: Voiko lyhytskaalaiseen (30 tuumaa) laittaa normaalit basson kielet? Voi toki, mutta yleensä laitetaan vähän paksummat. Normikielet voivat jäädä aika löysiksi. Lyhytskaalaisen pituushan on jotakuinkin sama kuin normiskaalaisella toisella nauhalla eli hieman joutuu löysäämään jos samaan vireeseen haluaa. | |
![]() 07.09.2009 19:57:14 | |
Iceman: http://www.strings.fi/PublishedServ … amp;pageID=9&itemcode=SKULLB4XT Kuinka kireat nuo on EADG virityksellä? Entäs HEAD? Joutuuko satulaa viilaamaan..? Kyllähä toi on HEAD vireeseen tehty setti. Satulaa joutunee viilaamaan, eikä välttämättä mee tallastakaan läpi toi 130:nen ilman hiontaa. Ite tilasin just parit Olympian 50 - 105-setit, onks kokemuksia? Strings.fi:ssä 6.90e/setti, ei voi hirveen metsään mennä. roots, rock, reggae | |
![]() 16.11.2009 18:16:17 | |
Oisko vinkkiä mistä löytäs 5-kieliseen paksuja settejä? Käytän 45-135 ja sais olla paksummat ku soittelee A D G C F vireessä. Vallaannii tuo paksuin mötkylä soipi jo aika kehnosti. Oisko sit viisainta ostella paksumpaa nelikielistä settiä ja koittaa jostain haalia irtokielenä sitä viidettä vai mitenkäkö? | |
![]() 16.11.2009 22:35:34 | |
ma35996: Oisko vinkkiä mistä löytäs 5-kieliseen paksuja settejä? Käytän 45-135 ja sais olla paksummat ku soittelee A D G C F vireessä. Vallaannii tuo paksuin mötkylä soipi jo aika kehnosti. Oisko sit viisainta ostella paksumpaa nelikielistä settiä ja koittaa jostain haalia irtokielenä sitä viidettä vai mitenkäkö? Skull Stringsit oli itellä joskus ADGCF-vireessä. Strings.fi:stä voit tilata myös setin D'addarion kieliä (esim. 110-55) ja vitoskieleksi yksittäisistä kielistä .145 kielen. Tollainen setti on myös ollut mulla ja oli tarpeeksi jämy juuri kyseiseen vireeseen. Kamat kusee, ei ihmiset. | |
![]() 17.11.2009 10:07:29 | |
Itseäni ketuttaa suurissa määrin se, että oon käyttäny Elixirejä nyt pari vuotta ja niistä ei pääse enää eroon. Ne maksaa 70-80e setti ja ei edes kestä läheskään sitä mitä luvataan, ainakaan aktiivisesa käytössä. Mut pointti on se että jos nyt ostasin jotku muut kielet ni olis sormet niin paskanam soittamisen jälkee ku on tottunu noihi Elixirin kondomipäällystettyihin kieliin. www.myspace.com/beyondotherdimensions | |
![]() 17.11.2009 10:24:48 | |
Paranoid90: Itseäni ketuttaa suurissa määrin se, että oon käyttäny Elixirejä nyt pari vuotta ja niistä ei pääse enää eroon. Ne maksaa 70-80e setti http://saitenkatalog.de/shop1/index … id/9feb7d5b1cc44944a4c9b2e7af4f68d4 | |
![]() 17.11.2009 17:27:59 | |
Paranoid90: Itseäni ketuttaa suurissa määrin se, että oon käyttäny Elixirejä nyt pari vuotta ja niistä ei pääse enää eroon. Ne maksaa 70-80e setti ja ei edes kestä läheskään sitä mitä luvataan, ainakaan aktiivisesa käytössä. Mut pointti on se että jos nyt ostasin jotku muut kielet ni olis sormet niin paskanam soittamisen jälkee ku on tottunu noihi Elixirin kondomipäällystettyihin kieliin. Kyllä ne niihin muihinkin kieliin tottuu. Aluksihan sormet on ihan ruvella ja rakoilla mutta kyllä se siitä iloksi muuttuu. Hommaat vaikka GHS:n kielet, ne on itelle olleet ainakin suhteellisen armolliset sormille. Samoin Ernie Ballit. Ja nikkeliset tosiaan. Itellä tuo MultiCompin hommaaminen rauhoitti vähän sormien hajoilua kun pystyi vähentämään väkivaltaa soittaessa. Riuhdoin kieliä aika kovaa ja edelleen on tatsi tukeva, mutta se liika repiminen jäi pois. Toki joku voisi olla sitä mieltä, että tämä on huono juttu. Mutta kyllä se ainakin itsestä on ihan kivaa ettei tarvitse sormet verillä lähteä treenaamaan. Kamat kusee, ei ihmiset. | |
![]() 17.11.2009 21:26:49 (muokattu 17.11.2009 22:19:30) | |
