velluh 22.04.2013 19:49:51 | |
---|
aho: Kotitestauksen perusteella TC Electronicin BH 250 on varsin mukava peli! Käyttöliittymä on iisi ja toneprint -toiminnallisuus on varsin metka. Latailin sitä kautta Little grit -murottajan joka lisäsi saundiin mukavasti kojonesia olematta kuitenkaan mikään varsinainen särö. Sama TC BH250 ollut nyt viikon päivät mullakin tässä kotitestissä...myin GK MB200 pois ja ostin tän, eikä kaduta yhtään! Sama Little Grit toneprint mullakin käytössä, ja tuo sisäänrakennettu viritin on myös kätevä. |
aho 23.04.2013 15:32:18 | |
---|
velluh: Sama TC BH250 ollut nyt viikon päivät mullakin tässä kotitestissä...myin GK MB200 pois ja ostin tän, eikä kaduta yhtään! Sama Little Grit toneprint mullakin käytössä, ja tuo sisäänrakennettu viritin on myös kätevä. Pändihommissa edelleen testaamatta, mutta kotihommissa vakuuttaa. Päivitystä luvassa, jahka pääsen kokeilemaan. ei tajuu |
aho 27.04.2013 10:02:12 | |
---|
testasin toneprinttinä spectracomp -kompuraa joka vaikutti aika hemmetin hyvältä. Vaikutti selkeästi balanssiin koko otelaudalla liiemmin värittämättä saundia. Tuli heti dilemma, että käyttääkö nyt sitten little gritiä vaiko spectracompia, kun vain yksi voi olla kerralla :D ei tajuu |
Vessajono 11.09.2013 20:49:33 | |
---|
Pitäis tehä vähän kamapäivitystä järkevämpään suuntaan, joten alustavasti ostoslistalla ois joku ripulirannenuppi (Reidmar, Little Mark, mitä näitä nyt on) ja sille kaveriksi 2x10" komero. Mutta kun noita alkaa olemaan nykyään jo melko tuhottomasti niin mikä niistä sitten olis se paras? Lähinnä bile- ja hääkeikkailua varten oon ajatellut, eli pitäisi taittua ns. humpasta heviin. Metsäkukkiahan nyt kyllä täräyttää vaikka millä setupilla mutta mikä vehje suoriutuu parhaiten kun sen eteen lyödään saippuapaloja ja ruvetaan ruuvaamaan soundia vaikkapa Musen soittamista varten? Lähdetkö kanssani BORNOBAARIIN? |
J.Hollström 11.09.2013 21:45:29 | |
---|
Vessajono: ripulirannenuppi Lähinnä bile- ja hääkeikkailua varten eteen lyödään saippuapaloja Musen soittamista varten? Tässähän on kaikki klassikon ainekset. |
Vessajono 11.09.2013 21:50:35 (muokattu 11.09.2013 21:51:07) | |
---|
J.Hollström: Tässähän on kaikki klassikon ainekset. Meinasin lisätä, että älkää sitten presaripuristit tulko itkemään että "ei tuu onnistumaan, osta rantasauna" mutta ajattelin kuitenkin, että ei kukaan voi olla niin elämäänsä kyllästynyt, että siinä vois nähdä siinä mitään hauskaa. Näköjään voi, mee pois mun internetistäni. Lähdetkö kanssani BORNOBAARIIN? |
J.Hollström 11.09.2013 21:51:41 | |
---|
Vessajono: Meinasin lisätä, että älkää sitten presaripuristit tulko itkemään että "ei tuu onnistumaan, osta rantasauna" mutta ajattelin kuitenkin, että ei kukaan voi olla niin elämäänsä kyllästynyt, että siinä vois nähdä siinä mitään hauskaa. Näköjään voi, mee pois mun internetistäni. Ootpas tosikko jäbä. |
Anarkiapurilainen 11.09.2013 22:19:58 | |
---|
Kaverilla on Little Mark Rocker jota olen lainaillut keikoille joille ei ole ollut mahdollista omaa putki-Bassmania raahata. Hyvä laite, ja sisäänrakennettu putkisärökin on käyttökelpoinen. |
