Aihe: Rikkaimmat basistit
1 2 3
tlintu
22.02.2015 12:21:41
hallu: Ei ole, kukaan ihminen ei ansaitse tuollaisia rahoja. Jotkut ihmiset saavat moisia summia ja toki itse mieluummin suon miljoonat urheilijoille ja basisteille ja muille taiteilijoille kuin jollekin investointipankkiirille. Ansaitseminen on kuitenkin väärä sana kun palkkiossa mennään järjellisyyden rajan yli koska kenenkään tekemä työ ei ole noin arvokasta.
Hyvin sanottu.
jukkajylli
22.02.2015 13:05:17
hallu: Ei ole, kukaan ihminen ei ansaitse tuollaisia rahoja. Jotkut ihmiset saavat moisia summia ja toki itse mieluummin suon miljoonat urheilijoille ja basisteille ja muille taiteilijoille kuin jollekin investointipankkiirille. Ansaitseminen on kuitenkin väärä sana kun palkkiossa mennään järjellisyyden rajan yli koska kenenkään tekemä työ ei ole noin arvokasta.

Tätä ei paljon paremmin todeta saata.
And it's just a waste of time..
Funkånaut
22.02.2015 14:17:28

Kuulostaa ihan vassaripropagandalle.

Keneltä muusikon tienaamat lantit ovat muka pois? Vapaaehtoisestihan jengi on niillä keikoilla käynyt ja levyt ostanut. Pitäisikö tietyn pisteen jälkeen bändien tehdä ilmaiskeikkoja? Eikös se vääristäisi kilpailua ja sortaisi pikkubändejä vähän turhan paljon?

Kuka menis katsomaan jotaki Pera and the Boysiä kympin lipuilla johonki Jören pubiin, ku naapurissa tykittäis Prince femmalla?
Eiku se oli mun naapuri ja sieltä vessakopista tippui pakastettu kana, ja sit se muija huusi "Kuka heitti leffii kanalla!". Elämän tarkoitus
hollstro
22.02.2015 14:39:18

Kaupallisuus on aina kuulunut musiikkibisnekseen, ja niille jotka todella menestyy, tulee väkisinkin hilloa.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Dirtyh
22.02.2015 15:39:07

Aika monista taileilijoista tulee investointipankkiireja, jos on tuollaista menestystä sattunut kohdalle. Kuten vaikkapa nuo edellä mainitut Duff McKägään ja Michael Anthony.

Ansaita ja ansaita. Jos sä oot ostanut Metallican levyn niin silloin sunkin mielestä he ovat rahansa ansainneet. Se että 100 miljoonaa muuta on ajatellut samoin ei ole Larssin vika.

Mä ymmärrän sun pointin mutten ymmärrä investointipankkiirien dissausta. Jos kaikki rahaa ansainneet vain istuisivat ajatusmallisi mukaisesti rahansa päällä niin sulle ja mulle tuli aika kova näkä.

Onko siinä muutenkaan loppujen lopuksi eroa;
-Sä haluat kuunnella Metallicaa ja ostat levyn. Lars kierii fyrkassa.
-Sä haluat kannattaa FC Barcelonaa ja ostat pelipaidan. Messi kierii fyrkassa.
-Sä haluat tietokoneen ja ostat sellaisen. Bill Gates kierii fyrkassa.
jukkajylli
22.02.2015 15:42:52 (muokattu 22.02.2015 15:44:08)
Sori, mutta musta näyttää että eräät missasivat hallun pointin.
jukkajylli
22.02.2015 15:50:53
hollstro: Kaupallisuus on aina kuulunut musiikkibisnekseen, ja niille jotka todella menestyy, tulee väkisinkin hilloa.

No ettet nyt mitään itsestäänselvempää tähän keksinyt?
metlica
22.02.2015 15:58:58

jukkajylli: Sori, mutta musta näyttää että eräät missasivat hallun pointin.