Paranoid90: Itseäni ketuttaa suurissa määrin se, että oon käyttäny Elixirejä nyt pari vuotta ja niistä ei pääse enää eroon. Ne maksaa 70-80e setti ja ei edes kestä läheskään sitä mitä luvataan, ainakaan aktiivisesa käytössä. Mut pointti on se että jos nyt ostasin jotku muut kielet ni olis sormet niin paskanam soittamisen jälkee ku on tottunu noihi Elixirin kondomipäällystettyihin kieliin. Sama juttu, soitin hetken aikaa bassolla jossa oli normi kielet ja voi stana kun oli karhean oloiset. Heitin siihen sitten Elixirit ja nam nam. Ite tilaan kielet jenkeistä eBayn kautta ja siellä ne maksaa reilusti alle neljäkymppiä setti, siis nelikieliseen, vitoset vähän kalliimpia. Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä. | |
![]() 17.01.2010 19:23:31 | |
Pakko lämmitellä vielä tätä keskustelua katsokaas, kun ostin basson neljä vuotta sitten ja... nyt on ehkä aika vaihtaa kielet? Mulla aika ohutkaulainen viisikielinen, soitan rockia ja olen nainen, joten mitään lakritsitankoja en halua. Tykkään kyllä massiivisesta soundista. Vinkkejä? En muuten vaihtaisi kieliä vieläkään, elleivät alkaisi näyttämään melko kulahtaneilta :D | |
![]() 18.01.2010 12:25:15 | |
Smirgeline: Pakko lämmitellä vielä tätä keskustelua katsokaas, kun ostin basson neljä vuotta sitten ja... nyt on ehkä aika vaihtaa kielet? Mulla aika ohutkaulainen viisikielinen, soitan rockia ja olen nainen, joten mitään lakritsitankoja en halua. Tykkään kyllä massiivisesta soundista. Vinkkejä? En muuten vaihtaisi kieliä vieläkään, elleivät alkaisi näyttämään melko kulahtaneilta :D Suosittelisin että tutustut seuraavaan artikkeliin: http://www.zacharyguitars.com/Strings.htm Mies vaikuttaa umpihullulta, mutta taitaa valitettavasti puhua asiaa. | |
![]() 18.01.2010 23:09:38 | |
pekezu: Kyllä ne niihin muihinkin kieliin tottuu. Aluksihan sormet on ihan ruvella ja rakoilla mutta kyllä se siitä iloksi muuttuu. Hommaat vaikka GHS:n kielet, ne on itelle olleet ainakin suhteellisen armolliset sormille. Samoin Ernie Ballit. Ja nikkeliset tosiaan. Itellä tuo MultiCompin hommaaminen rauhoitti vähän sormien hajoilua kun pystyi vähentämään väkivaltaa soittaessa. Riuhdoin kieliä aika kovaa ja edelleen on tatsi tukeva, mutta se liika repiminen jäi pois. Toki joku voisi olla sitä mieltä, että tämä on huono juttu. Mutta kyllä se ainakin itsestä on ihan kivaa ettei tarvitse sormet verillä lähteä treenaamaan. itellä oli ja vuosia kaikki sormet paskana, mutta se johtui ainoastaan alitehoisesta vahvistin osastosta. ei enää >:) nyt tulee lähinnä soitettua liian lepsusti. toki loppusettiäkohden tatsi kovenee. Bassoneuvos | |
![]() 19.01.2010 10:07:22 | |
Björn E. Borg: Suosittelisin että tutustut seuraavaan artikkeliin: http://www.zacharyguitars.com/Strings.htm Mies vaikuttaa umpihullulta, mutta taitaa valitettavasti puhua asiaa. Ergonomian kannalta varmaan oikeessa... Mulla oli jossain vaiheessa sellanen vaihe, et piti soittaa mahdollisimman paksuilla kielillä ja normivireessä. Huomasin vaan sellasen ilmiön, et tarpeeks paksu E-kieli johtaa siihen, et se ei enää soi kunnolla. Sieltä katoo ne matalimmat äänet ja se kuulostaa enemmän huiluäänien soittamiselta. Jonkun verran varmasti riippuu soittimen puista, että kuinka paksuja kieliä voi käyttää. Mut kyllä jossain kohtaa tulee vastaan se raja, jollon se kieli on liian kiree toistaakseen kunnolla sitä perusääntä tai ekaa kerrannaista. Taitaa mies vaan olla umpihullu. Toisaalta kitaroista en tiedä, joten niiden suhteen se saattaa jopa olla oikeassa... Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä.
-vaimoni sisko | |
![]() 19.01.2010 10:14:48 | |
Ite soitin boomersseilla joskus, mut rotosoundeissa kestää suht-hyvä saundi mielestäni pitkään.. muutenkin ehkä hiukan paremi saundi. Joo uskon että kaikkia kiinnosti tämä. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)