Aihe: DI-box bassolle
1 2
basisti1971
25.01.2018 06:56:48
Moi.

jaripat: Sellanen fiilis itelle jäi muutamasta kokeilusta, että mitä enemmän padia, sitä parempi soundi.

Johtunee ainoastaan siitä että padina toimiva vastusjako parantaa hivenen piezon ja loppusignaaliketjun välistä sovitusta.

jaripat: Eli tältä pohjalta hakuseen vehje, missä myös tuo -40db löytyy.

Mieluummin oikea piezokäyttöön suunniteltu etuaste DI-mahdollisuudella, saisi kerralla soundin niin hyväksi kuin on tuolla yhdistelmällä mahdollista.

Arvailuita helpottaisi huomattavasti jos olisi jonkinlainen haju käyttämästäsi piezosta.
Jos välissä on vielä etuastekin, myös sen toteutus vaikuttaa kokonaisuuden hallitsemisessa.

T:Samuli
jaripat
05.04.2018 08:41:13 (muokattu 05.04.2018 08:41:57)
^
Mulla oli joskus se K&K:n kikotin, mutta en tykännyt siitä silloin yhtään. Mä oon käyttäny noita shadow 950 -piezoja. Nyt muuten, kun vilkaisin thomannin sivulta sen tietoja, niin huomasin, että siinä on 4 kpl "sensoreita", eli kummassakin lämiskässä on kaksi erillistä piezoa? Täytynee kokeilla, muuttuuko soundi yhtään jos vaikka kääntää toisen toisen päin. Ihan täysin samanlaisia ne tuskin kuitenkaan on.

Mutta joo, sain täältä vinkin ja ostin sitten sen countrymanin. Ekalla pikatestillä soundi nyt ei tietenkään ihan vahvarin (Ampeg) luokkaa ollut, mutta voi olla kyllä bändin kanssa ihan käyttökelpoinen. Mikseriä toki joutuu säätämään enemmän kuin yleensä, mutta siksihän ne säätimet siinä lienee.

"Soundi" tulee tietty monista asioista, mutta kyllä tuo ehdottomasti paras testaamani purkki on tähän asti. En sitten tiedä, jos jtn eq-pedalia tuohon vielä tarjoais, niin vissiin DI-boxin ja mikserin väliin? Mikserin inserttiin (en muista onkokaan sellaista)?
Torniojaws
06.04.2018 01:00:44

Tein tuossa hetki sitten 5 eri vehkeen (Kemper, SansAmp, MXR M80, Behkun DI100, Little Labs Redeye) DI-vertailun:

https://www.youtube.com/watch?v=0fNo1Ls17PM
Vortech Industrial Death Metal
jaripat
06.04.2018 07:04:49
En oo yksittäisistä youtube-testeistä koskaan ollu kiinnostunut, koska ei siitä vaan saa luureilla oikeanlaista kuvaa soundista. Tällainen vertailu onkin sit vähän eri juttu. Ja oli muuten pirun hienosti toteutettu.
Blaque
06.04.2018 09:29:08
Mulla on Fishman Platinum Pro EQ kovassa käytössä kontran ja U-basson kanssa. Mulle toiminut kuin unelma! Säädettävä low-cut, puoliparametrinen middle ja notch-filtteri pelastanut paikassa kuin paikassa. Lisäksi viritin jossa isona plussana säädettävä referenssitaajuus.

Offtopic: samassa laudassa Korg tu-2 -> Korg oc-2 -> EBS Multi Drive. Korg LS-2:ssa toiseen linjaan nämä ja toiseen Fishman. Tuohon "sähkis-kanavaan" pitää hankkia vielä Tech21 Qstrip, niin sit sais molemmille "kanaville" oman DI:n.
Isot aallot vaatii isoja numeroita...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)