Jeps.. Tavallaan oon samaa mieltä mut mut.. Jos miljoonat ihmiset antaa vähän omasta ilostaan ja siitä kertyy massia jollekkin niin onhan se eri asia, kun et joku toimari vetää tuhansia kertoja enempi massia kun joku normi duunari. Siinä mielessä en usko et kukaan on niin paljon arvokkaampi.
Get it fucking done.
Funkånaut
22.02.2015 16:11:46

metlica: Jeps.. Tavallaan oon samaa mieltä mut mut.. Jos miljoonat ihmiset antaa vähän omasta ilostaan ja siitä kertyy massia jollekkin niin onhan se eri asia, kun et joku toimari vetää tuhansia kertoja enempi massia kun joku normi duunari. Siinä mielessä en usko et kukaan on niin paljon arvokkaampi.

Tämä. Levyjen/musiikin ostaminen ei ole välttämättömyys. Ruoan syöminen on.
Eiku se oli mun naapuri ja sieltä vessakopista tippui pakastettu kana, ja sit se muija huusi "Kuka heitti leffii kanalla!". Elämän tarkoitus
Gary Enfield
22.02.2015 16:41:03
Ei ole pakko syyä jos ei halua. Monet skippaa aterioita.
hollstro
22.02.2015 20:57:50

jukkajylli: Sori, mutta musta näyttää että eräät missasivat hallun pointin.

Toki ymmärrän mitä ansaitseminen kaikissa merkityksissään merkitsee. Mun mielestä asialla jeesustelu on ihan turhaa. Jos joku tienaa niin sehän on hiton hyvä, riippumata onko skaalassa mitään tolkkua. En vaivaa silä päätäni, kun en voi siihen mitenkään vaikuttaa.
hallu
22.02.2015 22:06:16
Funkånaut: Kuulostaa ihan vassaripropagandalle.

Keneltä muusikon tienaamat lantit ovat muka pois? Vapaaehtoisestihan jengi on niillä keikoilla käynyt ja levyt ostanut. Pitäisikö tietyn pisteen jälkeen bändien tehdä ilmaiskeikkoja? Eikös se vääristäisi kilpailua ja sortaisi pikkubändejä vähän turhan paljon?

Kuka menis katsomaan jotaki Pera and the Boysiä kympin lipuilla johonki Jören pubiin, ku naapurissa tykittäis Prince femmalla?

Ei se ole propagandaa, vaan mun mielipide. En aikonut alkaa vääntämään siitä mikä kaikki tässä maailmassa on vähän huonosti ihmiskuntaa palvelevaa ja ihan varmasti se ei ole basistin vika. Tarkoitin, että kukaan ei ansaitse tuollaista menestystä, vaan se on mieletöntä maihää ja sattumaa kenen kohdalle sellainen osuu. Siellä takana on varmasti paljon työtä ja suhteita ym., mutta siitä huolimatta on puhdasta sattumaa kenen kohdalla onnettaren korkki katoaa.

Ei kai kukaan puhu lottovoittajankaan kohdalla ansioista??
Olisipa jo kevät
hollstro
22.02.2015 22:13:44

hallu: Ei se ole propagandaa, vaan mun mielipide. En aikonut alkaa vääntämään siitä mikä kaikki tässä maailmassa on vähän huonosti ihmiskuntaa palvelevaa ja ihan varmasti se ei ole basistin vika. Tarkoitin, että kukaan ei ansaitse tuollaista menestystä, vaan se on mieletöntä maihää ja sattumaa kenen kohdalle sellainen osuu. Siellä takana on varmasti paljon työtä ja suhteita ym., mutta siitä huolimatta on puhdasta sattumaa kenen kohdalla onnettaren korkki katoaa.

Ei kai kukaan puhu lottovoittajankaan kohdalla ansioista??

Lottovoittovertaus ontuu. Näytä mulle basistimiljonääri joka ei ole tehnyt rajusti duunia menestyksensä eteen.
hallu
22.02.2015 22:28:02
hollstro: Lottovoittovertaus ontuu. Näytä mulle basistimiljonääri joka ei ole tehnyt rajusti duunia menestyksensä eteen.