pekezu 11.09.2013 22:56:29 | |
---|
Osta Aguilarin Tonehammer 500. Se on most dada approved- kevytlevitenuppi. Mulla on jo futaa. Musesta en tiiä, mutta kyllä tolla hääkeikat vetelee. Ja näemmä teatterihommatkin. "Että minkä tahansa tekeminen kunnolla on melkein mahdotonta, kun aina on joku urpo joka tekee paskaa halvemmalla." -pkuukas |
CheRoberto 12.09.2013 15:11:24 | |
---|
Itsellä on tovin ollut ns. hiljaisemmassa käytössä Aguilar Tone Hammer 350 + TKS 112 yhdistelmä. Tykkään kun hullu puurosta! Toinen TKS 112 tarvis hommata niin voisi vedellä hevisessiot samalla nipulla. |
Vessajono 12.09.2013 15:51:41 (muokattu 12.09.2013 15:54:46) | |
---|
Aguilaria tuli joskus katteltua mutta ovat ehkä vähän hinnakkaita vehkeitä. Tosin en oo kyllä varsinaisesti vielä mitenkään edes suunnitelmaani budjetoinut, riippuu lähinnä siitä et paljonko saa vanhaa romua myytyä. e: toisaalta noi ois kyllä siinä mielessä hyviä, että niissä ei oo mitään sisäänrakennetun kompuran kaltaisia turhuuksia tms. ylimääräistä tauhkaa. Lähdetkö kanssani BORNOBAARIIN? |
halogeeni 23.09.2013 14:13:57 | |
---|
Ampeg PF500 tuli hommattua vanhan 300W nupin tilalle. Meni hetki että sain ruuvattua kohdalleen, mutta löysin omaa korvaa miellyttävät asetukset. Alapää on tarkka ja syvä, riittää hyvin ainakin CGCF-vireeseen. Master-volumen säätö on outo. Nuppi alkaa heräillä vasta asteikon puolenvälin jälkeen, mutta siitä eteenpäin ääntä lähteekin aivan järkyttävästi. En sitten tiedä onko tämä Portaflex-sarjan omituisuus, vai yleisesti D-luokan vahvistimien ominaisuus? Masterin ollessa kello kolmessa aloin ottaa jo takapakkia, koska äänivalli alkoi tulla jo korvatulpista läpi. |
Johannes_t 23.09.2013 16:25:47 | |
---|
Vessajono: Pitäis tehä vähän kamapäivitystä järkevämpään suuntaan, joten alustavasti ostoslistalla ois joku ripulirannenuppi (Reidmar, Little Mark, mitä näitä nyt on) ja sille kaveriksi 2x10" komero. Mutta kun noita alkaa olemaan nykyään jo melko tuhottomasti niin mikä niistä sitten olis se paras? Lähinnä bile- ja hääkeikkailua varten oon ajatellut, eli pitäisi taittua ns. humpasta heviin. Metsäkukkiahan nyt kyllä täräyttää vaikka millä setupilla mutta mikä vehje suoriutuu parhaiten kun sen eteen lyödään saippuapaloja ja ruvetaan ruuvaamaan soundia vaikkapa Musen soittamista varten? TC:n RH450 + 210 on ollut toimiva paketti bilehuttuun. On vedetty Metsäkukkia ja Hysteria, monesti. |
Walderr 23.09.2013 18:06:30 | |
---|
Johannes_t: TC:n RH450 + 210 on ollut toimiva paketti bilehuttuun. On vedetty Metsäkukkia ja Hysteria, monesti. TC:n BH500 ja 210 on myös hyvä yhistelmä, välillä toinenkin kaappi messiin isommille keikoille. Tuo TC:n BC210 on kyllä mahtava, hirveen kevytkin. Basisti käveli baarin ohi |
Raaku 24.09.2013 13:00:41 | |
---|
Johannes_t: TC:n RH450 + 210 on ollut toimiva paketti bilehuttuun. On vedetty Metsäkukkia ja Hysteria, monesti. Itsellä on käytössä sama yhdistelmä, ja en parempaa settiä hää/bile meininkeihin keksi. Toi 210 on niin mukava roudattava, mahtuu aina ilman ongelmia mukaan, nupista puhumattakaan. Tehokaan ei kyllä koskaan ole loppunut kesken, eikä varmaan ole ollut edes lähellä. Ainoo ärsytyksen aihe on noi potikat mistä mainitsitkin aikasemmin, mulla meinaan irtos low midlen potikka. Ei ees roudatessa tai retuuttaessa, ihan keikalla säätäessä. |