Lottovertaus oli kieltämättä vähän provokatiivinen:-). Totanoin, en mä väittänyt etteikö menestyneet basisti olisi tehneet rajusti duunia menestyksensä eteen. Minä väitin, että ne tuhannet muut jotka eivät menesty yhtä hyvin, ovat tehneet kuitenkin yhtä rajusti duunia. Kysy lähes keneltä tahansa menestyneeltä muusikolta mikä on heidän menestyksensä salaisuus, niin saat melko todennäköisesti vastaukseksi "sattuma, mieletön mäihä, sattui olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan". Työpanos ja panoksen laatu on kahdella ihmisellä täsmälleen sama (tai vaikka ei olisikaanihan sama niin se enemmän toitä tehnyt ei välttämättä menesty) ja vain toinen menestyy, niin mistä muusta siinä voi olla kyse muusta kuin sattumuksesta?
Olisipa jo kevät
hollstro
22.02.2015 22:43:51

Musiikki on vähän kuin urheilu. Moni pyrkii huipulle ja harva pääsee. Yhtä breikannutta kohti on tuhansia yrittäneitä. Kummassakaan ei huippu ole sattumalta huipulla, vaan on tehnyt monta asiaa oikien ja tuurikin on ollut myötä. Joukkuelajeissa, mitä musiikkikin lopulta on useimmiten, moni asia ei ole pelkästän itsestä kiinni, mutta se ei tarkoita että pelkällä tuurilla noustaan huipulle.
hallu
22.02.2015 22:53:53
hollstro: Musiikki on vähän kuin urheilu. .....

Tosiaanko? viitannet kuitenkin lähinnä kilpaurheiluun? jos näet musiikinkin kilpailuna, niin ehkäpä otan tästä takkini:-)....
Olisipa jo kevät
hollstro
22.02.2015 23:01:05

hallu: Tosiaanko? viitannet kuitenkin lähinnä kilpaurheiluun? jos näet musiikinkin kilpailuna, niin ehkäpä otan tästä takkini:-)....

En vertaa muuten kuin menestyksen kapeana kärkenä verrattuna yrittäjien massaan.
Basismi
24.02.2015 13:49:01
hallu: Tosiaanko? viitannet kuitenkin lähinnä kilpaurheiluun? jos näet musiikinkin kilpailuna, niin ehkäpä otan tästä takkini:-)....

Molemmat on viihdebisnestä.

Nathan Eastillä näyttää olevan ihan nätti kämppä. Yllättävän huono hintakehitys ollut jos 20 vuodessa talo on vain tuplannut arvonsa.
http://www.wsj.com/articles/bassist … -easts-california-castle-1420739563
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
Gary Enfield
24.02.2015 15:29:52
Basismi: Molemmat on viihdebisnestä.

Nathan Eastillä näyttää olevan ihan nätti kämppä. Yllättävän huono hintakehitys ollut jos 20 vuodessa talo on vain tuplannut arvonsa.
http://www.wsj.com/articles/bassist … -easts-california-castle-1420739563

Tuollako urheilu ja musiikki on tyhjennetty? Ei siihen sitten muita määritelmiä mahdu?
Funkånaut
24.02.2015 15:35:04

Musiikki ja kilpaurheilu ovat kohteita, joihin laitetaan lähinnä ylimääräistä rahaa. Se harvemmin on pois välttämättömistä asioista, paitsi enemmän hurahtaneilla.

Kuinka moni on viikon syömättä, että pääsee jollekin keikalle tai katsomaan jotakin urheilutapahtumaa? Yllättävän harva. Jos jengi kollektiivisesti haluaa antaa rahaa heitä viihdyttävälle, niin en ymmärrä miten "viihdyttäjän" suuret tulot olisi millään tasolla väärin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)