alembic99 24.09.2013 16:45:13 | |
---|
Mulla on Epifani UL-501 vahvistin ja siihen kaksi UL sarjan 1x 12" kaappia. Vahvistimessa tehoa 800w 4 ohmiin. Ainoa miinus on vaan se että kaappien yhteenlaskettu tehonkesto on 600w, mutta on ainakin toistaiseksi toiminut älyttömän hienosti. Näitä laitteitahan saa Station-musicista Saksasta. Itse otin tietoisen riskin ja ostin kokeilematta, mutta hetkeäkään ei ole kaduttanut. Soundillisesti parasta mitä olen koskaan kokeillut:) Alembic 99 |
jappo121 25.09.2013 09:27:20 (muokattu 25.09.2013 09:28:29) | |
---|
Walderr: TC:n BH500 ja 210 on myös hyvä yhistelmä, välillä toinenkin kaappi messiin isommille keikoille. Tuo TC:n BC210 on kyllä mahtava, hirveen kevytkin. Tähän ratkaisuun päädyin itsekin vajaa pari vuotta sitten. Tosin kalustona TC:n Classic450 + 2kpl BC212. Treenit yhdellä kaapilla, ja jos mökää tarvitaan niin molemmat kaapit kehiin. Kevyet roudata ja soundi on priimaa. Classic450 on näppärän kokoinen eikä puhaltimet turhia pöhise. (On siinä puhallin, mutta lähes äänetön silloin harvoin kun pyörii.) BC-sarjan kaapeissa on ns. perinteinen basso soundi. Toimii yllätyksettömästi. Olin alunperin ostamassa kalliimpaa RS-sarjaa, mutta kaapit oli ehkä liian "hifit" minun makuun... Kliininen soundi josta puuttui se sukupuolielin... "En tunne, enkä tiedä hänestä henkilönä mitään, en halua häntä millään tavalla loukata tai muutenkaan kenenkään mieltä pahoittaa."
Lause joka oikeuttaa kommentoimaan mitä vaan kenestä vaan... |
CheRoberto 08.10.2013 09:11:31 | |
---|
Hiphei! Kaksi uutta TKS 112 kaappia tuli taloon! Nyt niitä on kaiken kaikkiaan talossa siis kolme. Yksi jää kotiin/roudailtavaksi akustisen bändin tarpeisiin, nuppina Aguilar Tone Hammer 350. Kaksi uutta tulokasta jatkaa matkaansa studiolle/treenikämpälle korvaamaan aikansa uskollisesti palvellutta Hartke-pinoa. Vahvistuksesta siellä päässä vastaa SansAmp RBI/Aguilar Tone Hammer preamp + Peavey IPR 1600 -yhdistelmä. Hieman tosin kuumottaisi vaihtaa kyseinen yhdistelmä Tone Hammer 500 -nuppiin. Vaihtokauppaehdotuksia otetaan siis vastaan... ;) Sandberg | Aguilar | TKS |
Joonas 08.10.2013 13:29:47 | |
---|
Raaku: Ainoo ärsytyksen aihe on noi potikat mistä mainitsitkin aikasemmin, mulla meinaan irtos low midlen potikka. Ei ees roudatessa tai retuuttaessa, ihan keikalla säätäessä. Mulla irtos potikat kahden ekan käyttöviikon aikana. Sijoitin muutaman kympin ja voilá: http://muusikoiden.net/dyn/users/107267.jpg Sataa sataa ropisee, pili pili pom! |
Raaku 08.10.2013 14:21:42 | |
---|
Joonas: Mulla irtos potikat kahden ekan käyttöviikon aikana. Sijoitin muutaman kympin ja voilá: http://muusikoiden.net/dyn/users/107267.jpg Ei paha! Ittelle ei tullut potikoiden upgreidaus edes mieleen. Täytyypä ehkä sijoittaa itsekin. Omaan silmään tosin mustat potikat istuis nuppiin mukavammin. Vaikka onhan tossa meininkiä |